Amsterdamse derby tegen Ajax? Liever niet. Feyenoord zou wel mooi zijn

"Amsterdamse derby tegen Ajax? Liever niet. Feyenoord zou wel mooi zijn"

woensdag 20 september 2017 om 20:29

De amateurs van AVV Swift schreven woensdagavond historie door titelverdediger Vitesse uit de KNVB Beker te kegelen. Mike Ruijter kan zijn geluk niet op.

De aanvoerder van Swift schoot de beslissende penalty binnen in Amsterdam. "Geweldig dit. Een geweldige prestatie", zegt hij tegen FC Afkicken. "Ik heb heel lang gedacht dat Vitesse het doelpunt nog zou maken, omdat ze denk ik wel 80 procent balbezit hadden. Maar ze hadden weinig creativiteit."

"Op een gegeven moment dacht ik: het zal toch niet? In de verlenging bléven we gaan. Fantastisch. Ik heb denk ik wel tachtig ballen over de zijlijn getrapt, maar iedereen bleef klappen en juichen. Dan voel je je wel gesteund door het publiek."

Na acht penalty's mocht Ruijter de beslissende nemen. Dat deed hij feilloos. "Het was de langste vijftig meter die ik ooit heb gelopen. Je weet niet wat er allemaal in je hoofd omgaat", aldus Ruijter, die wel een voorkeur heeft voor een tegenstander in de volgende ronde. "Amsterdamse derby tegen Ajax? Liever niet. Feyenoord zou wel mooi zijn."

Lees meer over:KNVB beker

Plaats een reactie

R2 +2306
woensdag 20 september 2017 om 20:35
Wat een verschil met de ploeg die tegen Lazio speelde..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:35
Historisch!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:07
Hilarisch!!!:D
Vind ik leuk
darmianto +6393
woensdag 20 september 2017 om 20:40
En dan Feyenoord eruit wippen :-)
Vind ik leuk
fr1963 +1079
woensdag 20 september 2017 om 21:56
Of ADO.......
Vind ik leuk
darmianto +6393
woensdag 20 september 2017 om 22:13
Mag ook :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:43
Omdat die ons er niet uit wilt knikkeren, Amsterdamse broederliefde
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:31
Alsof dat überhaupt zou gaan gebeuren ;-p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:03
Het doet pijn als Ajacied om dit te zeggen.
Maar als je dit vitesse kan uitschakelen, kan je ook dit Ajax uitschakelen..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:53
Of omdat hij een uitgesproken feyenoordfan is ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:37
Ja geloof je het zelf
Vind ik leuk
feyeniels +15512
woensdag 20 september 2017 om 20:55
Sneu voor Vitesse, maar dit is wel de charme van het bekertoernooi. Hopen dat ze weer een leuke wedstrijd loten!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:59
Tegen ADO, dat zou mooi zijn. In Amsterdam en dan geen Hagenezen toelaten.
Vind ik leuk
J Kiprich +8230
woensdag 20 september 2017 om 21:01
Dat was een beste aanloop voor zijn pingel.
Vind ik leuk
Stranger +1291
woensdag 20 september 2017 om 21:33
Feyenoord loot alleen eredivisie elftallen ;-)
Vind ik leuk
ficusje +978
donderdag 21 september 2017 om 07:38
Maar loot altijd thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
Stranger +1291
donderdag 21 september 2017 om 11:27
Wat is zwaarder? Een eredivisie club thuis of een (veredeld) ameteurelftal uit?
Vind ik leuk
Rafael +432
donderdag 21 september 2017 om 06:10
Snap wel dat hij liever Feyenoord wil loten. Als je er dan toch uit word geknikkerd dan maar door de kampioen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Amsterdamse derby tegen Ajax? Liever niet. Feyenoord zou wel mooi zijn"