Bosz snapt niets van ontslag: 'Het is niet te geloven na vier wedstrijden'

Bosz snapt niets van ontslag: 'Het is niet te geloven na vier wedstrijden'

woensdag 13 september 2017 om 12:50

Borussia Dortmund-coach Peter Bosz begrijpt niets van het ontslag van Frank de Boer, die al na vier wedstrijden werd weggestuurd door Crystal Palace. Hij zet zijn vraagtekens bij het beleid van de hekkensluiter van de Premier League.

"Het is niet te geloven na vier wedstrijden. Maar dit gebeurt niet alleen in de Premier League, helaas", reageert Bosz tegenover de NOS op het ontslag van De Boer, zijn voorganger bij Ajax. "Ik weet niet alle details, maar het is wel erg vroeg. Als je iets wilt veranderen, en dat verwachtten ze van hem, is het bizar om hem al te ontslaan."

Bosz zelf heeft het inmiddels aardig op de rit bij Dortmund, dat moest wennen aan zijn aanvallende speelstijl. "Voor onze speelwijze is veel training nodig. Zo zijn we begonnen. Dan maak je ook fouten. Maar ik geloof dat de spelers nu veel beter begrijpen wat ik wil. Het kan nog gebeuren dat we drie, vier tegengoals krijgen, maar als dat gebeurt zal dat een uitzondering zijn."

"De spelers doen het al goed en hebben er vertrouwen in dat deze speelwijze goed werkt. Dat is ook belangrijk", besluit Bosz, die in de laatste vier duels de nul hield. Woensdagavond neemt Dortmund het in de Champions League op tegen Tottenham Hotspur.

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 12:51
Petertje toch, ze verwachten toch niet dat je open huis gaat spelen bij een middenmotor met 3 verdedigers.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:09
Middenmotor, is dat de tegenhanger van een boxermotor?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:10
Lolbroek aangetrokken vandaag?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:18
Jij kan laatste tijd weinig hebben haha. Stumpertje.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:57
Nee mn grapjas, het waait nogal flink buiten.

;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:58
Hahaha is het zo slecht weer dan in NLD?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:33
Ja het is alles behalve zomer vandaag.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:34
Lekker dan, pff moet er niet aan denken :D
Zit hier nog lekker in 30+ :p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:35
ja snap ik. En waar is 'hier' ?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:39
Zuiden van Oost Europa.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:03
Heeft dat daar een naam?
Of zeg je ook tegen je chauffeur; "Zuiden van Oost-Europa". En dan rijdt hij er zo heen zeker? :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:07
Ja dat heeft ook een naam maar dat blijft privé voortaan, puur uit zelfbescherming tegen VP malloten. Hij weet in welke regio en daar laat ik het bij ;)
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:19
Naja, ik zit in Leeuwarden. Leek me leuk iets te horen vd andere kant vd wereld. Er zit hier ook 1 uit Zuid-Afrika, das leuk toch?
Ik gok dat je niet in N-Korea zit.
Kan je ADO nog volgen vanaf die plek en hoe is het gevoel dan dat te zien?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:23
Ja dat is het ook maar jammer dat het niet kan want er zitten debielen tussen die het tegen je proberen te gebruiken. Ik zit niet in Noord Korea nee, anders had ik niet op VP kennen zitten :)

Ik kan ADO prima volgen en vlieg of rij met de auto vaak heen en weer.
Vind ik leuk
2cents +31280
woensdag 13 september 2017 om 13:16
3 verdedigers? 3 CVs en 2 backs.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:18
Die te hoog staan dus je staat constant met een minderheid in de verdediging. Hebben we allemaal mogen aanschouwen. Naïef van Frank om zo te spelen!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:18
Moet Groenendijk dan nu ook eruit? Laatste 3 duels verloren.
Vind ik leuk
raoul88 +470
woensdag 13 september 2017 om 16:58
Nee, want hij heeft de 4de gewonnen...whahaha
Vind ik leuk
2cents +31280
woensdag 13 september 2017 om 13:21
Hoog of laag staan maakte weinig uit. Het regende individuele fouten in die wedstrijden.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:05
En bij Ajax speelde de Boer teruggetrokken. Zag ze eens in de Arena spelen tegen Amateurs, Frank liet ze komen, ze kregen nog wat kansjes... maar in de omschakeling maakten de Boys van Frank het koelbloedig af. En nu hoor ik van jou dat hij nu naief speelt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:05]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:08
Ja het had dus andersom gemoeten, bij ajax moet je dominant spelen en bij CP behoudend. Wat snap je hier niet aan?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:09]
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:21
Ik snap het helemaal jongen.
Maar Frank geloof ik niet, dat was mijn punt.
Gaan we lekker vanuit Shri-Lanka assertief Haags zitten doen? :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:25
Haha Sri Lanka :P

