Ajax verhuurt nu zelfs eSporter: talent voor een jaar naar Rotterdam

Ajax verhuurt nu zelfs eSporter: talent voor een jaar naar Rotterdam

donderdag 21 september 2017 om 14:05

Met de release van FIFA 18 volgende week staat ook de eDivisie weer op het punt van beginnen. Ajax kondigt donderdag een versterking aan voor zijn eSports-team, maar opvallend genoeg wordt het 'gametalent' direct verhuurd.

De zeventienjarige Lev Vinken is door Ajax, dat met Koen Weijland en Dani Hagebeuk al over twee eSporters beschikt, vastgelegd. Sparta huurt de eSporter direct voor een jaar van de Amsterdammers. Voor de Rotterdammers gaat Vinken, die eerder een kwalificatietoernooi met 256 fans in de Arena won, uitkomen in de eDivisie.

Via Sparta hoopt Vinken, die het talentenprogramma van ABN Amro gaat volgen, een plek in het Ajax-team af te dwingen. "Met onze Partner van de Toekomst gaan we hem op verschillende vlakken begeleiden om te zorgen dat hij uiteindelijk zijn talent optimaal kan benutten en zijn ambities waar kan maken", legt commercieel directeur van Ajax Menno Geelen uit. "Daarom hebben we ook gekozen voor een verhuurconstructie met Sparta Rotterdam, zodat hij daar ervaring op kan doen. Dani speelt voor ons in de eDivisie en Lev komt namens Sparta uit in de virtuele Eredivisie."

Blijf ook op de hoogte over alles rondom FIFA eSports via @fifaesportsnl & Instagram @FIFAesports!

Plaats een reactie

Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 14:18
Dat gaat wel heel snel zeg
Vind ik leuk
Aal +14023
donderdag 21 september 2017 om 14:23
Het wordt steeds gekker met dit achterlijke gedoe..... straks krijgen we nog worstelshows met de mascottes........
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:29
Vrouwelijke mascottes?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:34
hoe laat begint het?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:38
Ik hoop snel
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:40
Nou snap ik het ook pas . Nooit begrepen waar die E in Esporters voor staat maar das de cupmaat natuurlijk.....

ik ben er bij als de dames beginnen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:44
Ik heb ook al een mooi tenue voor ze uitgezocht.
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 14:44
Ik las wortelshows en mascottes...........lama gaan....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:16
Wortels en komkommers? Dat gaat net een stap te ver denk ik ;-)
Vind ik leuk
vos199 +708
donderdag 21 september 2017 om 15:40
ik wacht nog op de pingpong shows
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 15:42
Ah, Priscilla queen of the dessert....
Vind ik leuk
Stranger +1356
donderdag 21 september 2017 om 20:45
ik stel mijn wortel beschikbaar!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:30
Lekker met die adelaar van jullie aan de rol, lijkt me geen verstandig idee Aal.
Vind ik leuk
Noudyo. +9195
donderdag 21 september 2017 om 16:23
Niet alleen worstelshows. Ik zie ook nog wel bokswedstrijden komen.
Vind ik leuk
Djambo +2197
donderdag 21 september 2017 om 18:08
Hahaha wat sneu dit. Trieste autistische stumpertjes zijn het, hier geen cent aan uit geven.
Vind ik leuk
United FC +12487
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
Last van opgekropte frustraties?
Vind ik leuk
Youri99 +4965
donderdag 21 september 2017 om 14:19
Laat ik hier even zeggen dat elk woord dat we hierover reppen er 1 teveel is. Dit is een voetbalsite.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:21
Ze spelen toch voor een voetbalclub.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:32
Maar ze voetballen niet goos.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:43
Jawel met een joystick.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:47
Jij zit al vroeg aan de lekkere spullen vandaag :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:55
a dirty mind is a joy forever
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:19
Wauw, waar eindigt dit....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:35
waarom is dit ooit begonnen kan je je beter afvragen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:44
Met eigen jeugd :-)
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 14:20
Een topic dat zelfs de prullenbak niet waard is. Wat een non nieuws.
Vind ik leuk
frank1971 +1902
donderdag 21 september 2017 om 14:22
Precies, heeft niks met voetbal te maken. Misschien iets voor gamesprimeur.
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 14:37
Lekker kijken naar iemand anders die aan het gamen is. Dan ben je niet goed in je knar toch?!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:30
Als je competitief bent ingesteld en je wilt weten hoe de beste spelen, dan is het logisch dat je dit kijkt, dan leer je er wat van.
Sommige mensen kijken een serie, of een film, is ook totaal doelloos. Is hetzelfde als naar iemand kijken die een videogame speelt.
Maar dat is mijn mening, en kan die van jou ook snappen.
Ben het wel mee eens dat dit niet echt nieuws is voor op deze site.
Vind ik leuk
Sanji +583
donderdag 21 september 2017 om 17:26
Lekker naar iemand kijken die met 21 anderen tegen een balletje trapt. Nee dan ben je lekker bezig.

