PSV'er kan kiezen tussen Oranje en Ghana: 'Doe geen uitspraken'

PSV'er kan kiezen tussen Oranje en Ghana: 'Doe geen uitspraken'

woensdag 13 september 2017 om 17:53

PSV-verdediger Derrick Luckassen zou voor zowel het Nederlands elftal als de nationale ploeg van Ghana kunnen uitkomen. Een keuze heeft hij vooralsnog niet gemaakt, vertelt Luckassen in een interview met Voetbal International. 

"Door mijn achternaam wisten ze in Ghana lang niet dat ik Ghanese roots heb, maar inmiddels wel. Ze praten wat vaker over me. Als ik de berichten moet geloven, zijn ze wel met me bezig. Op dit moment hoef ik nog geen keuze te maken, dus ga ik er ook geen uitspraken over doen", aldus de 22-jarige rechtspoot. 

"Ik moet er eerst nog maar voor zien te zorgen dat ik in aanmerking kom voor het Nederlands elftal. Ik denk dat ik dit in me heb, het is aan mij om het te bewijzen." PSV betaalde deze zomer miljoenen euro's aan AZ voor Luckassen. 

Lees ook: Strijd tussen Nederlandse topclubs: 'Ajax moest eerst Sánchez verkopen'

Poll

Heeft Luckassen de potentie om Oranje te halen?

