Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'

Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'

woensdag 20 september 2017 om 14:45

PSV-trainer Phillp Cocu laat niets aan het toeval over richting het bekerduel met hoofdklasser SDC Putten van donderdag. De Eindhovense topclub trainde woensdag zelfs achter gesloten deuren.

"We moeten ons gewoon plaatsen voor de volgende ronde", is Cocu stellig in gesprek met Voetbal International. "We zijn de laatste jaren veel te vroeg uitgeschakeld in het bekertoernooi. Dat leeft ook bij de spelers, we willen meedoen om die prijs. Toch worden dit soort wedstrijden wel eens onderschat in Nederland. Voor een amateurspeler is het vaak de eerste en enige keer dat hij tegen een topclub speelt. Dat zorgt voor iets extra’s. Winnen is soms lastiger dan mensen denken."

Daarom ook dat PSV besloten trainde op de Herdgang. "Wij hebben ons voorbereid zoals we dat op iedere tegenstander doen", zegt Cocu op de website van de Eindhovense club. "Onze analist is er tweemaal heengegaan en zelf heb ik een van de wedstrijden op beeld bekeken. Garanties geeft dat niet, tegen ons kunnen ze zomaar anders spelen. Het belangrijkste is daarom hoe wij zelf de wedstrijd ingaan."

Lees meer over:KNVB bekerPSV

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 14:52
Putten uit is altijd lastig.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:56
Optimale concentratie merk ik alweer. Misschien dat cocu tegen locadia heeft gezegd dat hij tegen Bayern moet.
Vind ik leuk
michelhx +2039
woensdag 20 september 2017 om 14:56
Het zou uiteraard een schande zijn als PSV door deze amateurploeg uit de beker geknikkerd wordt. Hopelijk zijn ze niet zo goed als Osijek. :)
Ik verwacht minstens een 0-4. Bij verlies moet Cocu écht maar eens z'n biezen pakken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:56
Ik begrijp hem wel.

Zal moeder Cocu een kaarsje opsteken voor Philip? Want als hij deze verliest, dan kan hij het wel schudden.

Kortom het is een Do-or-die wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:58
SDC Putten - PSV 2-1
Vind ik leuk
Degraaf +8231
woensdag 20 september 2017 om 14:59
De angst regeert weer eens bij Cocu, dit slaat steeds meer over op het team.
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 15:01
Vermoedelijke opstelling:

Ramselaar - Locadia - Bergwijn
Paal - Hendrix - Van Ginkel
Brenet - Isimat - Swaab - Arias
Eloy Room
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:03
Room mag niet meedoen
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 15:06
Ah, dan zal het Zoet worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:19
Koopmans nog niet fit? :p
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 15:11
De opstelling zal sowieso worden gewijzigd.

Kenneth Paal, Albert Gudmundsson, Bart Ramselaar of Adam Maher krijgen de voorkeur.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:20
Maher? Is die niet vertrokken? (Ik heb het niet gevolgd, maar ging er vanuit dat die wel weg zou gaan)
Vind ik leuk
Leeuw +2799
woensdag 20 september 2017 om 15:27
Nee hoor. Maher is nog niet vertrokken en zat ieder keer op de bank.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:29
Ingevallen ook of gewoon bank?
Vind ik leuk
Vak-DD +7080
woensdag 20 september 2017 om 15:24
Putten uit altijd lastig.
Vind ik leuk
Bayern FC +1000
woensdag 20 september 2017 om 15:25
De beker is het enige prijs voor rechtstreeks EL deelname.
Vind ik leuk
Teo Smith +12426
woensdag 20 september 2017 om 15:28
Haha. Na zo'n slechte wedstrijd snap ik dat wel. Go putten.
Vind ik leuk
HJR +4128
woensdag 20 september 2017 om 15:35
Sdc zeker lastig. Cocu ook goed op de hoogte. Sdc heeft in de voorbereiding al tegen Feyenoord gespeeld. En de aanvoerder, Sander Duits, ook al een aantal keer in zijn profcarriere tegen een 'topclub'.

Feyenoord won 1-10 met Kramer ;). Sdc speelden toen wel met veel jeugdspelers.

Ik verwacht een 0-6
Vind ik leuk
Mo +6306
woensdag 20 september 2017 om 15:53
Besloten training voor een duel tegen een elftal die er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks van kan. Dat is wel wat overdreven maar goed daar zal Cocu zijn redenen wel voor hebben. Gooi er 5/6 basisspelers in en wat talenten er je wint met 0-5. Als je gewoon een beetje normaal voetbalt hebben die gasten geen enkele kans
Vind ik leuk
rinirat +732
woensdag 20 september 2017 om 15:57
Zal een hele moeilijke pot worden voor een trainer met een team,dat als los zand aan elkaar hangt...
zie 2e helft tegen Feyenoord...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:01
Rini, jij snapt precies het manco van PSV:

Los zand...
Cocu weet geen team meer te smeden, helaas.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:12
nou wij nemen Cocu allang niet meer derieus...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:22
Kom op Phillip, dit is niet meer gezond hoor. :) "We zijn de laatste jaren veel te vroeg uitgeschakeld in het bekertoernooi..." Ja, telkens door Eredivisieclubs. Zelfs Jong PSV moet Putten kunnen verslaan.
Vind ik leuk
HansVites +1649
woensdag 20 september 2017 om 16:28
Pas maar op Cocu Sander Duits speelt nu bij SDC Putten dat word al moeilijk genoeg, heel verstandig om besloten te trainen.
Vind ik leuk
Utca030 +1470
woensdag 20 september 2017 om 16:28
Wat is die man toch een rare snijboon. Onderschatten man hou toch eens op
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:56
Schattig.
Vind ik leuk
Paul1982 +6613
woensdag 20 september 2017 om 17:54
'Voor een amateurspeler is het vaak de eerste en enige keer dat hij tegen een topclub speelt. Dat zorgt voor iets extra’s.'

Ik heb jaren geleden ook een keer handje gedrukt met Arnold Schwarzenegger. Was voor mij ook de eerste en enige keer en het bracht mij ook wat extra's. Die Arnold heeft nu nog last van zijn pols.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'