Niet zo kortzichtig doen en zien dat eigenlijk precies hetzelfde is. Of je nou kijkt naar voetbal of naar iemand die gamet
Vind ik leuk
frank1971 +1902
donderdag 21 september 2017 om 17:47
Het is maar wat je leuk vind.
Vind ik leuk
JD85 +299
donderdag 21 september 2017 om 14:20
Ik ga FIFA 18 ook halen. Ik verwacht de dag na release een telefoontje van Marc Netto.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 14:20
Te beseffen. Dit is de 3e E-sporter van Ajax. 1 speelt per match (of miss in de ttoekomst 2)

Dus ze verhuren eigenlijjk gewoon de hele B-selectie aan E-sport
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 21 september 2017 om 14:38
Volgens mij speelt Dani de eredivisie en is Koen voor de internationale events (wat hem dus dan ook de betere van de twee zou moeten maken lijkt mij) en Koen is meer de man van de video's om de events heen.

Wellicht hebben ze deze jongen gehaald voor Jong Ajax in de Jupiler League en gaan we nu dus ook een E-sporter bij Fortuna en MVV krijgen?
Vind ik leuk
R2 +2360
donderdag 21 september 2017 om 15:02
Jupiler League zit niet in het spel voor zo ver ik weet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:20
Hahaha wat een gekheid zeg!
Vind ik leuk
Fredsjhe +2395
donderdag 21 september 2017 om 14:27
Vroeger noemde je dit "computeren". Nu "E-sports". Ik voel me oud.
Vind ik leuk
Hyena +18224
donderdag 21 september 2017 om 14:33
Valt zeer veel geld mee te verdienen!
Vind ik leuk
Fredsjhe +2395
donderdag 21 september 2017 om 14:46
Dat zal best, maar dat feit maak het nog steeds geen sport.
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 21 september 2017 om 14:39
Marketeers maken alles mooier dan het is en worden zelf heel geil van het verzinnen van nieuwe slogans of woorden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:32
dat hier geld en aandacht aan word besteeds dat het als zover is dat esporters worden verhuurd... t is wachtte tot de eerste esporter voor 5miljoen word verkocht
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 21 september 2017 om 14:36
Om te janken die ontwikkelingen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:37
Eigen jeugd? :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:37
verhuurt worden aan sparta om ervaring op te doen hahah... Dat kan toch ook gewoon thuis door veel online te spelen? Wat een poppenkast is dit zeg...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:09
Dat is hetzelfde als dat je enkel naar trainingen gaat maar geen wedstrijden wilt spelen omdat je daar geen progressie kan halen
Vind ik leuk
Bizzy +5763
donderdag 21 september 2017 om 14:40
Tegenwoordig kun je met een paar vinger oefeningen een aardige boterham verdienen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:57
daar was ik me al 30 jaar geleden van bewust.......
Vind ik leuk
Bizzy +5763
donderdag 21 september 2017 om 16:13
Speel je ook toevallig de triangel ?
Vind ik leuk
United FC +12487
donderdag 21 september 2017 om 16:32
De Jostiband! ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:30
een trio wel eens, is dat ook goed?
Vind ik leuk
Bizzy +5763
donderdag 21 september 2017 om 18:21
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Vind ik leuk
Stranger +1356
donderdag 21 september 2017 om 20:48
Hoe doe je dat.
Ik heb het een keer aan mijn vriendin voorgesteld, komt ze met het idee om een vriend van mij erbij te vragen!
Ik denk dat ze er niets van begrepen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:03
Gewoon je portemonnee trekken.....
Vind ik leuk
Stranger +1356
donderdag 21 september 2017 om 21:16
Er zijn er al twee die regelmatig een greep in mijn portemonnee doen.
Die derde heb ik liever dat ze een greep ergens anders doet;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:40
Ajax houdt zich blijkbaar met alles bezig behalve met het op peil brengen van de selectie voor het seizoen begint...
Vind ik leuk
R2 +2360
donderdag 21 september 2017 om 15:03
De e-selectie is toch van aardig niveau..
Vind ik leuk
HveenLFC +2621
donderdag 21 september 2017 om 14:40
Uitlenen? Het gaat snel! :D
Vind ik leuk
Metal +1946
donderdag 21 september 2017 om 14:40
pfff dat een voetbalsite hier aandacht aan besteed. Maak er een aparte website voor, dan kunnen we ons hier richten op echt voetbal.
Vind ik leuk
RedNas +2032
donderdag 21 september 2017 om 14:47
