Bosz baalt van nederlaag en wijst oorzaak aan: 'Daardoor hebben we verloren'

Bosz baalt van nederlaag en wijst oorzaak aan: 'Daardoor hebben we verloren'

donderdag 14 september 2017 om 07:26

Peter Bosz had zich zijn debuut in de Champions League anders voorgesteld, maar wilde niet te zwaar tillen aan de 3-1 nederlaag tegen Tottenham Hotspur. Hij baalt wel van zijn defensie én de onterecht afgekeurde goals.

"Het is altijd belangrijk om in een groepsfase de eerste wedstrijd te winnen. Het is echter slechts één duel. Alles is nog open. De Spurs moeten immers ook nog naar Dortmund komen", wordt Bosz geciteerd door het ANP. Volgens de oud-trainer van Ajax was zijn ploeg te kwetsbaar in defensief opzicht. "Daardoor hebben we hier verloren. We stonden verdedigend niet goed."

Bosz baalde wel van de afgekeurde goal van Pierre-Emerick Aubameyang wegens vermeend buitenspel kort na rust bij een 2-1 stand. "Dat was honderd procent een zuiver doelpunt", bromt de Nederlander. "Dan was het 2-2 geweest. Zo'n moment is cruciaal in de wedstrijd", voegt hij daaraan toe tegen het Duitse Sky Sports.

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 07:41
Klote Spurs, wat een kut wedstrijd
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:52
Het was voor de neutrale tegenstander best een leuke wedstrijd om te zien. De Spurs waren gemiddeld genomen de betere ploeg. Waarom zij daarom "klote" zouden zijn ontgaat me. Na een nachtje slapen kun je toch zeker afgekoeld zijn ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:30
Nee, Kane maakte een overtreding bij de 2-1 en Dortmund scoorde nog 2x terecht, dat was echt geen buitenspel, dus dat afkoelen kan nog wel een paar dagen duren
Vind ik leuk
Shrimp +43
donderdag 14 september 2017 om 08:38
Die goal van Pulisic was wel buitenspel. Aubameyang raakte de bal weliswaar niet maar maakte wel nadrukkelijk de beweging om dat te doen en deed dus mee aan het spel.

Die andere goal natuurlijk onterecht afgekeurd en die goal van Kane hadden ze af kunnen fluiten, al was dat op het randje vind ik.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:35
Idd die van Pulicic was idd buitenspel.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:34
Die eerste twijfel ik aan, omdat degene die wel buitenspel stond een ind e lijn van die ander stond. de 2e was een zuiver doelpunt. En idd overtreding van Kane bij dat doelpunt. Maar Spurs was 2e helft echt sterker.
Vind ik leuk
Nvd006 +163
donderdag 14 september 2017 om 07:55
Keepert zag er niet al te best uit van bvb... zover ik heb begrepen was bvb de betere ploeg en is het 'pech' dat er niet wordt gefloten voor overdredingen voorafgaand aan de goal van Kane en dat er onterecht een goal van Aube is afgekeurd.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:08
De eerste helft was Dortmund beter een gelijkspel was eerder op zijn plaats geweest en wie de wedstrijd heeft gezien zou ook kunnen concluderen op basis van de eerste helft dat Dortmund meer had verdient.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz baalt van nederlaag en wijst oorzaak aan: 'Daardoor hebben we verloren'