Dolberg: Ik wist dat niet eens, maar dat is wel veel te lang geleden

Dolberg: "Ik wist dat niet eens, maar dat is wel veel te lang geleden"

woensdag 20 september 2017 om 21:18

Kasper Dolberg is opgelucht door zijn hattrick in de gewonnen bekerwedstrijd van Ajax tegen Scheveningen (1-5). Voor het eerst dit seizoen stapte hij met een écht goed gevoel van het veld af.

Dolberg trof na 660 minuten eindelijk weer doel namens Ajax. "Ik wist dat niet eens, maar dat is wel veel te lang geleden", aldus de negentienjarige spits tegen FOX Sports. "Het is moeilijk te zeggen wat het verschil met vorig seizoen is. Maar ik voel ook op de trainingen dat het beter en beter gaat. Ik blijf gewoon mijn best doen en hard werken. Dan komt het wel goed."

"Natuurlijk is het een opluchting, want het is leuk om weer te scoren", vervolgt de nuchtere Deen. Voor de lange termijn maakt hij zich nog geen zorgen. "Ik speel op dit moment niet alles, maar daar werk ik nu aan. Hopelijk was vandaag de eerste stap. De trainer wil de Dolberg van vorig seizoen zien en ik wil dat zelf ook."

Plaats een reactie

Santi +15358
woensdag 20 september 2017 om 21:22
Komt sowieso goed. Prima spits en is nog jong :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:22
Tuurlijk, hij wist het niet eens.
Vind ik leuk
Johan.l +3678
woensdag 20 september 2017 om 21:27
Dat geloof ik wel, ik weet ook niet hoelang geleden ik gewipt heb 30 uur 35 uur of 41 uur. Weet jij het?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 21:27]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:40
Dat weet geen mens
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:49
Je kan het aan de buurman vragen.
Vind ik leuk
036 +1957
donderdag 21 september 2017 om 00:16
Dan heb jij er dus ook geen behoefte aan denk ik. :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:40
Scoren voor spits is net als zwemmen, je verleert het nooit!
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 21:58
Dat ligt ook aan het niveau. Veel spitsen kunnen een tree hoger niet aan. Vincent Jansen is een goeie spits voor de eredivisie, maar niet voor de PL.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:08
Janssen is middelmaat niet een echte spits, Dolberg kan van het niveau van Basten worden. Dolberg heeft alles om de beste spits van de wereld te worden net zo als van Basten de beste nummer 9 ooit op deze wereld was heeft ook Dolberg dit in zich. Janssen kun je meer vergelijken met Bas Dost ze komen een paar klassen tekort voor het hoogste niveau.
Vind ik leuk
buddha +4481
woensdag 20 september 2017 om 22:14
ik vraag me toch af waar jullie dat in zien. ik zie wel dat hij een aardig balletje kan trappen. het is best een groot talent. maar ik mis wel iets bij hem. alleen kan ik niet zeggen wat.
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 22:19
Ik vind hem te slap. Geen echte passie straalt hij uit. Van Basten was veel harder, voor zichzelf en voor zn tegenstanders.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:20
Hoe was jij met 18/19 jaar?
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 22:27
Ik heb een heel ander karakter. laten we het erop houden dat ik in het veld iets anders ben dan er buiten. Dolberg is uitermate getalenteerd. En hij doet het op zijn eigen manier.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:39
Ik was goed in het veld maar ook heel erg gemeen dus voetballen snel ingeruild voor diverse vechtsporten. Nu ik ouder ben, ben ik de rust zelve maar vroeger als speler echt vies gemeen en keihard.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:19
Op sommige vlakken is hij zelfs beter dan van Basten, bal techniek en beheersing zijn overzicht in waar te lopen en diepgang bij medespelers een bal op de stip kunnen leggen met zowel binnen als buitenkant voet scorend vermogen als geen ander stift als Bergkamp scoort als van Basten heeft een hard schot als Ronald Koeman is koelbloedig laat zich door niets en niemand van de wijs brengen.

Dolberg is niet gemeen zoals van Basten dat wel was, veel mensen hebben geen idee wat voor gemene speler dat van Basten was die kneep ook je kloten fijn om bij je weg te komen.
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 22:31
Ik zat in München in het stadion 25 juni 1988. De goal van Van Basten staat op mijn netvlies gebrand. als Feyenoorder heb ik hem wel vervloekt , maar toen niet. Supergoal in de finale.

"Oh hoe vergeefs des doelmans hand
zich strekte naar de bal.
Die 1 minuut voor tijd
de Duitse doellijn kruiste.
Zij die vielen, rezen juichend uit hun graf"

21 juni 1988 Jules Deelder,

De 2-1 door Van Basten vlak voor tijd halve finale tegen Duitsland. En Deelder maakt een link tussen WWII en voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Van Basten, mijn mooiste goal van hem was tegen Kohler in de laatste minuten Duitsland - Nederland. Het was juist die goal waarvan ik dacht die vergoed de gestolen fietsen wel in 40/45.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:36]
Vind ik leuk
Nuance +1221
woensdag 20 september 2017 om 22:41
Ja ik heb het boven nog ff gewijzigd. Het gedicht gaat over de halve finale
Vind ik leuk
Zippy +2537
donderdag 21 september 2017 om 09:36
Remmmmmmen.
Dolberg valt onder de noemer "Eredivisie topscoorders "
Dus 75% kans dat hij één maal buiten de Nederlandse grens stil valt.
De PL zou bvb helemaal niets zijn voor die jongen, maar binnen de Eredisie zal hij een wereld talent blijven.

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:43
De beste spits ter wereld niet, met talenten als Rashford, Dembele, Isak die nu al verder zijn dan Dolberg.
Maar hij kan zeker ver komen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Weet je, mijn jongste was een slow starter op school begon met leerwegondersteunend onderwijs maar heeft inmiddels WO diploma binnen. Dolberg hoeft er niet te staan met 19 kan een laatbloeier zijn maar kan ook zijn dat de maatstaf veranderd is en je verplicht bent op je 19de een wereldspits te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:50
De beste spitsen van de wereld. Suarez / Zlatan, waren op hun 19e 7 stappen verder dan Dolberg nu. Lukaku was verder, Kane was verder en dat is nog niet eens absolute wereldtop.

Lewandowski was verder in z'n ontwikkeling.
Vind ik leuk
Bizzy +5665
woensdag 20 september 2017 om 23:05
Die jongen heeft een top avond gehad. Mooi toch.
Vind ik leuk
hantayo +721
donderdag 21 september 2017 om 00:14
Als er aandelen Dolberg waren zou ik ze kopen. Voor mijn oude dag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dolberg: "Ik wist dat niet eens, maar dat is wel veel te lang geleden"