'Te zware' Tevez haalt uit: Over 50 jaar zijn ze nog niet op hetzelfde niveau'

'Te zware' Tevez haalt uit: "Over 50 jaar zijn ze nog niet op hetzelfde niveau'

donderdag 21 september 2017 om 11:55

Carlos Tevez is nu al helemaal klaar met het Chinese voetbal. De 33-jarige Argentijn stoort zich aan het niveau en haalt hard uit naar de spelers en de manier van spelen in het Aziatische land.

"In Zuid-Amerika en Europa leren spelers voetballen in hun jeugd, maar niet in China", zegt Tevez in gesprek met het Franse SFR Sport. "Ze zijn technisch niet goed." De aanvaller denkt dat ondanks de forse investeringen in China het niveau van het Europese voetbal voorlopig buiten bereik is. "Het voetbal is anders, ze spelen niet op dezelfde manier. Ik denk dat hun voetbal zelfs over vijftig jaar nog niet het niveau van Europa bereikt."

De kritiek van Tevez komt op een opvallend moment. De Argentijn kreeg onlangs een uitbrander van Shanghai Shenhua-trainer Wu Jingui, omdat hij met overwicht kampt. Desondanks kwam hij als invaller in actie tegen Shanghai SIPG, een duel dat met liefst 1-6 werd verloren. Tevez, die zo'n 700.000 euro per week verdient, scoorde sinds zijn komst in december slechts drie keer in dertien optredens.

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 12:03
Maar wel 7 ton pw in je zak steken hahaha geweldigggggg
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:07
Met zijn dikke pens.
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 21 september 2017 om 12:10
Het 1 staat los van het ander.

Voetbal in China wordt het zelfde gezien als sommige problemen hier in Nederland.
Flikker er een berg geld tegenaan en het wordt vast beter.
Nee, er zijn er een paar die die berg geld in hun zak steken en er verbetert lekker net niks.
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
donderdag 21 september 2017 om 13:31
Het lijkt mij niet dat er echt een voetbalcultuur is. Die wordt nu gecreëerd door met een hoop geld te smijten. De vraag is of ze daarop zitten te wachten, ik weet niet of miljoenen (of nog meer weet ik veel hoeveel van die chinezen er inmiddels zijn) chinese kinderen nu opeens allemaal gaan voetballen. Daarnaast zal dit moeten groeien. Maar met geld kunnen ze wel kennis in huis halen en er een beetje status aangeven. Maar voordat de cultuur zo diep zit als in andere landen duurt inderdaad nog wel ff lijkt me.
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 21 september 2017 om 13:56
Er zijn daar 2 landen in die contreien die bij elkaar 2,5 miljard mensen hebben.
En geen van 2'en kunnen ze 11 voetballers op het veld zetten die tezamen niet uit de eredivisie zouden degraderen.
Ze zijn gewoon niet gemaakt voor dat spelletje.
Zeker voor die Chinezen geldt, als je het niet met doping beter dan de rest van de wereld kan maken, wordt het ook nooit wat.
Zwemmen en atletiek hebben ze een tijdje leuk gedaan maar dat kwam omdat ze de hele inventaris van Erich Honecker hadden ingevlogen
Vind ik leuk
Thobar +2757
donderdag 21 september 2017 om 15:45
Inclusief de apotheek?
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 21 september 2017 om 15:45
Vooral die.
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
donderdag 21 september 2017 om 16:49
Nouja tafelvoetbal is ook een soort voetbal... Dat vind ik wel wat voor ze :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:45
Je hebt daar natuurlijk gelijk in. Maar vind jij ook niet dat Tevez beter ff zijn grote mond kan houden als je zijn salaris afzet tegen zijn prestaties?
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 21 september 2017 om 14:54
Niet echt.
Mogen die Chinezen dan maar zo de vloer met hem aanvegen omdat ze hem 7 ton per week betalen?
Moet ie dan zijn snufferd houden als hem naar zijn mening wordt gevraagd.

Ook is dit een stukje van de Franse media. Ik zie nergens of deze uitspraken deze week, vorige maand of 6 maanden geleden zijn gedaan.
VP doet wel net alsof het na de Chinese uitspraken is maar ik vind het niet linken naar de originele artikelen altijd verdacht en vooral storend als je je een objectieve mening wil vormen.
Als dit interview is gedaan nadat hij daar net een maand zit en dit is het antwoord op: En ..hoe zit het met het niveau daar?.....
Doe ie dan iets verkeerd?


