Feyenoord kijkt naar beelden: 'Hielden het compact, waardoor het moeilijker werd'

Feyenoord kijkt naar beelden: 'Hielden het compact, waardoor het moeilijker werd'

woensdag 13 september 2017 om 07:20

Feyenoord-aanvoerder Karim El Ahmadi staat niet raar te kijken van de 5-0 overwinning van Manchester City op Liverpool afgelopen weekend. Woensdag staat Feyenoord in de Champions League tegenover de Premier League-grootmacht. El Ahmadi relativeert de overwinning van City in de Engelse competitie.

"Liverpool is een aanvallende ploeg en er lag veel ruimte. Maar we hebben ook beelden gezien van Manchester City tegen de kleinere clubs in de Premier League. Die hielden het compact en dan hadden ze het toch moeilijker", aldus El Ahmadi in het Algemeen Dagblad. De middenvelder waarschuwt zijn ploeggenoten voor één ding. "Een ding mogen we absoluut niet zijn tegen deze tegenstander en dat is naïef."

"We hebben de afgelopen jaren al vaker van grote teams gewonnen'', vult Giovanni van Bronckhorst El Ahmadi aan. De trainer refereert aan de overwinning op Manchester United (1-0) vorig jaar en aan de spectaculaire overwinning tegen Sevilla (2-0) in 2014. "We hebben gekeken naar de sterktes van Manchester City en vooral waar er iets te halen valt voor ons. Of dat kan? Als we het compact houden. En als we de momenten benutten wanneer we eruit kunnen komen.''

Feyenoord en Manchester City trappen woensdagavond om 20.45 uur af in De Kuip.

Poll

Gaat Feyenoord stunten tegen City?

(2247 stemmen)

Plaats een reactie

derksen +5787
woensdag 13 september 2017 om 07:23
Ja maar bij liverpool staat een klein duimpje op het veld die het allemaal niet zo kweet
Wordt eenvoudige 2-0 overwinning..
Vind ik leuk
Nashua +3699
woensdag 13 september 2017 om 07:26
En toen was het verhaaltje uit.

Vind ik leuk
Bdog +2634
woensdag 13 september 2017 om 07:27
Hoop voor het publiek wel op wat meer spektakel en een klinkende overwinning.
Aan de andere kant is 2-0 een prima begin van dit avontuur.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 07:28]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:53
Het halfvolle glas is realistisch maar een overlopend hoorn van overvloed....
Ik hoop dat El Ahmadi zijn felheid kan doseren. Bij hele grote wedstrijden heeft hij daar soms moeite mee. Een rode kaart zou funest zijn en een aantal City-spelers is meester in het uitlokken van overtredingen. Gehaaide ploeg.
Vind ik leuk
Bdog +2634
woensdag 13 september 2017 om 11:59
Het wordt gewoon tegenhouden, ik weet het. En daarin ligt inderdaad een hele belangrijke rol weggelegd voor El Ahmadi maar ook voor Vilhena. De 2 "spitsen" moeten dan de zijkanten van het middenveld gaan versterken om het voetbal van hen uit het middenveld te halen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:03
Klopt. Ik zie Van Bronckhorst mogelijk met Berghuis en Boëtius variëren tussen "half" en "voor".
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:31
Kom op Feyenoord. Laat de rest van Europa maar even zien dat jullie niet kansloos zijn. Ik hoop dat jullie winnen vanavond.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 07:32]
Vind ik leuk
furgist +1018