Faber hoeft niet te vrezen: 'Sneller van trainer dan van onderbroek verwisselen'

Faber hoeft niet te vrezen: 'Sneller van trainer dan van onderbroek verwisselen'

woensdag 13 september 2017 om 10:18

Hans Nijland blijft vertrouwen houden in trainer Ernest Faber. De zwakke competitiestart van FC Groningen (vijf punten uit vier wedstrijden) is voor Nijland geen reden om Faber van de hand te doen, laat hij in het Dagblad van het Noorden weten.

"Een coach ontslaan op het moment dat de druk toeneemt, is uiteraard geen oplossing", meent Nijland. "Dan verwissel je sneller van trainer dan van onderbroek. Ik sta als directeur voor mijn mensen. Laat mij de klappen maar opvangen. De chemie tussen staf, spelers en directie is goed. Suggesties dat Ron Jans op de bok moet gaan zitten, kan ik ook gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen. Dat is absoluut niet aan de orde. Hij vult zijn rol als technisch manager uitstekend in en ook zijn verstandhouding met de trainer is prima."

Wel maakt Nijland zich zorgen om trainer Faber. "Natuurlijk. De kritiek laat hem ook niet onberoerd. We hebben met mensen te maken. In het geval van Faber ook nog eens een buitengewoon aardige vent, die keihard werkt, heel transparant is en binnen de organisatie zeer geliefd is", meent Nijland, die 'continu' met hem in gesprek is. "We moeten gewoon doorgaan en de kalmte bewaren."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Stelling: FC Groningen moet inderdaad vertrouwen houden in Faber

(506 stemmen)

Plaats een reactie

ajaxdev +130
woensdag 13 september 2017 om 10:20
Als de voorzitter publiekelijk steun geeft volgt het ontslag meestal op korte termijn.
Vind ik leuk
Bdog +3331
woensdag 13 september 2017 om 10:49
Oke, duidelijk wat er dan met de trainer gaat gebeuren, maar hoe zit het dan met zijn onderbroek nu.......
Vind ik leuk
JCJWZ +9162
woensdag 13 september 2017 om 10:51
Die onderbroek heeft het zwaar te voorduren want die wordt voorlopig nog niet verschoont door Hans.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:53
Ruim een jaar dezelfde onderbroek is best lang.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:49
In Nederland valt dat nog relatief mee.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:27
Vaak wel, maar in Nederland zal dit niet zo'n vaart lopen. Laat staan bij FCG daar is 't de laatste jaren, wat zeg, decennia toch relatief rustig werken voor een trainer.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:21
Faber, Cocu, Hake, de Boer.
Het zijn toch weer die Hollanders.
Vind ik leuk
JCJWZ +9162
woensdag 13 september 2017 om 10:51
En dat in de Hollandse competitie
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 13 september 2017 om 10:22
Nou, die gaat dus weg..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:22
Welke speler heeft hij beter gemaakt, of laten renderen....idd geen één. Vind t niet passen bij Groningen. Weg ermee.
Vind ik leuk
Redouan +226
woensdag 13 september 2017 om 10:28
Mahi?
Vind ik leuk
Koeien +1550
woensdag 13 september 2017 om 10:41
Mahi dribbelde al rondjes om de PSV backs onder v.d. Looij, dus die vlieger gaat niet op.
Vind ik leuk
JCJWZ +9162
woensdag 13 september 2017 om 10:52
Dat is ook niet zo moeilijk, Willems stond stijf van de hamburgers.
Vind ik leuk
Koeien +1550
woensdag 13 september 2017 om 11:03
hahaha, net als Depay teveel bodybuilding gedaan, daar word je traag van. Zonde hoe die achteruit is gegaan.

Mahi stond toendertijd trouwens linksbuiten, dus volgens mij was het Brenet. mgoed, lekker belangrijk.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:36
Dat Mahi kwaliteiten heeft is niet de verdienste van Faber.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:27
Slechte Start?

