Veltman graaft in geheugen: De laatste keer was onder Frank de Boer

Veltman graaft in geheugen: "De laatste keer was onder Frank de Boer"

donderdag 21 september 2017 om 17:52

Joël Veltman heeft geen idee waarom Ajax stroef voor de dag kwam tegen SVV Scheveningen. De Amsterdammers wonnen weliswaar met 1-5, maar het kwaliteitsverschil was niet altijd te zien.

"Dit soort wedstrijden moet je gewoon winnen. Simpel. Plichtmatig? Dat kun je op een of andere manier niet tegenhouden", zegt Veltman tegen AT5. "Ik zag net dat Swift gewoon van Vitesse wint. Als een eredivisionist tegen een amateurclub speelt, weet je gewoon dat je met grote cijfers moet winnen. Dan moet je met 5, 6-0 winnen als het niet meer is. Het is wachten op een snelle goal, maar zij stonden allemaal op de zestien. Dat is af en toe lastig."

Pas in de tweede helft liep Ajax uit op de amateurs. Veltman: "Dit is een wedstrijd die je simpel moet winnen. Als je 10-0 wint, had je 15-0 moeten winnen. Zo is dat natuurlijk ook", doelt Veltman op de verwachtingen van het publiek.

Tegen Scheveningen stond Veltman op zijn oude vertrouwde plek in het hart van de defensie. "Het is wel de plek waar ik het liefste speel. Iedereen weet dat. Het was wel even wennen, de laatste keer was onder Frank de Boer."

Plaats een reactie

Senn +2694
donderdag 21 september 2017 om 17:56
Ja ja we gaan door met de onzin...


Geen nieuws is ook nieuws
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:59
Nee, je verwacht dat zo'n wedstrijd hoop zal geven voor het vervolg en dat deed het niet helemaal. Als je ziet hoe traag en van een enorm amateur niveau de spelers van Scheveningen zijn, het is ze niet kwalijk te nemen, verwacht je en geen tegengoal en een Ajax dat heel goed kan combineren. Dit geeft (nog) geen hoop. Daarbij komt Veltman tekort om centraal achterin te spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 18:01]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:53
veltman komt zoiezo te kort vind ik
hij had maar wat moeite gister en dan heb je nog die domme overtredingen van hem
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:13
Het is hier altijd het mysterie 'wat was de vraag'. Ik dacht hier dat de vraag zou zijn wanneer hij voor het laatst een echt goede wedstrijd speelde
Vind ik leuk
J Kiprich +8281
donderdag 21 september 2017 om 18:20
Dat zou suggereren dat hij die ooit speelde.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:40
Ik ben goedhartig, en bedenk je wel, je speelt niet in het 1e van ajax als je niet kan voetballen! Maar ik vind dat ajax zou moeten streven naar een ander niveau
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:24
Younes speelt er ook en hij kan NIET voetballen.
Vind ik leuk
King080 +146
donderdag 21 september 2017 om 18:46
Zijn beste plek is de reserve bank
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:54
tribune*
Vind ik leuk
Johan.l +3715
donderdag 21 september 2017 om 19:03
Er zijn er hier toch een hoop die echt geen bal van het spelletje snapen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:25
Ik snap, jij snapt, zij snapen? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:38
veltman ook niet hehe
Vind ik leuk
Nosje +1117
donderdag 21 september 2017 om 19:39
Ik dacht dat het over zijn laatste foutloze wedstrijd ging.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:43
Maar Dolberg scoorde toch ook al vrijwel direct? Dus er was een snelle goal..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:51
Kan hij na de winterstop weer samen met Frank, Hennie en Dennis over gaan praten.
Vind ik leuk
furgist +1421
donderdag 21 september 2017 om 20:45
Ik ben bang dat het stroeve pas weg gaat uit de ploeg, wanneer bepaalde spelers structureel worden weggelaten..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:53
Als aanvoerder zou Veltman het juist wel moeten weten, wat een kneus.
Ajax verliest door hem de EL finale, Pogba zijn schotje door Veltman van richting veranderd bij de tweede goal staat hij aan de buitenkant te dekken ipv. aan de binnenkant pupillenfout. CL tegen Nice wederom opzichtig in de fout en vervolgens EL wederom hopeloos falend.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:15
Ook hier weer een 3-tonig (tatutata), alle notoire zeikers voorop zijn weer uitgerukt!!!! Snel scoren over de rug van Joël Veltman.
Dames het tijdperk Tete is echt voorbij!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:40
Komt mogelijk ook door de andere samenstelling in het elftal. Wober voor het eerst, Orejuela voor het eerst in het eerste, Eiting voor de tweede keer, Siem weer voor het eerst sinds zijn terugkomst enz. Meestal moet een team een beetje op elkaar ingespeeld raken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veltman graaft in geheugen: "De laatste keer was onder Frank de Boer"