'Als Liverpool met tien man van het veld wordt gespeeld, ga je toch denken..'

'Als Liverpool met tien man van het veld wordt gespeeld, ga je toch denken..'

woensdag 13 september 2017 om 14:54

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst doet er goed aan om Michiel Kramer op de bank te zetten in het Champions League-duel met Manchester City. Dat stelt Rob Jacobs, ex-speler en voormalig trainer van de Rotterdammers.

Jacobs denkt dat Feyenoord moet loeren op de counter en daardoor zonder pure spits moet spelen. "Kramer heeft daar niets te zoeken. Hij is een centrumspits die gevaarlijk is in het strafschopgebied van de tegenstander, maar daar kom je vanavond helemaal niet. En als je er wil komen, heb je loopvermogen nodig en ook dat heeft hij niet", zegt Jacobs tegen NU.nl."

"Ik zou Steven Berghuis en Jean-Paul Boëtius voorin opstellen. Zij zijn snel en moeten vanaf het middenveld reageren", vervolgt Jacobs. "Ik vind Karim El Ahmadi, Tonny Vilhena, Jens Toornstra en Sofyan Amrabat de vier ideale middenvelders. Dat zijn lopers, ze kunnen verdedigend de bal afpakken en omschakelen naar een snelle tegenaanval."

Over de defensie heeft Jacobs twijfels. "Als Liverpool door City met tien man al van het veld wordt gespeeld, denk je toch bij jezelf: als Feyenoord het verdedigend maar volhoudt. De linker- en rechtervleugelverdediger zijn Feyenoords zwakke punten wat dat betreft."

Plaats een reactie

Leedz +2350
woensdag 13 september 2017 om 15:06
De enige en juiste manier om City te bestrijden...

Beter had het niet verwoord kunnen worden, die 4 middenvelders is a must
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:11
Ook Rob Jacobs trapt een mega grote open deur in.
Gio gaat heus niet "suïcidaal" lopen voetballen!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:12
Ik denk het laatste wel...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:13
Mosterd na de maaltijd sukkel!!!
Vind ik leuk
derksen +5787
woensdag 13 september 2017 om 15:14
Een goede voorzet of corner en je staat 1-0 voor
Liverpool is sinds klopp er is ene wedstrijd alles en andere wedstrijd nog minder als een league one club
Wordt simpele 2-0 overwinning..
Vind ik leuk
Mo +4451
woensdag 13 september 2017 om 17:21
Goede voorzet of corner is een goal? Dan zul je toch iemand nodig hebben die het afmaakt. Wat dat betreft doet Gio er inderdaad goed aan kramer op de bank te zetten
Vind ik leuk
John M. +2587
woensdag 13 september 2017 om 20:32
Ze moeten eerst maar over het midden zien te komen om een voorzet te geven of tot een corner te komen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:21
VP EDIT: offtopic, het is niet nodig om hetzelfde bericht in meer topics te plaatsen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 16:20]
Vind ik leuk
derksen +5787
woensdag 13 september 2017 om 15:24
Welkom back!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 16:24
Hee, Passie :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:32
tsja, zo moeilijk is het idd niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:55
Ik vrees 1-6 voor city
Vind ik leuk
Koeien +1434
woensdag 13 september 2017 om 16:21
Euh bah, Kramer ...enorme kwal, maar ik ga toch iets goeds zeggen over hem.

Je kan juist voordeel uit Kramer halen. Toornstra zou nooit de 16 bereiken en zowel, dan zal het spelen hem onmogelijk gemaakt worden, maar als je toch gaat counteren, dan kun je de lange ballen juist wel aan Kramer kwijt. Ook verwacht ik dat Vilhena een mandekker op zich krijgt dus voetballend zal Feyenoord het middenveld niet voorbij komen.

Lange ballen de 16 in en corners afwerken, daar zou ik voor gaan en dan is Kramer, geluk bij een ongeluk, helemaal geen slechte keus.

Ik snap de opmerking van Jacobs dus niet helemaal.
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 16:38
Liverpool deed er 2e helft niks meer aan en laat nu net de verdediging bij Liverpool zwak zijn, voor de rode kaart ging het gelijk op.
Vind ik leuk
munkikiii +1497
woensdag 13 september 2017 om 16:47
Praat iedereen hier maar moed in maar ze gaan gewoon een potje voetballes krijgen
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 16:51
Ik praat mensen geen moed in. De wedstrijd City - Liverpool is een slecht voorbeeld. Die wedstrijd ging gelijk op tot de rode kaart en daarna heeft Klopp gewoon aan schadebeperking gedaan door Salah te wisselen.

En als je de vorige wedstrijden van City bekijkt (tegen mindere ploegen) dan kan het zomaar een gelijk spelletje worden. City heeft best wel moeite met scoren ondanks dat ze veel balbezit hebben.
Vind ik leuk
munkikiii +1497
woensdag 13 september 2017 om 17:02
Binnen 15 min staat city op 0 1
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 17:03
Je doet maar pik
Vind ik leuk
munkikiii +1497
woensdag 13 september 2017 om 17:13
Zou er maar een paar euro op inleggen bij unibet
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 17:39
Nah, heb gisteren al wat eurotjes gewonnen.
Vind ik leuk
munkikiii +1497
woensdag 13 september 2017 om 20:48
Hey frenkie stakker ben je al aan het tellen ? Ik wel want heb zojuist 754 euro gewonnen door die snelle goal van city
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 22:20
je denkt toch niet dat je de enigste bent die geld heeft gewonnen ;)
En wat voor bedragen zet je dan wel niet in als je zoveel wint?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 22:21]
Vind ik leuk
munkikiii +1497
woensdag 13 september 2017 om 22:31
Best wat maar heb ook een heel aardig bedrag op mijn account opgebouwd zodat ik ook grote bet's kan plaatsen haha heb je stiekem toch naar mijn goede advies geluisterd
Vind ik leuk
Frenkie +2962
woensdag 13 september 2017 om 22:39
Haha ja ik heb er toch stiekem naar geluisterd maar was net te laat met inzetten. Maar alsnog 60 euro gewonnen. Ik had gehoopt dat ze het wat langer zouden volhouden.

En dan zal je wel een bedrag ver boven de 1000 euro op je account hebben staan want de odd was niet zo hoog voor de wedstrijd en voor de rest was Real de enigste zekerheid. Heb dus combi Real en City gedaan bij 0-1 voorsprong.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 22:40]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als Liverpool met tien man van het veld wordt gespeeld, ga je toch denken..'