'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'

'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'

woensdag 20 september 2017 om 07:24

Ajax treedt tegen SVV Scheveningen zoals verwacht aan met enkele wijzigingen. Trainer Marcel Keizer heeft besloten om diverse spelers rust te geven, waardoor reservespelers de kans krijgen zich te laten zien.

Onder anderen André Onana, Donny van de Beek en Amin Younes krijgen volgens De Telegraaf rust van Keizer. Ajax speelt met een heel nieuw middenveld tegen de amateurs. Van de Beek maakt samen met Hakim Ziyech en Frenkie de Jong plaats voor Lasse Schöne, Siem de Jong en Carel Eiting. In de verdediging kunnen aankopen Luis Manuel Orejuela en Maximilian Wöber hun eerste basisplaats in Amsterdamse dienst tegemoet zien.

Doordat Orejuela op rechtsback staat, schuift Veltman op naar het hart van de defensie. Voorin krijgt Kasper Dolberg weer de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar. De Deense spits wordt geflankeerd door David Neres (rechts) en Vaclav Cerny (links). Van de Ajacieden die woensdagavond tegen Scheveningen gaan spelen, stonden alleen Veltman en Viergever zondag tegen ADO Den Haag (1-1) in de basis.

Opstelling Ajax volgens De Telegraaf: Van Leer, Orejuela, Veltman, Wöber, Viergever, Schöne, Siem de Jong, Eiting, Neres, Dolberg en Cerny

Plaats een reactie

410hhw +1257
woensdag 20 september 2017 om 07:30
Alles onder de 0-7 is schaamtelijk.
Zal wel weer nipt 1-2 worden na verlenging.
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
woensdag 20 september 2017 om 08:19
gewoon laten lopen deze beker
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 08:22
Waarom? De snelste weg naar een prijs. Een mooie prijs. Een prijs die in Amsterdam al 7 jaar lang ontbreekt. En het enige om de jonge selectie wat hongerig te maken naast de competitie. Volle bak gaan voor die beker man!!
Vind ik leuk
JCJWZ +8434
woensdag 20 september 2017 om 09:23
Alleen het winnen van die beker is een troostprijs.
Vind ik leuk
United FC +12487
woensdag 20 september 2017 om 10:15
Beter dan geen prijs!
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 11:46
Waarom? Een prachtige prijs, een die al 7 jaar niet naar Ajax is gegaan? De beker is een serieuze prijs. Alleen de landstitel is mooier. Europees gaat Ajax gewoon nooit meer prijzen winnen, geen een Nederlandse club. En dat zeg ik ook na de finale van vorig jaar. Ajax had alle geluk van de wereld om in die finale te komen, alles kwam samen. Gaat ook zelden tot nooit meer gebeuren. Kortom: volle bak gaan voor de beker man.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 13:26
net als de CL en Europa League :p
Vind ik leuk
derksen +6218
woensdag 20 september 2017 om 07:32
Bergkamp bergkamp
Zijn dat niet te veel verschuivingen

Komt mooie lijn in en vooral veel vertrouwen voor de spelers
Ik begrijp dat je sommige rust geef maar zo veel?
Goed bezig bergkamp!
Vind ik leuk
2cents +32704
woensdag 20 september 2017 om 07:36
Is het nog te vroeg om je nu al credits te geven? Ik vind het namelijk al best knap hoe lang je het volhoudt met je "Bergkamp".

Begrijp ook in ene de vroege uitschakeling in Europa. Dat was een bewussie, vanwege z'n vliegangst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:37]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:53
Plan Bergkamp is geslaagd, ze hoeven niet te vliegen
Vind ik leuk
Sazzz +7972
woensdag 20 september 2017 om 07:37
Wat heeft bergkamp hier nou mee te maken?
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 08:13
bergkamp is de brein achter keizer, denk/vermoed ik dat hij bedoeld
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 08:14]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:40
Stelletje zeiler zijn de mensen die steeds weer over Bergkamp beginnen zitten jullie bij de besprekeningen nee en elke club doet dit. Hebben jullie dan geen vertrouwen in de spelers op de bank geeft weer een mogelijkheid om de nieuwe jongens aan het werk te zien als je niks anders te zeilen hebt hou dan je mond
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 09:46
Ik zeg alleen wat hij bedoeld hoor....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:06
'de brein'? 'bedoeld'?
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 08:23
Heb je derksen weer met zijn gezeik op Bergkamp. Jij hebt nog altijd niet door dat Bergkamp die opstelling waarschijnlijk niet maakt, dat Keizer dat doet?

