Strafschoppen mogelijk opnieuw: arbiter laat penalty's in verkeerde volgorde nemen

Strafschoppen mogelijk opnieuw: arbiter laat penalty's in verkeerde volgorde nemen

donderdag 21 september 2017 om 09:52

De strafschoppenserie van het bekerduel van FC Lisse tegen Hoek moet mogelijk overnieuw. De penaltyreeks, gewonnen door Lisse, is volgens de KNVB absoluut niet volgens de spelregels verlopen, meldt het Algemeen Dagblad.

De scheidsrechter liet de penalty's nemen volgens het ABBA-principe. Dat wil zeggen dat ploeg A eerst een strafschop mocht nemen, ploeg B vervolgens twee keer mocht aanleggen, en daarna ploeg A weer aan de beurt was.

In een verklaring aan FOX Sports liet de KNVB weten dat er een onderzoek is ingesteld. "Dit is absoluut niet conform de spelregels. We gaan rapporten opvragen bij de clubs én de scheidsrechter, die gaan we voorleggen aan de tuchtcommissie en dan gaan we bepalen of het gevolgen heeft gehad voor de wedstrijd."

De teammanager van Hoek, Danny de Vrieze, zegt tegen het AD: "De spelers hoorden pas in de middencirkel dat dit de volgorde zou worden. Ik ben na de strafschoppenserie naar de scheidsrechter toegegaan en hij gaf toen al aan dat hij een dwaling had begaan. De KNVB heeft al contact met Hoek gezocht en de kans is aanwezig dat donderdag het balletje FC Lisse/Hoek in de koker gaat." Dat betekent dat het duel opnieuw moet worden gespeeld of de strafschoppenserie opnieuw gehouden moet worden.

Lees meer over:KNVB beker

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 10:01
Dan ben je als scheidsrechter toch goed in de war!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:39
net als dit filmpje wat hierbij staat .... wat slecht zeg
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:39]
Vind ik leuk
Aal +14049
donderdag 21 september 2017 om 11:05
Ik dacht eerst dat Vink weer was gaan fluiten....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:47
Of Ed Janssen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:42
Als beide clubs ook.

Hoe kan je als coach niet even bij de 4e man vragen wat de sheids allemaal aan het doen is?!
Vind ik leuk
Feye1908 +5703
donderdag 21 september 2017 om 10:01
De carriere van die scheidsrechter is ook voorbij...