Edit: Zelf maar gaan zoeken. Artikel is van vandaag: http://www.sports.fr/football/etranger/articles/carlos-tevez-les-chinois-ne-sont-pas-bons-1951535/
En een flutartikel met een opsomming van zijn carriere en 1 uitspraak over Chinees voetbal zo te zien.
En of je nou volop fit of 300 kilo te zwaar bent... die mening mag je hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:58]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:11
Tuurlijk mag hij die mening hebben. Maar volgens hem speelt hij dus in een competitie waar zo'n beetje alleen maar kneuzen lopen.
Als hij al amper presteert in zo'n zwakke competitie, maar wel een vermogen opstrijkt, kan hij (m.i.) de hand beter eerst in zijn volumineuze boezem steken.
Vind ik leuk
DubRtd +15794
donderdag 21 september 2017 om 15:49
Hij is 33. Heeft op het allerhoogste niveau gespeeld en prijzen gewonnen.
Als er 1 iemand is die mag oordelen over die competitie is hij het wel. Tevez, fit of niet, het niveau van die hele league wordt er niet beter of slechter
Ik oordeel ook. Ze kunnen er geen klote van die Chinezen en het hoogste wat ik heb gespeeld is tafelvoetbal op de Euromast.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:12
Straks weegt ie 7 ton
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:06
Zijn coach: "Tevez komt nooit meer op hetzelfde niveau".
Vind ik leuk
Youri99 +6071
donderdag 21 september 2017 om 13:27
Tevez: "Lekker belangrijk"
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:43
"Ik ben dik multimiljonair"
Vind ik leuk
Leeuw +3104
donderdag 21 september 2017 om 12:07
Die jongen moet zich schamen. Zo repectloos over de Chinezen praten en hun geld innen. Volgens mij is hij op zoek naar een confict.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:18
Eens, voor dat geld zou je toch alles op alles zetten om op zn minst topfit te zijn en 100% te geven bij elke wedstrijd.
Vind ik leuk
El Unicum +1569
donderdag 21 september 2017 om 14:44
Ach voetballers gaan toch ook niet naar de zandbak voor de sportieve uitdaging? Voetballers gaan naar landen als China en Saudi Arabië om zakken te vullen. Ik vind het eerlijk gezegd ook heerlijk voor die Chinezen die er zo belachelijk veel geld tegenaan gingen gooien en vervolgens de deksel op hun neus kregen. Tevez op 15% van zijn kunnen is overigens alsnog 10x beter dan een gemiddelde Chi Ong Bami.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:45]
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 21 september 2017 om 12:07
Die Chinezen zijn gek maar als je niet eens je best kan doen voor 700.000 per week...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:08
Die dikke kop krijgt ie alleen maar van dat lekker eten daar!
Voetballen kunnen ze misschien niet, maar koken als de beste!
Vind ik leuk
Leffe +971
donderdag 21 september 2017 om 12:09
Dat weet je toch als je daar gaat voetballen!!, je gaat voor het geld daar naartoe, en niet voor Sucses dacht ik.
Vind ik leuk
Teo Smith +13794
donderdag 21 september 2017 om 12:10
Wel voor de centen gaan klojo.
Vind ik leuk
Makis +868
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Maar t geld is overal hetzelfde ... verrekt zn muil van het dank je wel zeggen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:12
Waarom moet die Tevez nou weer open deuren intrappen.
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
donderdag 21 september 2017 om 13:37
Als de deur op een kiertje staat past hij er waarschijnlijk niet meer door...
Vind ik leuk
Blindsy +2833
donderdag 21 september 2017 om 12:25
Die is duidelijk uit op een voortijdig ontslag... Flink wat miljoentjes mee, en lekker uitbuiken op de pampas.
Vind ik leuk
wijze man +1457
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Blijkbaar had MacTevez zich alleen verdiept in zijn salaris ( en de menukaart van de plaatselijke chinees/Indisch restaurant de Chinese Muur) en niet in het niveau van de Chinese competitie.
Vind ik leuk
Alain2708 +3077
donderdag 21 september 2017 om 12:39
Lekker joh, in iets van 36 weken even ruim 25 miljoen binnen harken!
Die lacht zich een bult in zijn broek...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Meer een bult in zijn shirt
Vind ik leuk
Alain2708 +3077
donderdag 21 september 2017 om 12:48
Maar hij lacht iig.. hahahahaa
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:43
spreekt wel goed Nederlands die Tevez. wist ik niet
Vind ik leuk
Nvd88 +64
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Ze dachten toch zelf ook niet toen ze hem gingen halen dat hij kwam met de instelling dat hij daar wel even de pannen van het dak ging spelen.
Vind ik leuk
AFC +3751
donderdag 21 september 2017 om 12:47
Slecht niveau en niet verder komen dan 3 doelpunten... Als je er heen gaat voor t geld hou dan gewoon die ugly face dicht
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:19
Voor 2.8 miljoen per maand kun je beter je bek houden, maar hij heeft wel gelijk.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:29
700 duizend euro per week?!?!?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:31
Ik mag blij zijn als ik dat in 15 jaar verdien...
Vind ik leuk
frank1971 +2044
donderdag 21 september 2017 om 14:26
Wat dacht je dan Teves. Dat je in een geweldige competitie terecht zou komen? Voor 7 ton per week moet je zorgen dat je in vorm bent, ook qua gewicht en voor de rest niet zeiken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:48
Maar wat is dan droeviger? Dat je in een competitie speelt waarvan het niveau uiterst laag is of dat je in diezelfde competitie na 13 wedstrijden slechts 3x hebt weten te scoren?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Te zware' Tevez haalt uit: "Over 50 jaar zijn ze nog niet op hetzelfde niveau'