De wissels van Ajax moeten de amateurs van Scheveningen toch wel de baas kunnen, of denk jij van niet?
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 09:47
Moet ik daar eerlijk op antwoorden??
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 11:46
Ik vraag jou toch niets? Dus nee, je hoeft geen antwoord te geven.
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 13:35
oja das waar, in een open forum mag je niet reageren en niks zeggen....
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 13:36
Je hoeft ook geen domme vragen te stellen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:40]
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 13:39
Domme vragen bestaan niet ;)
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 13:39
Jawel hoor, zie boven.
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 13:41
zucht
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 20 september 2017 om 13:45
Je blijft domme reacties sturen..... Je komt steeds dommer over hoor. Jij vraagt of je antwoord moet geven en ik zeg nee. Waarom moet je daar steeds op terugkomen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:45]
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 21 september 2017 om 13:50
hahaha de enige die erop terug komt ben jij :)

ik stelde alleen dat je op een open forum blijkbaar niet mag reageren en jij komt weer terug op domme vragen... maak verder niet uit hoor ;)
Vind ik leuk
Mad Max +5862
donderdag 21 september 2017 om 14:21
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kneus.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 21 september 2017 om 17:35
volwassen hoor hahahaha
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:11
Nou, ik vind dat je helemaal niet dom overkomt hoor
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:34
Is toch wel gevaarlijk voor Keizer. Beker stelt nog steeds niks voor in Nederland en is een absolute poedelprijs. Maar mocht hij vanavond verliezen dan wordt het toch moeilijk voor Keizer.
Vind ik leuk
Jozef +19095
woensdag 20 september 2017 om 07:42
Het zou ook met dit elftal een regelrechte schande zijn als het uitgeschakeld werd...

Zal niet gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:21
Dat dacht ik vorig jaar tegen Cambuur ook. Kostte me toen wel mijn toto :)
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 13:39
Cambuur is wel een heel andere niveau dan Scheveningen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:01
In eerste instantie dacht ik: klopt! maar ook cambuur zou geen partij moeten zijn voor een half B-eltal.

Daarna dacht ik: Als ik die uitslagen van gisteren zie, vraag ik me af of het verschil tussen de JL en amateurs wel zo groot is...
Vind ik leuk
pos +4356
woensdag 20 september 2017 om 07:40
Rust ? Ik zou zeggen wees blij dat je een keer 3 keer in de week kan spelen.
Vind ik leuk
Sazzz +7972
woensdag 20 september 2017 om 07:41
Ik snap niet zo goed waarom er nu weer gewisseld moet worden. Ajax is Europees niet actief, dus rust is niet nodig. Daarnaast heeft Keizer nog niet een vast elftal staan. Daar had hij deze wedstrijd voor kunnen gebruiken. Heeft hij überhaupt al twee keer met dezelfde elf gespeeld?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:42
Waarom rust? Toch niet vanwege een druk speelschema?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:42]
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 07:48
Rust van de commotie denk ik ze spelen de ene overwinning na de ander met fantastisch spel ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 07:49]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:52
Doet me denken aan een voetbalwijsheid "never change a winning team"

