'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'

    'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'

    woensdag 20 september 2017 om 07:24

    Ajax treedt tegen SVV Scheveningen zoals verwacht aan met enkele wijzigingen. Trainer Marcel Keizer heeft besloten om diverse spelers rust te geven, waardoor reservespelers de kans krijgen zich te laten zien.

    Onder anderen André Onana, Donny van de Beek en Amin Younes krijgen volgens De Telegraaf rust van Keizer. Ajax speelt met een heel nieuw middenveld tegen de amateurs. Van de Beek maakt samen met Hakim Ziyech en Frenkie de Jong plaats voor Lasse Schöne, Siem de Jong en Carel Eiting. In de verdediging kunnen aankopen Luis Manuel Orejuela en Maximilian Wöber hun eerste basisplaats in Amsterdamse dienst tegemoet zien.

    Doordat Orejuela op rechtsback staat, schuift Veltman op naar het hart van de defensie. Voorin krijgt Kasper Dolberg weer de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar. De Deense spits wordt geflankeerd door David Neres (rechts) en Vaclav Cerny (links). Van de Ajacieden die woensdagavond tegen Scheveningen gaan spelen, stonden alleen Veltman en Viergever zondag tegen ADO Den Haag (1-1) in de basis.

    Opstelling Ajax volgens De Telegraaf: Van Leer, Orejuela, Veltman, Wöber, Viergever, Schöne, Siem de Jong, Eiting, Neres, Dolberg en Cerny

    Plaats een reactie

    410hhw +1660
    woensdag 20 september 2017 om 07:30
    Alles onder de 0-7 is schaamtelijk.
    Zal wel weer nipt 1-2 worden na verlenging.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2115
    woensdag 20 september 2017 om 08:19
    gewoon laten lopen deze beker
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:26
    net als de CL en Europa League :p
    Vind ik leuk
    derksen +8321
    woensdag 20 september 2017 om 07:32
    Bergkamp bergkamp
    Zijn dat niet te veel verschuivingen

    Komt mooie lijn in en vooral veel vertrouwen voor de spelers
    Ik begrijp dat je sommige rust geef maar zo veel?
    Goed bezig bergkamp!
    Vind ik leuk
    2cents +49750
    woensdag 20 september 2017 om 07:36
    Is het nog te vroeg om je nu al credits te geven? Ik vind het namelijk al best knap hoe lang je het volhoudt met je "Bergkamp".

    Begrijp ook in ene de vroege uitschakeling in Europa. Dat was een bewussie, vanwege z'n vliegangst.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:37]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11144
    woensdag 20 september 2017 om 07:37
    Wat heeft bergkamp hier nou mee te maken?
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 08:13
    bergkamp is de brein achter keizer, denk/vermoed ik dat hij bedoeld
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 08:14]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 09:40
    Stelletje zeiler zijn de mensen die steeds weer over Bergkamp beginnen zitten jullie bij de besprekeningen nee en elke club doet dit. Hebben jullie dan geen vertrouwen in de spelers op de bank geeft weer een mogelijkheid om de nieuwe jongens aan het werk te zien als je niks anders te zeilen hebt hou dan je mond
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 09:46
    Ik zeg alleen wat hij bedoeld hoor....
    Vind ik leuk
    baboushka +1117
    woensdag 20 september 2017 om 07:34
    Is toch wel gevaarlijk voor Keizer. Beker stelt nog steeds niks voor in Nederland en is een absolute poedelprijs. Maar mocht hij vanavond verliezen dan wordt het toch moeilijk voor Keizer.
    Vind ik leuk
    Jozef +32951
    woensdag 20 september 2017 om 07:42
    Het zou ook met dit elftal een regelrechte schande zijn als het uitgeschakeld werd...

    Zal niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +601
    woensdag 20 september 2017 om 08:21
    Dat dacht ik vorig jaar tegen Cambuur ook. Kostte me toen wel mijn toto :)
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 13:39
    Cambuur is wel een heel andere niveau dan Scheveningen
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +601
    woensdag 20 september 2017 om 14:01
    In eerste instantie dacht ik: klopt! maar ook cambuur zou geen partij moeten zijn voor een half B-eltal.

