Advocaat: 'Ik zag hem bij PSV. Schiet ik bijna vol, het maakt me verdrietig'

Advocaat: 'Ik zag hem bij PSV. Schiet ik bijna vol, het maakt me verdrietig'

woensdag 20 september 2017 om 15:44

Ronaldo, voormalig superspits van Brazilië en onder meer PSV en FC Barcelona, is de beste speler met wie Dick Advocaat ooit gewerkt heeft. De bondscoach van Oranje zegt dat in een interview met Voetbal International. Ook Luc Nilis vond hij een geweldenaar. 

"Als je kijkt naar wat Ronaldo allemaal heeft gepresteerd, was hij de grootste met wie ik heb gewerkt. Alleen zou ik anderen tekort doen alleen hem te noemen, want ik heb met zo veel goede spelers mogen werken: Dani, Tymoschuk, Arshavin, Van Bommel, Bergkamp, Van Basten, Gullit, Robben, Sneijder, Van Nistelrooy", lepelt Advocaat op. 

"Maar wat denk je van Nilis? Tjonge, wat een prachtige speler, een grootheid. Ik heb weleens tegen hem gezegd dat als hij dezelfde mentaliteit had gehad als Mark van Bommel, hij de beste van de wereld zou zijn geweest", vervolgt de bondscoach.