Was dat maar waar :D
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:37
Hoe is het in Polen?
Je snapt dat ik elke keer als ik jouw naam lees een land ga noemen he? :-)))
Ik verwacht je binnen 30 jaar je gelocaliseerd te hebben.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:49
Nee geen Polen gozer, dat is niet het Zuiden van Oost Europa :D Je zit er denk ik bijna 2500 km vandaan ;)
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 18:04
Ja, als je nu ook nog tips gaat geven dan sta ik morgen op je stoep, das te simpel!
Hier stormt het vandaag, een vervroegde najaarstorm, hoe was het weer in Albanië?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:06
Je bent altijd welkom gozer, iedereen is welkom ;P

Nee zeker geen Albanië, denk 900 km van Albanie.
Vind ik leuk
Cookee +2853
donderdag 14 september 2017 om 13:31
Oké, ik boek een ticket naar Bulgarije.
En tegen de taxi-chauffeur zeg ik "Midden-Noord". :-)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:36
:D
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:17
5 verdedigers, stumper.
Vind ik leuk
BBAjax +2435
woensdag 13 september 2017 om 13:33
Op papier 3 verdedigers, op het veld gewoon 5 want Van Aanholt en Ward zijn backs
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:54
Vanavond Bosz' vuurdoop in de Champions League. Ik ga af en toe met een schuin oog naar Tottenham - BVB kijken.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:08
Ook mooi affiche. Ik kijk normaal nooit naar die poenige CL. Maar Fey ga ik even zien. Als 'we' billenknijpen met 6 achterin dan zet ik het af.
Maar hoop op een Feijenoord met lef.
En de samenvatting even Bosz zien.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:12
Ha, je doet me denken aan mijn schoonmoeder lang voordat ze mijn schoonmoeder werd: als het penalty's werd voor het Nederlandse elftal ging zij een blokje om... ;-)

Ik vertrouw op een Feyenoord met lef.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:25
Ik ben niet te schijterig om een team te zien dat de bus parkeert. Maar ik vind er gewoon geen zak aan.
De CL is meestal "Fc Durftniet v FC Kanniet" vandaar.

Laat Feijenoord ons lekker trots maken en vol lef en strijdend voor de punten gaan... wat het dan wordt zien we wel.
Maar 'de bus pakeren' en dan in de 90e 1 goal tegenkrijgen dat zie ik wel in samenvatting dan.
Stuur je schoonmoeder hier maar heen, kan ze meekijken.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:28
Ja, volwassen én met lef.

Euh, mijn lijntjes naar het hiernamaals zijn (nog) niet zo kort. Anders had ik graag zelf naast haar gezeten.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:43
Aai sorry man, ik begrijp dat ze er niet meer is.
Maar mooi dat er een goede band was. Wie weet, kan ze van boven wat touwtjes trekken vanavond?
Vind ik leuk
Vamos M +2637
woensdag 13 september 2017 om 13:03
Simpel 4 wedstrijden verloren 0 goals gemaakt terecht ontslagen gewoon.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:18
Ik ben opgelucht dat de directie van Feyenoord 1 1/2 jaar geleden meer geduld heeft gehad met Van Bronckhorst en de Ajax-directie een jaar geleden met Bosz. En ik vind het terecht dat de PSV-directie afgelopen seizoen heeft vastgehouden aan Cocu. En ik hoop dat ze nu veel met hem praten, doelen stellen en in de winterstop een knoop doorhakken. Datzelfde geldt voor Keizer bij Ajax.

Dat is zorgvuldig management en verstandige bedrijfsvoering.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:20]
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:33
Keizer kan ook zelf opstappen als hij geen vertrouwen krijgt. Het is geen kleine jongen hoor, hij heeft echt wel principes.

