Van Gaal toch onsterfelijk bij United-fans door transfer: 'Eeuwig dankbaar'

Van Gaal toch onsterfelijk bij United-fans door transfer: 'Eeuwig dankbaar'

donderdag 21 september 2017 om 13:29

Na de League Cup-wedstrijd van Manchester United tegen Burton (4-1) viel de naam van voormalig manager Louis van Gaal opeens vaak onder de United-fans. Marcus Rashford en Anthony Martial waren de absolute uitblinkers bij de thuisploeg en Van Gaal kreeg daar de credits voor.

De ruim een jaar geleden ontslagen oefenmeester liet Rashford (twee goals en een assist tegen Burton) doorstromen naar het eerste elftal en kocht Martial (een goal tegen Burton) van AS Monaco op jonge leeftijd. Daar wordt hij, ondanks zijn weinig succesvolle verblijf op Old Trafford, nu voor op handen gedragen.

Plaats een reactie

Bengelino +6694
donderdag 21 september 2017 om 13:33
Louis prachtvent
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:34
Ik denk dat Truus zei; hee Louis, je moet die jongen van Monaco halen. Alle credits naar Truus
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:41
Louis is de spreekbuis/marionet van Truus.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:44
Ho ho, beetje respect voor de beste Nederlandse trainer ooit....
Vind ik leuk
feye88 +1459
donderdag 21 september 2017 om 13:49
Mwoah, dat is Michels.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:01
Michels zou de beste zijn geweest, als hij niet voor JC was gaan liggen toen ze hem vroegen als bondscoach. Daarom is hij in mijn ogen niet de beste, in zijn tijd had hij het beste materiaal, en van Gaal met vele malen minder meer uit zijn spelers wist te halen, daarom is van Gaal in mijn ogen de betere coach, en mens...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:21
In 2002 had Van Gaal anders een "best" goede selectie met vd Sar, Stam, de Boertjes, Cocu, Seedorf, Davids, Bergkamp, Kluivert en ga zo nog maar even door!
Vind ik leuk
feye88 +1459
donderdag 21 september 2017 om 14:50
Sorry man, maar dat is echt geen reden om iemand beter te vinden. Het gaat om zijn kwaliteiten als trainer.
Michels heeft het totaalvoetbal zo'n beetje uitgevonden samen met Cruijff. Hij heeft de Hollandse School gestalte gegeven. Het systeem waar Nederlandse teams hun grootste successen mee hebben behaald en waar Van Gaal ook dankbaar gebruik van heeft gemaakt.
.
Wat jij aangeeft is iets wat niet in relatie staat tot zijn kwaliteiten als trainer. Dat is geen criterium om iemand op te beoordelen.
.
Michels heeft het grote Ajax (en daarmee ook het beste Oranje ooit) op poten gezet. Hij had het beste materiaal, maar daar heeft hij mede zelf voor gezorgd. Wat je zegt schiet echt tekort om Michels op af te rekenen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:02
Daar ben je vrij in om dat te vinden, ik dwing tot niets anders. Maar ik vind het totaal plaatje net zo belangrijk. Het waren de spelers die het totaal voetbal hebben uitgevonden, daar heeft hij alleen maar op geteerd, Cruijff, Keizer en consorten bepaalde wat er gebeurde in het veld. Ik durf te stellen dat zelfs Happel een betere coach was. Maar dat is mijn mening, en daar ben ik vrij in om dat te vinden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 16:02]
Vind ik leuk
feye88 +1459
donderdag 21 september 2017 om 16:26
Joh ben je daar echt vrij in ja?
De spelers hebben het dus uitgevonden. Mooie theorie. Michels stond er dus eigenlijk voor niks bij. Wel raar dat zijn bijnaam dan 'de generaal' was...
Dan hebben in 88 de spelers zichzelf zeker ook opgesteld?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:02
Van Gaal presteerde het om met topspelers een WK mis te lopen!

Michels werd met van Breukelen op doel Europees kampioen.
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 21 september 2017 om 19:09
JC wou alleen bondscoach van Nederland zijn als zijn Naam merk Cruyff wordt gedragen.
Vind ik leuk
Koeien +1593
donderdag 21 september 2017 om 15:46
Volgens de FIFA is Michels zelfs de beste trainer uit de 20e eeuw.

