Zeven Feyenoord-conclusies: misser Van Bronckhorst en déjà vu Stockholm

Zeven Feyenoord-conclusies: misser Van Bronckhorst en déjà vu Stockholm

woensdag 13 september 2017 om 23:00

Feyenoord leefde er lang naar toe, maar de ploeg van Giovanni van Bronckhorst werd woensdag van het veld geblazen door Manchester City. Zeven conclusies na een ontluisterende avond.

Hoogspanning
Vanaf de eerste seconde - nee, al vanaf de Champions League-hymne, stond Feyenoord bol van de spanning. Geen moment was er de rust om te kijken wat de beste optie was en óf er überhaupt een optie was. Alle spelers van Feyenoord maakten hun Champions League-debuut en dat was terug te zien.

Misser Van Bronckhorst
De woorden van Guardiola over Feyenoord en het Nederlands voetbal klonken zo mooi, dinsdag op de persconferentie. "History counts", zei Pep. Daar was op het veld helaas weinig van terug te zien. De 5-3-2-variant die Van Bronckhorst tevoorschijn had getoverd, werd moeiteloos omspeeld door City. Jens Toornstra op de bank en Michiel Kramer in de spits bleek een misser te zijn.

Gebrek aan focus
Tot twee keer toe werd Feyenoord in de luren gelegd door een snel genomen korte corner (bij de 0-1 en 0-4). Dat gebeurde al na een minuut, dus nog voordat alle ellende begon. Of wás dat juist de oorzaak van de ellende? Juist het aspect waarvan gehoopt werd dat het Feyenoords kracht was - scherpte, focus, strijd - kwam niet van de grond.

Recidivist Kramer
Het sneeuwt een beetje onder door de troosteloosheid van de wedstrijd zelf, maar de tackle van Michiel Kramer op Kyle Walker, vlak voor rust, was een aanslag. Een benenbrekende charge die met rood bestraft had moeten worden. Als de frustratie oploopt, heeft Kramer moeite zich te beheersen, dat is al vaker gebleken.

Europa League-hoop geluwd
Gezien de krachtsverhoudingen in de groep zou het knap zijn als Feyenoord derde wordt, maar ook die ambitie liep woensdagavond een knauw op. Shakhtar Donetsk, waarvan gehoopt werd dat het minder sterk was dan een paar jaar geleden, won verrassend van SSC Napoli. De op voorhand grootste concurrent om de derde plaats staat daardoor direct drie punten los.

PSV-uit direct moeilijker
Feyenoord is foutloos gestart in de Eredivisie, maar een dreun als deze doet wat met het zelfvertrouwen. De Feyenoord-staf zal in aanloop naar de topper tegen PSV benadrukken dat de Champions League qua niveau een andere wereld is. Dat is ook zo, maar een nederlaag als deze heeft Feyenoord in tijden niet geleden en wordt ontegenzeggelijk meegenomen naar de volgende wedstrijd.

Stockholms déjà vu
De koude douche die Feyenoord kreeg had qua aanloop wat weg van de Europa League-finale van Ajax afgelopen mei. Lang werd er naar de wedstrijd uitgekeken, maar eenmaal begonnen kon er letterlijk geen minuut van worden genoten. Beide keren kwam de tegenstander uit Manchester. Beide keren was het klasseverschil simpelweg te groot.

(Wout Stravers / VoetbalPrimeur)

Poll

Denk jij dat Feyenoord nog derde wordt?

(2390 stemmen)

Plaats een reactie

davidben +1731
woensdag 13 september 2017 om 23:00
Nou moet je Feyenoord niet vergelijken met Ajax he!
Vind ik leuk
Santi +12198
woensdag 13 september 2017 om 23:01
Ik wilde n grap maken over tijdje zonder prijzen maar dan weet je niet over wie je het hebt...

en dan zijn wij ook nog prijsloos dit jaar aiaiai ::)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 23:13]
Vind ik leuk
davidben +1731
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Grapjas!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:25
"Stockholms déjà vu"??
Wat een onzin, alsof er iemand aan diewedstrijd heeft gedacht toen ze gisteren zaten te kijken.
2 totaal verschillende wedstrijden.
Ajax maakte tegen Man U het spel en United had zich daar goed op voorbereid waardoor Ajax geen kansen kon creëeren, en ze zelf zo nu en dan gevaarlijk konden worden, uiteindelijk met 2 frommel goals gewonnen, wat overigens wel terecht was.
Gisteravond was Man City gewoon heer en meester op het veld, Feyenoord had niets in te brengen. Elke keer als City even het tempo omhoog gooiden werden ze gevaarlijk en scoorde ze. Feyenoord heeft geluk dat ze het bij City wel best vonden en gas terug namen, het had anders zomaar 0-6 kunnen zijn of meer.