Waarom niet gewoon met je beste 11 die pot winnen met grote cijfers en vertrouwen tanken?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:10
Net zoiets als PSV zeg maar...
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 09:20
Ik hoop dat PSV gewoon in zijn sterkste opstelling speelt, muv zoet.Is dit niet het geval, dan net zoiets als PSV... Al moet ik wel zeggen dat wij 3 clubs van de bovenste 3 plaatsen al gehad hebben ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:45
Ik vind het niet verkeerd om Veltman weer eens centraal te zien.
Ik hoop dat Orejuela de pannen van het dak speelt en Veltman definitief van de rechtsback af speelt.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:42
Bijna iedereen lijkt te vergeten waarom Veltman ooit rechtsback moest gaan staan...
Dat was omdat hij centraal veels te kwetsbaar was en cruciale fouten maakten. Als rechsback kon hij minder kwaad en had je nog altijd rugdekking.
Ik hoop dat Orejuela goed speelt en Veltman binnenkort op de bank zit maar het lijkt erop dat daar een blessure of een andere reden voor nodig is want zelf zal Keizer hem of Younes nooit op de bank zetten helaas
Vind ik leuk
Pvdsluis +2006
woensdag 20 september 2017 om 09:07
Nee, hij ging daar spelen omdat tete geblesseerd was
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 07:46
appeltje eitje
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:52
Hoe serieus neem je de beker? Ajax zet alles op de laatste strohalm, de competitie. Alle andere zaken zijn bijzaken. Europees is te zwaar en valt niet te combineren met de competitie want dat heeft ze het kampioenschap gekost.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:12
Als je geen europees speelt dan zou ik de beker zeker als hoofdprijs beschouwen. Hoef je indien je in de europa league terecht komt volgend jaar in ieder geval geen voorronde te spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:22
Jawel de winnaar van de KNVB Beker speelt in de 3e voorronde van de Europa League
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 13:45
Is dat weer sinds dit jaar het geval?
Vind ik leuk
13 +2078
woensdag 20 september 2017 om 14:09
Helaas wel ja...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:04
Mm... vond het wel een goede regeling. Moedigt toch wat meer aan vol voor de beker te gaan en daarnaast speelt een vitesse daardoor nu poulefase ipv voorronde.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:03
Rust. Dit moet een grap zijn. Rust, na de wanprestatie van afgelopen zondag. En dan voor het seizoen roepen dat 3 wedstrijden in de week goed is voor de ontwikkeling van je team en spelers. Om ze vervolgens bij de 1ste de beste kans 9 man rust te geven. Kansloos, het enige wat me zo te binnen schiet.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:09
nou hopelijk blijft die achterhoede staan voor zondag, ... miss de Ligt weer terug en Wober eruit .. maar ja eerst maar eens afwachten hoe het gaat vanavond ..
Vind ik leuk
1892 +3050
woensdag 20 september 2017 om 08:11
Spelers rust geven ?
Omdat ze 1 x in de week een wedstrijd spelen ?
Of gewoon onderschatting ?
Arrogantie ?
Forza SVV Scheveningen !!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:38
Omdat je een brede selectie hebt en er andere jongens zijn die staan te popelen ... dan moet dat tegen Scheveningen wel kunnen lijkt me.
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
woensdag 20 september 2017 om 08:19
jammer dat orejuela niet een eerlijke kans zal hebben omdat deze trainer nooit zijn aanvoerder vast op de bank zet
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:21
In Amsterdam leren ze het ook nooit. Straks weer klagen ... wie vertelt Keizer dat er al 1 prijs weg is. Nog ff en er blijft er 1 over.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:27
Ja dit elftal is kansloos tegen Scheveningen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:38
Dat zal wel niet. Maar waarom niet 3 spelers rust geven ... bijv. Keizer heeft al zo'n sterke start. En hij wilde toch oefenen en trainen?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:40
Omdat ik niet denk dat dit om 'rust geven' gaat.
Iedere speler die hier staat is aardig toe aan Ajax 1. Logisch dat de trainer aan het werk wil zien.

De keeper echter is een vraagteken voor me. Vond hem in de voorbereiding erg slap.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:42
De JL is van een hoger nivo, dan Scheveningen anders ... Dus dat lijkt mij een kul reden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:44
Nog maar 2 posts geleden heb je het over 'een prijs' en nu is het al een wedstrijd van laag niveau en is het kul om in een bekerwedstrijd een aantal reserves aan het werk te zien.

Tjah...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:49
Ho ho. Deze wedstrijd gaat om een prijs. En die talenten spelen elke week al in de JL. Waarom moet hij ze dan aan t werk zien tegen amateurs?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:54
Omdat dit dus, zoals je zelf zegt, om een prijs gaat. Je stelt zelf al dat deze wedstrijd kennelijk meer waarde heeft...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:37
een speler met een pijntje links of rechts hou je op de tribune maar voor de rest zijn zowel ajax en psv niet in de positie om spelers te "sparen".

