Transfer naar PSV na overleg met Raiola: 'Dit is de beste stap'

Transfer naar PSV na overleg met Raiola: 'Dit is de beste stap'

donderdag 14 september 2017 om 08:06

Donyell Malen wil gaan schitteren in de Eredivisie. De achttienjarige aanvaller, die eind augustus door PSV werd overgenomen van Arsenal, weet dat hij zich éérst zal moeten bewijzen bij Jong PSV. 

"Ik moet me hier eerst bewijzen en mijn plek afdwingen, dat weet ik wel. Maar dat betekent niet dat je niet overtuigd van jezelf kunt zijn. Mijn doel is om in de toekomst bij PSV naar de profkant te gaan en als het aan mij ligt liever gisteren dan vandaag", vertelt Malen in het Eindhovens Dagblad. 

"Het kan misschien een tijdje duren, maar goed genoeg is ook wat mij betreft oud genoeg. Als ik mezelf bij Jong PSV laat zien, zullen de kansen vanzelf een keer komen, al weet ik ook dat geduld soms nodig is."

Eerder speelde Malen in de jeugdopleiding van Ajax. In overleg met zijn zaakwaarnemer koos de jonge spits nu voor een terugkeer naar Nederland. "Ik heb er met Mino Raiola en familie lang en goed over gesproken. Het is de beste stap om terug te keren. Ik denk dat hier voor mij de meeste kansen zijn om door te breken."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

masterpsv +5310
donderdag 14 september 2017 om 08:19
Genoeg gepraat nu laat je kunsten maar zien dan, want voorin hebben toch enige creativiteit nodig zeker nu;).
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:27
In overleg met Raiola was psv de beste stap voor hem. ......
Ik zou m gelijk niet meer moeten als die Raiola eraan vast zit.
Vind ik leuk
Adje80 +2642
donderdag 14 september 2017 om 09:16
Precies wat ik dacht..die kakkerlak moet je niet dicht bij je club willen hebben. Als ie dalijk niet veel speelt komt hij de zaak weer opstoken.
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:30
Eerst vertrekken in overleg en nu weer terugkeren in overleg. Ja die adviezen zijn hem goed bevallen schijnbaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:25
Kom er maar in en bewijs je maar direct bij PSV 1...slechter dan Locadia kan toch niet
Vind ik leuk
masterpsv +5310
donderdag 14 september 2017 om 16:26
nee inderdaad!
Vind ik leuk
Nashua +5143
donderdag 14 september 2017 om 08:21
Bedank Mino nog maar even, je speelt nu bij de club waar de jeugd de minste kans maakt op een debuut in het 1e elftal.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 08:27
Volgens mij heeft PSV met Zoet, Paal, Hendrix, Locadia en Bergwijn zat spelers uit de jeugd in het eerste
Vind ik leuk
darmianto +7153
donderdag 14 september 2017 om 08:53
Nou nou, voor het eerst sinds jaren bij gebrek aan geld. Ze hebben krampachtig nog van alles proberen te kopen maar zonder centen lukte dat niet, zodra psv weer wat miljoentjes heeft mogen de "eigen jeugd" spelers weer banken of naar jong.

Trouwens, Paal komt bij NEC vandaan en Bergwijn bij Ajax..

Grappig dat psvers daar dan een label "eigen jeugd" op plakken :-)

