Jones: 'City kwam langs en kocht even onze beste speler voor vijftig miljoen'

Jones: 'City kwam langs en kocht even onze beste speler voor vijftig miljoen'

woensdag 13 september 2017 om 10:01

Brad Jones vindt het 'krankzinnig' om te zien hoeveel kwaliteit Manchester City op dit moment heeft. De 35-jarige doelman van Feyenoord maakte van dichtbij de kooplust van de kapitaalkrachtige Premier League-club mee, toen hij speler van Liverpool was.

"Ik zat bij Liverpool, een absolute topclub. Manchester City kwam langs en kocht even onze beste speler, Raheem Sterling, voor vijftig miljoen weg", vertelt Jones in de Volkskrant. "Voorheen kocht Liverpool de beste spelers van City. Het is krankzinnig hoeveel kwaliteit City nu heeft."

Dat City op papier een stuk sterker is dan Feyenoord, is volgens Jones geen garantie dat de drie punten woensdagavond standaard mee naar Manchester gaan. "Iedereen is thuis sterk. Ook wij. Een team is beter dan individuen. Dat is een cliché, maar het is wel waar. Dat hebben we bewezen tegen Manchester United een jaar geleden."

Jones staat woensdag in het doel van Feyenoord. Eerder dit seizoen moest hij een concurrentiestrijd uitvechten met Kenneth Vermeer, die uiteindelijk geblesseerd raakte. Giovanni van Bronckhorst had nog niet kenbaar gemaakt wie er van de twee zou keepen. "Dat hoeft hij ook niet te zeggen", aldus Jones, die langer door wil dan Dirk Kuyt (36). "Minimaal tot mijn 40ste. Daar geloof ik in. En alles begint met geloof."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 10:02
Hoop doet leven
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:05
een overwinning doet ook een hoop met je leven.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:09
en een hoop met je lever
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 11:25]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:03
Jones ... de Buffon van Feyenoord.
Vind ik leuk
JCJWZ +9116
woensdag 13 september 2017 om 10:58
Nou Buffon speel(de) wel even iets langer bij Juventus. Jones kwam pas in zijn nadagen en heeft langer bij Middlesbrough gespeeld dan bij Liverpool en Feijenoord. Niet onafgebroken maar toch iets van 8-9 jaar bij elkaar ofzo.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:05
Hoop op een goed resultaat maar ben er bang voor..

En dit City heeft meer kwaliteit en een betere vorm dan het United van een jaar geleden... dus zal Feyenoord een nog betere prestatie moeten leveren.
Vind ik leuk
AFC +3752
woensdag 13 september 2017 om 13:14
En dan speelde ook united nog met n soort B elftal .. die namen Europa niet zo serieus ... goal van fey viel ook gewoon uit t niets.. Was een echte 0-0 wedstrijd
Vind ik leuk
Tafkaz +4037
woensdag 13 september 2017 om 10:21
Linies lekker dicht op elkaar houden vanavond en vooral niet laten verleiden tot het aanvallen met zn allen zoals Liverpool bleef doen. Dan zet je de deur achterin wagenwijd open en met Botteghin en JAvdH staan daar 2 slakken, dus is compenseren tegen de snelle aanvallers van MCI vrijwel onmogelijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
woensdag 13 september 2017 om 10:43
Een stuk? Je hebt een wonder nodig. Heb geen illusies voor vanavond.
Vind ik leuk
hannes +281
woensdag 13 september 2017 om 11:01
Raheem Sterling een van de meest overschatte voetballers in engeland
Vind ik leuk
Maronk +241
woensdag 13 september 2017 om 12:05
Red Bull Eagles lijkt mij wel wat. Of Go Ahead Red Bulls
Vind ik leuk
United FC +12789
woensdag 13 september 2017 om 14:19
Ook over 5 jaar in de Champions League? ;p
Vind ik leuk
chicken +6138
woensdag 13 september 2017 om 15:35
Red beagles dan maar ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jones: 'City kwam langs en kocht even onze beste speler voor vijftig miljoen'