Bundesliga wil Premier League achterna: Dat is niet langer rechtvaardig

Bundesliga wil Premier League achterna: "Dat is niet langer rechtvaardig"

woensdag 13 september 2017 om 11:06

Ook in Duitsland is men overtuigd dat de transfermarkt eerder moet sluiten. Eerder al lanceerden de Premier League en de Serie A plannen om de transferdeadline te vervroegen naar 1 augustus, nu wil ook de Bundesliga hierin meegaan.

"Om tot overeenstemming te komen, moet er een stemming plaatsvinden op de jaarlijkse algemene vergadering in december", laat DFB-voorzitter Reinhard Rauball weten in een interview met Sport Bild. "Als de meerderheid van de 36 profclubs voor zijn, kunnen we een aanvraag naar de internationale organen sturen."

Dat meerdere Europese topcompetities soortgelijke plannen hebben, is naar de mening van Rauball een goede zaak. "Dan zou je bijvoorbeeld 1 augustus als datum kunnen nemen waarop de transferperiode is afgelopen. Dit jaar heeft er een waar in-en-uit-toerisme plaatsgevonden. Dat is niet langer rechtvaardig", stelt de zeventigjarige voorzitter.

Lees ook: Vervroegde transferdeadline ook door UEFA bejubeld: "Volgen de discussie"

Poll

Verstandig?

(487 stemmen)

Plaats een reactie

Santi +12420
woensdag 13 september 2017 om 11:08
Goed nieuws!

Spanje gaat dit echter nooit doen, die zijn geen eerlijke competities gewend helaas
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:09
Ik heb wel eens een Ban gehad met mijn vorig account, maar om nu heel Feyenoord een Ban te geven voor vandaag dat gaat mij iets te ver VP!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:24
En de KNVB slaapt, slaapt en slaapt.
Vind ik leuk
Nick Kools +11554
woensdag 13 september 2017 om 11:39
VP ook :)
Vind ik leuk
Koeien +1425
woensdag 13 september 2017 om 11:25
euhh...VP, waar gaat die Poll over?
Vind ik leuk
baku +156
woensdag 13 september 2017 om 11:33
Lees ik nou een verkeerd artikel of is dit een hele aparte poll ?
Vind ik leuk
Nick Kools +11554
woensdag 13 september 2017 om 11:39
Goeie poll :)
Vind ik leuk
feyeniels +14468
woensdag 13 september 2017 om 12:02
Hopen dat we in Nederland snel volgen!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:40
Ik denk dat het verstandig is om te volgen als de competities met het meeste geld die keuze hebben gemaakt. En dan moet er een hoop veranderen in de wijze hoe de transferwindows worden voorbereid.
Vind ik leuk
feyeniels +14468
woensdag 13 september 2017 om 13:22
Dat sowieso. Maar ik vind wel dat Nederland mee moet gaan als meer landen de deadline vervroegen. Is in mijn ogen veel eerlijker.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:28
Helemaal mee eens. En eigenlijk dan ook het transferwindow in de winter afschaffen. Dat vergroot de kansen voor de jeugd als bijvoorbeeld een basisspeler langdurig geblesseerd raakt. En verlaagt de omzetten bij de grote clubs op een "natuurlijke" manier ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +7268
woensdag 13 september 2017 om 12:16
KNVB neem nou ook initiatief...... voorlopen ipv meelopen!
Vind ik leuk
Guust +3172
woensdag 13 september 2017 om 12:38
Als we alle landen gehad hebben dan gaan ze het in Nederland ook overwegen.
Vind ik leuk
Hyena +16958
woensdag 13 september 2017 om 13:33
En de KNVB blijft weer achter..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:47
Laat Nederland maar als laatste kleine land bijsluiten.
Alles wat afvalt in de grote landen staat nog open eventueel weg te gaan naar elders. En dat zou Nederland kunnen zijn als ze nergens anders meer naar toe kunnen. Prima toch.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:24
Het word tijd dat de UEFA en/of de FIFA 1 vaste transferperiode vaststellen! Zolang de nationale bonden zelf een transferperiode gaan vaststellen dan blijf je gezeik houden met transfers! Bij een internationale transfer hoeft de transferwindow maar in 1 van de 2 landen open te zijn!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bundesliga wil Premier League achterna: "Dat is niet langer rechtvaardig"