Voor wat betreft Malen, die heeft zich gek laten maken door ome Mino, gefaald in Engeland en nu bij PSV waar de kans op een doorbraak ongeveer 10% is ten opzichte van bij Ajax, van binnen zal hij best spijt hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:02
Locadia komt uit de jeugd opleiding van Fc Emmen en Jeroen Zoet uit de opleidind van Bv Veendam. Hendrix mag je zien als eigen jeugd! ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:32
Blijft er echt maar 1 speler over die echt aan de criteria eigen jeugd voldoet? En maar schreeuwen dat ze bij Ajax alles eigen jeugd noemen, hypocriet.
Vind ik leuk
Bertus +2248
donderdag 14 september 2017 om 10:34
Lekker boeiend allemaal, dus het komt er op neer dat je vanaf de tijd dat je kunt lopen ongeveer bij een club moet zijn aangesloten om het predicaat eigen jeugd te mogen hebben.
Lekker belangrijk.
Vind ik leuk
MeAgain +3652
donderdag 14 september 2017 om 20:59
Waar word er over "eigen" jeugd gepraat????
Ze hebben het erover dat de jeugd geen kans zou krijgen om bij het eerste te komen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:48
Jeugdopleiding FC Emmen? Speelde tot de A-jeugd bij vv Sarto en ging daarna voor een korte periode naar Willem II waarna PSV hem overnam. Bij Emmen was ie nog geen zak hooi waard
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:49]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10488
donderdag 14 september 2017 om 09:02
Naja, Paal speelt al vanaf 2010 bij PSV en Bergwijn vanaf 2011.
Officieel zijn ze dan gewoon eigen jeugd van PSV :-)
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 09:04
DANK!! ik wordt zo moe van deze discussies...
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:33
Kijk precies dat is volgens FIFA dan gewoon eigen jeugd
Vind ik leuk
Edward +147
donderdag 14 september 2017 om 10:30
Paal en Bergwijn hebben 2 jaar in de a gespeeld en dat noem je eigen jeugd zo moe van dit soort simpele mensen
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 10:45
hoe noem je Bazoer bij ajax dan?? of de gekochte vertonghen? moet ik nog door gaan?
Vind ik leuk
darmianto +7153
donderdag 14 september 2017 om 12:39
Maar dat is nou juist het punt, vooral psvers roepen maar wat graag dat Ajacieden het vaak onterecht over eigen jeugd hebben terwijl dat gewoon niet klopt.

Wat je zelf hieronder ook schrijft, heb het gewoon over "jeugd", dat doe ik ook bewust want je spreekt mijn inziens pas van eigen jeugd als een speler vanaf pak em beet de Dtjes ofzo bij de club speelt.

Ik vond het daarom juist wel grappig om iemand van psv hier te lezen die het over "eigen jeugd" heeft terwijl dat juist is waar heel psv hier overheen valt omdat Ajacieden dat zogenaamd altijd zeggen
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 13:16
en dan kom ik weer dat ik het helemaal niet heb gehad over eigen jeugd, of heb je het over andere PSV-ers? dus die PSV-er over eigen jeugd ben ik niet. zoals ik het heb gezegd heb ik het over jeugd. Lees ff terug want we praten allebij hetzefde ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 13:16]
Vind ik leuk
Edward +147
donderdag 14 september 2017 om 18:12
Heb ik daar ooit wat over gezegd ? Je moet me geen woorden in de mond gaan leggen. Maar voor jou even Bazoer is een jeugdspeler van psv
Vind ik leuk
R2 +2841
donderdag 14 september 2017 om 10:30
Fijn, die discussies verlopen altijd zo kinderachtig. Gelukkig ben jij er nog haha
Vind ik leuk
MeAgain +3652
donderdag 14 september 2017 om 21:11
Heel sportief van je.

Er werd niet eens over eigen jeugd gesproken maar dat de jeugd geen kans zou krijgen.

Nu was dat eerder natuurlijk ook zo, maar psv is de laatste jaren wat meer met de jeugd bezig en dat heeft nou eenmaal tijd nodig.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 09:03
ach ach, laten we die discussie eigen jeugd nou niet voeren. Ook ajax koopt ze en noemen Bazoer ook eigen jeugd terwijl die bij PSV vandaan komt.

