Spaarzame updates over Nouri: We willen niet dat mensen gaan speculeren

Spaarzame updates over Nouri: "We willen niet dat mensen gaan speculeren"

donderdag 21 september 2017 om 15:55

Mohammed Nouri heeft het elke dag moeilijk met de situatie van zijn jongere broer Abdelhak. Sinds begin juli ligt de middenvelder van Ajax in coma. Tijdens een oefenwedstrijd met Werder Bremen liep Nouri ernstige hersenschade op. 

"Ik ga iedere dag naar hem toe, het liefst ben ik er de hele dag. Soms blijf ik ook slapen", vertelt Mohammed donderdag aan RTL Nieuws. "Ik zit naast zijn bed en praat tegen hem. Ook bid ik voor hem."

Sinds 8 juli staat zijn leven volledig in het teken van Appie. "Ik heb geen ruimte om andere dingen te doen. Misschien zou dat op een gegeven moment wel moeten, maar ik kan het nog niet. Het komt wel."

Hij wil liever geen uitspraken doen over de toestand van zijn broer. "We willen niet dat mensen gaan speculeren. Daarom komen we af en toe met een update, maar daar laten we het bij. In de tussentijd bidden we voor hem en wachten we af."

Uit alle berichten die de familie ontvangt, putten zij veel kracht, stelt Mohammed. "Het doet ons heel veel. We krijgen veel steunbetuigingen en van over de hele wereld wordt er voor mijn broertje gebeden. Dat is toch niet normaal. Een jongen van 20 jaar oud die de wereld zó kan verbinden."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 16:03
Komop Appie!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:08
Dit is meer een update over zijn oudere broer :(
Kennelijk is er nog niks veranderd, maar we blijven hopen en bidden Appie!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:08
Wow.... Respect voor deze familie! Met name de laatste zin! Insjallah
Vind ik leuk
Vamos M +4567
donderdag 21 september 2017 om 16:10
Speculeren dat doen mensen sowieso. Kan je beter zegen wat de stand an zaken is omtrent Nouri.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:39
In de kern ongewijzigd dus. Waarom zou je medische bulletins op het prikbord hangen met informatie die 98% van de ontvangers niet begrijpt?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:51
Dat is dan ook weer het andere uiterste. Als de situatie ongewijzigd is kan je dat toch ook gewoon zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:10
Verschrikkelijk om zo te moeten leven.
Vind ik leuk
remakil +1362
donderdag 21 september 2017 om 16:36
Je zegt het goedbedoeld verkeerd, er is op die manier namelijk geen sprake van "leven"..


Goed, technisch gezien zal hij leven volgens de artsen. Maar maatschappelijk gezien in hij slechts aanwezig en helaas niet veel meer dan dat... ;(
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:50
Ik bedoel meer voor de familie
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:10
De hele wereld houdt van Appie! ❤
Vind ik leuk
Dicky +4439
donderdag 21 september 2017 om 16:28
Nee hoor. Ik vind het tries voor dat jong en zijn familie dat dit gebeurt is en ik hoop dat er verbetering op treedt. Maar dat hoop ik voor iedereen die dit soort verschrikkelijke dingen overkomt. Ik ken Nouri niet en had voor deze gebeurtenis nauwelijks van hem gehoord. Nouri is voor mij niet interessanter dan wie dan ook die dit overkomt. Ik vind de aandacht dan ook sterk overdreven. En dat is niet omdat hij een speler is van jullie club. Had hij bij RKC, PSV of wie dan ook gespeeld dan had ik hetzelfde gezegd.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:56
Je mag van mij je mening verkondigen, maar ik vind het zeer zeker niet overdreven.
Als Appie een galbak was geweest weet ik zeker dat er niet zo veel aandacht zou zijn.
Zijn karakter is waarom de (meeste) mensen van hem houden en waar menig mens een voorbeeld aan zou moeten nemen!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:03
Mooie reactie hoor...
Het is inderdaad ongelofelijk hoe hij in zijn toestand, toch velen bij elkaar brengt...
Voetbal ´werkt´ op veel manieren.
Hopelijk brengt al deze positieve aandacht zoveel energie dat er wellicht een klein wondertje kan gebeuren... Waarom niet?

