PSV-leiding door de mangel: Als je al een jaar weet dat je linksback vertrekt...

PSV-leiding door de mangel: "Als je al een jaar weet dat je linksback vertrekt..."

woensdag 13 september 2017 om 10:30

De beleidsbepalers van PSV, trainer Phillip Cocu en technisch manager Marcel Brands, hebben afgelopen zomer gefaald. Dit stellen enkele PSV-prominenten, die tegenover Voetbal International hun licht laten schijnen over de huidige staat van de Eindhovenaren.

"Het is een samenspel van directie en de technische staf, die blijven samen in gebreke", aldus voormalig voorzitter Harry van Raaij. "Als je al een jaar weet dat je linksback vertrekt en het lukt je niet een vervanger te halen, dan kom je dus in de problemen. Dat er tegen Heerenveen geen team stond, daar heb ik me nog het meest aan gestoord. Er stonden elf poppetjes in het veld en dat mag je de trainers wel aanrekenen. Om dit tij te keren, wordt a hell of a job. Of dat lukt? Het wordt heel moeilijk, dat heeft vorig seizoen wel bewezen."

Ook oud-manager Kees Ploegsma heeft zijn twijfels bij het beleid van PSV. Ploegsma betoogt dat Brands te weinig financiële risico's heeft genomen om de selectie op peil te brengen, maar vraagt zich af of Cocu nog wel de juiste man is voor PSV. "Met het programma van de komende weken, vrees ik het ergste. Misschien staat Cocu wel te lang voor de groep. Vorig seizoen was het voetbal al niet goed en dat is dit seizoen nog niet veranderd."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is PSV beter af met Cocu en Brands dan zonder?

(1797 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 10:35
De chemie tussen de spelers en trainers is uitgewerkt, het is te voorspelbaar en spelers worden niet beter onder Cocu. Tijd voor een frisse wind waarbij iedereen het beste uit zichzelf haalt. Tevens moet het iemand zijn die met jeugd durft te werken. Ik zou een Ten Hag wel eens bij PSV willen zien. Die bewijst spelers beter te maken en durft ook jonge jongens op te stellen
Vind ik leuk
Bertus +1737
woensdag 13 september 2017 om 12:17
Maar ze houden elkaar allemaal de handen boven het hoofd en lijken zich van kritiek niks aan te trekken. Iedereen die het een beetje volgt kon vorig seizoen al zien dat Cocu plaats had moeten maken.
Dat ze voorzichtig zijn met investeren om niet weer in de problemen te komen kan ik begrijpen maar de verdediging is ver onder de maat.
Daar hadden ze dus in moeten grijpen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 14:14]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:35
Is een inkoppertje.
Vind ik leuk
Alain2708 +1911
woensdag 13 september 2017 om 10:37
Als het zo blijft doorgaan bij PSV dan is het snel gedaan met Cocu denk ik, maar wat gebeurt er dan met Brands?
Vind ik leuk
JCJWZ +8064
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Brands blijft gewoon zitten, die wordt op handen gedragen in Eindhoven en zijn vriendje Gebrands. Cocu wordt het kind van de rekening, een volgende trainer zal het met dit materiaal echt niet beter doen.
Vind ik leuk
Ale +728
woensdag 13 september 2017 om 11:48
Denk dat elke trainer er meer uit zou halen. Misschien Keizer niet...
Vind ik leuk
Bertus +1737
woensdag 13 september 2017 om 12:18
Je volgt het blijkbaar niet goed want er is veel kritiek op Brands. Hou jij je nou maar bezig met je eigen club want ook daar is nog werk aan de winkel.
Vind ik leuk
MeAgain +3292
woensdag 13 september 2017 om 23:37
Jij let echt totaal niet op en komt hier alleen maar weer om te irriteren. Word toch eens een keer volwassen.
Cocu maakt geen een speler beter. Het zou juist goed zijn wanneer er een nieuwe trainer zou komen. Een type stevens zou geweldig zijn voor dit psv.
Vind ik leuk
JCJWZ +8064
donderdag 14 september 2017 om 00:15
Het is ook lastig voor Cocu om gearriveerde en ervaren spelers beter te maken. Het kan ook zijn dat de jeugd die wel doorstroomt gewoon (nog) niet goed genoeg is. Of is het niet Cocu geweest die Depay, Wijnaldum, Mertens en Strootman beter heeft gemaakt in het verleden? Ik weet het niet hoor...
Vind ik leuk
MeAgain +3292
donderdag 14 september 2017 om 19:09
Ik weet het wel en nee dat is niet de verdiensten van cocu geweest.
Vind ik leuk
Janjan +241
woensdag 13 september 2017 om 10:39
Ze hebben afgelopen 4 jaar best wat neergezet en ook hun succes gehad. Ik denk dat alleen dat het dit seizoen niet gaat werken en dat Cocu beetje uitgewerkt is daar. Motivatie en frisheid is ver te zoeken. Het zit er dit seizoen niet in het tij te keren en denk dat Cocu uiteindelijk ontslagen gaat worden en wellicht Brands volgend seizoen ergens anders manager gaat worden.
Vind ik leuk
Marco S +2507
woensdag 13 september 2017 om 10:42
Zoveel is er toch niet aan de hand.. cocu kan er weinig aan doen dat hij deze selectie heeft. Ik had guardado nooit laten gaan; heerlijk irritante vervelende voetballer in de belangrijke duels
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:42
Misschien dat Cocu zichzelf kan opstellen, hij heeft toch ook wel eens linksback gespeeld?
Vind ik leuk
Santi +12783
woensdag 13 september 2017 om 10:55
like voor je accnaam
Vind ik leuk
Leeuw +2478
woensdag 13 september 2017 om 10:43
Harry van Raaij, Ploegsma, Kerkhofjes zometeen dan hebben wij iedereen gehad of misschien nog Perez en de Boer. Ik kan niet wachten :)
Vind ik leuk
JCJWZ +8064
woensdag 13 september 2017 om 10:48
de Boer heeft nooit bij Psv gespeeld.
Vind ik leuk
Leeuw +2478
woensdag 13 september 2017 om 10:51
De analist de Boer spierbal :)
Vind ik leuk
Santi +12783
woensdag 13 september 2017 om 10:44
SO NAar Gu3rilla die dit al lang roept
Vind ik leuk
jaja_PSV +12637
woensdag 13 september 2017 om 10:48
Dit is een open deur....
Iedereen weet dat Willems zou vertrekken hij wilde een seizoen eerder al weg.
Dus de kritiek is terecht.
Vind ik leuk
Santi +12783
woensdag 13 september 2017 om 10:55
2 jaar lang en nog niks hebben en 3 x in paniek boden doen op deadlineday.