Je kan de wedstrijd beter vergelijken met Man United - Feyenoord (4-0) van vorig jaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 09:55]
Vind ik leuk
Bengelino +4329
woensdag 13 september 2017 om 23:00
7 slechte conclusies bedoelen jullie
Vind ik leuk
Julio-dvd +1208
woensdag 13 september 2017 om 23:19
Enige juiste conclusie is dat man city van een geheel ander kaliber is dan Feyenoord. Heb afgelopen 25 jaar veel internationale topploegen gezien tegen Feyenoord maar samen met Real Madrid om Europese supercup was dit wel de beste tegenstander die ik heb gezien. Kende lang niet alle spelers maar echt heel goed. Debruyne en aguero echt fantastisch.

En nog een conclusie: we zijn beter dan Liverpool ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 01:44
volhouden zo
Vind ik leuk
Olfie +2260
donderdag 14 september 2017 om 05:48
Laat staan arsenal, 2 vingers in de neus ;)
Vind ik leuk
Santi +12198
woensdag 13 september 2017 om 23:01
Komt wel weer goed met Feyenoord! Alleen hopelijk nog niet dit weekend :)
Vind ik leuk
BassieN +5530
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Vrijdag al zelfs ;)
Vind ik leuk
Santi +12198
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Nee :)
Vind ik leuk
Zultkop +1820
woensdag 13 september 2017 om 23:03
Ik hoop het wel, sorry.
Vind ik leuk
Santi +12198
woensdag 13 september 2017 om 23:04
snap ik ;)
Vind ik leuk
5697956 +1228
donderdag 14 september 2017 om 07:54
Het is goed voor 010 om af en toe eens een flink pak rammel te krijgen. Genieten dit.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Het ging toch best lekker vanavond? 0-4. Ga zo door, Feyenoord! Laat ons van jullie genieten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 23:03]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:28
Ag jullie verloren al van een Heracles die niet eens CL speelt mooi begin van de competitie.
Dat was pas genieten.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:45
Ach, jij bent de laatste 18 jaar 1 keer doorgezakt omdat je wat te vieren had.

Jij weet niet beter...

Ook zo genoten van die Botteghin?
Die was wel heel erg slecht vanavond, hè?
Had ie slaappillen genomen of zo. Die kwam steeds te laat.
Vind ik leuk
N24 +383
donderdag 14 september 2017 om 01:57
Geen Feyenoord-fan hoor, maar Ajax was ook totaal opgerold tegen Man. City vanavond..

