Harde woorden van Everse over Feyenoorder: 'Hij lijkt wel een amateur'

Harde woorden van Everse over Feyenoorder: 'Hij lijkt wel een amateur'

donderdag 21 september 2017 om 22:47

Jan Everse is niet onder de indruk van Kevin Diks. De back maakt tijdens zijn eerste wedstrijden namens Feyenoord een zwakke indruk, zegt Everse bij De Week van Feyenoord van Recht uit Rotterdam. 

"Ik vind Diks enorm onzeker", aldus de oud-trainer van onder meer PEC Zwolle en FC Dordrecht. "Ik zie hem dingen doen waarvan ik denk: dat zou een amateurspeler kunnen zijn die bij Feyenoord zomaar mag debuteren."

"Ik vind hem niet overtuigend en véél te onrustig", vervolgt Everse. "Hij lijdt veel te veel balverlies, tegen ADO Den Haag ook weer. Hele simpele ballen speelt-ie zo naar een tegenstander. En dat is niet de eerste keer. Als je uit de eerste wedstrijden een conclusie moet trekken, zeg je: hij heeft niet het niveau voor Feyenoord 1."

Diks (20) wordt dit seizoen door Feyenoord gehuurd van Fiorentina. Ruim een jaar geleden betaalde de Serie A-club miljoenen euro's aan Vitesse voor de back.  

Poll

Is Diks goed genoeg voor Feyenoord 1?

(5398 stemmen)

