Heerenveen schakelt Rotterdammers uit, bekeravontuur NAC nu al voorbij

Heerenveen schakelt Rotterdammers uit, bekeravontuur NAC nu al voorbij

woensdag 20 september 2017 om 21:33

SC Heerenveen heeft het bekerduel met Excelsior gewonnen. De Friezen kenden geen makkelijke avond, maar hebben zich wel verzekerd van een plek in de volgende ronde van de KNVB Beker. Dat geldt niet voor NAC: de club uit Breda verloor van Achilles '29. 

Excelsior - sc Heerenveen
SC Heerenveen kende een moeilijke avond in Rotterdam, hoewel de start voortvarend was. Arber Zeneli was binnen het kwartier twee keer trefzeker, maar in de slotfase bracht Mike van Duinen de spanning terug vanaf de strafschopstip. Dichterbij dan 1-2 konden de Kralingers echter niet komen, waardoor Jurgen Streppel en consorten doorbekeren. 

Ajax Amateurs - FC Utrecht
FC Utrecht moeiteloos de volgende ronde van de KNVB Beker bereikt. Op bezoek bij de Ajax Amateurs in de Johan Cruijff Arena eindigde het bekerduel in 0-6. Cyriel Dessers scoorde twee keer en ook Yassin Ayoub en Zakaria Labyad waren trefzeker voor de Domstedelingen. Opvallend: alle doelpunten vielen vóór rust. 

Achilles '29 - NAC Breda
Het bekeravontuur zit erop voor NAC Breda. De Brabanders gingen woensdagavond pijnlijk onderuit bij tweededivisionist Achilles '29. Bij rust stond de ploeg van Stijn Vreven nog op een 1-2 voorsprong, maar na rust ging het mis. De club uit Groesbeek scoorde in een kwartier drie keer en kantelde daarmee de wedstrijd. Toen Rai Vloet na 84 minuten een directe rode kaart pakte, was het duel definitief gespeeld, ondanks dat het in blessuretijd nog wel 4-3 werd. 

ONS Sneek - FC Twente
De thuisclub was een maatje te klein voor FC Twente, maar bleef redelijk overeind. Na een uur spelen stond het 0-3 voor de Tukkers, waarna Sneek nog wat terugdeed. Een stunt zat er niet in: het duel eindigde in 1-3. 

Overige uitslagen:
CSV Apeldoorn - Willem II: 2-4
De Dijk - HHC: 2-1
Katwijk - Ter Leede: 4-0
Lisse - Hoek: 2-2 (Lisse wint na strafschoppen) 
Staphorst - HFC: 2-3
VVSB - Telstar: 4-1

Lees meer over:KNVB beker

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 21:38
Jezus NAC zeg, zwakjes zeg.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:40
Was de eerste helft een beetje leuk? Heb niet gekeken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:41
En dan heb ik het over Feyenoord - ADO.
Vind ik leuk
mcmodd +12050
woensdag 20 september 2017 om 21:46
De eerste helft bleken Feyenoord en ADO goed in evenwicht met een iets feller ADO en een slordig Feyenoord. Was alleen leuk omdat er dat evenwicht was. 0-0 rust.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:48
We spelen best een aardig potje, veel druk op Feyenoord. Grootste kansen voor ons. Er is zeker kans om door te bekeren.
Vind ik leuk
mcmodd +12050
woensdag 20 september 2017 om 21:44
Ja, da's niet best voor onze vrienden uit Breda.
Vind ik leuk
Hyena +20539
woensdag 20 september 2017 om 21:38
Lachmomentje numéro twee van vanavond. Keiharde degradatiekandidaat dat NAC.

