Ajax worstelt zich naar bekeroverwinning in Den Haag: hattrick Dolberg

Ajax worstelt zich naar bekeroverwinning in Den Haag: hattrick Dolberg

woensdag 20 september 2017 om 20:16

Een ietwat tegenvallend Ajax heeft zich woensdagavond geplaatst voor de volgende ronde van de KNVB Beker. Scheveningen werd in het halflege stadion van ADO Den Haag met 1-5 verslagen. Kasper Dolberg maakte een hattrick.

Vanzelf ging het niet voor de ploeg van Marcel Keizer. De Ajax-trainer had op elke positie een andere speler neergezet ten opzichte van het gelijkspel tegen ADO Den Haag. Toch was het na vijf minuten al raak. Kasper Dolberg haalde verwoestend uit en maakte zijn eerste doelpunt in 660 minuten.

Ajax vergat vervolgens door te drukken. Scheveningen verdedigde goed en had opvallend weinig te vrezen voor de Amsterdamse aanvallers. Voor rust werd het nog wel 0-2. Dolberg lepelde de bal perfect op het hoofd van Siem de Jong, die beheerste binnenkopte.

Na een eigen doelpunt van Ruben Koorndijk in de 57ste minuut was de bekerwedstrijd gespeeld, al zorgde Barry Rog nog voor een hoogtepunt. Hij maakte zichzelf onsterfelijk in Scheveningen door de 1-3 binnen te rammen. In de laatste tien minuten completeerde Dolberg zijn hattrick met de 1-4 en 1-5 (penalty).

Plaats een reactie

Hyena +18018
woensdag 20 september 2017 om 20:18
Het was weer niet veel en vooral verschrikkelijk inspiratieloos. Zo'n wedstrijd moet gewoon met minimaal zes doelpunten verschil gewonnen worden. Met name Cerny en Schöne waren verschrikkelijk. Eerstgenoemde komt geen lantaarnpaal meer voorbij en laatstgenoemde vertraagt het spel constant gigantisch. Dolberg was een van de weinige die wel alles op alles heeft gezet om een grote score neer te zetten (al was ook hij regelmatig slordig).

Mooi wel voor Barry Rog! Die heb ik in de jeugd nog een keertje de wedstrijd uitgeschopt, was mij te goed. Uiteraard niet met opzet, maar ik kon hem simpelweg niet bijhouden. Onwijs handig en snel voetballertje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 20:32]
Vind ik leuk
Johan.l +3680
woensdag 20 september 2017 om 20:26
Wees er maar trots op
Vind ik leuk
Hyena +18018
woensdag 20 september 2017 om 20:29
Na de wedstrijd gewoon gezellig een praatje meegemaakt hoor. Kan gebeuren, hoort erbij.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:27
Denk je dat voetballen tegen hagenesen inspiratie veeft dan?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:29
In ieder geval een beter resultaat dan de bekerwinnaar.... Dolberg leuk gespeeld. Cerny weten we nu zeker dat die niet goed genoeg is, per direct Dennis Johnsen bij het eerste halen! Schöne kan dit tempo al haast niet meer bijbenen....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:30
Tja dan zit er maar 1 ding op he, lekker zagen!!
Vind ik leuk
davidben +2194
woensdag 20 september 2017 om 20:39
Dit is toch wel een goede en gedegen omschrijving van de wedstrijd Hyena. Het was inderdaad vooral inspiratieloos. Werd er echt een beetje treurig van, maar misschien is het ook wel begrijpelijk. Als er supporters waren meegegaan, dan zou je je toch wel een beetje bekocht voelen. Doelpunten zijn leuk, maar je kijkt voetbal omdat je leuk spel wilt zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 20:47]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:18
Gefeliciteerd ajax jullie hebben me oude cluppie verslagen. Jullie hebben zelfvertrouwen getankt ;)
Vind ik leuk
davidben +2194
woensdag 20 september 2017 om 20:40
Wat heb jij vandaag joh! Ben je aan het indrinken ofzo....haha
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:18
Lekker voor Dolberg dit !
Vind ik leuk
Pvdsluis +1971
woensdag 20 september 2017 om 20:19
Het lek is boven
Vind ik leuk
jaja_PSV +14681
woensdag 20 september 2017 om 23:08
Yep, Dolberg die na 660 minuten weer eens scoort...tegen Scheveningen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:19
Gewonnen. Maar daar is ook alles wel mee gezegd. Het was uiteraard weer niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:19
Dolberg 20 miljoen meer waard geworden :)
Vind ik leuk
Jordanees +8084
woensdag 20 september 2017 om 20:20
Ajax blessurevrij er door heen gekomen, Dolberg wat vertrouwen opgedaan.
Scheveningen een goal gemaakt tegen het grote Ajax, dus Ajax blij, Scheveningen blij, iedereen blij...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:31
Alleen de Ajax amateurs niet blij. 0-6 bij rust achter tegen FC Utrecht.