Plaats een reactie

davidben +2516
donderdag 21 september 2017 om 22:51
Bitterbal!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:10
Wel lekker makkelijk van Everse, om een jongen van 20 af te branden. Stoer hoor.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:16
Vind ik ook. Vond niemand goed tegen ADO.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:31
Feyenoord is ook niet goed ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:38
Vorig jaar wel ;-)
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:40
Pfff ja helaas wel ja.... Hoop toch dat het dit seizoen minder gaat ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:43
We hebben verloren van Psv, vorig jaar wonnen we die.....
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:45
Komt ook omdat jullie verloren hebben van City. Vorig jaar wonnen jullie van United.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:50
Ja dat is best klote.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:55
Je moet ook realistisch blijven. Natuurlijk hoop je op een stunt. Maar verlies is geen drama. Het kwaliteitsverschil is veel te groot. Met alle Nederlandse clubs overigens. We hebben helaas niks meer te zoeken in de CL. EL is ook maar sporadisch. Nu gewoon hopen op een off day van de andere clubs en proberen 3e te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:58
Vrees dat Shakhtar3e wordt....Maar hopen op een stuntje. City is echt op dreef en Napoli ook.....
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 10:01
Ja dat zit er dik in. Die wonnen ook van Napoli. Terwijl ik Shakhtar toch de mindere van de 3 vond.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:21
Ja ik ook.......:-(
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 10:21
Je mag mijn schouder wel gebruiken om op te huilen hoor ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:26
Dat is lief van je!
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 10:30
:D
Vind ik leuk
darmianto +7837
donderdag 21 september 2017 om 23:26
Als je zo n gast huurt mag je verwachten dat hij er staat, of hij nou 16 of 26 is.. als het koop was en een foutje maakt, tja, het is een investering in dat geval.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:54
Met een Nelom in je team wordt het ook lastig om daar bovenuit te stijgen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:01
Toch gek, ik vond het bij Vitesse altijd een aardige speler, geen uitblinker maar ook zeker geen speler die er niets van kan, wat is er gebeurd in Italie vraag ik me af.
Vind ik leuk
Bennie498 +1087
donderdag 21 september 2017 om 23:01
Eens hij is niet niveau voor Feyenoord evenals Nelom en Kramer van deze 3 kan je gewoon zsm afscheid nemen vervangers heb je al in je selectie .
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:05
Het is echt te hopen dat Nieuwkoop weer gauw terugkeert. Diks werd natuurlijk gehaald als backup voor hem, maar dat hij al direct aan de slag moest pakt tot nu toe niet goed uit. Komt veel te veel te kort om mee te kunnen doen op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2043
donderdag 21 september 2017 om 23:11
Diks of Dijks, een pot nat
Vind ik leuk
Nick Kools +12205
donderdag 21 september 2017 om 23:11
Zal blij zijn als Nieuwkoop terug is, en voor nu Amrabat daar neer zetten.
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
donderdag 21 september 2017 om 23:20
Ik zou liever St Juste als back up rechtsback zetten en Amrabat op het middenveld.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:24
Everse heeft gelijk. Iedereen roept dat Feyenoord het zo goed gedaan heeft op de transfermarkt, maar de enige aankoop die echt overtuigt is Amrabat.
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 22 september 2017 om 00:27
Boetius doet het ook goed en Berghuis en Haps zijn voor Eredivisiebegrippen ook goed. Diks valt tot op heden door de mand. St. Juste heeft nog weinig laten zien, al heeft hij weinig kansen gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 04:09
Haps vind ik nu ook niet overtuigen.
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 22 september 2017 om 12:21
Dat mag. Ik vind het hem tot op heden aardig doen. Hij is in ieder geval lekker fel in de duels en daar houd ik persoonlijk wel van. Maar ruimte voor verbetering is er zeker.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:26
Gelukkig dat Diks alleen maar gehuurd is, kan die met de kerst weer terug naar Fiorentina.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:32
Breng je hem met de scootmobiel...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:32
Dolberg wordt met iedere reservebeurt minder waard. Diks presteert dit blijkbaar door wedstrijden te spelen :-/ Allemaal tactiek om de transferkosten te drukken voor Feyenoord natuurlijk...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:36
Ja vind je het gek, hij is onze wissel, en hij doet het best prima als wisselspeler, als Nieuwkoop terug is zit hij weer op de bank
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:16
Ben ik het zeker mee eens maar toch is ie niet goed genoeg hoop dat Nieuwkoop gauw weer terug is
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:01
Evers(e) is dat die leipo die mensen nadoet omdat ie zelf geen kut kan?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:48
Nee, dat is een andere leipo, die 1 miljoen per jaar verdiend op de radio. Met elke ochtend 6 miljoen luisteraars.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:49]
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:34
Ben jij dat Edwim? (Edwin)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:25
Nee, ik ben de voorzitter van zijn fanclub. Haha.
Ik luister wel al 15 jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:14
Hij moet nog heel veel leren teveel onzekerheid hij is niet zuiver met de bal ...overtredingen....maar ook nog jong... te jong en te nerveus voor FEYENOORD
Vind ik leuk
feyeniels +17895
vrijdag 22 september 2017 om 00:37
Jammer dat we Dumfries niet in Rotterdam hebben gehouden. Ik kan me niet voorstellen dat hij het minder zou doen dan Diks. Mocht Dumfries deze lijn doorzetten en een constant seizoen spelen, dan zou ik hem alsnog vastleggen. Enige nadeel is dat hij dan ongetwijfeld vijf keer zo duur zal zijn...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:47
En bedankt weer ... weer eentje met Kuipvrees.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 09:35
Het is toch ook een vreselijke kuip...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:35]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:27
Je lijkt wel een vrouw ... Die zijn ook altijd zo jaloers.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 15:31
Wat is de Kuip toch een geweldig stadion ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:55
Heb je je broek weer aangetrokken?
Staat je wel beter.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 22 september 2017 om 15:57
Knap dat jij dat kan zien Wimpie
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:35
Ik ben net God. Ik hou je in de gaten en volg je overal. Je komt niet van mij af. Een lastpak ben ik.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:58
Lijk me dat hij het nieveau van Feyenoord moet halen anders heb je als scouting toch gefaald
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:00
Fc
Vind ik leuk
Barry10 +1110
vrijdag 22 september 2017 om 07:12
Hoogste tijd dat Nieuwkoop weer fit is.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:52
Hoe goed was Everse zelf eigenlijk???
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:03
Die vent die nooit wat gepresteerd heeft moet gewoon zijn muil houden, Dat die Diks het moeilijk heeft zien we ook wel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Harde woorden van Everse over Feyenoorder: 'Hij lijkt wel een amateur'