FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: Maakt een voetballer niet beter, juist niet

FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: "Maakt een voetballer niet beter, juist niet"

donderdag 21 september 2017 om 12:16

FC Utrecht-aanvaller Gyrano Kerk beleefde vorig seizoen zijn doorbraak in de Domstad en was belangrijk in grote wedstrijden, maar heeft de harten van de Utrechtse fans nog niet veroverd. Bij tijd en wijlen wordt hij zelfs uitgefloten door zijn eigen fans.

"Ja, dat is heel vervelend, maar ik kan mij alleen maar voor honderd procent inzetten voor de club", zegt Kerk over de op hem kritische achterban tegen Voetbal International. "Wij hebben supporters die heel hoge eisen stellen en dat is prima. Waar het vandaan komt weet ik niet precies. Ik ben op mijn zestiende naar Utrecht gekomen en heb het idee dat er van jongens die vanuit de jeugd bij het eerste komen nog meer wordt verwacht. Het leert mij dat ik keihard moet blijven werken. Krediet kun je alleen op die manier verdienen."

"Het is zeker niet zo dat ik elke wedstrijd negentig minuten word uitgefloten, zo erg is het ook weer niet", plaatst de 21-jarige Kerk een kanttekening. "Tegen Zenit werd ik gewisseld en hoorde ik mijn naam juist gescandeerd worden. Zulke aanmoedigingen geven een speler heel veel kracht en vertrouwen. Maar het tegenovergestelde gebeurt helaas inderdaad ook. Iedereen gaat met de beste bedoelingen het veld op om alles te geven voor een goed resultaat. Dan is het moeilijk om uitgefloten te worden, dat vindt iedere speler. Het maakt een voetballer ook niet beter, juist niet."

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

Kevinho +389
donderdag 21 september 2017 om 12:26
Wat verwachten ze nou bij Utrecht? Het is niets meer dan een middenmoot clubje.
Vind ik leuk
Santi +15649
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Subtop bestaat ook nog en zit tussen de top en de middenmoot in
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:07
Dan nog is Kerk uitfluiten idioot
Vind ik leuk
Santi +15649
donderdag 21 september 2017 om 13:09
vast wel ja
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:10
Behalve Guidetti's gaat niemand beter spelen van gefluit
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:40
Vraag me af of dat ook onder blasfemie valt...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:49
Bij fluiten is het blaasfemie
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:52
lol!
Vind ik leuk
Snuck +459
donderdag 21 september 2017 om 13:48
@Santi, Dat begrijp iemand met het iq van een strandbal niet.
Vind ik leuk
Joen'tje +1341
donderdag 21 september 2017 om 12:30
Kevin,

Wat bedoel je precies? Er zijn zelfs verwachtingen bij amateurclubs, dat hoort bij het voetbal. Je hele middenmoot clubje-opmerking slaat kant nog wal.

Kerk is een jongen die onnodig toch veel ballen verspeelt, van zijn voet laat springen, of niet overspeelt voor open doel. Hij wordt zeker niet gehaat, maar er is veel concurrentie op de bank, zoals Bahebeck.

Gewoon te weinig rendement en dan krijg je wel eens een fluit concertje. Scoort hij er straks 2 tegen PSV is het weer weg voor maanden, zo gaat dat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:08
Maar slim is het niet
Vind ik leuk
Dybala +110
donderdag 21 september 2017 om 12:45
Waar jullie t elk jaar verdomd moeilijk mee hebben
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:03
Zo'n reactie kan alleen van iemand met zo'n logo komen. We zullen zien hoe de onderlinge wedstrijd straks verloopt.
Vind ik leuk
Utca030 +1554
donderdag 21 september 2017 om 13:04
Wat verwacht jij nou van Ajax helemaal af gegleden .komen nog niet bij de eerste 4 stelletje amateurs
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:39
Nice.. Rosenborg.. echt heel topclubwaardig wat ze presteren bij Ajax..

Vind ik leuk
Gozert +2323
donderdag 21 september 2017 om 14:00
Ja niet verstandig, zul je zien dat Ajax dit seizoen twee keer de deksel op de neus krijgt door Utrecht.
Vind ik leuk
Snuck +459
donderdag 21 september 2017 om 13:46
Hier hebben we weer z'n neusje die wil provoceren!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:11
Sssst! Utrecht gaat boven Ajax eindigen dit seizoen
Vind ik leuk
mcmodd +10417
donderdag 21 september 2017 om 14:31
Kevin, ik durf rustig de stelling aan te gaan met het feit dat Ajax echt niet meer is dan een middenmootclubje. Het zou je vreselijk storen, maar zo vergaat het anderen ook. Toch moet ik je gelijk geven. Alle Nederlandse profclubs zijn middenmoot en, dat zal je misschien niet bevallen, Ajax voert soms en soms ook niet, de middenmootclubjes aan.

Wij verbeelden ons al jaren dat we misschien in Europa een rol kunnen spelen, een rol van betekenis bedoel ik, maar dat is niet zo. Komt er eens een middenmootclubje een beetje verder in Europa, dan is het niet eens de Championsleague en terecht, daarvoor moet je eerst in eigen land voldoende presteren. Dan kom je in de Europa League, dat is op het tweede plan, zeg maar. Zou je dat winnen dan is het mogelijk om onderaan de topclubs aan te haken, maar onderaan, ja dat is toch weer leunen tegen de middenmoot. Win je de EL ook niet, helaas, dan ontstijg je nog de middenmoot niet.

