Loting KNVB Beker: Ajax en Feyenoord treffen amateurs, PSV naar Volendam

Loting KNVB Beker: Ajax en Feyenoord treffen amateurs, PSV naar Volendam

donderdag 21 september 2017 om 23:28

Bij de loting voor de tweede ronde van de  KNVB Beker is PSV gekoppeld aan FC Volendam. Feyenoord neemt het op tegen Swift en Ajax treft De Dijk. De wedstrijden worden afgewerkt op 24, 25 en 26 oktober.

PSV en Ajax gaan op bezoek bij Volendam en amateurclub De Dijk. Feyenoord treft Swift, dat woensdag Vitesse uitschakelde, in De Kuip. Voor Ajax betekent de clash met De Dijk een Amsterdams onderonsje. 

FC Utrecht werd bij de loting voor de tweede ronde gekoppeld aan VVV-Venlo. Willem II neemt het in Tilburg op tegen sc Heerenveen en voor FC Groningen staat eind oktober de verre reis naar Roda JC op het programma. Heracles Almelo speelt thuis tegen FC Lisse óf Hoek. Er loopt momenteel een onderzoek naar die wedstrijd

Alle duels
De Dijk - Ajax
FC Volendam - PSV
Feyenoord - Swift
Fortuna Sittard - Go Ahead Eagles
Heracles Almelo - FC Lisse/Hoek
Almere City - AZ
NEC - Achilles '29
PEC Zwolle - Kozakken Boys

VVV - FC Utrecht
Katwijk - VVSB
GVVV - Koninklijke HFC
FC Twente - FC Eindhoven
FC Den Bosch - SC Cambuur
Willem II - sc Heerenveen
Roda JC - FC Groningen
RKC Waalwijk - De Treffers

Lees meer over:KNVB beker

Plaats een reactie

Bengelino +6694
donderdag 21 september 2017 om 23:29
Een ding is 100% zeker, Feyenoord ligt uit de beker
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:30
En Ajax ook ;-)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:44
Helemaal niet.... Ze zitten er nog in hoor ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:48
Vind het een leuke loting!
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:51
Ajax mag tegen een Amsterdamse club. Jullie tegen de ''Vitesse beul''... Als dat maar goed komt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:56
Gelukkig spelen we thuis ;-)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:57
Haha mag toch niet hopen dat ze hetzelfde flikken tegen jullie. Dan is het wel erg triest gesteld met het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:01
Dat zou een schande zijn. Pittige week voor Feyenoord Shakhtar, Ajax en Swift. Denk dat het 2e elftal speelt.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:02
Verlies, verlies en winst...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:20
Dat hoop jij. ;-)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:21
Hoezo hoop ik dat? :O :O
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:24
Dat denk ik ;-)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:29
Maar of ik dat ook denk is nog maar de vraag ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:32
Alleen jij weet het antwoord!
Zelf hoop ik op 3x winst, maar dat is niet realistisch.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:35
Ik denk verlies, gelijkspel en winst.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:40
Ik blijf hoop houden op een stunt tegen Shakhtar maar denk dat je gelijk hebt.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:44
Zeker is dat te hopen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:08
Kap nah eens met dat ongein! Hoor je het eens een keer van een ander-:)

Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 18:11
Waar bemoei jij je mee ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:16
Voel me de aangewezen persoon hiervoor;-)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 18:16
Dan is het goed ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:18
Mooisow-:)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:15
TomN10 +396

vrijdag 22 september 2017 om 00:00

Waarom ben jij altijd de eerste die reageert met een anti-Feyenoord smaakje op elk willekeurig topic? Heb je geen leven of zo?