Gelukkig heeft Ajax dit seizoen de kans om te laten zien dat ze het Europees beter kunnen: oh, wacht...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:42
Jaaa en jij natuurlijk heel trots al de afgelopen 3 jaren met een kut team .
En maar roepen dat je de beste bent van Nederland en duurste spelers haalt elk jaar maar geen poot op heeft om op te staan.
Geloof beter in je eigen sprookjes yoh zal goed doen maar je kan beter geen voetbal meer kijken want als jij er over begint lijkt het meer als al of je verstand hebt van een Garnaal.
Vind ik leuk
Feye1908 +4819
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Het is pas een dreun als je verwacht had te winnen. Hopelijk toont Feyenoord de volgende keren weer de inzet van de 2e helft. Alleen dan mag je hopen op een puntje.
Vind ik leuk
Frenkie +2876
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Enigste conclusie die je kan maken is dat het verschil alleen maar groter is geworden
Vind ik leuk
5697956 +1228
donderdag 14 september 2017 om 07:52
Enigste???
Vind ik leuk
Frenkie +2876
vrijdag 15 september 2017 om 01:08
Ja of had je gedacht dat je tegen een club zou winnen die elk jaar meer uitgeeft dan jij in 10 jaar doet. FFP my ass.
Vind ik leuk
poklane +2205
woensdag 13 september 2017 om 23:02
Hoe je Kramer in hemelsnaam kan opstellen is mij een raadsel. Als je een analyse maakt kan je maar tot 1 conclusie komen: niet opstellen. Niet snel genoeg, 0 diepgang, niet goed in de kleine ruimte en kan de bal niet snel naar de buitenspelers doorspelen. Het enige wat hij mee heeft is z'n lengte, maar daar heb je tegen een team als City ook geen ene reet aan.
Wat Gio en de rest van de technische staf verwachte van Kramer is mij echt een raadsel.
Vind ik leuk
N24 +383
donderdag 14 september 2017 om 02:00
PRECIES, bizar: je traint toch al in de voorbereiding op een tactiek voor de CL-wedstrijd waar je een kaliber Real, Bayern, Chelsea, Man City of Barca tegenkomt? Ik zie een Kramer geen potten breken tegen een Ramos of Luiz.. Met Jorgensen was het een ander verhaal geweest, dat kun je niet weten: maar je kapstok moet toch zijn dat er snelle jongens voorin moeten lopen en dat je 5 verdedigers nodig hebt, met twee aanvallende flanken?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 02:02]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 03:22
Jørgensen geblesseerd. Maar Kramer had ik niet opgesteld. Toornstra, de vechter erin!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:03
Ik ben best kritisch op de Amsterdamse jongens en meisjes van VP, maar dit is gewoon een prima analyse.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:03
Sierd zei het goed op tv, Feyenoord speelt geen CL maar er wordt met Feyenoord gespeeld;)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:05
Stockholm was echt totaal niet zo kansloos als dit... dit is erger dan real en of barca Ajax! City is niet beter dan hun en daar scoorde we zelfs nog tegen Feyenoord kiest voor een selectie om kampioen mee te worden. Dit is waarom je las dat Ajax hun gekochte spelers niet haalde.. niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Thobar +2130
woensdag 13 september 2017 om 23:19
Nog niet goed genoeg
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:20
Wat bedoel je te zeggen, dat Ajax dit jaar wel mee doet in Europa? Waarom doet Ajax dan niet mee? Snap het totaal niet.
En inderdaad Feyenoord wilt kampioen worden en daarom hebben we al 3 keer gewonnen, en jullie ook? pfff
Vind ik leuk
chicken +5777
woensdag 13 september 2017 om 23:59
Hij bedoelt dat de gehaalde spelers feyenoord niet verder gaan helpen. Leuk op nationaal niveau. Maar ze zullen feyenoord geen stap omhoog brengen..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:41
Zet je Ajax bril eens af; Ajax was tegen Manchester United in Stockholm net zo kansloos als Feyenoord vanavond tegen City. Dit City, van vanavond, is de beste ploeg die ik sinds tijden heb gezien. Guardiola heeft eindelijk al zijn systemen ingeslepen. En Kevin De Bruyne is wereldklasse. Deze ploeg is gewoon een van de zeer weinige kanshebbers om de Champions League te winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 01:45
wohaaaa
Vind ik leuk
Mo +4300
woensdag 13 september 2017 om 23:06
Trouwens. Die kale analist bij Veronica. Die willen het zo erg mogelijk maken voor de kijkers. Die man heeft 0 nuttige woorden te melden
Vind ik leuk
