FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: Maakt een voetballer niet beter, juist niet

    FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: "Maakt een voetballer niet beter, juist niet"

    donderdag 21 september 2017 om 12:16

    FC Utrecht-aanvaller Gyrano Kerk beleefde vorig seizoen zijn doorbraak in de Domstad en was belangrijk in grote wedstrijden, maar heeft de harten van de Utrechtse fans nog niet veroverd. Bij tijd en wijlen wordt hij zelfs uitgefloten door zijn eigen fans.

    "Ja, dat is heel vervelend, maar ik kan mij alleen maar voor honderd procent inzetten voor de club", zegt Kerk over de op hem kritische achterban tegen Voetbal International. "Wij hebben supporters die heel hoge eisen stellen en dat is prima. Waar het vandaan komt weet ik niet precies. Ik ben op mijn zestiende naar Utrecht gekomen en heb het idee dat er van jongens die vanuit de jeugd bij het eerste komen nog meer wordt verwacht. Het leert mij dat ik keihard moet blijven werken. Krediet kun je alleen op die manier verdienen."

    "Het is zeker niet zo dat ik elke wedstrijd negentig minuten word uitgefloten, zo erg is het ook weer niet", plaatst de 21-jarige Kerk een kanttekening. "Tegen Zenit werd ik gewisseld en hoorde ik mijn naam juist gescandeerd worden. Zulke aanmoedigingen geven een speler heel veel kracht en vertrouwen. Maar het tegenovergestelde gebeurt helaas inderdaad ook. Iedereen gaat met de beste bedoelingen het veld op om alles te geven voor een goed resultaat. Dan is het moeilijk om uitgefloten te worden, dat vindt iedere speler. Het maakt een voetballer ook niet beter, juist niet."

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    Stig +1739
    donderdag 21 september 2017 om 12:26
    Welkom in de grote mensen wereld, de ene dag ben je de held en de andere de slemiel.
    Moet je je eigen toch maar tegen wapenen, totdat je status op een bepaald punt is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 12:27]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 12:29
    Jongen kan leuk voetballen maar heeft 17845 kansen nodig voor een doelpunt.
    Is zo koel als een bak lava voor de goal.
    Kan me voorstellen dat dat frustreert bij supporters
    Vind ik leuk
    Stack5 +2093
    donderdag 21 september 2017 om 12:34
    Dat is het probleem niet eens. Het lijkt gewoon alsof hij er niks voor doet. Laat zich door elke tegenstander de kaas van het brood eten, en heeft een beetje een Ziyech houding als hij de bal verliest. Daar hebben we geen zin in, zeker als je je bedenkt dat Bahebeck en Gortler op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 12:36
    Je ziet hem ongetwijfeld meer dan ik dus ik geloof je meteen.
    Dat kansen missen is wat mij zo opviel bij hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 12:39
    Hij speelt als een kerkuil. Te weinig rendement overdag
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 12:45
    Heb geloof in Kerk.
    Vind ik leuk
    Bongo +1393
    donderdag 21 september 2017 om 13:03
    Dat word voor het zingen de kerk (stadion)uit
    Vind ik leuk
    mcmodd +19860
    donderdag 21 september 2017 om 14:47
    Het probleem met Kerk is dat hij wisselvallig is. Niet dat dit echt erg is, er zijn haast geen jonge spelers die dat niet hebben. Maar zijn snelheid is zo groot, dat als je tactiek voor de wedstrijd echt snelheid vereist, je ook niet om Kerk heen kan.
    In zijn manier van wisselvallig zijn merk je dat de balvaardigheid niet hoog genoeg is. Er is wel eens iemand geweest die probeerde uit te rekenen hoeveel uren training iemand nodig heeft om op dat gebied een topper te worden. Kerk heeft er duidelijk minder dan anderen gemaakt. Die moet dus nog beter worden. Aan zijn motoriek ligt het niet, er zijn weinig mensen die zo effectief zijn in hun bewegingsritme als Kerk. Laat hem eerst eens beginnen met 10.000 keer een bal aannemen, steeds met verschillende snelheden en op verschillende afstanden aangespeeld. Dan kan les twee starten.
    Vind ik leuk
    defons +1787
    donderdag 21 september 2017 om 15:05
    Ik kan je vertellen als utrecht fan dat dit volkomen onzin is wat een mafketel om dit in de media te roepen . Zulke dingen in de media roepen dat is pas een reden dat je uitgefloten word.

    Regelmatig werd zijn naam geroepen als hij weer goede dingen deed. En als hij slechte dingen deed hoorde je wel een wat gemor op de tribune.

    Maar geloof me ik zit er wekelijks dit is zwaar en zwaar overdreven. Al sluit ik nu niet meer uit dat het wel gaat gebeuren stom van kerk om dit in de media te roepen.
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    donderdag 21 september 2017 om 15:51
    Het is heel simpel, je speelt met je ziel en zaligheid en geeft de indruk er alles aan te doen en je wordt op handen gedragen. Of je doet het zoals Gyrano, je geeft het publiek de indruk dat het er niet toe doet en klooit wat aan met de bal...

    Laat ik voorop stellen dat deze jongen een talent is en wel degelijk in staat is een wedstrijd open te breken en- of te beslissen. Hij is explosief, grillig en hij kan echt veel. Maar dit seizoen grossiert hij voornamelijk in slechte passes, egoïstische acties en stompzinnig voetbal, gecombineerd met een slechte techniek. Typerend is de wijze waarop hij afgelopen zondag de mega kans in de 2e minuut verprutste, zo knullig. Alsof het een jochie van 12 betrof met een te grote bal...

    Als Gyrano dat niet begrijpt, tja... dan gaat het niks worden. Te meer omdat hij het regelmatig laat afweten qua inzet. Als er dingen niet goed gaan, dan kan dat. Maar dan moet je jezelf wel het snot voor de ogen lopen en alles geven wat er in zit en dat beeld mis ik ook regelmatig.
    Vind ik leuk
    FCU10 +692
    donderdag 21 september 2017 om 18:35
    Kerk kan er geen klote van maar Ten Hag stelt hem steeds op. Kerk kan daar niks aan doen hij hoort gewoon niet te spelen..
    Vind ik leuk
    Forza u +1469
    donderdag 21 september 2017 om 19:19
    Als hij 5 november scoort is zijn seizoen geslaagd. En stoppen de fluiten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Utrecht-aanvaller uitgefloten: "Maakt een voetballer niet beter, juist niet"