Zwak FC Groningen knokt zich terug tegen amateurs en voorkomt blamage in Utrecht

Zwak FC Groningen knokt zich terug tegen amateurs en voorkomt blamage in Utrecht

donderdag 21 september 2017 om 20:21

FC Groningen heeft zich donderdagavond geplaatst voor de volgende ronde van de KNVB Beker. In stadion Galgenwaard van FC Utrecht werd Hercules met 4-2 verslagen. De amateurclub stond in de eerste helft geruime tijd op voorsprong. Na de rust liep Groningen uit. 

De formatie van trainer Ernest Faber bakte er afgelopen zaterdag niets van tegen NAC Breda (2-1 nederlaag) en kwam ook tegen Hercules slecht voor de dag. Al vroeg in de wedstrijd maakten de amateurs er 1-0 van via Fouad Belarbi. Dankzij een fraai schot van Oussama Idrissi werd het op slag van rust gelijk. 

Faber liet Ritsu Doan in de pauze debuteren en de Japanse middenvelder tekende binnen een minuut voor de 1-2. Hercules bleef zich kranig verzetten, maar de wedstrijd was definitief gespeeld toen Juninho Bacuna de 1-3 binnenschoot. Ajdin Hrustic tekende voor de vierde Groningse treffer, Leroy Oehlers maakte er in de absolute slotfase nog 2-4 van. 

Later op de avond komt PSV als laatste eredivisionist nog in actie in de KNVB Beker. Om 20.45 uur wordt er afgetrapt tegen SDC Putten. 

Lees meer over:KNVB bekerFC Groningen

Plaats een reactie

Santi +15650
donderdag 21 september 2017 om 20:23
Kijk Vitesse, zo doe je dat! ;)
Vind ik leuk
Djambo +2197
donderdag 21 september 2017 om 20:43
Dit is het niveau van de Nederlandse competitie, een hoofdklasser is gewoon niet veel minder als een eredivisionist.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 21:31
Dit was geen hoofdklasser niet dat het veel uitmaakt trouwens...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 21:32]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:48
Weet jij ook wat het verschil is tussen een theezakje en vitesse?





Een theezakje zit langer in de beker.
XD
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:27
nou....we hoeven niet bepaald trots te zijn op ons Groningen....pffffff
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:28
Er is gewonnen ja maar daar is ook alles mee gezegd verder ga ik er geen woord(en) aan vuilmaken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 20:29]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:30
Doan debuteerde in de beker. In de competitie deed 'ie mee tegen Heerenveen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:32
Met Faber wint Groningen met 2 - 4 van een amateur club of is het juist ondanks Faber wint Groningen met 2 - 4

Als Nijland zich nu nog niet schaamt voor dit onsamenhangende zooitje dat Faber er van maakt dan weet ik het ook niet meer. Faber is een zeer beperkte trainer, als jij na 15 maand een ploeg nog niet op de rails hebt ben je totaal ongeschikt voor het vak trainer/coach en moet je passend werk zoeken voor Faber zal dit de sociale werkvoorziening zijn.
Vind ik leuk
Koeien +1486
vrijdag 22 september 2017 om 09:16
Tegen een amateurploeg er 2 doorlaten *facepalm * Dit weekend gaat Faber experimenteren met de aloude 8-1-1 formatie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zwak FC Groningen knokt zich terug tegen amateurs en voorkomt blamage in Utrecht