Bundesliga wil Premier League achterna: Dat is niet langer rechtvaardig

    Bundesliga wil Premier League achterna: "Dat is niet langer rechtvaardig"

    woensdag 13 september 2017 om 11:06

    Ook in Duitsland is men overtuigd dat de transfermarkt eerder moet sluiten. Eerder al lanceerden de Premier League en de Serie A plannen om de transferdeadline te vervroegen naar 1 augustus, nu wil ook de Bundesliga hierin meegaan.

    "Om tot overeenstemming te komen, moet er een stemming plaatsvinden op de jaarlijkse algemene vergadering in december", laat DFB-voorzitter Reinhard Rauball weten in een interview met Sport Bild. "Als de meerderheid van de 36 profclubs voor zijn, kunnen we een aanvraag naar de internationale organen sturen."

    Dat meerdere Europese topcompetities soortgelijke plannen hebben, is naar de mening van Rauball een goede zaak. "Dan zou je bijvoorbeeld 1 augustus als datum kunnen nemen waarop de transferperiode is afgelopen. Dit jaar heeft er een waar in-en-uit-toerisme plaatsgevonden. Dat is niet langer rechtvaardig", stelt de zeventigjarige voorzitter.

    Lees ook: Vervroegde transferdeadline ook door UEFA bejubeld: "Volgen de discussie"

    Poll

    Verstandig?

    (487 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pietje2015 +12518
    woensdag 13 september 2017 om 11:24
    En de KNVB slaapt, slaapt en slaapt.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12661
    woensdag 13 september 2017 om 11:39
    VP ook :)
    Vind ik leuk
    Koeien +2083
    woensdag 13 september 2017 om 11:25
    euhh...VP, waar gaat die Poll over?
    Vind ik leuk
    baku +725
    woensdag 13 september 2017 om 11:33
    Lees ik nou een verkeerd artikel of is dit een hele aparte poll ?
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12661
    woensdag 13 september 2017 om 11:39
    Goeie poll :)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18849
    woensdag 13 september 2017 om 12:16
    KNVB neem nou ook initiatief...... voorlopen ipv meelopen!
    Vind ik leuk
    Guust +4912
    woensdag 13 september 2017 om 12:38
    Als we alle landen gehad hebben dan gaan ze het in Nederland ook overwegen.
    Vind ik leuk
    Hyena +27031
    woensdag 13 september 2017 om 13:33
    En de KNVB blijft weer achter..
    Vind ik leuk
    NederBelg +1537
    woensdag 13 september 2017 om 13:47
    Laat Nederland maar als laatste kleine land bijsluiten.
    Alles wat afvalt in de grote landen staat nog open eventueel weg te gaan naar elders. En dat zou Nederland kunnen zijn als ze nergens anders meer naar toe kunnen. Prima toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:24
    Het word tijd dat de UEFA en/of de FIFA 1 vaste transferperiode vaststellen! Zolang de nationale bonden zelf een transferperiode gaan vaststellen dan blijf je gezeik houden met transfers! Bij een internationale transfer hoeft de transferwindow maar in 1 van de 2 landen open te zijn!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bundesliga wil Premier League achterna: "Dat is niet langer rechtvaardig"