Vind ik leuk
Jordanees +8084
woensdag 20 september 2017 om 20:33
Ja, das logisch he..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:43
Nou.. Als we naar Vitesse kijken haha..
Vind ik leuk
Jordanees +8084
woensdag 20 september 2017 om 20:45
Ja, dat is weer niet logisch;) maar kan eens in de tijd gebeuren natuurlijk..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:20
Wat speelde Dolberg goed! Deze jongen heeft de potentie om beter te worden dan Rashford en Iheanacho bij elkaar. Ik snap echt niet hoe Ajax met zo'n topspits in huis heeft kunnen verliezen van Manchester. Het wordt eens tijd om Dolberg permanent in de basis te zetten en niet meer eruit te halen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 20:21]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:28
Na 6 officiële potjes dit seizoen eindelijk een hattrick en een assist... tegen een amateurclub, leuk voor hem maar om hem nou de hemel in te prijzen is ook overdreven.
Vind ik leuk
BassieN +6679
woensdag 20 september 2017 om 20:29
Hahahaha dit meen je toch niet :')
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:15
kan ik me haast niet voorstellen nee :D
Vind ik leuk
fr1963 +1064
woensdag 20 september 2017 om 22:01
Kramer kopte er in de voorbereiding tegen amateurs van Putten er in een half uur 4 prachtig in.....4!
wereldspits?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:20
niemand geblesseerd, prima toch...
Vind ik leuk
renemar +131
woensdag 20 september 2017 om 20:22
Wat kun je van zo'n potje zeggen? Mij valt maar een ding in en dat is dat ik Cerny nooit meer in het eerste wil zien. Niemand verdiende een voldoende, maar hij maar een 2. Voor de waming-up. Die is de laatste jaren niet stil blijven staan, die is heel snel achteruit gehold.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:26
Matig spel in het door vislucht gevulde stadion van Den Haag. Maar, het kan erger. Lees: Vitesse.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:28
Next
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:32
Het heeft niet gespookt zoals Polak voorspelde maar mijn voorspelde 1-5 uitslag wel;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:36
Jammer nog zo n haags feestje zoals afgelopen zondag was leuk geweest.
Vind ik leuk
jesseee +753
woensdag 20 september 2017 om 20:42
Dat feest kan nog komen, ado moet zo spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:52
Geef mij maar een lekker Fries feestje
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:04
Geen idee tegen wie cambuur moet om eerlijk te zijn
Vind ik leuk
Ginho9 +241
woensdag 20 september 2017 om 20:40
Cerny viel onder De Boer in het begin aardig in, maar is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Hij moet gewoon spelen bij een clubs als Heerenveen of Groningen bijv..
Blijkbaar kan je vanaf links gewoon een voorzet geven Younes.. zie Dolberg. Daarom zeg ik zet Dolberg op links en Huntelaar in de spits, rechts kan je rouleren. Schone is nu ook al beetje op, maar gun hem een mooi afscheid dit jaar want is over z'n gehele periode een nuttige speler gebleken.
Verder leuke pot en ja men zal nooit tevreden zijn tegen een amateurclub, maar ze hebben vertrouwen opgedaan en andere spelers hebben hun wedstrijdje kunnen pakken. Mooie ervaring ook voor de spelers van Scheveningen en nu voorbereiden op Vitesse, want die zullen nu extra gebrand zijn om te winnen na hun schandalige uitschakeling.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:45
Jawel verkopen. Danish dynamite. Groeibriljant. 100 miljoen. Huntelaar moet ernaast. Scouting. Barcelona PSG City Pep Mourinho.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:51
Omschrijving van het toekomstig PSV talent? Oh wacht die zal toch geen kans krijgen in het eerste, laat maar zitten.
Vind ik leuk
feyeniels +15480
woensdag 20 september 2017 om 21:02
Ajax doet wat ze moeten doen. Dit soort wedstrijden kun je eigenlijk alleen maar verliezen, aangezien iedereen een overwinning normaal vindt.

Wel opvallend dat Ajax nu al 4 van de 6 nationale wedstrijden op kunstgras heeft gespeeld. Nog even en ze weten niet meer hoe het is om op echt gras te spelen :-p
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:09
Het zal allemaal wel. Gisterenavond een zielloos en zwak Barcelona uitslag 6 tegen 1 En vandaag een zielloos Ajax en het was niet veel volgens de kenners hier uitslag 1 tegen 5. Zucht hoera echt op zijn Nederlands het glas is altijd half leeg.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:35
Wat een titel:

"Ajax worstelt zich naar bekeroverwinning".

Het is ook nooit goed.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:05
Worsteld is een zwaar woord als je bedenkt dat ze de hele wedstrijd in de 1e versnling gespeeld hebben.
Vind ik leuk
Bals +58
donderdag 21 september 2017 om 15:09
GEFAALD! In alle opzichten. Vleugelloos AJAX speelt 90 van de 100 keer fantasieloos over links. Cerny (en Yoenes!!!) zijn te licht voor de top. Te trage Schöne én De Jong idem. Geen handelingssnelheid, geen beweging zonder bal en de drukte in draaien met de bal. Afserveren en doorselecteren! Aan het einde van vorig seizoen stond er een goed elftal, dat versterkt zou worden met vleugelspelers en een linksback. Een inspiratievolle Bosz en Kruzen. Directie heeft gefaald. Geen goede versterkingen en een inspiratieloze staf. Dus.... Afserveren en vervangen die pluche zitters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax worstelt zich naar bekeroverwinning in Den Haag: hattrick Dolberg