Maar ik ben met je eens dat het erg vroeg is bij Frank.
Keizer zijn werkwijze kent Ajax, dus dat zal niet de oorzaak zijn.
Ik kan mij best voorstellen dat er binnen de staf geen klik is met de Boer, als die de hele sjacherijnig rondloopt.
Soms klikt het niet, dat kan.
Dat Palace geen rustige haven was, had Frank ook kunnen voorspellen.
Jij hebt het over verstandige bedrijfsvoering, ik ben het daar mee eens. Maar die zelfde bedrijfsvoering zetten Mario Been eruit en Verbeek ook.
Het lijkt mij meer dat de sympathie voor Gio hem gered heeft.
Dan gaat verstandige bedrijfsvoering dus niet op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:48]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:47
Inderdaad, Keizer lijkt me wel een type die op gegeven ogenblik zijn eigen afweging maakt en conclusies trekt. Blijft overeind dat de directie verantwoordelijkheid draagt voor hem én voor de spelers.

Ja, de gunfactor is een niet te onderschatten grootheid. En het legioen van Feyenoord staat nou niet direct bekend om het grote aantal makke lammetjes ;-). Het is soms afwegen hoeveel herrie je bereid bent te accepteren als je iets niet doet of juist wel.
Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:54
Ja klopt, maar dan moet je als beleidsmaker zelf ook stevig op je stoel zitten en dat was toen ook niet zo, ook Gudde en van Geel kregen ervanlangs. En toch behielden ze vertrouwen das best knap.
Supporters denken vaak dat succes makkelijk te pakken is.
Maar falen ligt net zo makkelijk op de loer he?
En als het eenmaal succesvol is willen ze het weer.
Het zegt genoeg dat van Geel nu de held is.

De makkelijkste weg is dan een trainer kiezen die ongeveer hetzelfde beleid wil volgen... maar dan houd je dus ontwikkeling tegen, dan blijf je op 1 spoor.
Palace wilde iets anders maar had geen geld... kansloos.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:08
De bestuurders van Palace vertonen hetzelfde gedrag als veel anderen. Ze hebben last van het "er zij licht"-syndroom. Dat je daarvoor ook stopcontacten en draadjes moet aanleggen en lampen monteren is telkens een verassing ;-)

Feyenoord supporters weten diep van binnen dat je geluk meer waardeert als je het niet zo vaak ervaart, denk ik.

En mensen hebben helden nodig om ze te kunnen "vermoorden". Zo, en nu naar de Indo eten halen en opwarmen voor een leuke voetbalavond. Succes, maat.
Vind ik leuk
Teo Smith +11711
woensdag 13 september 2017 om 13:05
0 punten 0 goals. Wat wi je...
Vind ik leuk
inimini +1412
woensdag 13 september 2017 om 13:14
Meer tijd.. duh...
Vind ik leuk
Teo Smith +11711
woensdag 13 september 2017 om 15:57
Nope.
Vind ik leuk
Vamos M +2637
woensdag 13 september 2017 om 17:21
Ja inderdaad tot Crystal Palace degradeert..
Vind ik leuk
Bdog +2641
woensdag 13 september 2017 om 13:06
Ja, Peter Bosz, die hadden we nog niet gehoord over dit nieuwsfeit.
Nu kunnen we gelukkig allemaal weer door met leven!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:22
Ah joh, hij geeft nog altijd veel beter onderbouwd commentaar dan wij allemaal op dit forum ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:08
Hoeveel melk zit er nog in het ontslag van Frank de Boer, VP?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:11
Als ze mij zoveel meegeven als wat Frank de Boer kreeg mogen ze mij elke week ontslaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:49
Hahaha inderdaad
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:19
Belachelijk natuurlijk inderdaad
Vind ik leuk
mcmodd +9591
woensdag 13 september 2017 om 16:48
Bosz heeft natuurlijk gelijk, maar dat had hij ook wel als we dit commentaar niet gelezen zouden hebben.
Een vijfmans verdediging is heel goed 'verdedigbaar' indien de backs op tijd terugzakken en de numerieke vijf gezamenlijk het balbezit vooruit blijven brengen via het middenveld. Op het middenveld zal het doorschakelen moeten plaatsvinden op basis van de posities van de backs, niet te snel maar vooral ook niet te langzaam, anders verliezen de backs de dreiging.

Vind ik leuk
Cookee +2853
woensdag 13 september 2017 om 17:00
Toch nog 1 Nederlander in de Top!
Hij is toch nog Nederlander?! Of gaat Marokko hem ook inpikken?

Ja ik weet Feijenoord doet ook mee en ik hoop dat ze écht mee gaan doen.
Maar Bosz zit bij een club die echt meedoet. En hij speelt voetbal waar van Gaal van dacht dat het niet meer kan.
Waanzinnig mooie club trouwens Dortmund, die gelbe wand.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz snapt niets van ontslag: 'Het is niet te geloven na vier wedstrijden'