Chelsea en verstoten Costa bijna van elkaar verlost: akkoord over megatransfer

    Chelsea en verstoten Costa bijna van elkaar verlost: akkoord over megatransfer

    donderdag 21 september 2017 om 15:36

    Diego Costa staat voor een terugkeer naar Atlético Madrid. De Spaanse topclub meldt donderdagmiddag via de officiële kanalen dat er met Chelsea een principe-akkoord is bereikt over een transfer.

    Costa werd vorig seizoen topscorer van kampioen Chelsea, maar na het succesjaar raakte de Spaanse topspits in onmin met manager Antonio Conte. De Italiaan wilde geen beroep meer doen op Costa, die tijdens zijn periode op Stamford Bridge diverse malen in opspraak kwam. Sinds juni heeft Costa zijn gezicht niet meer laten zien in Londen.

    Een definitief afscheid is nu nabij: Atlético meldt dat Costa toestemming heeft gekregen van The Blues om naar Madrid af te reizen en daar te onderhandelen over een contract.

    Via de officiële kanalen laat zowel Atlético als Chelsea niet weten wat de Spanjaarden betalen voor Costa (28). Volgens diverse media gaat het om 60 miljoen euro. Costa kan pas vanaf januari 2018 in actie komen voor Atlético, aangezien Los Colchoneros momenteel een transferban hebben en de transfermarkt dicht is.

    Costa zinspeelde al een tijd op een terugkeer naar zijn oude club. Tussen 2012 en 2014 maakte de in Brazilië geboren aanvaller furore met het team van trainer Diego Simeone. In 2014 won Costa de landstitel met Atlético. Daarna kocht Chelsea hem voor zo'n 35 miljoen euro. 

    Plaats een reactie

    Bengelino +10148
    donderdag 21 september 2017 om 15:40
    Veel teveel wederom
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    donderdag 21 september 2017 om 16:13
    Mwa al vind ik het een smerige voetballer hij scoort wel heel erg makkelijk en dan is 60 miljoen in het hedendaagse voetbal niet veel voor hem..daarbij weet atletico ook wat ze binnenhalen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 16:46
    Goede zaken van Chelsea. Een speler op leeftijd slijten voor 60m en zijn jongere vervanger (die mijn inziens nu al beter is) voor 80m binnen hengelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 15:44
    Nog niks officieels
    Vind ik leuk
    rik.bless +174
    donderdag 21 september 2017 om 15:44
    60 miljoen voor een redelijke spits van bijna dertig?? Atleti, wat doen jullie?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    donderdag 21 september 2017 om 15:52
    ⬆️£32m ⬇️£58m - Costa
    ⬆️£25m ⬇️£52m - Oscar
    ⬆️£25m ⬇️£50m - Luiz
    ⬆️£21m ⬇️£40m - Matic
    ⬆️£23m ⬇️£38m - Mata
    ⬆️£16m ⬇️£28m - Lukaku

    Zaken doen kan die wel, die rare Rus.
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2367
    donderdag 21 september 2017 om 16:22
    En nu even alle miskopen op een rij ;)
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    donderdag 21 september 2017 om 16:38
    Goed beschouwd zijn het bijna allemaal min of meer miskopen geweest want
    Costa moest weg > winst
    Mata moest weg > winst
    Oscar hoefde niet per se weg geloof ik maar rouwig waren ze ook niet
    Matic is een raar verhaal want die blijven ze wegsturen en terug halen, zelfde met Sideshow Bob
    Lukaku moest ook weg . winst

    Chelsea is echt een uitzondering daar als het gaat om vermogens uitgeven en er vaak nog wat van terug zien ook of zelfs winst maken.
    Vind ik leuk
    Jarno0129 +36
    donderdag 21 september 2017 om 15:57
    He will cost a lot :) En inderdaad voor zijn leeftijd is het heel veel geld. Hopelijk kan Simeone dat nare gedrag van hem eruit krijgen en kan je er nog even van genieten.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    donderdag 21 september 2017 om 16:12
    Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Simeone ook maar iets aan dat gedrag gaat veranderen.
    Heeft ie de eerste keer dat ie zijn trainer was namelijk ook niet gedaan.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15619
    donderdag 21 september 2017 om 16:39
    Match made in heaven.
    Vind ik leuk
    furgist +1399
    donderdag 21 september 2017 om 21:06
    Ok!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Chelsea en verstoten Costa bijna van elkaar verlost: akkoord over megatransfer