Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'

    Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'

    woensdag 20 september 2017 om 14:45

    PSV-trainer Phillp Cocu laat niets aan het toeval over richting het bekerduel met hoofdklasser SDC Putten van donderdag. De Eindhovense topclub trainde woensdag zelfs achter gesloten deuren.

    "We moeten ons gewoon plaatsen voor de volgende ronde", is Cocu stellig in gesprek met Voetbal International. "We zijn de laatste jaren veel te vroeg uitgeschakeld in het bekertoernooi. Dat leeft ook bij de spelers, we willen meedoen om die prijs. Toch worden dit soort wedstrijden wel eens onderschat in Nederland. Voor een amateurspeler is het vaak de eerste en enige keer dat hij tegen een topclub speelt. Dat zorgt voor iets extra’s. Winnen is soms lastiger dan mensen denken."

    Daarom ook dat PSV besloten trainde op de Herdgang. "Wij hebben ons voorbereid zoals we dat op iedere tegenstander doen", zegt Cocu op de website van de Eindhovense club. "Onze analist is er tweemaal heengegaan en zelf heb ik een van de wedstrijden op beeld bekeken. Garanties geeft dat niet, tegen ons kunnen ze zomaar anders spelen. Het belangrijkste is daarom hoe wij zelf de wedstrijd ingaan."

    Lees meer over:KNVB bekerPSV

    Plaats een reactie

    mortagon +1081
    woensdag 20 september 2017 om 14:56
    Optimale concentratie merk ik alweer. Misschien dat cocu tegen locadia heeft gezegd dat hij tegen Bayern moet.
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    woensdag 20 september 2017 om 14:56
    Het zou uiteraard een schande zijn als PSV door deze amateurploeg uit de beker geknikkerd wordt. Hopelijk zijn ze niet zo goed als Osijek. :)
    Ik verwacht minstens een 0-4. Bij verlies moet Cocu écht maar eens z'n biezen pakken.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 14:56
    Ik begrijp hem wel.

    Zal moeder Cocu een kaarsje opsteken voor Philip? Want als hij deze verliest, dan kan hij het wel schudden.

    Kortom het is een Do-or-die wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14819
    woensdag 20 september 2017 om 14:59
    De angst regeert weer eens bij Cocu, dit slaat steeds meer over op het team.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4562
    woensdag 20 september 2017 om 15:01
    Vermoedelijke opstelling:

    Ramselaar - Locadia - Bergwijn
    Paal - Hendrix - Van Ginkel
    Brenet - Isimat - Swaab - Arias
    Eloy Room
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    woensdag 20 september 2017 om 15:03
    Room mag niet meedoen
    Vind ik leuk
    Leeuw +4562
    woensdag 20 september 2017 om 15:06
    Ah, dan zal het Zoet worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    woensdag 20 september 2017 om 15:19
    Koopmans nog niet fit? :p
    Vind ik leuk
    Leeuw +4562
    woensdag 20 september 2017 om 15:11
    De opstelling zal sowieso worden gewijzigd.

    Kenneth Paal, Albert Gudmundsson, Bart Ramselaar of Adam Maher krijgen de voorkeur.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    woensdag 20 september 2017 om 15:20
    Maher? Is die niet vertrokken? (Ik heb het niet gevolgd, maar ging er vanuit dat die wel weg zou gaan)
    Vind ik leuk
    Leeuw +4562
    woensdag 20 september 2017 om 15:27
    Nee hoor. Maher is nog niet vertrokken en zat ieder keer op de bank.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    woensdag 20 september 2017 om 15:29
    Ingevallen ook of gewoon bank?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    woensdag 20 september 2017 om 15:24
    Putten uit altijd lastig.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2428
    woensdag 20 september 2017 om 15:25
    De beker is het enige prijs voor rechtstreeks EL deelname.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23586
    woensdag 20 september 2017 om 15:28
    Haha. Na zo'n slechte wedstrijd snap ik dat wel. Go putten.
    Vind ik leuk
    HJR +6364
    woensdag 20 september 2017 om 15:35
    Sdc zeker lastig. Cocu ook goed op de hoogte. Sdc heeft in de voorbereiding al tegen Feyenoord gespeeld. En de aanvoerder, Sander Duits, ook al een aantal keer in zijn profcarriere tegen een 'topclub'.

    Feyenoord won 1-10 met Kramer ;). Sdc speelden toen wel met veel jeugdspelers.

    Ik verwacht een 0-6
    Vind ik leuk
    Mo +10826
    woensdag 20 september 2017 om 15:53
    Besloten training voor een duel tegen een elftal die er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks van kan. Dat is wel wat overdreven maar goed daar zal Cocu zijn redenen wel voor hebben. Gooi er 5/6 basisspelers in en wat talenten er je wint met 0-5. Als je gewoon een beetje normaal voetbalt hebben die gasten geen enkele kans
    Vind ik leuk
    rinirat +1483
    woensdag 20 september 2017 om 15:57
    Zal een hele moeilijke pot worden voor een trainer met een team,dat als los zand aan elkaar hangt...
    zie 2e helft tegen Feyenoord...
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 16:01
    Rini, jij snapt precies het manco van PSV:

    Los zand...
    Cocu weet geen team meer te smeden, helaas.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 16:12
    nou wij nemen Cocu allang niet meer derieus...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    woensdag 20 september 2017 om 16:22
    Kom op Phillip, dit is niet meer gezond hoor. :) "We zijn de laatste jaren veel te vroeg uitgeschakeld in het bekertoernooi..." Ja, telkens door Eredivisieclubs. Zelfs Jong PSV moet Putten kunnen verslaan.
    Vind ik leuk
    HansVites +4403
    woensdag 20 september 2017 om 16:28
    Pas maar op Cocu Sander Duits speelt nu bij SDC Putten dat word al moeilijk genoeg, heel verstandig om besloten te trainen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7941
    woensdag 20 september 2017 om 16:28
    Wat is die man toch een rare snijboon. Onderschatten man hou toch eens op
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7384
    woensdag 20 september 2017 om 16:56
    Schattig.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    woensdag 20 september 2017 om 17:54
    'Voor een amateurspeler is het vaak de eerste en enige keer dat hij tegen een topclub speelt. Dat zorgt voor iets extra’s.'

    Ik heb jaren geleden ook een keer handje gedrukt met Arnold Schwarzenegger. Was voor mij ook de eerste en enige keer en het bracht mij ook wat extra's. Die Arnold heeft nu nog last van zijn pols.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu traint besloten: 'Voor een amateurspeler vaak eerste en enige keer'