Toevallig heb ik bewust geen "eigen" genoemd maar gewoon jeugd spelers. Of ze nu van andere clubs afkomen of niet ze stromen door van de jeugd naar het eerste.

je ziet dat clubs vaker spelers gaan halen als ze geld hebben. Zie feyenoord bijvoorbeeld. Ook ajax is steeds meer aan het halen :)
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:34
Ik vind als je aan de criteria van de FIFA voldoet en je hebt zo'n speler jaren trainingen / opleiding gegeven en je hebt als club zodoende in zon speler geïnvesteerd dat je het gewoon eigen jeugd moet noemen. Zo'n jongen die zich door de jeugdelftallen heen omhoog werkt en uiteindelijk debuteerd, is toch gewoon een eigen jeugdproduct?
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 10:43
precies, dat vind ik ook :)
al vind ik BAzoer wel discutabel ;)
Vind ik leuk
Edward +147
donderdag 14 september 2017 om 09:22
Echt weer zo,n opmerking van iemand die op ze teentjes is getrapt. En dan nog met verkeerde feiten komen ook hulde.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 10:44
welke verkeerde feiten dan???
Vind ik leuk
Maxx Jw +316
donderdag 14 september 2017 om 08:23
Geweldig talent...hoop dat hij een kans gaat krijgen.
Vind ik leuk
Pino61 +8494
donderdag 14 september 2017 om 08:28
Misschien als Cocu weg is.
Vind ik leuk
Bizzy +7626
donderdag 14 september 2017 om 08:53
Onder cocu krijgen de talenten zeker een kans. Zie zoet, brenet, locadia, hendrikx, de wijs etc
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:35
De Wijs? Serieus?
Vind ik leuk
jesseee +757
donderdag 14 september 2017 om 11:19
Hendrix? Die had weg moeten gaan, 2 jaar lang word hij bespeelt en op de bank gehouden voor huurlingen, en nu moet hij de kar trekken van cocu... had hem dan eerst 1 jaar laten spelen...
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 08:26
Dat laatste stukje lijkt net alsof Ajax buitenland is hahaha
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:28
Hoppateee........ weer een item over dit ventje ......... als hij zo zichtbaar zou zijn geweest, hadden we ongetwijfeld een foto van hem in PSV shirt gehad. Laten we afspreken dat hij eerst eens iets laat zien op het veld, voordat er weer een topic over hem verschijnt.
Vind ik leuk
MeAgain +3652
donderdag 14 september 2017 om 21:19
Vandaag is alles officieel geworden en is hij gepresenteerd.
Van vp is dit weer reacties uitlokken door hem in een ajaxshirtje te laten zien. Heb net zo goed een Arsenal shirt kunnen zijn.
Vind ik leuk
Bizzy +7626
donderdag 14 september 2017 om 08:52
Mino moet gewoon onze huismakelaar worden. Niks op tegen
Vind ik leuk
JCJWZ +9113
donderdag 14 september 2017 om 09:36
Vind ik ook, Ajax is hem eruit aan het werken, grijp je kans zou ik zeggen, kun je goed mee samenwerken die Raiola, past uitstekend bij jullie club en ambities!
Vind ik leuk
Ale +1172
donderdag 14 september 2017 om 09:57
Die komt er niet, zeker niet met rioalarat.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:08
Mino is wel tevreden, daar gaat het om.....kan weer 2x provisie schrijven voor een transfer.....talent staat weer 2 jaar stil but who cares.... hoe kan een transfer van Arsenal naar jong PSV nou een voordeel opleveren voor zo'n jongen? Als hij bij Ajax was gebleven had hij waarschijnlijk vorig seizoen al bij de eerste selectie hebben gezeten net als Kluivert en Dolberg.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:15
zal vast een leuke speler zijn maar ik denk niet dat die goed genoeg is voor psv als ie zo goed was zou arsenal em wel hebben gehouden
Vind ik leuk
wijze man +1207
donderdag 14 september 2017 om 10:23
Ik denk dat Mino er weer wat zakgeld aan gaat overhouden, daarom zijn "advies"
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:30
Sukkel waar krijg je een eerlijk kans bij Ajax en niet bij PSV , wie zijn er al bij ajax doorgestroomd .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Transfer naar PSV na overleg met Raiola: 'Dit is de beste stap'