Hij heeft nog steeds geen antwoord van je gekregen?
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 19:18
Haha dat was niet tegen mij gericht ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:57
Haha zie het al tegen die Bengelino had ie het dus. Sorry goos, het is ook zo verwarrend op VP dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 20:09
Haha veel te veel reacties ;-)
Vind ik leuk
TomN10 +505
vrijdag 22 september 2017 om 00:00
Waarom ben jij altijd de eerste die reageert met een anti-Feyenoord smaakje op elk willekeurig topic? Heb je geen leven of zo?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 02:53
Makkelijke likes halen bij Ajax supporters.
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:10
Want die vinden zo'n reactie per definitie geweldig?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:12
Kleuter.
Vind ik leuk
Noudyo. +10430
vrijdag 22 september 2017 om 08:01
Het is toch een grap, of is sarcasme tegenwoordig zo moeilijk eruit te halen?
Vind ik leuk
TomN10 +505
vrijdag 22 september 2017 om 09:48
Nee, dat snap ik ook wel. Vind het gewoon opvallend. Stoort me eigenlijk niet, ik lees er over het algemeen toch overheen. Ik zou het van mezelf alleen zielig vinden om dat steeds te doen. Ik dacht ik zeg het maar het helpt natuurlijk toch niet ;).
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:46
Dat worden weer penalty's...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:29
Verrassend Feyenoord weer thuis !
Vind ik leuk
010Fr +816
donderdag 21 september 2017 om 23:30
Verrassend Ajax tegen een amateur !
Vind ik leuk
Richard020 +10199
vrijdag 22 september 2017 om 00:01
Feyenoord toch ook, dubbel verassend?
Vind ik leuk
010Fr +816
vrijdag 22 september 2017 om 00:05
Nee na 3 jaar werd het ook wel een keer tijd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:05]
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 00:38
Amateurs loten we vrijwel nooit ;-)

Maar zoals Pietje2015 aangeeft spelen we wel verdacht veel bekerwedstrijden in De Kuip.
Vind ik leuk
Richard020 +10199
vrijdag 22 september 2017 om 00:56
Dat geluk hebben jullie, er wordt echt wel eerlijk geloot. Wel leuk Swift droomde van een wedstrijd tegen Feyenoord en het is uitgekomen, mooier kan je het toch niet krijgen? Geweldig voor zo een klein amateur cluppie.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 01:06
Ja zeker. Voor die gasten echt iets om nooit meer te vergeten!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:41
Nou....8-0 op de kloten krijgen. Wat leuk. Sodemieter op joh.
Vind ik leuk
luccerd +2449
vrijdag 22 september 2017 om 07:02
Fles azijn gehad?
Vind ik leuk
Moa +1627
vrijdag 22 september 2017 om 07:15
In het mooiste stadion dat er ooit in Nederland gestaan heeft mogen spelen tegen de landskampioen. Een onvergetelijke ervaring, nee dat wil je als amateur voetballer niet meemaken....

Zucht.... :)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:08
Het is toch juist veel mooier om te spelen op een amateurveld voor de Feyenoorders ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:30
Nee wij willen alle wedstrijden in de Kuip ;)
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:31
Tsja wat wil je ook met de KNFB he ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:35
Alles is allang gepland. De volgende ronde Vvsb thuis.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:36
Ja jullie hadden vorig seizoen ook al het geluk mee van de KNFB...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:42
Toen moesten we uit tegen Vitesse. Schandalige loting ;-)
Vind ik leuk
Moa +1627
zaterdag 23 september 2017 om 08:34
Dat heeft ook zeker zijn charme, het is een toevoeging dat de amateur ploegen alleen thuis loten in de eerste ronde met prof clubs.

Maar als amateur is het toch de ultieme droom een keer tegen Ajax Feyenoord of PSV te spelen in zo'n volgepakt stadion.. Ervaring voor het leven.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
zaterdag 23 september 2017 om 09:32
Die regel was er ooit. Amateurs per definitie thuis tegen een profclub.
Maar het enige wat dat tot gevolg had was een horde burgemeesters van kleine kutdorpjes die hun kans voro hun 15 minutes of fame zagen en alles ongeveer gingen "Ist Verboten".
Dus dat was weer gauw afgelopen die regel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:34
vraag me af of de bovenste ring open zal gaan voor de wedstrijd maar blijft een mooie pot voor de amateurs
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:01
Ja en?

Tuurlijk is het een droom voor die gasten om in de kuip tegen Feyenoord te spelen. Gaan ze nooit meer meemaken! Dan is die evt 8-0 van geen belang hoor.