groeten

Chiel
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:43
Ik respecteer je mening :-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:45
Feitelijk heb je wel gelijk over dat iedereen even zwaar telt of zou moeten. Daarentegen mag je mensen zoals hier wel de ruimte gunnen hun verdriet of medeleven te uiten en is nodeloos kwetsen ook niet nodig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 17:46]
Vind ik leuk
Dicky +4439
donderdag 21 september 2017 om 18:21
Ik vind niet dat ik nu iets kwetsends zeg. Ik vind het prima dat Nouri in de aandacht staat. Maar dat we ook een keer moeten ophouden. Elke dag hebben mensen te kampen met de meest grote drama's. Mensen worden ziek en gaan dood. Het leed is verschrikkelijk ongeacht wie het is. Maar op een gegeven moment gaat het ook een keer door en hoeft de media er geen aandacht aan te blijven schenken. Op een gegeven moment heeft zon bericht ook geen impact meer op je en dat is nou juist iets dat je moet voorkomen. Ik vind het nu ook vreselijk voor meneer Van der Laan. Ik hoop dat hij nog momenten van geluk kan delen met zijn naasten. Maar ik hoor vandaag voor de derde dag op rij reacties van zijn dorpsgenoten op de radio en dan wordt ik er op een gegeven moment immuun voor. Wat ik zeggen wil is dat het prima is om iemand een hart onder de riem te steken. Maar overdrijf het niet. Het leven gaat tenslotte gewoon een keer door en er zijn vele anderen die hetzelfde ondervinden. Dat is geen troost maar de treurige realiteit.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:33
Bedankt dat je moeite neemt je bedoelingen te verduidelijken. Oke dan, vandaar ook feitelijk heb je gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 29 september 2017 om 18:00
Het gaat hier om een jongen die symbool staat voor de Marokaanse jongens en ook veel andere jongens ook Nederlander het maakt niet uit waar vandaan . Hij liet zien hoe jongere kunnen zijn. Inderdaad kan het iedereen over komen , maar ik heb nog geen aankomend talent bij welke club dan ook met deze mentaliteit rond zien lopen . Nouri stond met beiden benen op de grond en had geen spatje negatieve air rond hem heen. Daarom heeft iedereen hem in zijn hart gesloten . Die jongen kon met de druk van bekend zijn omgaan en bleef gewoon Nouri die in de eerste plaats heel veel van zijn ouders en familie hield en ten tweede na de buitenwereld voor iedereen tijd had voor hem was het geen verplichting om vriendelijk te zijn voor wie dan ook. Een gewone jongen zonder sterinlusie.
Vind ik leuk
5by5 +484
donderdag 21 september 2017 om 17:11
Dat lijkt me een beetje overdreven denk je ook niet.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2318
donderdag 21 september 2017 om 16:15
Ik wens de familie Nouri alle kracht toe om om te gaan met deze verschrikkelijke situatie.
Als voetballer zou het waarschijnlijk een grote zijn geworden, maar als je als mens zo geliefd bent, dan heb je die status al verworven. Hopelijk zal hij ooit wakker worden!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:17
Mooi gezegd! En is dat ouwe! :-)
Vind ik leuk
United FC +12262
donderdag 21 september 2017 om 16:21
Stay strong!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:42
Alle sterkte aan de mensen die aan Appie zijn verbonden! Hij gaat gewoon wakker worden! laten we daar allemaal in geloven. ❤
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:00
Sorry dat ik het zeg, ik zou het graag willen, is niks mis met die jongen. Maar dit is puur jezelf voor de gek houden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:48
Is er eigenlijk nog wel nieuws omtrent zijn situatie? Heb het gevoel dat t gewoon wachten is dat de stekker er wordt uitgetrokken. Als het daadwerkelijk een kasplantje is dan lijkt me het hoe zwaar ook het beste.
Vind ik leuk
glenn +744
donderdag 21 september 2017 om 17:51
daar vrees ik spijtig genoeg ook voor want het enige dat telt is dat medisch rapport aan de muur....daar kan geen gebed tegenop, waar hij wel altijd voor zal staan is verbroedering in het voetbal en daar vervalt die jaren nonsens tussen Ajax en Feyenoord bv. in het niets mee....this is real live....nogal goed dat ze elkaar al jaren hebben om enigszins de competitie wat levendig te houden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:05
Dat is helaas de waarheid, er zijn veel mensen die putten veel kracht uit dat zijn broer heeft gezegd dat hij beweegt wanneer ze bidden. Maar ik geloof dat absoluut niet. Anders liep hij alweer vrolijk rond. Wat zonde, maar helaas een feit.
Vind ik leuk
5by5 +484
donderdag 21 september 2017 om 17:10
Ik denk dat veel mensen Nouri al weer waren vergeten, no disrespect. Maar wees eerlijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 17:13]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:26
Zou er nog een kans bestaan? Een kans dat deze kanjer zijn ogen opent en zegt "wat eten we vanavond?". Een kans om nog één keer zijn lach te zien terwijl hij over voetbal praat... nog één keer.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:55
Dat gaat gebeuren. Nouri geeft niet op. Dat ligt niet in zijn aard. Stay strong Appie.
Vind ik leuk
Teo Smith +12361
donderdag 21 september 2017 om 18:56
Dat kleine sprankje hoop blijft er hoe dan ook...
Word er elke keer weer stil van...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:48
Een hartje voor appie

Appie is the best
Vind ik leuk
5by5 +484
vrijdag 22 september 2017 om 00:21
Uhh nee dat was die niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:48
Volgens mij gaat dit over Mohammed Nouri en niet over Abdelhak (Appie) Nouri. Dit is geen update.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spaarzame updates over Nouri: "We willen niet dat mensen gaan speculeren"