    Daarna dacht ik: Als ik die uitslagen van gisteren zie, vraag ik me af of het verschil tussen de JL en amateurs wel zo groot is...
    Vind ik leuk
    pos +7919
    woensdag 20 september 2017 om 07:40
    Rust ? Ik zou zeggen wees blij dat je een keer 3 keer in de week kan spelen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11144
    woensdag 20 september 2017 om 07:41
    Ik snap niet zo goed waarom er nu weer gewisseld moet worden. Ajax is Europees niet actief, dus rust is niet nodig. Daarnaast heeft Keizer nog niet een vast elftal staan. Daar had hij deze wedstrijd voor kunnen gebruiken. Heeft hij überhaupt al twee keer met dezelfde elf gespeeld?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22269
    woensdag 20 september 2017 om 07:42
    Waarom rust? Toch niet vanwege een druk speelschema?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:42]
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 07:48
    Rust van de commotie denk ik ze spelen de ene overwinning na de ander met fantastisch spel ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:49]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22269
    woensdag 20 september 2017 om 08:52
    Doet me denken aan een voetbalwijsheid "never change a winning team"

    Waarom niet gewoon met je beste 11 die pot winnen met grote cijfers en vertrouwen tanken?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 09:10
    Net zoiets als PSV zeg maar...
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 09:20
    Ik hoop dat PSV gewoon in zijn sterkste opstelling speelt, muv zoet.Is dit niet het geval, dan net zoiets als PSV... Al moet ik wel zeggen dat wij 3 clubs van de bovenste 3 plaatsen al gehad hebben ;)
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6071
    woensdag 20 september 2017 om 07:45
    Ik vind het niet verkeerd om Veltman weer eens centraal te zien.
    Ik hoop dat Orejuela de pannen van het dak speelt en Veltman definitief van de rechtsback af speelt.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5009
    woensdag 20 september 2017 om 08:42
    Bijna iedereen lijkt te vergeten waarom Veltman ooit rechtsback moest gaan staan...
    Dat was omdat hij centraal veels te kwetsbaar was en cruciale fouten maakten. Als rechsback kon hij minder kwaad en had je nog altijd rugdekking.
    Ik hoop dat Orejuela goed speelt en Veltman binnenkort op de bank zit maar het lijkt erop dat daar een blessure of een andere reden voor nodig is want zelf zal Keizer hem of Younes nooit op de bank zetten helaas
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2763
    woensdag 20 september 2017 om 09:07
    Nee, hij ging daar spelen omdat tete geblesseerd was
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    woensdag 20 september 2017 om 07:46
    appeltje eitje
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 07:52
    Hoe serieus neem je de beker? Ajax zet alles op de laatste strohalm, de competitie. Alle andere zaken zijn bijzaken. Europees is te zwaar en valt niet te combineren met de competitie want dat heeft ze het kampioenschap gekost.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 08:12
    Als je geen europees speelt dan zou ik de beker zeker als hoofdprijs beschouwen. Hoef je indien je in de europa league terecht komt volgend jaar in ieder geval geen voorronde te spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 08:22
    Jawel de winnaar van de KNVB Beker speelt in de 3e voorronde van de Europa League
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:45
    Is dat weer sinds dit jaar het geval?
    Vind ik leuk
    13 +9105
    woensdag 20 september 2017 om 14:09
    Helaas wel ja...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 18:04
    Mm... vond het wel een goede regeling. Moedigt toch wat meer aan vol voor de beker te gaan en daarnaast speelt een vitesse daardoor nu poulefase ipv voorronde.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1128
    woensdag 20 september 2017 om 08:03
    Rust. Dit moet een grap zijn. Rust, na de wanprestatie van afgelopen zondag. En dan voor het seizoen roepen dat 3 wedstrijden in de week goed is voor de ontwikkeling van je team en spelers. Om ze vervolgens bij de 1ste de beste kans 9 man rust te geven. Kansloos, het enige wat me zo te binnen schiet.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 08:09
    nou hopelijk blijft die achterhoede staan voor zondag, ... miss de Ligt weer terug en Wober eruit .. maar ja eerst maar eens afwachten hoe het gaat vanavond ..
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2115
    woensdag 20 september 2017 om 08:19
    jammer dat orejuela niet een eerlijke kans zal hebben omdat deze trainer nooit zijn aanvoerder vast op de bank zet
    Vind ik leuk
    stratumseind +139408
    woensdag 20 september 2017 om 08:37
    een speler met een pijntje links of rechts hou je op de tribune maar voor de rest zijn zowel ajax en psv niet in de positie om spelers te "sparen".