looooooooooooooooooooooooooooooooool
Vind ik leuk
Quareck +1763
woensdag 13 september 2017 om 10:46
Tot deze conclusie was mijn blinde neefje van drie ook al gekomen..
Vind ik leuk
Nistel +822
woensdag 13 september 2017 om 10:46
Gaat met Cocu hetzelfde als met Frank de Boer bij Ajax. Succesvol begin met prijzen en vervolgens de glijdende schaal naar onder, slecht voetbal, slechte resultaten. Frank is eigenlijk te lang gebleven bij Ajax, Cocu nu ook bij PSV. Afgelopen seizoen deed al pijn aan de ogen, de start nu lijkt niet veel beter. Heeft Brands uiteraard ook een flinke hand in met een falende transferzomer.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Cocu moet of vertrekken of, zijn kop kaalscheren, een tattoo op zn bovenarm nemen, zijn baard laten groeien en dit team als een koning aan de hand nemen..

even wat anders en mannelijker.
Vind ik leuk
JCJWZ +8064
woensdag 13 september 2017 om 10:49
Cocu kan beter eerst eens naar de kapper gaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Ik snap cocu zelf niet zo goed. Je hebt als trainer een bepaalde houdbaarheidsdatum. (Behalve wenger) Cocu heeft zelf ook gevoetbald. Hij moet dat toch weten.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:56
Vaak wordt Skuppe Matje en ik voor gek versleten...
Blij dat onze klaagzangen nu eindelijk ook eens verwoord worden door andere clubiconen

groeten

Chiel, en mede namens mijn tweelingbroer Jan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:00
Wat moet je nu antwoorden op zulk een onzin-vraag?

´Is PSV beter af met Cocu en Brands dan zonder?´

Waar zijn jullie moderatoren?
Wat een vreselijke vraag hierboven... redactie van VP!!!
Foei...

Groeten
Chiel,
mede namens mijn broer Jan van Skuppe Matje
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:33
Delen jullie om de dag die ene werkende hersencel?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:57
zie reactie van onze Jan en daar ben ik het helemaal mee eens

Chiel.

Wel blijven lachen hè...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:04
Logisch als je het beiden met maar eentje moet doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:02
Ik vind het wel krom om Cocu nu te 'straffen' voor het falende selectiebeleid van onder andere Brands.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 11:02]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:04
Ook zonder Brands is de chemie en flow weg met Cocu...
Voor de kerst hebben ze een andere trainer...
groeten
Chiel
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:02
Kijk hoe cocu schuift en wisselt met zijn spelers.
De verkeerde spelers crediet geeft waardoor iedereen nu met een grote bek rondloopt terwijl ze met grootse daden in het veld horen te antwoorden.
Maar nee falen wordt getolereerd.
Cocu traind deze spelers terwijl hun basistechniek geeneens op orde is.
Dus wat praat jij nou met je cocu kan er niks aan doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:03
Is PSV beter af met Cocu en Brands dan zonder?

Wordt PSV goed geleid door Cocu en Brands? bijvoorbeeld...
Vind ik leuk
CPP +130
woensdag 13 september 2017 om 11:04
PSV zou Frank de Boer als opvolger voor Cocu kunnen nemen. Zijn ze toch weer een maandje voorzien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 11:04]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:05
Hahaha.
Zo lijkt het inmiddels wel te werken...ja...
Vind ik leuk
orion73 +615
woensdag 13 september 2017 om 11:05
Ach mochten ze van Feyenoord winnen zondag dan lult iedereen weer dat het lek boven is. Als ze verliezen dan kan het zomaar een lang en vervelend seizoen worden waarbij (uiteraard) de trainer geslachtofferd zal worden.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:08
Psv heeft heel terecht hun geld verspeeld aan Lozano, (een revelatie) alleen vs Heerenveen ging het even niet oké.