Goede keus, die jongen moet in deze fase van zijn carrière speelminuten maken. Hoeveel van die Pokémon heeft hij eigenlijk al gevangen?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:49
Ajax haalt aan sponsorgeld 1.3 miljoen per jaar met de E-sport!
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 15:24
@VP, waarom is ie er nog?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:37
Omdat de waarheid gezegd mag worden!
Vind ik leuk
Stranger +1356
donderdag 21 september 2017 om 20:49
Iedereen verdient een tweede kans!
Vind ik leuk
J Kiprich +8279
donderdag 21 september 2017 om 20:50
Dit was z'n 3e, 4e, of 5e al. En nu?
Vind ik leuk
Stranger +1356
donderdag 21 september 2017 om 20:54
Op naar 6,7 en 8 .
Laat ze gaan joh ze zijn heerlijk om stoom af te blazen of ze voor de gek te houden.
Ze snappen er geen klote van en lullen als een oud wijf wat net een flinke beurt heeft gehad;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:52
Big business, gaan honderden miljoenen in om... kwestie van tijd dan worden competities / toernooien van esports op televisie uitgezonden
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:16
Zijn er serieus mensen die het willen zien dan? Facking saai man, kijken naar een potje fifa door n ander. Als je dat leuk vind dan heb je echt geen hobbies...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:06
Snap dat sommigej er zo over denken maar de business is echt gigantisch. De finale van het wk League of Legends werd gewoon live door meer dan 50 miljoen mensen gekeken met een heel voetbalstadion vol. Dat ter vergelijking van 200 miljoen kijkers naar de champions league finale is dat echt veel. Het heeft voor vele ook gewoon met clubliefde te maken
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:53
Dit gaat me allemaal iets te ver.
Heel dat "eSport" is al te gek voor woorden, laat staan dat er nu ook al eSporter verhuurd worden.
Nog ff en we hebben straks een miljoenentransfer voor iemand die een potje fifa kan spelen!
Lachwekkend dit....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:02
De wk winnaar van een potje 17 won €200,000
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:50
Ja dat is toch belachelijk of niet dan?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:55
Gaat heel ver voor ons,... Komende generatie weten straks niet beter. Wat jij zegt over die transfers, ik ziet wel gebeuren
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 21 september 2017 om 15:00
Sparta.. onze favoriete Rotterdamse club
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:00
van de pot gerukt dit!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:15
Echt bizar dit. Niet te geloven...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:28
Gaat straks nog veel verder...met een 3d bril, geur applicatie etc sta je letterlijk in de schoenen van Messi met zijn kwaliteiten een potje fifa te spelen. Maak je verstand dan maar eens wijs dat 't niet echt is.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:16
Haha ja mij niet gezien. Zelf een potje fifa is nog leuk maar kijken naar hoe een vreemde het speelt? Pfff...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:50
Als er nou met originele opstellingen gespeeld werd was het nog enigszins leuk geweest zo'n e-competitie. Allemaal met Ronaldo en Messi en zelfs Maradona of Gullit in het team, ja, dat kan iedereen wel. Hoef je geen 'e-sporter' voor te zijn. Totale onzin die e-divisie...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:15
Ja dat is ook al zo bizar. Waarom niet met het eigen clubteam. Nu is het helemaal voor de buhne...
Vind ik leuk
Dtc0314 +116
donderdag 21 september 2017 om 17:22
Haha en maar talenten kopen en kopen net als in het echt. Ze trekken het beleid ook door in de esport wereld. Hoop dat hij binnenkort doorbreekt als eigen jeugd e sporter
Vind ik leuk
North +1763
donderdag 21 september 2017 om 17:32
Lijkt wel een bericht van de Speld..
Vind ik leuk
Mölby +758
donderdag 21 september 2017 om 18:12
Tsja, dat is dus commercie, met voetballen hep t niks te make.
Vind ik leuk
Cster +23
donderdag 21 september 2017 om 19:39
Waarom moet Sparta dit weer doen...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:26
Voer voor autisten, en anders kweek je ze wel met dit soort onzin.
De hele dag met je iPhone bezig zijn, niet meer met elkaar praten en straks ook niet meer voetballen met elkaar.
Geweldig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax verhuurt nu zelfs eSporter: talent voor een jaar naar Rotterdam