Ook ontzettend knap van VVSB met tien man na 23 minuten tegen Telstar. Leuke ploeg is dat!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:39
Heerenveen nog altijd ongeslagen! Hopelijk loten we onze buren uit 058!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 02:26
@home!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:00
Ongeslagen status is zaterdag om 20.20 uur voorbij ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:48
We gaan het zien, laatste seizoenen aardig lastig gehad daar in Tilburg. Succes
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:57
Idd, op 1 of andere manier winnen wij thuis vaak van jullie.
Jullie ook vast succes
Vind ik leuk
BassieN +8034
woensdag 20 september 2017 om 21:41
Voetballes voor de Wonderboys
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:41
Mooie overwinning Tukkers! Met een goed gevoel op naar zondag!
Vind ik leuk
Zwanus +29
woensdag 20 september 2017 om 21:42
Het leven van een NAC supporter gaat niet over rozen...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:43
NAC mag zich gaan schamen
Vind ik leuk
Mo +8765
woensdag 20 september 2017 om 22:40
Wat te denken van Telstar. Met 1 man meer compleet afgaan tegen VVSB
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 01:24
Met 1 man?
Vind ik leuk
Mo +8765
donderdag 21 september 2017 om 09:01
Met 1 man meer ja
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:03
Oh haha

Was niet meer helemaal wakker denk ik :)
Vind ik leuk
HveenLFC +3135
woensdag 20 september 2017 om 21:43
Er was geen stream beschikbaar voor Excelsior Heerenveen :(

Maar ik ben blij dat we hebben gewonnen!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:44
Op welke site wou je streamen dan?
Vind ik leuk
HveenLFC +3135
woensdag 20 september 2017 om 21:55
Vipleague. Maar op iservoetbalvanavond.nl stond er dat Heerenveen sowieso niet op TV was :(
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:14
Heb wel een goede site voor je. Sportlemons.com is top!
Vind ik leuk
milo +101
woensdag 20 september 2017 om 21:56
www.hesgoal.com bijvoorbeeld die zenden nu feijenoord-ado uit
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 02:26
Was er dan heen gegaan! Prima gevuld uitvak gezien de dag en afstand.

Prima begin van Heerenveen , 2 vlugge goals en lange tijd was het voetballend meer dan prima. Odegaard speelde op "10" en heeft een erg goede klik met Zeneli. Odegaard is echt een heerlijke voetballer, wat speelde hij de eerste 60 minuten makkelijk. Zo goed.

Alleen na een uur leek het allemaal wat minder gefocust. Veel onnodig en slordig balverlies, wat uiteindelijk tot de eerste strafschop lijdt, die slecht werd ingeschoten. Na de 2e, in mijn ogen onterechte penalty werd het ineens weer onnodig spannend. Hoe dan ook we zijn overall gezien meer dan terecht door naar de volgende ronde!

Op na zaterdag, ook 1 die we eigenlijks niet mogen verliezen.
Vind ik leuk
HveenLFC +3135
donderdag 21 september 2017 om 07:40
Ik zit op school... naar Rotterdam gaan en terug is niet echt handig als het niet in het weekend is ;-)

En bedankt voor deze samenvatting! :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:50
Ik spijbelde vroeger altijd als Heerenveen moest voetballen ;)
Vind ik leuk
HveenLFC +3135
donderdag 21 september 2017 om 10:11
Je had je prioriteiten wel op orde :D
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:47
Als dit een voorbode is voor aankomende wedstrijd dan kan PSV z'n borst nat maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:47
Het is het bekerseizoen van de schandalige prestaties van de profs
Vind ik leuk
mcmodd +12050
woensdag 20 september 2017 om 21:50
Kon ook geen stream vinden voor Ajax ama tegen FC Utrecht. Het duurde even, maar wij hebben weer een keer gewonnen van Ajax.
Heb gekeken naar Scheveningen tegen Ajax pro. Ajax was beter, maar speelden absoluut niet als de besten. In de eerste helft speelden ze Scheveningen niet omver en lieten SCH nog aardig wat kansen creëren. Tweede helft kwam SCH conditie tekort, anders was de stand niet zo uitgelopen. Mooie goal Rog van SCH. HIJ LIET van Leer geen kans.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:55
Waar kijk jij normaalgesproken streams dan?
Vind ik leuk
frankn27 +4398
woensdag 20 september 2017 om 22:12
Vind het wel het allerbeste voorbeeld maar weer eens dat in de Mickey mouse league iedereen van iedereen kan winnen als de bekerwinnaar van een amateur verliest
Vind ik leuk
scRzorz +602
woensdag 20 september 2017 om 22:50
Beter nu eruit en focus op competitie dan later en toch niet de beker winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heerenveen schakelt Rotterdammers uit, bekeravontuur NAC nu al voorbij