"Laatst zag ik hem weer eens, bij PSV-AZ. Schiet ik bijna vol, omdat ik in zijn boek heb gelezen wat die jongen allemaal heeft moeten doorstaan. Zo'n grote speler moet weer werken om alles op de rit te krijgen, maakt me verdrietig." Nilis, tegenwoordig actief als trainer bij PSV, kampte jarenlang met een gokverslaving. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Recycle +1772
woensdag 20 september 2017 om 15:53
Tsja, we hebben niet allemaal het geluk van een 9 tot 5 baan met modaal salaris.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:56
Geluk kan je wel een beetje afdwingen mits je bereid bent om ervoor te knokken.
Vind ik leuk
Recycle +1772
woensdag 20 september 2017 om 16:12
I know. Gelukkig heeft Luc ook dat besef gekregen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
HJR +4128
woensdag 20 september 2017 om 16:42
Geluk heeft Nilis net teveel gehad denk ik, toen hij begon met gokken
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:00
Ja, dat waren andere tijden............... Ronaldo, Nilis, van Nistelrooy. Maar goed, nu hebben we Locadia.... is ook goed hoor, maar het lukt hem telkens weer dat te verbergen.
Vind ik leuk
GaoYao +4178
woensdag 20 september 2017 om 16:06
Toen was het nog leuk om naar een wedstrijd van PSV te kijken. Tegenwoordig zap je maar gewoon door..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:27
En dan zoek je naar Cambuur op tv. Maar dat zenden ze niet uit ;)
Vind ik leuk
GaoYao +4178
woensdag 20 september 2017 om 16:36
Krijgen we dit gezwam weer; mijn vader rijdt een grotere auto dan jou vader. Deze topic gaat over PSV en niet over Cambuur..
Vroeger was PSV top en nu is het onaantrekkelijk, nietszeggend voetbal wat er op de mat gelegd wordt!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:36
Gevoelige snaar geraakt volgens mij
Vind ik leuk
GaoYao +4178
woensdag 20 september 2017 om 21:50
Je raakt geen snaar bij mij. Dan zou je toch met beter geschut moeten komen dan zo'n onzin reactie.. Je gaat er niet eens inhoudelijk op in en zit alleen te stoken. Dat verklaart ook waarom je nu ineens een 2.0 versie op deze site hebt.
On topic.. Met die namen speelden ze mooi aanvallend voetbal en was een genot om naar te kijken. Daar is nu weinig meer van over.. Ik ben niet anti-PSV maar dit seizoen is het huilen met de pet op..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:08
Om te janken hoef je van mij geen pet op gast
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:06
Ow netjes. Wat voor auto?
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 20 september 2017 om 17:01
Sorry Gao Yao, gaat zo vaak over de tob-3.
Nee, zelfs Cambuur-Eagles niet, twee heerlijke clubs, aanvallend voetbal, die wedstrijd had de ultieme charme vd Jupiler... allebei vol op de aanval, gemiste kans voor Fox. jAjax meestal. En die doen voor spek en bonen mee.
Eagles ook een prachtige club waar het echt om de dood of de gladiolen gaat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 17:03]
Vind ik leuk
Mo +6306
woensdag 20 september 2017 om 17:05
Dat is voor ons eigen bestwil ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:05
Nilis in die jaren om de 2weken te mogen aanschouwen was 1 in woord geweldig. Wat een speler! Compleet 2benig en fabelachtige traptechniek. Tis dat hij de snelheid /explosiviteit niet had...anders was hij echt van wereldklasse geweest.
Vind ik leuk
mcmodd +10386
woensdag 20 september 2017 om 16:06
Luuk Nilis was een speler van wereldformaat en ik hoop dat hij dat als trainer ook wordt: wereldformaat. Hij had als speler juist dat beetje meer dan al zijn tegenstanders, het maakte zijn club lang heel moeilijk te verslaan. Je vraagt je soms af hoe het komt dat één speler zo het verschil kan maken in zijn team, maar tegelijkertijd besef je: dat kan alleen als je team het om je heen ook wel serieus oppakt. Mooie tijd toen bij PSV.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:17
Helemaal mee eens. Ondanks dat er flink wat kilo's bij zijn gekomen nog steeds een magistrale trap.
Vind ik leuk
mcmodd +10386
woensdag 20 september 2017 om 16:22
Baboush, blijft dat koesteren en als je hem ziet, doe hem dan maar de groeten van die man met (wat hij eens tegen me zei): de grootste volharding die in het voetbal rondloopt. Dat weet ie vast nog wel.
Vind ik leuk
isnake +1283
vrijdag 22 september 2017 om 08:54
Dan kan hij beter geen trainer worden in Engeland. Daar vinden ze het niet goed als een trainer dat kan
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 20 september 2017 om 17:05
Ben met je eens, hele grote. Maar Luc leek mij ook een jongen die te sympathiek voor het voetbal is, prachtig als mens.
Maar wat had hij vaak meesterlijke oplossingen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:13
Die kon echt geen lelijke goals maken he! Prachtspeler!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:28
Mooie woorden voor een magistrale fraaie speler. Gouden techniek en heerlijk 2 benig schot!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 23:30]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:17
Jammer dat zijn carrière zo eindigde. Was echt een super speler. Mede dankzij hem konden Ruud en Ronaldo excelleren.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:17
Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen.
Veel spelers missen dat.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 20 september 2017 om 16:25
Nilis en De Bilde was een fijn koppel.
Maar buiten het voetbalveld blijkbaar te dom om te schijten.
Vind ik leuk
HansVites +1649
woensdag 20 september 2017 om 16:40
Niemand heeft hem gedwongen om te gokken heb er geen medelijden mee.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:00
Met werken is niks mis. Schiet ik bijna vol omdat iemand moet werken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:04
Uiteindelijk heeft Luc helemaal geen verkeerde carrière gehad, altijd dolgelukkig in Eindhoven geweest. Heeft nu een mooi baantje ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:53
Gokken is kut dat weet ik zelf ook maar voor iemand als Nilis is het makkelijker om eruit te komen dan iemand met een simpele baan.
Hij kan ergens goedbetaald jeugdtrainer worden ofzo.
Vind ik leuk
Koeien +1486
woensdag 20 september 2017 om 18:03
Woa...Ronaldo. Wat een waanzinnige speler was dát. Was niet alleen de beste speler van die generatie, maar ook de meest entertainende voetballer aller tijden. Hoe die gast als een stoomtrein op kernenergie zo efkes 6~7 man voorbij raasde, zie ik de komende 500 jaar niet iemand nadoen. Jeuzes wat een fenomenale voetballer was dat!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:32
Braziliaanse Ronaldo was de meest complete spits allertijden!
Vind ik leuk
Korm +20586
woensdag 20 september 2017 om 19:10
Nilis, blijft mijn held!!!
Vind ik leuk
Polly11 +1489
woensdag 20 september 2017 om 20:28
Zijn laatste goal in zijn carrière mogen zien bij Aston Villa, helaas ging het de wedstrijd daarna compleet mis...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat: 'Ik zag hem bij PSV. Schiet ik bijna vol, het maakt me verdrietig'