xcountx +157
woensdag 13 september 2017 om 23:06
Weet niet wat pijnlijker is; verliezen van de rijkste club van de wereld met een 15 x hogere begroting, of uitgeschakeld worden door een Noorse club over twee wedstrijden met een kleinere begroting. Zeg het maar
Vind ik leuk
darmianto +5974
donderdag 14 september 2017 om 00:57
Dit topic gaat toch over de anale afstraffing van Feyenoord? Natuurlijk was dat ook slecht maar daar hebben we het hier niet over, wel ontopic blijven
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:11
Hebben nog stééds kans vindik
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 01:37
Hahaha ja man shaktar en napoli zijn niks word een makkie :)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:06
Volgens mij zegt hij niet dat het een makkie wordt, maar kans heb je altijd. Het wordt een hele zware dobber, maar als je niet gelooft dat er een kans is, zal deze er inderdaad niet zijn...
Vind ik leuk
djk1 +163
donderdag 14 september 2017 om 09:49
Tuurlijk, je hebt ook kans om de staatsloterij te winnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:12
Zit je jarenlang Ajax uit te lachen na wedstrijden tegen Real Madrid, Barca en PSG kom je ook eens in de echte wereld
Vind ik leuk
chicken +5777
donderdag 14 september 2017 om 00:01
Eertse test...dik ook je bek in eigen huis..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 00:32
Over hoeveel jaren geleden heb jij het nou weer dat wij daarover gelachen hebben .
Gaat toch nergens over we leven nu Recent.
Vind ik leuk
5by5 +331
donderdag 14 september 2017 om 01:13
denk dat mensen ajax meer uitlachen om het rosenborg fiasco
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 01:40
Nou ik heb nu ook gelachen ,maar hey het waren 2 fantastische minuten :D
Jarenlang Ajax uitlachen als ze van sterke tegenstanders verliezen en nu zelf nog veel harder op je muil gaan .
Het is dat de scheidsrechter mild was anders waren er nog 2 rode kaarten gevallen en werd het misschien wel 0-10 xd
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 05:27
wij lachen Ajax uit na zulke nederlagen, omdat ze vooraf altijd zo arrogant zijn en een kans denken te maken, DAN is het vermakelijk, wij zijn altijd al realistisch geweest, we wisten vooraf al dat er weinig te halen viel, iets met je eigen plek kennen en met beide benen op de grond staan
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:24
O is dat zo ,ik las hier anders ook allemaal verhalen dat Feyenoord wel een kans maakte tegen Manchester City,Nou ik heb de kans niet gezien.
Hooguit de kans om uit frustratie es iemand onderuit te schoffelen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:07
Vooraf heb je altijd kans. Als je daar niet in gelooft, speel je bij voorbaat een verloren wedstrijd...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:15
Haha je bedoeld dezelfde arrogantie die de kakkies uitstralen na 1x kampioen te zijn geworden in 19 jaar :D
Hoor alleen maar overal Feyenoordsupporters roepen dat ze weer kampioen worden en poulefase wel even gaan overleven maar dat is natuurlijk geen arrogantie maar realiteit :D
Wij hebben nog iets om arrogant over te doen (vaker kampioen ,vaker de CL ,vaker de knvb beker ,vaker de wereldbeker en niet geheel onbelangrijk veel meer geld ) maar hey jullie hebben beter ingekocht al zakten die gasten gister even volledig door het ijs .
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:13
Finale van de EL buitenshuis vergelijken met een poulewedstrijd Cl thuis? Beetje raar mensen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:18
Niks Stockholm. De trainer verklootte het daar. Deze trainer deed het goed.
Vind ik leuk
ronnieb +151
woensdag 13 september 2017 om 23:24
ManCity, BVarcelona, PSG en Real Madrid gaan uitmaken wie de CL gaat winnen. Ik zag nog wat plus punten: St Juste op rechtsback beter dan Diks en Amrabat echt wel sterk. Nelom speelde niet slecht. Voor ManCity natuurlijk niet goed genoeg maar voor zondag zou ik kiezen voor Jones, St Juste, Botteghin, VDH, Haps (Nelom indien Haps niet fit), Amrabat, Vilhena, Ahmadi, Boetius, Kramer, Berghuis. Mischien Larson ipv Kramer als valse spits.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:25
Kramer?
Dat kan toch niet.
Winnen of gelijk spelen was zonder Kramer ook bijna onmogelijk geweest.
Maar met deze opstelling had je meer kans gehad
Jones
Amra-Juste-Boteg-Heide-Vilen