...van de hele wereld dus!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:11
Mijn serieuze reactie staat hieronder, moet ook ruimte zijn voor humor.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:15
Vooruit omdat jij het bent ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:18
Je moet het nu onderhand wel kennen toch Mr Peperzak?
Vind ik leuk
cj_fey +2572
donderdag 21 september 2017 om 14:47
Je kunt het wel, serieus zijn ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:41
50/50
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 21 september 2017 om 14:17
Op basis waarvan? Omdat hij net de mazzel had dat hij Cruijff tot zijn beschikking had?
Advocaat, omdat hij kan maken wat hij wil en toch weer wordt gevraagd?
Beenhakker? omdat hij met Real won
Van Hanegem? omdat hij nooit door een buitenlandse club is gevraagd, maar wel één keer met Feijenoord kampioen werd?
Cruijff, omdat hij als speler, de trainer "verving", Ajax kampioen maakte, Barcelona kampioen maakte en voor de eerste keer de Champions league liet winnen, de meeste invloed had op het Nederlandse voetbal (en Spaanse?)
Ik hou het op Cruijjf.
Hij was als trainer nog belangrijker dan als voetballer denk ik, (als dat al kan)
Vind ik leuk
Koeien +1593
donderdag 21 september 2017 om 16:08
Op basis van het perfectioneren en gestalte geven aan totaalvoetbal, wat de blauwdruk is voor hoe hedendaags voetbal word gespeeld. Het is dan ook niet raar dat de FIFA hem tot de beste coach van de 20e eeuw heeft "geridderd"

Cruijff, Advocaat, Beenhakker, Hiddink, Van Gaal, Guardiola, Klopp, Bosz, Bielsa, Sampaoli en vele anderen hebben dit allemaal geadopteerd en aangepast aan moderne maatstaven, maar zij zijn niet de grondlegger.

Hoge pressing, roterende spelers, over de as opbouwen met ondersteuning van de flanken, driehoekjes en derde man vinden, veld compact houden en groot maken bij omschakeling, evenredig verdelen van het veld (4-3-3 of 3-4-3) buitenspelval, opkomende backs en meeverdedigende aanvallers, noem het maar op: wat Rinus Michels aan het spel toevoegde was een tactisch meesterwerk in alle aspecten van het spel.

Op basis daarvan mag hij dus beschouwd worden als de beste coach van Nederland.
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 21 september 2017 om 19:06
Hij kreeg de lof, maar Cruijff bepaalde het spel.
Ek winnen, lucky goal Kieft en en en de man die hij niet wilde selecteren en opstellen werd de man van het toernooi: van Basten
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 21 september 2017 om 13:39
Zal Mourinho blij mee zijn ;-)
Vind ik leuk
frank1971 +2040
donderdag 21 september 2017 om 14:28
Ga het hem vragen ;-p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:40
Louis heeft altijd al oog voor talent gehad, eeuwig zonde dat hij ermee kapt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:45
Heeel heeeel heeeeeel stiekem hoop ik dat Louis de vervanger van keizer gaat worden. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit zolang dat klote TH er zit.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:19
Ken je rekenen? :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:44
iniesta..puypl..xavi..valdes..
müller..badstuber..alaba..kroos..
etc..etc..deze spelers zijn LVG nog altijd dankbaar voor hun debuut..En dan noem ik ajax niet eens..
Vind ik leuk
RWMD +83
donderdag 21 september 2017 om 14:07
Hopelijk komt Van Gaal nog eens bij die KNVB in welke rol dan ook.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:24
laat van gaal trainers opleiden, kan iedereen tegen hem opkijken en luisteren naar hem zoals hij het graag heeft! ik denk echt dat dat de reddingsboei van het nederlands voetbal kan zijn.
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 21 september 2017 om 14:12
Als je iets tot je beschikking hebt (en hebt gekocht) moet je er ook iets mee kunnen doen.
Ik heb gereedschap gekocht en gekregen: geen idee wat ik er mee aan moet.
Dit zegt toch iets over mij en niet over het gereedschap?!
Vind ik leuk
inimini +1455
donderdag 21 september 2017 om 14:26
Juist want van Gaal heeft geen enkel idee wat hij met zijn materiaal moet doen... Dan begrijp je er niet veel van.

Kijk alleen al naar het NL elftal waarmee hij de halve finale heeft bereikt.
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 21 september 2017 om 19:08
Met heel veel mazzel en afzichtelijk.spel
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 19:09]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:29
als louietje dit leest zit ie weer achter truus aan.....
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:58]
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 21 september 2017 om 14:41
Ja ja louis is hem zelf gaan scouten en heeft er zelf voor betaald !
United heeft niks te danken aan hem behalve 2 verloren jaren met enorm kutvoetbal
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:52
United legend pfff de 2 jaar onder lvg waren verschrikkelijk om te zien.nu mourinho dr zit weiger ik united te kijken zelfs
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:44
Mooi. Respect voor een echte vakman.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:14
De mooiste transfer was Schweinsteiger, wat een legende, jammer dat spelers als Carrick en Fellaini of Herrera daar de voorkeur kregen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:34
Laat Louis de boel bij Ajax maar eens opschudden.
Prima algemeen directeur, MET uitstraling.
Kan flappie Sar keeperstrainer worden, vind Onana geweldig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Gaal toch onsterfelijk bij United-fans door transfer: 'Eeuwig dankbaar'