Van Bronckhorst en 'hulpeloze speelbal' Feyenoord aangepakt: 'Er klopte niets van'

Van Bronckhorst en 'hulpeloze speelbal' Feyenoord aangepakt: 'Er klopte niets van'

donderdag 14 september 2017 om 07:15

Speelbal. Hulpeloos, spartelend. Kansloos. Pijnlijk. Een declassering. Nederlandse media zijn 'the day after' hard voor Feyenoord, dat woensdag in de eigen Kuip werd afgedroogd door miljoenenploeg Manchester City: 0-4. Geen seconde zat er een stuntje in tegen de grootmacht uit Engeland. 

'Meedoen kon Feyenoord na één minuut en 40 seconden al niet meer. Toen lag de bal al in het net achter Brad Jones. Met dank aan verdediger Stones, die ook de 0-4 produceerde. Tussendoor maakten Sergio Agüero en Gabriel Jesus de 0-2 en de 0-3', blikt De Telegraaf terug op het Rotterdamse debacle. 

'Guardiola vond het na een uur wel welletjes en ging volop wisselen met het oog op de competitie in eigen land. Van Bronckhorst dacht hetzelfde al in de rust. Hij haalde Steven Berghuis naar de kant en liet Toornstra alsnog invallen. In de tweede helft besloot hij ook nog jeugdspeler Dylan Vente en Sam Larsson te brengen. Konden die ook nog wat leren van de grote jongens...'

Trouw omschrijft het eenzijdige duel tussen de kampioen van Nederland en de miljoenenploeg van Pep Guardiola als 'pijnlijk'. 'Er vielen spelers om, zoals die van Oranje laatst tegen Frankrijk omvielen. Ze wisten niet wat ze met de bal aanmoesten. Dat ziet er knullig uit en is domweg een gevolg van de druk die ze, de stramme verdediger Van der Heijden bijvoorbeeld, in de Nederlandse competitie nooit ondervinden. En als ze zelf eens denken te kunnen schieten, gaat het te traag en ligt er een verdediger voor.'

Het speciaal voor deze wedstrijd uitgedokterde 5-3-2 systeem van Van Bronckhorst krijgt er van langs in de Volkskrant. 'Was het systeem 5-2-3, 3-4-3 of 5-4-1? Er klopte in elk geval niets van. Die van City liepen overal doorheen, achteloos alsof ze een vergeten boodschapje moesten ophalen. Het liep dus al fout in de tweede minuut, toen Stones kon inkoppen bij een voorzet van Silva. Vilhena liet de bal op vreemde wijze tussen zijn benen doorrollen, alsof hij versteend was door spanning. Van Bronckhorst schudde het hoofd van onbegrip. Alle plannen waren op slag waardeloos.'

Het Algemeen Dagblad blikt met een schuin vooruit naar aanstaande zondag. 'Voor Van Bronckhorst is het na de afstraffing zaak om de regerend landskampioen fysiek en vooral mentaal weer okselfris te krijgen voor de kraker zondag in de Eredivisie tegen PSV. Vorig seizoen dreven de Rotterdammers nog op de adrenaline van een driepunter tegen Manchester United en sloeg de ploeg ook in Eindhoven knap toe. Het gevoel in aanloop naar de eerste topper in Nederland is dus onvergelijkbaar met een jaar geleden.'

Lees ook: Zeven Feyenoord-conclusies: misser Van Bronckhorst en déjà vu Stockholm

Poll

Denk jij dat Feyenoord nog derde wordt?

(2390 stemmen)