(956 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 17:57
Aub Ghana
Vind ik leuk
Jay5713 +2371
woensdag 13 september 2017 om 18:08
Als je het nu moet beoordelen kan hij idd beter voor Ghana kiezen, je weet echter nooit van tevoren hoe zo'n jongen zich gaat ontwikkelen maar Oranje lijkt een lastig karwei te worden. Anders dan pakweg 5 jaar geleden hebben we een overschot aan goede/degelijke centrumverdedigers. Met Van Dijk, De Vrij, Aké, Martins Indi, Bruma, Hoedt en Fosu Mensah heb je kwalitatief aardige verdedigers. Daarbij heb je ook jongens die qua leeftijd jonger zijn dan Luckassen zoals De Ligt, Van Drongelen, Kongolo, Riedewald en in mindere mate St. Juste die ook in aanmerking kunnen komen voor een plekje in Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:16
Alle Ajacieden kun je op voorhand afschrijven. Klaar voordat het zou moeten beginnen. De Ligt kan na dit seizoen naar slachtofferhulp
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:24
Haha. Lul toch niet zo stom man. Die speelt over 3 jaar bij de Europese top. Effe je anti Ajax brilletje af, Miyachi!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:57
Op de bank bedoel je zekker
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 18:59]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:19
Nog 3 jaar. Catogerie: munchen, barca, Real, Manchester. Mark my words. Hier twijfel ik geen seconde aan..
Vind ik leuk
Polly11 +1308
woensdag 13 september 2017 om 20:08
Ik denk niet dat hij de Europese top gaat halen.....hoop het voor het volk en vaderland, maar komt toch echt te kort
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:17
Nee, gaat het echt redden. Vergeet effe niet dat hij nog maar net 17 af is. Heb in mijn leven veel jongens de top zien bereiken. Hij word daar ook 1 van. No Doubt.
Vind ik leuk
MeAgain +3287
woensdag 13 september 2017 om 23:27
Slaap lekker
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:17
Thanks. U2.
Vind ik leuk
Bobbi04 +557
woensdag 13 september 2017 om 19:02
Hou toch op man, afgelopen weekend kon de hele verdediging van PSV aan de zuurstof. Hoop voor jou dat zij komend weekend kunnen overleven, wat ik eigenlijk niet echt verwacht....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:20
Komt goed. Vanavond gaat Feyenoord in het rood en dan walsen we er dit weekend vlak overheen.
Vind ik leuk
United FC +9974
woensdag 13 september 2017 om 19:48
En toen werd je wakker...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:11
PSV heeft tegen Feyenoord net zo veel kans als Feyenoord tegen Manchester City
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 22:15
Speelt Kramer?
Vind ik leuk
Snuck +406
woensdag 13 september 2017 om 18:32
Ja we hebben tegen Frankrijk gezien dat we goede verdedigers hebben.
Vind ik leuk
Djambo +1672
woensdag 13 september 2017 om 18:17
Lekker naar ghana
Vind ik leuk
chicken +5788
woensdag 13 september 2017 om 19:28
Ghama
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:59
Ghana Ghana please.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:03
Lekker naar Ghana gaan, heb je altijd plezier.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:03
Kan ie koppen? Dan is het misschien nog iets voor in de spits. Maar als afmaker of breekijzer is Dost wel wat beter. Nevermind... Ghana!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:05
Kies maar voor Ghana
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:05
Ghana plzzz, dan zijn we ook kwijt met de Afrika cup, trouwens deze clown zei dat Ajax eerst Sánchez moest verkopen om hem te kunnen kopen wahahahaha met 270 miljoen aan vermogen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 18:06]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:14
270 miljoen???
Vind ik leuk
Snuck +406
woensdag 13 september 2017 om 18:35
Speel jij de FIFA17 carrierre mode??? 270 mil.
Vind ik leuk
Nick Kools +11554
woensdag 13 september 2017 om 19:26
Volgens mij heb jij nooit goed opgelet bij rekenen/boekhoudkunde (of hoe t tegenwoordig ook heet).
Ajax heeft echt geen 270 miljoen eigen vermogen, als ze de helft hebben is t al veel.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:06
Hoezo komt deze jongen in aanmerking voor Oranje?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:08
Heeft koninklijk bloed.
Vind ik leuk
Libero +2275
woensdag 13 september 2017 om 18:09
GHA aub NA Ghana
Vind ik leuk
mcmodd +9568
woensdag 13 september 2017 om 18:12
Laten we dit maar niet doen. Als hij goed genoeg is voor Oranje moet hij maar de grote uitblinker voor Ghana worden. Daar willen ze ook wel eens een topspeler opstellen ;-/))
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:53
Hebben ze genoeg met spelers als: Boateng, Essien, Atsu enzovoort.
Vind ik leuk
United FC +9974
woensdag 13 september 2017 om 19:54
Essien is al gestopt. Boateng speelt volgens mij niet meer mee.
Vind ik leuk
Utca030 +1185
woensdag 13 september 2017 om 18:22
Ghana mooi weer
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:29
Hij is gewoon niet goed genoeg voor Oranje. We hebben nu meer dan genoeg goede verdedigers.
Vind ik leuk
Utca030 +1185
woensdag 13 september 2017 om 18:35
Noem er is 2
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:40
Voorlopig hebben we de Vrij en van Dijk. Verder hebben we Blind, die ook als cv kan, Hoedt en de Ligt voor de toekomst.
Vind ik leuk
Utca030 +1185
woensdag 13 september 2017 om 18:51
De vrij en hoedt ben ik met je eens
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:34
Mensen op Voetbaloeprimoeroe Ghana: Oranje AUB!
Vind ik leuk
Zooitje +1428
woensdag 13 september 2017 om 18:47
Geboren in NL en meerdere wedstrijden in meerdere jeugd NL elftallen gespeeld. Dit zou helemaal geen keuze moeten kunnen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:07
Zonde van zijn tijd om na te denken over een internationale loopbaan. Zorg eerst dat je je in NL staande houdt. Nu nog niet goed genoeg voor Andorra en Liechtenstein.
Vind ik leuk
John M. +2573
woensdag 13 september 2017 om 20:12
Oranje is niet veel beter dan die twee.
Vind ik leuk
Marco S +2545
woensdag 13 september 2017 om 19:32
Heeft hij zondag zo goed gespeeld dat hij een selectie verdient ergens? Apart..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 21:00
Moet nog veel leren.
Is wel sterk en dynamisch maar maakt nog vaak kinderachtige fouten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV'er kan kiezen tussen Oranje en Ghana: 'Doe geen uitspraken'