5 punten uit 4 wedstrijden, 1 keer gewonnen, 2 keer gelijk en slechts eenmaal verloren (Ajax Uit), zo slecht is dat toch niet?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:29
Qua resultaat is het niet heel slecht, het gaat meer om het bedroevende spel waar de mensen in Groningen massaal voor thuisblijven.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:29
Ai, je weet wat er gebeurt als het woord 'ontslag' en 'Faber' in 1 zin genoemd worden. Waar rook is, is vuur...
Vind ik leuk
Koeien +1550
woensdag 13 september 2017 om 10:55
Op zich een terecht antwoord van Nijland, maar wat Faber elke keer op het veld kwakt is onlogisch en spuuglelijk. Spelers staan op totaal verkeerde plekken, renderen daarom niet en lijken geen solide plan meegekregen te hebben.

Hansie lag vorig jaar al wat in de clinch met Faber over dit lelijke spel, ik neem aan dat achter de schermen die druk er nog wel opzit.

De FC is altijd een subtopper geweest dat aanvallend risico's nam, maar dan soms ook met dikke winst toppers versloeg, zeker in eigen huis. Dat was leuk om naartoe te gaan.

Nu is het al 3 seizoenen pijn aan de ogen en het ziet er niet uit dat Faber er verandering in gaat brengen...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:08
Groningen is altijd een subtopper geweest dat aanvallende risico's neemt? Misschien zou het goed zijn om de geschiedenis v/d club een beetje te kennen, er zijn altijd cycli(bij alle clubs) en dus ook de FC. Zie : Wikipedia, succevolle jaren en vrije val(1982-2002) en van handhaving naar subtopper onder Jans(2002/2010)

Heb het bij mijn eigen club ook gezien(Feyenoord) en als Groninger zijnde heb ik ook het zelfde idee als wat H.Nijland aangaf, het Groningse publiek is erg kritisch. Dat mag wat mij betreft ook, maar je moet in eerste instantie altijd achter je club staan! Anders zou je een vergelijking kunnen maken met wat de succesupporters genoemd worden(ajax) Hoe kritisch waren jullie op E.v/d Looi en mbt het voetbal terecht, maar wint wel de enige echte prijs in de geschiedenis van de club ;)
Vind ik leuk
Koeien +1550
woensdag 13 september 2017 om 11:21
"Altijd" is een groot woord inderdaad, laten we het houden op "daarvoor", de periode Jans t/m het voorlaatste jaar van v.d Looij.

Achter de club sta ik sowieso, ik ben een stadjer en liefde voor de FC hoort daarbij. Ik mis dan ook nooit een wedstrijd, maar dat neemt niet weg dat ik er nu niet tevreden over ben.

Overigens is v.d Looij pas écht lelijk gaan spelen bij de EL, tot die tijd had hij een een leuk 4-4-2 systeem wat kon overschakelen naar 3 aanvallende spelers met een vrije Chery erachter. Daar was ik best over te spreken. Vermakelijk, aantrekkelijk en aanvallend voetbal waar je als fan plezier hebt om naar te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:37
:) Dat doet me dan weer deugd :) Kritisch zijn is goed, maar clubliefde is onvoorwaardelijk! Trouwens, was nog iets vergeten te zeggen : het heeft volgens mij ook met kwaliteit te maken. even uit het blote hoofd hoor : Suarez, Robben, Granvist, Nevland, Chery etc etc.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:16
PlayStation voetbal.leuk om naar te kijken.poppetjes die maar wat heen en weer lopen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:44
Faber hoeft niet te vrezen. FC Groningen ook niet, ze zullen hem toch niet ergens anders meer loon aanbieden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:34
Bacuna eruit en de zon zal weer schijnen! :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:14
Dat is een eerste voorwaarde.
Ik erger mij dood aan die gast, het lijkt net of hij voetballen niet leuk vindt. En hij heeft absoluut geen creativiteit. Dat is juist wat we nodig hebben op het middenveld. Iedereen heeft het over Drost, maar die vind ik nog meevallen t.o.v. Bacuna.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:45
Misschien zouden de kritische Groningers zichzelf eens achter de oren moeten krabben met hun afkraakpolitiek.
Als je je eigen koopwaar maar lang genoeg afzeikt, wordt het vanzelf wel slechter en niets meer waard.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Faber hoeft niet te vrezen: 'Sneller van trainer dan van onderbroek verwisselen'