Toornstra - El Hamadi - Larson

Berghuis Boëtius
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:32
Waarom moet ajax weer benoemd worden in een CL topic over Feyenoord? Dat je van beide niet genoten hebt...? Whoohoo what's new? We hebben gewoon niks te zoeken in Europa, als NL voetbal. Het ziet er niet uit, geen fatsoenlijke eerste aannames, geen uitgespeelde kansen, geen bal fatsoenlijk vooruit, geen kracht... alleen angst en ontzag... Het is gewoon jammer dat het grote geld heel het voetbal verneukt heeft. Ik had Feyenoord een mooi resultaat gegund, zo ook Ajax, PSV en alle andere NL clubs... maar eerlijk is eerlijk, het ziet er gewoon niet uit! KNVB zal echt wat anders moeten verzinnen om NL voetbal weer op de kaart te zetten...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:40
Zo kansloos en pijnlijk, het had gemakkelijk 0-8 of nog erger kunnen zijn. Zo onzeker en zo zwak, lekker na 16 jaar wachten.
Vind ik leuk
Fredsjhe +1972
woensdag 13 september 2017 om 23:46
Terug van een enerverend avondje Kuip; op alle fronten afgetroefd, kansloze tactiek, kansloze wedstrijd.
Maar oioioi, wat is dat City een elftal om van te likkebaardend. Het kost wat, maar dan heb je ook wat...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:50
Wat een domme conclusie zeg dat dit een klap is . Als her verschil zo groot is moet je relativeren en blij zijn dat je het hebt meegemaakt. En wat is er mooier om dan zondag je gram te halen tegen psv wat helemaal geen Europees speelt. Kramer en Nelom hoe kan je ze opstellen dat vind ik wel fouten van de trainer.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:56
Now chapeau wat een flut artikel,
Ik denk zelf dat Feyenoord kwa organisatie veel beter staat dan PSV
Meer vechtlust en passie toont en meer een eenheid is.
Maar we wachten het af zondag
Vind ik leuk
Starkoo +303
donderdag 14 september 2017 om 00:15
Tja was te verwachten, ook Ajax en PSV hadden het moeilijk gehad in de cl maar zo af gemaakt door slecht City niet.
Vind ik leuk
AFC +2581
donderdag 14 september 2017 om 01:07
Ja hoor .. wedstrijd vergelijken met Ajax manu.. Dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd.. Ajax had controle over de Wedstrijd maar creëerde niks en kreeg 1 kans tegen en een dwarrel schot voor de 1-0.. Fey stond helemaal niet onder spanning.. Kwalitatief kom je gewoon veel te veel te kort en os je verdediging veel te zwak... Alleen Ajax of psv kan nog iets bereiken in de champlq want die kunnen boven zich uit stijgen...
Vind ik leuk
5by5 +331
donderdag 14 september 2017 om 01:16
ajax en psv kunnen niet eens in el iets bereiken maar nu wel in de cl, wie is hier nu aan het dromen ?
Vind ik leuk
AFC +2581
donderdag 14 september 2017 om 11:25
Die kunnen boven zich uit stijgen .. je ziet dat fey totaal geen kwaliteit heeft... Ajax was beter dan Nice in 2 wedstrijden., En Nice wint met 4-0 van Monaco .. Do the math
Vind ik leuk
Ryan82 +36
donderdag 14 september 2017 om 08:12
Welk Nederlandse club heeft voor het laatst in europa een prijs gepakt??
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 08:13]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 01:46
dit man.c geraakt nog niet eens tot in de finale hoor.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 05:17
nou, ze gaan een eind komen denk ik hoor
Vind ik leuk
Rafael +341
donderdag 14 september 2017 om 06:04
Wat een slap gelul van vp. Ik ben niet snel te vrede over Kramer want het is vaak een gebrek aan inzet maar zoals hij gisteren speelde zie ik hem nog liever in de basis staan voor Hoedt bij het Nederlands elftal. Goed gewerkt Kramer je heb lef en wilskracht getoond. Het ontbrak je alleen aan kansen maar dan moet je dat ook wel krijgen. Ondanks dat Feyenoord niets wist te creëren ben ik trots op de wilskracht die ze hebben getoond als je keek naar het vechtersmentaliteit tot het einde toe. Het niveau verschil was gewoon veel te groot als je alleen al keek naar de balcirculatie laat staan de individuele kwaliteit. Nergens om te schamen als je alleen al kijk dat Aguero een transferwaarde bezit en salaris bezit van heel Feyenoord bij elkaar. En waar vind je dat nog als je alleen al heb gekeken naar het publiek dat continue achter de club heeft gestaan. Het was om te genieten en we hebben ons weer van de beste kant laten zien aan de UEFA toe. Trots op Feyenoord
Vind ik leuk
Teo Smith +11670
donderdag 14 september 2017 om 06:50
Geschreven met een ajax hart haha
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:56
Kramer hahaha wat een aanfluiting om in je selectie te hebben zeg, net als Nelom.
Ze hebben ons weer lekker voor schut gezet europees!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 06:59
Beetje makkelijk al die kritiek. Wat moet Feyenoord tegen een club die zo`n beetje een miljard aan spelers op het veld heeft staan? Dat heeft niets met fouten te maken, maar aan het gigantische verschil aan kwaliteit. Ajax en psv hebben hier ook mee te maken gehad.