Gewoon volle bak , de beker is dit jaar voor beiden in eens een stuk belangrijker geworden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:41
Lijkt mij ook. Na een uurtje kun je t altijd nog rustig aan doen. Datzelfde geldt overigens voor Feyenoord.
Vilhena bijv rust ... ok. Maar voor de rest? Er moet gewonnen worden, helemaal na 2 verliespartijen. Voor je t weet verlies je weer 9 keer.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:45
Haha ik hou er wel van een beetje zelfspot.
Maar heb ginne skrik willem , dit feijenoord gaat niet meer zo n reeks neer zetten (helaas voor ons....)
Vind ik leuk
United FC +12487
woensdag 20 september 2017 om 10:26
Da witte gij to nie..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 11:34
ga er mar vanuit van wel
Vind ik leuk
Nick Kools +12144
woensdag 20 september 2017 om 10:21
Was 7 x :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:06
Ja idd. 2x gelijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:41
Natuurlijk is de beker belangrijker geworden na de domper dit je jaar in de EL.. maar met zoveel kwaliteitsverschil vind ik het niet meer dan normaal dat Keizer vanavond andere een kans geeft... (hoop dat Dolberg scoort helpt hem misschien over een dood punt heen).

Als Ajax verder gaat en in de volgende ronde tegen pak hem beet Heerenveen hetzelfde doet met de opstelling is t belachelijk.. maar vanavond.. ik snap het wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:44
Ik hoop voor Keizer, dat je t na de wedstrijd ook nog begrijpt. Een nodeloze risico neemt hij nu.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:58
Weet ik niet,, er staan een aantal spelers in die steevast bij de selectie zitten en tegen de basis aan staan aangevuld met spelers die fier bovenaan staan in de JL... lijkt mij niet echt een risico tegen een amateurclub eerlijk gezegd..
Vind ik leuk
Pec010 +361
woensdag 20 september 2017 om 08:47
Dit gaat niet om spelers rust geven maar om het tevreden houden van wisselspelers.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:09
Rust waarvan?!
Vind ik leuk
Mo +6313
woensdag 20 september 2017 om 09:17
Had toch wel gehoopt op Frenkie
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 09:18
Ajax neemt de beker dus niet bepaald serieus.
Vind ik leuk
DEWEE +1579
woensdag 20 september 2017 om 09:50
Het loopt nog voor geen meter.... speel lekker met je oorspronkelijke 11 basisspelers.

Die kunnen nog genoeg 'oefening' gebruiken. Bijv. Om je op te laden voor een mindere tegenstanders. Volgens mij ging dat afgelopen zondag nog fout.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:10
Die Cerny is het toch ook niet
Vind ik leuk
Nick Kools +12144
woensdag 20 september 2017 om 10:20
Zo vroeg in t seizoen al je basis rust geven vind ik onzin, ook speel Ajax geen Europees voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:36
Ik begrijp het wel, je wilt ook je basisspelers scherp houden. Als nu Cerny een goede wedstrijd speelt wordt het toch wat heter onder de voeten van Younes en Kluivert.
Vind ik leuk
Mari +978
woensdag 20 september 2017 om 11:37
Een stuk of drie aanpassingen en dit is het team dat iedere week moet spelen.
De spelers krijgen rust staat in het artikel, ik vraag me af waarvan. Normaliter zouden ze ook een CL of EL wedstrijd hebben gespeeld, nu niet. De rust hebben ze al gehad.
Keyzer wist het niet, weet het niet, zal het voorlopig ook niet weten
Vind ik leuk
Speedy +265
woensdag 20 september 2017 om 12:06
Sorry hoor maar kijk eens naar het verleden.... Als je zo ingrijpend een basis elftal veranderd komt dit niet ten goede van het spel. Ik denk dat Ajax het nog knap lastig kan gaan hebben.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 12:20
Ik hoop voor Keizertje dat dit niet onverhoopt verkeerd uit pakt.
Maar ja het is maar Scheveningen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 12:20
Als ze verliezen zijn we dan van keijzer af? Bel die schmidt op van ja sorry we hebben een fout begaan hier heb je 20 miljoen wil je bij ons komen trainen. Zo veel potentie op het veld maar niks kunnen waarmaken. Ze hadden die keijzer nog lekker moeten laten doorrommelen bij jong ajax, zeg nou eerlijk dit slaat toch helemaal nergens op.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 13:27
Gelijk heeft Keizer, een team dat zo goed draait moet je compleet omgooien, waarom zou je een basiself kans geven om in vorm te komen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Keizer geeft Ajax-basisspelers rust en komt met negen nieuwe namen op de proppen'