In het kort: VVV boekt eenvoudige zege, vijfklapper PEC Zwolle

In het kort: VVV boekt eenvoudige zege, vijfklapper PEC Zwolle

donderdag 21 september 2017 om 21:36

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

VVV-Venlo heeft geen moeite met Blauw Geel
Dankzij een 3-0 overwinning op Blauw Geel '38 is VVV-Venlo door naar de volgende ronde van de KNVB Beker. Na 45 minuten was donderdagavond de eindstand al bereikt in Veghel. Damian van Bruggen, Etienne Amenyido en Terry Antonis scoorden namens de ploeg van trainer Maurice Steijn.

PEC Zwolle wint simpel van amateurs
PEC Zwolle heeft donderdagavond geen fout gemaakt in de KNVB Beker. VV De Meern, een ploeg uit de Derde Divisie, werd op eigen veld met 5-0 verslagen. Stef Nijland, Younes Namli, Piotr Parzyszek, Wouter Marinus en Younes Mokhtar scoorden namens de ploeg van trainer John van 't Schip.

Smet op het duel waren de blessures voor Philippe Sandler en Namli. Zij moesten beiden vroegtijdig gewisseld worden. Later op de avond komen ook nog VVV-Venlo (uit tegen Blauw Geel '38) en PSV (uit tegen SDC Putten) in actie. FC Groningen is om 18.30 uur begonnen aan het uitduel met Hercules. 

Amoah stopt met voetballen
De voetbalcarrière van Matthew Amoah zit erop. De 36-jarige Ghanees was bezig aan zijn tweede seizoen bij hoofdklasser Halsteren. Nu houdt Amoah het per direct voor gezien, meldt onder meer het Algemeen Dagblad. De aanvaller kwam tot 44 interlands namens Ghana (13 goals) en maakte in Nederland furore bij Vitesse en NAC Breda. Amoah speelde ook nog voor onder meer Borussia Dortmund en het Turkse Mersin İdmanyurdu. 

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 19:14
0-5 winst, zo kan het dus ook tegen amateurs Vitesse.
Vind ik leuk
HanV +2208
donderdag 21 september 2017 om 19:32
Heb je de wedstrijd nog gevolgd? Ik kon het alleen via twitter en FlashScore volgen.
Vind ik leuk
Tossa +872
donderdag 21 september 2017 om 19:37
Het was nergens te zien, volgens de berichten. De bekerwinnaar van een paar jaar geleden is niet belangrijk genoeg...
Vanavond met samenvatting, mag ik aannemen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:58
Was niet te zien helaas, maar als t 0-5 word zal het wel niet kut geweest zijn.
Vind ik leuk
HanV +2208
vrijdag 22 september 2017 om 08:05
Ik hoorde achteraf dat er op RTV Oost flitsen zijn geweest, helemaal niet aan gedacht om daar te luisteren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:06]
Vind ik leuk
Dicky +6399
donderdag 21 september 2017 om 20:08
Anders kijk je gewoon even naar je eigen club in plaats van af te geven op een andere. Denk je nou echt dat Vitesse hier mee leest? De enige die hier mee lezen zijn supporters van Vitesse en die balen al als een stekker van de wanprestatie van hun club. Provoceren is zielig en totaal onnodig. Bovendien is 5-0 tegen amateurs een hele normale uitslag. Niet iets om over op te scheppen. Nogmaals de prestatie van mijn club is schandalig en dat maakt de prestatie van PEC niet fantastisch of iets dergelijks.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:12
Als je verliest van amateurs zullen mensen daar grapjes over maken, als je daar niet mee kan leven heb je pech.
Vind ik leuk
Dicky +6399
donderdag 21 september 2017 om 20:18
Kan ik prima mee leven. Ik vind het alleen nog sneuer dan zelf verliezen van een amateurvereniging. Het is hetzelfde als doortrappen op iemand die al op de grond ligt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:36
Haha, grapjes maken over een blamage van vitesse is erger dan de blamage zelf.
Vergeet je je Vitesse pyjama niet aan te doen vanavond?
Vind ik leuk
Dicky +6399
donderdag 21 september 2017 om 20:56
Het is dat ik in een boxershort slaap anders had ik hem met een trots gevoel gedragen. Ik sta altijd achter mijn club. Alles met Vitesse erop vind ik prachtig. Daar doet de blamage van gisteren niks aan af.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:41
Je hebt vast ook wel Vitesse boxershorts
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:42
Zo ontzettend op de grond liggen jullie ook weer niet. Vitesse gaat hartstikke lekker de afgelopen paar jaar. Dan is dit gewoon even struikelen, uitgelachen worden en weer opstaan toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:16
Hoop dat de blessures niet ernstig zijn, Sandler speelde (eindelijk) goed, en Namli hebben we ook nodig
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:17
Ik hoop ook dat de blessures meevallen, maar ik wil Freire ook wel graag zien debuteren
Vind ik leuk
Tossa +872
donderdag 21 september 2017 om 19:26
Freire zal snel genoeg debuteren, denk ik. Zal eerst moeten acclimatiseren en kennis maken.

Namli en Sandler... Laat het AUB meevallen. Zo breed is de selectie niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:23
Amoah, was lekker bezig bij Vitesse en NAC. Na die tijd 'weinig' meer van gezien/gehoord.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:56
'weinig'? wat is het verschil tussen weinig met en zonder aanhalingstekens precies?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 19:29
gwn degelijke overwinning hoop niet dat het al te ernstig is met de blessures. wel goed uitgespeeld en snel op voorsprong zodat die amateur club geen verwachtingen krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:36
Ik hoop dat Achilles degradeert..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:49
Ik had zo mijn twijfels over v t Schip in Zwolle. Maar hij begint leuk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

In het kort: VVV boekt eenvoudige zege, vijfklapper PEC Zwolle