Het is wel duidelijk dat de UEFA en de FIFA weinig doen aan financial fairplay, het gaat hen enkel om de centjes kennelijk. Het voetbal wordt op deze wijze zo voorspelbaar. Het gaat alleen om geld en je weet van tevoren al wie er wint.

Ze maken het echt spannend die twee bonden.
Vind ik leuk
Ryan82 +36
donderdag 14 september 2017 om 07:39
Het begint ten eerste met de jeugdopleiding. Ik verbaas mij keer op keer dat men roept dat wij in Nederland het beste opleiding hebben van Europa. Dit is gewoon simpelweg NIET waar. Tactisch wordt je overlopen. Nederland houd zich vast aan 4-3-3 (of soort gelijks) en denkt continu aanvallend. Verdedigend is er totaal geen plan. Gister was dat pijnlijk te zien. Continu te laat naar de man lopen waar de bal wordt gespeeld. Dit leer je naar mijn mening al bij de C pupillen. Je ziet ook dat wanneer Feyenoord de bal heeft niemand weet wat ze moeten doen. Tactisch en qua trainingmethodiek in Nederland is VER TE ZOEKEN. Ook fysiek komen we verschrikkelijk te kort. Kramp aanvallen bij diverse spelers, terwijl de tegenstander okselfris is....(niet alleen de wedstrijd gisteravond tegen Man City maar in het algemeen) Wanneer worden we wakker in Nederland?? We hebben teveel Depay achtige voetballers. Mentaliteit van niks.
Ik vind het lekker makkelijk om in Euro's te denken over spelers. Ja hun hebben een dure selectie. Toen Feyenoord de UEFA CUP won was dat ook zo, Ajax die de champions leauge wonnen ook. We hadden toen ook beperkte financiele middelen. We hadden toen een goede jeugdopleiding en waren tactisch superieur ten opzichte van andere clubs.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 08:07]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:43
De kans is groot dat Feyenoord zondag wel goed speelt, gewoon uit een soort van revanche. Maar deze uitslag tegen Manchester City was toch gewoon te verwachten.
Vind ik leuk
mcmodd +9498
donderdag 14 september 2017 om 07:43
De enige conclusie die je kunt trekken na Feyenoord - ManCity is dat het verschil in snelheid Feyenoord de das heeft omgedaan.
Alles ging sneller, de handelingssnelheid, het positiespel, het denken, de omschakeling en ga maar door. Vooral het behoud van de technische vaardigheden in het hoogstaande positiespel was bij ManCity om je vingers bij af te likken.
Maar als je dan toch zoekt naar goede aspecten in het Feyenoordspel dan is het wel dat Feyenoord ook probeerde die hoge snelheid te handhaven. Het verschil zat hem dan in het positiespel. Bewegen na een pass, maar dan driedimensionaal, dat was Feyenoord niet en de tegenstander wel gegeven.
Ik genoot vooral van Amrabat en van Boëtius, zij haalden beiden bijna het niveau van de Engelsen. Wat waren zij ontzettend goed.
Als ik nog eens de berichten hier over de komst van Amrabat in herinnering roep kwam het er op neer dat hij werd gehaald als opvolger van een medespeler die er ook nog was. Hoe boos ik was dat hij niet in de basis stond, dat bleek nu allemaal verdwenen. Daar stond hij, als uitblinker bij Feyenoord, de sterren van de hemel te spelen.
Ik heb globaal alle berichten hierboven gelezen en me nogal verbaasd. Direct wordt het weer een "wie is er beter tegen de top van Europa", een raar spelletje tussen fans van Ajax en Feyenoord. Direct weer de herinnering aan de wedstrijd van Ajax tegen die andere club uit Manchester: "jullie bakten er helemaal niks van".
Ook Feyenoord bakte er helemaal niets van en ik denk dat als de spelers met dezelfde instelling als de fans in de (nabije) toekomst het veld opstappen, dat die anderen er "helemaal niets van bakten" zelfs in de nationale strijd om het kampioenschap niet verder komen dan een middenmootpositie. Dat geldt voor Feyenoord EN Ajax. Leer van zo'n wedstrijd allemaal dat alleen met hard en nog beter trainen, een nog betere conditie, beter passwerk en vooral een betere instelling de Europese top voor het Nederlandse voetbal realiteit kan worden. Dat en niets anders.
