KNVB slaat handen mogelijk ineen met Cruyff Football: gesprek over samenwerking

    KNVB slaat handen mogelijk ineen met Cruyff Football: gesprek over samenwerking

    woensdag 13 september 2017 om 13:07

    De afdeling Voetbalontwikkeling van de KNVB gaat in gesprek met Cruyff Football over een mogelijke samenwerking op het gebied van jeugdopleiding. Begin dit jaar vonden al twee verkennende gesprekken plaats, meldt Voetbal International.

    Destijds schoven onder anderen toenmalig technisch directeur Hans van Breukelen en technisch manager Jelle Goes aan. Een derde ontmoeting werd evenwel uitgesteld vanwege de interne onrust bij de voetbalbond. "Ze stonden niet afwijzend tegenover onze plannen", vertelt Wim Jonk, voorman van Cruyff Football, aan VI.

    "In welke vorm we zouden kunnen bijdragen, bijvoorbeeld aan de cursussen voor jeugdtrainers, dat zouden ze gaan onderzoeken. Daarna werd het even stil. Nu zijn we zelf alvast begonnen", aldus de voormalig hoofd jeugdopleiding van Ajax. Na eerdere samenwerkingen in België, China en Portugal, doet Cruyff Football nu Nederlandse amateurclubs aan. "Veel clubs in Nederland zitten nog altijd vastgeroest in hun vertrouwde methodes", vindt Jonk.

    De nieuwe competitieopzet, die dit seizoen op kleinere velden met kleinere teams bij de jongste jeugd van start ging, is volgens hem een eerste stap in de goede richting. "Daarna moet je zorgen dat de jeugdtrainers de inhoudelijke vervolgstappen kunnen maken. Ik denk dat wij daar een goede rol in kunnen spelen. Ik beweer niet dat wij de enige waarheid in pacht hebben. Het gaat om een andere manier van kijken, anders dan tot nu toe gebeurt."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 13:13
    Goed van Jonk, mag wel eens tijd worden. Je ziet het hier al op VP, de meeste blijven nog steeds denken dat we toppers afleveren. De laatste paar jaar valt er geen vrucht meer van de boom.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 13:16
    Begin eens met werk te zoeken haagse tokkie!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 13:19
    Misschien geen echte wereldklasse meer maar wat dacht je van st juste haps karsdorp depay ake en ga maar door het loopt allemaal nog best goed hoor
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 13:27

    Jaloers?
    Vind ik leuk
    Spartan +4846
    woensdag 13 september 2017 om 13:29
    Uhh, waar gaat dit over? Heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:20
    Heel snel je mond met zeep spoelen en dan netjes opnieuw beginnen.
    Vind ik leuk
    Foebele +46783
    woensdag 13 september 2017 om 13:27
    Er zijn er een paar die niet bepaald het beste met je voor hebben, ruzie gehad de laatste tijd?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 13:28
    Die gast zit al maanden mij lastig te vallen door de haat naar ADO toe.
    Vind ik leuk
    cj_fey +3320
    woensdag 13 september 2017 om 13:45
    Maar je bent inmiddels zo slim niet meer te reageren ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Degraaf +14505
    woensdag 13 september 2017 om 14:37
    Gewoon negeren die eikel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 14:43
    Thanks maat,

    Dat doe ik ook zoveel mogelijk maar soms jeuken me handen. Maar VP is op de hoogte en houdt meneer in de gaten.

    Vind ik leuk
    Degraaf +14505
    woensdag 13 september 2017 om 14:53
    Goed om te horen ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:22
    Landverrader!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 15:38
    Kan je niks beters verzinnen?

    Eerst een steuntrekker en nu een landverrader.
    Wat is het nou?

    Of bedoel je dat ik met het Nederlands geld lekker op de Bahama's ligt te chillen?
    Vind ik leuk
    Fooligan +879
    woensdag 13 september 2017 om 16:07
    Het zal je vader maar wezen....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 16:20
    Hahaha ja echt.
    Vind ik leuk
    United FC +12264
    woensdag 13 september 2017 om 16:32
    Of je kind ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 15:36
    Dat is wel een beetje kort door de bocht, Midden-Noord. Er komen nog best veel talenten bovendrijven. Dat daarvan steeds meer vroeg naar het buitenland vertrekken zie ik als het grotere probleem. En dan is de bal rond en heb je toch ook weer gelijk ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 15:40
    Welke talenten en bij welke topclubs spelen ze dan?

    Vroeger speelden ze bij de absolute top.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 16:00
    Chong, Fosu-Mensah, Malen, Aké, Dilrosun, Adekanye.
    Ik denk dat we deze pas over vier jaar weten of ze verder doorgroeien of in het eerste elftal van hun huidige topclub doorbreken.
    Enne, die Pascal Struijk van jullie balt ook veelbelovend ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 16:06
    Maar die spelen allemaal niet of worden verhuurd. Ik denk echt dat het de komende jaren niks zal worden. Hoop dat ik ernaast zit ;)

    Vind ik leuk
    furgist +1442
    woensdag 13 september 2017 om 15:48
    Ik denk dat het al een hoop scheelt als pannekoeken zoals jij gewoon lekker stoppen met spammen. Dan heb jij ook een keer ergens invloed op
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78518
    woensdag 13 september 2017 om 15:51
    Spammen? Hahaha waar heb jij het in godsnaam over man?

    Corrigeer lekker die lafaards die mij dagelijks lastig vallen omdat ik een ADO supporter ben. Ik dreig niet hier, ik begin er niet mee maar ja jij bent er ook zo eentje.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 13:37
    Jonk wordt zéér ondergewaardeerd!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18848
    woensdag 13 september 2017 om 13:42
    Dit had 3-4 jaar geleden al moeten gebeuren!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1971
    woensdag 13 september 2017 om 14:10
    nog meer cruijf mensen doet het voetbal goed ook bij ajax gaat het geweldig zo sterke spelers hadden ze nooit pfffffff
    Vind ik leuk
    Drobtine +2391