Faber onder druk bij Groningen: Alleen als de honden moeten pissen of schijten

Faber onder druk bij Groningen: "Alleen als de honden moeten pissen of schijten"

donderdag 21 september 2017 om 11:44

FC Groningen treedt in het bekerduel met Hercules waarschijnlijk aan in een 4-3-3 formatie. Trainer Ernest Faber geeft daarmee gehoor aan de roep van zijn spelersgroep, maar hij wil vooral terug naar de basisbeginselen.

"Eigenlijk zoals je het bij de kleintjes al leert. Iedereen weet wat hij moet doen. Er zijn geen excuses meer", zegt Faber in het Dagblad van het Noorden. De formatie ziet hij enkel als een startpositie. "Ik houd niet van etiketjes plakken. Een speler moet vooral ook van zijn eigen intuïtie uitgaan. Niet dat je per se zo en zo moet staan en zo en zo moet doen. Het is ook een kwestie van ruimtes zien."

Faber is er nog altijd van overtuigd dat Groningen genoeg kwaliteit heeft om de play-offs voor Europees voetbal te kunnen halen. "Op de training zie ik goede dingen, maar de transformatie naar het stadion gaat met horten en stoten. Dat verschil moet kleiner worden. Het kan niet zo zijn dat het op het trainingsveld draait als een tierelier en het vervolgens niet loopt als het erom gaat."

De druk is inmiddels voelbaar bij Groningen. "Maar druk kan ook een positieve uitwerking hebben", meent Faber. "Het is lekker fel op de training. Er zijn woordenwisselingen, maar dat hoort erbij. Slapeloze nachten? Alleen als de honden moeten pissen of schijten 's nachts. Serieus, veel kritiek is terecht. Het enige dat we kunnen doen is nog harder werken."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 11:56
Van het weekend weer puntenverlies voor Groningen. Tenminste, ik hoop dat mijn club daar drie punten mee naar huis neemt :p.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Opzouten faber, lult meer kapot met zijn zelf ingenomen aard ,hoe meer die lult des te minder kijkt hij na zijn eigen tekortkomingen .....slappe trainer
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:16
Moet je de honden de avond van tevoren uitlaten;-) spelers op de juiste plek zetten.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Als het op te lossen is door harder te werken dan hebben jullie stevig verzaakt. 100% geven om een goed resultaat te halen is het minste wat je mag verwachten en ik hoop dat een beetje zichzelfrespecterende sporter dat ook aan het begin van het seizoen doet. De uitspraak "harder werken" vind ik een dooddoener.
Het gaat volgens mij om het maken van juiste keuzes. Welke training, welke opstelling, welke tactiek etc
Vind ik leuk
tollie +761
donderdag 21 september 2017 om 12:48
Kan dus zelf al niet met zijn honden omgaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:10
Wij willen hyballa !
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:36
Ik snap dat je het roept want Groningen kan wel wat pit gebruiken.

Helaas doet Hyballa wel hetzelfde met de opstelling als Faber.
Spelers op de verkeerde plaats zetten ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:51
Jammer dat Groningen steeds verder afzakt. Dit is ook te merken in het stadion, veel lege plekken en de sfeer is ook wel eens beter geweest.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:43
Zonde maar ik snap het soms ook wel. Als je kijkt naar het voetbal de afgelopen tijd dan is het niet best! Eigenlijks de afgelopen jaren al niet. Wij vragen niet veel maar wel 110% instelling om een wedstrijd te winnen en een trainer die weet wat hij doet.
"Ik houd niet van etiketjes plakken. Een speler moet vooral ook van zijn eigen intuïtie uitgaan. Niet dat je per se zo en zo moet staan en zo en zo moet doen. Het is ook een kwestie van ruimtes zien."

Hier zegt ie nog net niet ach jongens, doe maar wat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:00
Zo zo de heer Faber durft wel
Tegen Hercules aantreden met 433 als dat maar gied gaat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Faber onder druk bij Groningen: "Alleen als de honden moeten pissen of schijten"