Vind ik leuk
djk1 +163
donderdag 14 september 2017 om 10:22
Helemaal mee eens. Veel meer en beter trainen, technisch, tactisch, fysiek en conditioneel. Is dat echt teveel gevraagd van al die voetbalmiljonairs? Ik ben in de voorbereiding 1 keer wezen kijken op Varkenoord en het viel me vies tegen; exclusief warming-up en cooling-down waren ze hooguit 45 minuten bezig. Dat zag je tot nu toe in elke wedstrijd in de eredivisie terug. Na een leuk begin is de pijp leeg. De intensiteit van City konden ze hooguit een paar minuten bijhouden.
Verder krijg je 3 treffers tegen vanuit een corner. Standaardsituatie nummer 1 waar veel wedstrijden door beslist worden en die je perfect kunt trainen. Moet je gewoon minimaal 5 uur per week doen. Maak er een competitie van: de aanvallers tegen de verdedigers. Kost weinig energie dus kun je zo inpassen. En is nog leuk ook.
Ik hoop dat deze genante vertoning ervoor zorgt dat voetballend Nederland nu eindelijk eens wakker wordt en de ogen opent.
Vind ik leuk
Jerome +1069
donderdag 14 september 2017 om 07:56
Niet bij de pakken neer gaan zitten en doorgaan met de competitie. Nederland is niet goed genoeg meer zo simpel is het. Kramer is voor de wedstrijd door de journalisten al afgemaakt en zo'n reactie is stom maar begrijpelijk. Amrabath was uitstekend en verdiend een basisplaats. PSV pakken want dat is van een heel ander orde en doorgaan voor het kampioenschap. En het gezwel wat Media heet moet niet doen of de derde wereldoorlog is uitgebroken maar ja het is nu eenmaal hun verachtelijk werk. Feyenoord For Ever!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
pinkelman +2391
donderdag 14 september 2017 om 08:09
Ook hierin heeft Pinkelmannetje gelijk gehad.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761868/oud-feyenoorder-zo-n-doelpunt-is-veel-bijzonderder-dan-bij-psv-of-ajax-.html#comment_3906226
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 08:09]
Vind ik leuk
fireman +203
donderdag 14 september 2017 om 08:21
Jezus, verloren van een van de beste teams van de wereld op het moment. Waar hebben we het over...
Vind ik leuk
kerel +619
donderdag 14 september 2017 om 08:24
wel veel feyenoordberichten vandaag zeg
Vind ik leuk
kerel +619
donderdag 14 september 2017 om 08:24
wel veel feyenoordberichten vandaag zeg
Vind ik leuk
mcmodd +9498
donderdag 14 september 2017 om 15:14
Waar moet nu mijn duimpje? (En waarom?). :--/))
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:31
Kansloze opstelling en tactiek. Kramer....? Nelom....?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:57
Binnen de uefa doen van de 55 landen er 50 voor spek en bonen mee.

55 "champions" waarvan er dit seizoen 17 komen uit italie, Spanje, Engeland, Duitsland en Frankrijk. Volgend seizoen: 20 van de 32 komen uit deze landen. De overige 12? plekken Zijn een "kansje" voor die overige 50 landen.

Dus of het nu een sportief "hoogtepunt" is voor de meeste clubs om als kanonnenvoer te dienen.... : nee. Ook al ben ik een liefhebber van het spel, Europees is zwaar oninteressant.

Volgend jaar gaat de Champions League ook naar 19.00 en 21.00 uur. Niet omdat we dan meer wedstrijden kunnen zien maar omdat ze dan meer kunnen cashen bij de UEFA.

Voetbal in Europa is al lang dood (gecommercialiseerd).
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:22]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zeven Feyenoord-conclusies: misser Van Bronckhorst en déjà vu Stockholm