Plaats een reactie

Roekoe +4375
donderdag 14 september 2017 om 07:18
Beste speler was de nummer 12 van Feyenoord
Vind ik leuk
Mad Max +7795
donderdag 14 september 2017 om 07:20
Eigen schuld, als je 4-3-3 gaat spelen tegen City met Houten Klaas Kramer in de spits.... 5-3-2 was zoveel.logischer geweest.
Vind ik leuk
Mad Max +7795
donderdag 14 september 2017 om 07:21
Eigen schuld, als je 4-3-3 gaat spelen tegen City met Houten Klaas Kramer in de spits.... 5-3-2 was zoveel.logischer geweest.
Vind ik leuk
Mad Max +7795
donderdag 14 september 2017 om 07:21
Eigen schuld, als je 4-3-3 gaat spelen tegen City met Houten Klaas Kramer in de spits.... 5-3-2 was zoveel.logischer geweest.
Vind ik leuk
Mad Max +7795
donderdag 14 september 2017 om 07:21
Eigen schuld, als je 4-3-3 gaat spelen tegen City met Houten Klaas Kramer in de spits.... 5-3-2 was zoveel.logischer geweest.
Vind ik leuk
Mad Max +7795
donderdag 14 september 2017 om 07:22
Wow, sorry, ik drukte 1x op reageren en zie het nu 4x terugkomen. Excuses, de mobiele versie van VP heeft wat werk nodig merk ik.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:57
Die in de 75e minuut rustig aan richting huis vertrok.....
Vind ik leuk
King080 +176
donderdag 14 september 2017 om 07:20
klopt.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:24
Tsja, het is ook een beetje als met een formule 3 wagen deelnemen aan een GP formule 1. Maar er zijn ook formule 3 wagens (uit onze competitie) die verliezen van een kart.
Vind ik leuk
2cents +38232
donderdag 14 september 2017 om 07:26
Er waren blijkbaar veel deuren opengewaaid in de storm van gisteren.
Vind ik leuk
Feye1908 +6917
donderdag 14 september 2017 om 07:32
Je zou bijna denken dat de media verwacht had dat een Nederlandse club het wel even kon winnen van het grote geld. Ja we werden weggespeeld. Net zoals menig amateurtean wanneer ze tegen een Eredivisieclub moeten spelen. We moeten blij zijn met ieder puntje dat je heel misscien nog in de CL kan pakken.
Vind ik leuk
plein19 +283
donderdag 14 september 2017 om 09:04
Het gaat om de manier waarop
Vind ik leuk
Teo Smith +14848
donderdag 14 september 2017 om 07:36
Bla bla. Allemaal bla bla. Het was een wereldtopper tegenover een kleine cluppie europees gezien.
Vind ik leuk
plein19 +283
donderdag 14 september 2017 om 09:05
Europees bestaat Feyenoord helemaal niet met 25 punten in 5 jaar
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:58
Touché.....!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:29
Alleen in Nederland zie je spitsen van 4 meter. We moeten stoppen met denken dat aanvallers niet kleiner dan 1,90cm moeten zijn. In Spanje, Engeland etc. gaat het heel anders.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3979
donderdag 14 september 2017 om 09:34
Verliezen tegen MC is geen schande, maar de manier waarop is ontluisterend en schrikbarend voor de Nederlandse voetballiefhebbers en de KNVB, als je bedenkt dat dit onze Nationale kampioen is.......
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:45
De heren weten het achteraf weer te vertellen. Spijker je de boel dicht dan verlies je evengoed. Probeer nu eens onder ogen te zien dat die teams vele malen beter zijn. Ajax en psv zien niet eens kans om zich te plaatsen voor de Europa League en Feyenoord komt er niet aan te pas in de CL. Net zoals die andere ploegen zoals Celtic enz., die worden ook afgedrrogd door de poenclubs. Bij Feyenoord behoren spelers die niet geslaagd zijn bij Engelse middenmoot wekelijks tot de betere. Vincent Janssen beland op de tribune bij Tottenham, die zou bij elke Nederlandse topclub top zijn. de resultaten van Oranje zijn al jaren om te huilen. Denk nou niet dat het incidenten zijn of ligt aan de taktiek. Nee, de kwaliteit is te laag. Jammer, maar helaas.
Vind ik leuk
redknap +724
donderdag 14 september 2017 om 10:23
Nederland heeft ook geen top clubs meer, het is gewoon niks meer hier.
Blij dat ik een jaarkaart van Schalke 04 heb.
Vind ik leuk
redknap +724
donderdag 14 september 2017 om 10:20
Kramer (foto) staat altijd in z'n stereo type houding. Handen in het haar.

Vreemde snuiter is het, zo gemeen als jutte.
Vind ik leuk
United FC +12636
donderdag 14 september 2017 om 10:28
Haha hier kan ik wel om lachen ;p
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:09
Feijenoord waarde 34 miljoen dat vd Engelsen 800 miljoen wat verwacht je Dan?
Vind ik leuk
AFFA +1054
donderdag 14 september 2017 om 12:37
Die kramer krabt zich achter op de kop lijkt wel laurel hardy.
Vind ik leuk
Cookee +5440
donderdag 14 september 2017 om 14:55
Dit is voetballen met de grote jongens.
De verschillen zijn veel groter dan jupiler en feijenoord.
Bovendien is deze wedstrijd zo gehyped, dan gaan er dingen mis, gun Feijenoord even een aanpassingsperiode.
Ajax werd ook overklast door Real en Barca, geeft toch niks.
Zoals Gio zei, vaak stilstaande momenten, dat heeft niks met 4-3-3 of 5-3-2 te maken. Dat is een kwestie van even te veel adrenaline en een verkeerde keuze maken.
Vind ik leuk
JD85 +375
donderdag 14 september 2017 om 16:28
Feyenoord was echt slecht. Zit je 15 jaar te wachten op Champions League voetbal, begin je de wedstrijd zo... Daar kan ik echt niet bij. Als het echt zo zou leven bij Feyenoord, hadden ze vanaf minuut 1 volop er op moeten klappen. Nu liep heel Feyenoord achteruit en struikelde ze over hun eigen voeten. Het leek gisteren eerlijk waar wel een amateur elftal.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:50
Nee ze worden 2de
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst en 'hulpeloze speelbal' Feyenoord aangepakt: 'Er klopte niets van'