Als ik jou was Kevin, dan zou ik een mooie vette haring kopen, met uitjes voor mijn part. Hak wel de kop eraf en ook de staart, want ja, dat eet je toch niet op: je houdt dan wel weer wat over? Zie: de middenmoot.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:36]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:26
voor het zingen de Kerk uit
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 12:28
Als je geen gedonder wilt is dat de beste optie inderdaad. je bent een wijs man!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 12:28]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:28
Ja, want als je tijdens het zingen de Kerk uit gaat krijg je zo'n rotzooi.
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 12:29
Merk je als man weinig van hoor :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:34
Daar hebben ze een bepaalde term voor geloof ik.
Vind ik leuk
mcmodd +10417
donderdag 21 september 2017 om 14:38
Wijsheid is helaas niet altijd leuk.
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 12:26
Welkom in de grote mensen wereld, de ene dag ben je de held en de andere de slemiel.
Moet je je eigen toch maar tegen wapenen, totdat je status op een bepaald punt is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 12:27]
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 12:29
Jongen kan leuk voetballen maar heeft 17845 kansen nodig voor een doelpunt.
Is zo koel als een bak lava voor de goal.
Kan me voorstellen dat dat frustreert bij supporters
Vind ik leuk
Stack5 +515
donderdag 21 september 2017 om 12:34
Dat is het probleem niet eens. Het lijkt gewoon alsof hij er niks voor doet. Laat zich door elke tegenstander de kaas van het brood eten, en heeft een beetje een Ziyech houding als hij de bal verliest. Daar hebben we geen zin in, zeker als je je bedenkt dat Bahebeck en Gortler op de bank zitten.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 12:36
Je ziet hem ongetwijfeld meer dan ik dus ik geloof je meteen.
Dat kansen missen is wat mij zo opviel bij hem.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:39
Hij speelt als een kerkuil. Te weinig rendement overdag
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:45
Heb geloof in Kerk.
Vind ik leuk
Bongo +542
donderdag 21 september 2017 om 13:03
Dat word voor het zingen de kerk (stadion)uit
Vind ik leuk
mcmodd +10417
donderdag 21 september 2017 om 14:47
Het probleem met Kerk is dat hij wisselvallig is. Niet dat dit echt erg is, er zijn haast geen jonge spelers die dat niet hebben. Maar zijn snelheid is zo groot, dat als je tactiek voor de wedstrijd echt snelheid vereist, je ook niet om Kerk heen kan.
In zijn manier van wisselvallig zijn merk je dat de balvaardigheid niet hoog genoeg is. Er is wel eens iemand geweest die probeerde uit te rekenen hoeveel uren training iemand nodig heeft om op dat gebied een topper te worden. Kerk heeft er duidelijk minder dan anderen gemaakt. Die moet dus nog beter worden. Aan zijn motoriek ligt het niet, er zijn weinig mensen die zo effectief zijn in hun bewegingsritme als Kerk. Laat hem eerst eens beginnen met 10.000 keer een bal aannemen, steeds met verschillende snelheden en op verschillende afstanden aangespeeld. Dan kan les twee starten.
Vind ik leuk
defons +1218
donderdag 21 september 2017 om 15:05
Ik kan je vertellen als utrecht fan dat dit volkomen onzin is wat een mafketel om dit in de media te roepen . Zulke dingen in de media roepen dat is pas een reden dat je uitgefloten word.

Regelmatig werd zijn naam geroepen als hij weer goede dingen deed. En als hij slechte dingen deed hoorde je wel een wat gemor op de tribune.

Maar geloof me ik zit er wekelijks dit is zwaar en zwaar overdreven. Al sluit ik nu niet meer uit dat het wel gaat gebeuren stom van kerk om dit in de media te roepen.
Vind ik leuk
remakil +1372
donderdag 21 september 2017 om 15:51
Het is heel simpel, je speelt met je ziel en zaligheid en geeft de indruk er alles aan te doen en je wordt op handen gedragen. Of je doet het zoals Gyrano, je geeft het publiek de indruk dat het er niet toe doet en klooit wat aan met de bal...

Laat ik voorop stellen dat deze jongen een talent is en wel degelijk in staat is een wedstrijd open te breken en- of te beslissen. Hij is explosief, grillig en hij kan echt veel. Maar dit seizoen grossiert hij voornamelijk in slechte passes, egoïstische acties en stompzinnig voetbal, gecombineerd met een slechte techniek. Typerend is de wijze waarop hij afgelopen zondag de mega kans in de 2e minuut verprutste, zo knullig. Alsof het een jochie van 12 betrof met een te grote bal...

Als Gyrano dat niet begrijpt, tja... dan gaat het niks worden. Te meer omdat hij het regelmatig laat afweten qua inzet. Als er dingen niet goed gaan, dan kan dat. Maar dan moet je jezelf wel het snot voor de ogen lopen en alles geven wat er in zit en dat beeld mis ik ook regelmatig.
Vind ik leuk
FCU10 +397
donderdag 21 september 2017 om 18:35
Kerk kan er geen klote van maar Ten Hag stelt hem steeds op. Kerk kan daar niks aan doen hij hoort gewoon niet te spelen..
Vind ik leuk
Forza u +1201
donderdag 21 september 2017 om 19:19
Als hij 5 november scoort is zijn seizoen geslaagd. En stoppen de fluiten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: "Maakt een voetballer niet beter, juist niet"