Maar waarom heel de wedstrijd overspelen? De strafschoppenserie is toch voldoende?
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 10:09
Dat gaan ze dan ook wsl doen
Vind ik leuk
Feye1908 +5703
donderdag 21 september 2017 om 10:32
VP heeft de tekst aangepast. In eerste instantie stond er dat de wedstrijd werd overgespeeld. Leek mij al zo stug.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 10:33
Weet ik, ik had het al getypt voor de verandering van het artikel
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:07
Misschien kunnen we beter allemaal 5 minuten wachten met reageren. Dan heeft VP de tijd om het aan te passen. Heb je een ATV dag opgenomen op school?
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 11:08
ATV? Was dat
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:10
Vrije dag opgenomen.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 11:10
Nee ik ben gewoon opp school, al zijn we toevallig vandaag vroeg (11:50) uit
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:13
Lekker man :p
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 11:13
Zeker lekker. AS oktober weekje Rome met school, nog lekkerder :D
Vind ik leuk
United FC +12499
donderdag 21 september 2017 om 11:48
Timmio gaat achter de Italiaanse dames aan ;-)
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 11:49
De politie heeft me helaas door :(
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:19
Geniet ervan gozah, geen fonteinen slopen in Rome.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 12:19
Daar zijn er al geen meer voor ;)
Vind ik leuk
John M. +2889
donderdag 21 september 2017 om 12:09
Dan kan je wel 10 minuten of meer wachten want als niemand reageert merken ze bij VP niet eens dat ze iets verkeerds geschreven hebben. Ik heb nl. de indruk dat ze hun eigen tekst nooit nalezen voor ze het posten.
Pas als iemand reageert en de fout aanspreekt merken ze het.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:22
Daar heb je gelijk in ja, had ik moeten weten :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:02
Wat een gedoe, ze moeten gewoon de bal erin schieten en de volgorde is dan verder totaal niet relevant.
Vind ik leuk
John M. +2889
donderdag 21 september 2017 om 10:16
Het geeft toch wel problemen als club A de eerste vijf penels neemt en daarna club B vijf. Dus relevant is de volgorde wel.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:02
Dan ben je idd in de war
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:03
Dit kan toch niet?? Wat kan lisse eraan doen dat de scheids dronken was... bizar hoor.
Vind ik leuk
Guust +3600
donderdag 21 september 2017 om 10:29
Die hadden hem dronken gevoerd, en dat mag niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:05
Dacht dat dit systeem door de IFAB afgekeurd was. Weet wel dat ze het in Engeland aan het testen zijn en tijdens de U17 kampioenschappen.
Vind ik leuk
Hyena +18332
donderdag 21 september 2017 om 10:06
Dit is wel heel bizar. Die man heeft zijn laatste wedstrijd op dit niveau gefloten.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:06
Ja joh, wijzig gewoon even de spelregels tijdens de wedstrijd :-)
Vind ik leuk
Alain2708 +2522
donderdag 21 september 2017 om 10:11
Ik heb hier nog nooit van gehoord hahahaa
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:19
Dom van de scheids!
Maar ik vind het niet eens verkeerd team 1 begint en team 2 neemt er 2 dan team 1 weer 2 zo verdeel je wel eerlijk de druk, vind het zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
Guust +3600
donderdag 21 september 2017 om 10:27
Oh die scheids is dus klaar voor het grote werk, foutje bedankt.
Gewoon ouderwets tossen, en dan om en om, gaat al jaren goed toch, gezeur altijd om te veranderen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:28]
Vind ik leuk
TomN10 +468
donderdag 21 september 2017 om 10:30
Fout van de scheidsrechter en beide teams hebben niet geprotesteerd toen het gebeurde. Gewoon geldig.
Vind ik leuk
Jozef +19145
donderdag 21 september 2017 om 13:36
Van een scheidsrechter mag je verwachten dat hij de reglementen kent en dat hij volgens die regels een officiële wedstrijd leidt. Overnemen lijkt me.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:25
De clubs kennen de reglementen toch ook. Je kan als coach toch ook gelijk protesteren. Waarom wachten totdat er een winnaar bekend is ?
Vind ik leuk
Jozef +19145
donderdag 21 september 2017 om 19:57
Een simpele regel in het voetbal is dat de scheids beslist.

Vind ik leuk
Quaresma +1883
donderdag 21 september 2017 om 10:31
Wat een lachwekkend verhaal.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:42
Ik heb niets Met Lisse en niets met Hoek maar ze hebben toch allemaal 5 strafschoppen mogen nemen....?
Zwak hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:23
Ineens van omstebeurt naar ABBA is gewoon vreemd. Waarom tijdens een bekerwedstrijd en niet bij een vriendschappelijk toernooitje ofzo?

Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:04
Verwacht niet anders in NLD.
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
donderdag 21 september 2017 om 11:20
Het blijft een amateurbende ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:27
Dit zou ik enorm raar vinden, de vorm waarop doet niks af aan de penalty's an sich, toch? Zou onzinnig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:35
terecht hoe kan je nou zo'n domme fout maken als scheidsrechter laat weer zien op welk niveau de scheidsrechters zitten in nl
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Wat een Hans Worst is die scheidsrechter zeg. Ben je lekker mee als winnaar van die serie.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 15:05
Zolang beide ploegen evenveel strafschoppen hebben genomen maar de een heeft er net 1 meer gemist dan de ander maakt ABBA of ABAB ook geen fuck uit.
Ontneem die scheids zijn fluit en zijn rijbewijs (geen idee waarom maar vind het te druk op de weg dus dit scheelt weer) en vergeet het hele geval.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:28
Naaihuis zeker!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Strafschoppen mogelijk opnieuw: arbiter laat penalty's in verkeerde volgorde nemen