    Gewoon volle bak , de beker is dit jaar voor beiden in eens een stuk belangrijker geworden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 08:41
    Natuurlijk is de beker belangrijker geworden na de domper dit je jaar in de EL.. maar met zoveel kwaliteitsverschil vind ik het niet meer dan normaal dat Keizer vanavond andere een kans geeft... (hoop dat Dolberg scoort helpt hem misschien over een dood punt heen).

    Als Ajax verder gaat en in de volgende ronde tegen pak hem beet Heerenveen hetzelfde doet met de opstelling is t belachelijk.. maar vanavond.. ik snap het wel.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1783
    woensdag 20 september 2017 om 08:47
    Dit gaat niet om spelers rust geven maar om het tevreden houden van wisselspelers.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4773
    woensdag 20 september 2017 om 09:09
    Rust waarvan?!
    Vind ik leuk
    Mo +10847
    woensdag 20 september 2017 om 09:17
    Had toch wel gehoopt op Frenkie
    Vind ik leuk
    Leeuw +4638
    woensdag 20 september 2017 om 09:18
    Ajax neemt de beker dus niet bepaald serieus.
    Vind ik leuk
    DEWEE +1936
    woensdag 20 september 2017 om 09:50
    Het loopt nog voor geen meter.... speel lekker met je oorspronkelijke 11 basisspelers.

    Die kunnen nog genoeg 'oefening' gebruiken. Bijv. Om je op te laden voor een mindere tegenstanders. Volgens mij ging dat afgelopen zondag nog fout.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 10:10
    Die Cerny is het toch ook niet
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12598
    woensdag 20 september 2017 om 10:20
    Zo vroeg in t seizoen al je basis rust geven vind ik onzin, ook speel Ajax geen Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4773
    woensdag 20 september 2017 om 10:36
    Ik begrijp het wel, je wilt ook je basisspelers scherp houden. Als nu Cerny een goede wedstrijd speelt wordt het toch wat heter onder de voeten van Younes en Kluivert.
    Vind ik leuk
    Mari +5629
    woensdag 20 september 2017 om 11:37
    Een stuk of drie aanpassingen en dit is het team dat iedere week moet spelen.
    De spelers krijgen rust staat in het artikel, ik vraag me af waarvan. Normaliter zouden ze ook een CL of EL wedstrijd hebben gespeeld, nu niet. De rust hebben ze al gehad.
    Keyzer wist het niet, weet het niet, zal het voorlopig ook niet weten
    Vind ik leuk
    Speedy +342
    woensdag 20 september 2017 om 12:06
    Sorry hoor maar kijk eens naar het verleden.... Als je zo ingrijpend een basis elftal veranderd komt dit niet ten goede van het spel. Ik denk dat Ajax het nog knap lastig kan gaan hebben.
    Vind ik leuk
    Jos Drity +80
    woensdag 20 september 2017 om 12:20
    Ik hoop voor Keizertje dat dit niet onverhoopt verkeerd uit pakt.
    Maar ja het is maar Scheveningen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 12:20
    Als ze verliezen zijn we dan van keijzer af? Bel die schmidt op van ja sorry we hebben een fout begaan hier heb je 20 miljoen wil je bij ons komen trainen. Zo veel potentie op het veld maar niks kunnen waarmaken. Ze hadden die keijzer nog lekker moeten laten doorrommelen bij jong ajax, zeg nou eerlijk dit slaat toch helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 13:27
    Gelijk heeft Keizer, een team dat zo goed draait moet je compleet omgooien, waarom zou je een basiself kans geven om in vorm te komen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'