Faber onder druk bij Groningen: Alleen als de honden moeten pissen of schijten

Faber onder druk bij Groningen: "Alleen als de honden moeten pissen of schijten"

donderdag 21 september 2017 om 11:44

FC Groningen treedt in het bekerduel met Hercules waarschijnlijk aan in een 4-3-3 formatie. Trainer Ernest Faber geeft daarmee gehoor aan de roep van zijn spelersgroep, maar hij wil vooral terug naar de basisbeginselen.

"Eigenlijk zoals je het bij de kleintjes al leert. Iedereen weet wat hij moet doen. Er zijn geen excuses meer", zegt Faber in het Dagblad van het Noorden. De formatie ziet hij enkel als een startpositie. "Ik houd niet van etiketjes plakken. Een speler moet vooral ook van zijn eigen intuïtie uitgaan. Niet dat je per se zo en zo moet staan en zo en zo moet doen. Het is ook een kwestie van ruimtes zien."

Faber is er nog altijd van overtuigd dat Groningen genoeg kwaliteit heeft om de play-offs voor Europees voetbal te kunnen halen. "Op de training zie ik goede dingen, maar de transformatie naar het stadion gaat met horten en stoten. Dat verschil moet kleiner worden. Het kan niet zo zijn dat het op het trainingsveld draait als een tierelier en het vervolgens niet loopt als het erom gaat."

De druk is inmiddels voelbaar bij Groningen. "Maar druk kan ook een positieve uitwerking hebben", meent Faber. "Het is lekker fel op de training. Er zijn woordenwisselingen, maar dat hoort erbij. Slapeloze nachten? Alleen als de honden moeten pissen of schijten 's nachts. Serieus, veel kritiek is terecht. Het enige dat we kunnen doen is nog harder werken."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 11:56
Van het weekend weer puntenverlies voor Groningen. Tenminste, ik hoop dat mijn club daar drie punten mee naar huis neemt :p.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Opzouten faber, lult meer kapot met zijn zelf ingenomen aard ,hoe meer die lult des te minder kijkt hij na zijn eigen tekortkomingen .....slappe trainer
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:16
Moet je de honden de avond van tevoren uitlaten;-) spelers op de juiste plek zetten.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Als het op te lossen is door harder te werken dan hebben jullie stevig verzaakt. 100% geven om een goed resultaat te halen is het minste wat je mag verwachten en ik hoop dat een beetje zichzelfrespecterende sporter dat ook aan het begin van het seizoen doet. De uitspraak "harder werken" vind ik een dooddoener.
Het gaat volgens mij om het maken van juiste keuzes. Welke training, welke opstelling, welke tactiek etc
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:34
Faber vergeet iets, hij is namelijk al ruim 15 maanden trainer van Groningen en als hij het dan nog weet moet je hem ontslaan. Vorig seizoen hetzelfde verhaal het elftal draaide voor geen meter en dat mag en moet een trainer zichzelf aanrekenen. Groningen heeft de spelers om voor plaats vier t/m acht te spelen maar dat zal met Faber nooit gaan lukken zolang jij tegen een degradatie kandidaat als NAC met vijf verdedigers speelt, dan ben je een lafbek die voor zekerheid gaat en we weten allemaal waar dit toe leidde 2 - 1 verlies.

Faber is een schijtbak, durft geen enkel risico te nemen waar in het verleden ondanks slecht voetbal uitschieters tevoorschijn kwamen met winst op de topclubs is nu vooral geen goal tegen krijgen en ondertussen vraagt Nijland zich af waarom mensen het stadion mijden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:36
Spelers voor plaats 4/8 volgens mij overschat jij dit team wel heel erg. Met dit team speel je gewoon voor plaats 8-12 en dan moet alles ook meezitten.
Vind ik leuk
Metal +1946
donderdag 21 september 2017 om 14:49
Zeker een team dat mee moet kunnen doen voor plekken 6-8. Heerenveen heeft echt geen betere spelers. Groningen verliest het met een waardeloze opstelling en instelling. Ga ook spelen voor de winst. Het lijkt wel of trainers die vroeger verdediger waren niet willen aanvallen. Van de Looi deed hetzelfde.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:15
Deze trainers zijn zelf verdediger geweest. Dat is niet voor niets.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:49
Ik denk dat jij de selectie stevig onderschat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:06
Nee hoor, ik heb ze namelijk vaak genoeg zien spelen. De enige die daar boven uitsteekt is Mahi en zonder hem was het helemaal niet veel soeps.
Vind ik leuk
Metal +1946
donderdag 21 september 2017 om 17:53
Idrissi, Padt, Bacuna, Warmerdam zijn ook meer dan gemiddelde eredivisiespelers.
Memisevic kan een beest worden achterin, maar geef die jongen wat meer sturing en steun.
Antuna zou een sensatie kunnen worden, waarom hem niet gewoon voor de leeuwen gooien. Altijd dat afwachtende en gezeik over aanpassen; Voetbal = voetbal.
Spelers waar ik me zorgen over maak zijn Drost, Van Nieff, Van Weert, Te Wierik en toch ook Veldwijk. Die hebben niet het niveau waar je verder mee komt. Hopelijk vindt Veldwijk snel weer de juiste richting; ik had hoge verwachtingen van hem.

Een opstelling met Padt; Kane(Absalem), Memisevic, Larsen, Warmerdam; Bacuna, Jensen, Reijnen/Reis; Idrissi, Mahi en Antuna zou ik wel eens willen zien. En dan volle bak en aanvallend voetbal met veel pressie. Wedden dat het publiek er achter gaat staan en de resultaten beter worden.
Vind ik leuk
tollie +732
donderdag 21 september 2017 om 12:48
Kan dus zelf al niet met zijn honden omgaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:10
Wij willen hyballa !
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:36
Ik snap dat je het roept want Groningen kan wel wat pit gebruiken.

Helaas doet Hyballa wel hetzelfde met de opstelling als Faber.
Spelers op de verkeerde plaats zetten ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:51
Jammer dat Groningen steeds verder afzakt. Dit is ook te merken in het stadion, veel lege plekken en de sfeer is ook wel eens beter geweest.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:43
Zonde maar ik snap het soms ook wel. Als je kijkt naar het voetbal de afgelopen tijd dan is het niet best! Eigenlijks de afgelopen jaren al niet. Wij vragen niet veel maar wel 110% instelling om een wedstrijd te winnen en een trainer die weet wat hij doet.
"Ik houd niet van etiketjes plakken. Een speler moet vooral ook van zijn eigen intuïtie uitgaan. Niet dat je per se zo en zo moet staan en zo en zo moet doen. Het is ook een kwestie van ruimtes zien."

Hier zegt ie nog net niet ach jongens, doe maar wat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:00
Zo zo de heer Faber durft wel
Tegen Hercules aantreden met 433 als dat maar gied gaat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Faber onder druk bij Groningen: "Alleen als de honden moeten pissen of schijten"