Ze speelde in op vertrek van een paar basisspelers.. (Zoet, Luuk ect) Jammer dat het mislukt is want je bent beter af zonder hun. (+/- 15miljoen in kas)
Vind ik leuk
Korm +18989
woensdag 13 september 2017 om 11:08
Ik denk dat Brands nog wel een meerwaarde kan zijn voor PSV. Cocu lijkt over de houdbaarheid heen te zijn...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:19
Ik vind Brands het hartstikke goed doen hoor. Natuurlijk moet hij dit normaal gesproken gewoon geregeld hebben en is deze transferperiode op Lozano (en Malen als verrassing) na gewoon teleurstellend, maar hij heeft ook prachtige dingen gedaan voor PSV.

Cocu vind ik een ander verhaal. Je ziet op het veld dat er vrijwel geen beleving en inzet is bij de spelers. Deze jongens horen elkaar te motiveren om tot het bot te gaan elke training en wedstrijd weer. Er lijkt geen besef te zijn van het feit dat ze op DE springplank naar de top staan en alles zelf in de hand hebben. Cocu is eind-verantwoordelijk voor zijn team, dus ook verantwoordelijk voor de mentaliteit binnen de groep.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:29
Gertjan Verbeek is nou vrij. Die krijgt de conditie zeker op peil .
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:31
Je, risico's nemen, daar waren van Raaij en Ploegsma wel goed in. Dat is de reden dat PSV zowel het stadion, de grond op en rond het stadion en misschien ook wel de lucht boven het stadion hebben moeten verkopen.
Deze heren moeten maar vooral hun mond houden als het gaat over beleid. rj
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:56
Soms is het beter om een slechte beslissing te nemen dan helemaal geen. Toon eindelijk eens ballen !!
Vind ik leuk
dhrwobo +7265
woensdag 13 september 2017 om 12:02
Ja... als je al een jaar weet dat ie vertrekt....... wat een zinloze comment is dit zeg..... dat hij vertrekt geeft je hooguit de optie om alternatieven op een lijst te zetten. Maar als je het geld niet hebt om het alternatief te kopen, dan ben je afhankelijk van de definitieve verkoop. En vervolgens moeten de spelers op je lijstje dan ook nog beschikbaar, betaalbaar en geïnteresseerd zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:17
Ik roep al jaren dat Brands PSV naar de kloten helpt, de eerste keer 2011 was PSV technisch gezien failliet en kon alleen overleven met geld van de gemeente Eindhoven door vijf keer zoveel te krijgen voor gronden dan deze waard waren en wederom helpt Brands PSV op de rand van de afgrond met ongehoorde uitgaven aan spelers zonder transferwaarde.

Nu moet men eerste verkopen alvorens een speler te kunnen kopen, eigen vermogen heeft PSV niet en toch blijft men maar geld uitgeven aan spelers als Lozano met als gevolg na uitschakeling EL dat spelers verkocht moeten worden om je begroting sluitend te krijgen.
Vind ik leuk
abc +25
woensdag 13 september 2017 om 12:33
Na pieken komen altijd weer dalen.....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:41
Daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben om te weten dat als je linksback vertrekt om dan op de allerlaatste dag nog te proberen om een nieuwe linksback te halen en dat dit dan wel eens mis kan gaan.
Vind ik leuk
Guust +3192
woensdag 13 september 2017 om 12:44
Dat geld bij Ajax ook, echt slecht van beide clubs op dit niveau.
Vind ik leuk
Vamos M +2680
woensdag 13 september 2017 om 13:10
Brands wederom al jaar 2 slecht werk af in transfer zaken. Cocu moet weg het werkt niet meer de klik tussen spelers en coach is weg...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 13:10]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:19
helemaal mee eens
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:01
Wat was er vorig jaar mis dan?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:01
Ja marcelo van real van een prima opvolger geweest! Maarja geen geld, dus lastig om aan te trekken. Het zelfde verhaal voor de back santos die ze in het verzier hadden
Vind ik leuk
14forever +6461
woensdag 13 september 2017 om 14:20
Financiele risicos? Weet kees.wel dat je hier over een bedrijf praat.
Vind ik leuk
orion73 +615
woensdag 13 september 2017 om 14:30
Ik sluit niet uit dat, mocht PSV veel punten verspelen in de 1e competitiehelft, dat Cocu eruit vliegt en dat Advocaat het de 2e seizoenshelft overneemt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Nederland zich niet plaatst voor het WK.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:47
gewoon geen geld te besteden daar. dan ga je dit soort dingen krijgen, denk dat de jeugd opleiding ook niet je van het is.

want er komt zelden wat knaps door. staan niet echt jongens te dringen volgens mij die er echt heel dicht tegen aanzitten
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:27
Brands blijven, Cocu vervangen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-leiding door de mangel: "Als je al een jaar weet dat je linksback vertrekt..."