Als je dat niet snapt........
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:07
Vermoedens van matchfixing..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:20
Tuurlijk. Het Swift balletje is even in de kut van Hélène gedrukt toen die dat zei zodat het balletje lekker warm was voor de loting. En volgens mij het balletje van Feyenoord in de reet lekker besmeurt met schijt zodat ze die als eerste pakten. Hmhm matchfixing. Vermoeden van.....
Vind ik leuk
Richard020 +10199
vrijdag 22 september 2017 om 14:24
Jouw neem ik niet eens meer serieus na je onbenullige uitspraak over dat 9 jarig jochie.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:14
Haha je doet maar.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:06
Anders kan er niet gewonnen worden he ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:52
Verassend? Worden de wedstrijden gespeeld in crematorium Arena en crematorium De Kuip?
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:13
Ik zou onderzoek naar wanpraktijken rondom de bekerloting laten instellen.



Maar dan zou ik graag ook te weten komen wie die veertig leeghoofden zijn die je ' liken '...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:34
Dat is juist saai, halfleeg stadion, waarschijnlijk een 4-0 en Kramer
Vind ik leuk
Nuance +3167
donderdag 21 september 2017 om 23:40
Jij bent de laatste paar jaar je huis niet uit geweest zeker? Zelfs tegen Hoek 3 jaar geleden zat het vol.
Vind ik leuk
WTSGD +314
donderdag 21 september 2017 om 23:46
Niet overdrijven. Zaten er 35000 ofzo.
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:23
21.000.....

de rest is erbij verzonnen....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:56
Zoals wekelijks in Amsterdam?
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 12:31
Hmm ja, zoiets denk ik....

Elk plekje is in ieder geval betaald en dan is het inderdaad jammer dat niet iedereen er is. Dat is en blijft toch het mooiste: een bomvol stadion.
Vind ik leuk
zwollie +3913
vrijdag 22 september 2017 om 06:53
Zelf tegen een ploeg uite 5 de klasse amateurs zit de kuip nog vol.
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:24
Overdrijven is ook een kunst hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:08
Nee.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:43
Hahah, bizar hoor!
Ach wij hebben ook een soort van thuiswedstrijd, en misschien dat onze vrienden uit oud zuid nog een keer kunnen stunten, dit keer in de Kuip tegen Feyenoord.
Zou wat zijn he... ;-p
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:44]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:01
Is Ajax wel welkom in Amsterdam?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:04
Das nog even afwachten, het is namelijk in Amsterdam-Noord.
Altijd een groot risico hoor.

Vraag me ook af of de Swift supporters naar de kuip mogen komen, schijnt dat ze bij Feyenoord niet echt veel met Amsterdammers hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:07]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:08
O ja. Ook nog. Haha. Dat gaat weer leuke rechtszaken opleveren. Want wie is voor Swift en wie is er voor Ajax?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:21
De meeste zullen wel voor allebei zijn haha.
Feyenoord had gewoon uit moeten spelen, gezellig avondje naar Amsterdam om een potje voetbal te spelen, altijd een succes.
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:26
Dan had de gemeente kunnen beslissen om die pot in de Arena te spelen natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:21
Of het Olympisch stadion ...
Nu de zaak Swift nog.
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 08:15
Nee, op last van de gemeente zal de wedstrijd bij de plaatselijke profclub afgewerkt worden....
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 00:41
Dat zou inderdaad wat zijn... Ben bang dat ik dat als Feyenoorder dan nog jaren zou horen ;-)

Maar voor die gasten van die amateurclub wel leuk dat ze nu tegen Feyenoord in De Kuip mogen spelen. Aangezien ze uit Amsterdam komen, neem ik aan dat het merendeel voor Ajax is. Hierdoor spelen ze een soort mini-klassieker. Amsterdam vs. Rotterdam, maar dan net effe anders ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:52]
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:28
Deze klassieker biedt jullie grote voordelen: winst staat voor een keertje zo goed als vast...
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 12:17
Dat is wel een heel lekker gevoel inderdaad ;-)

De laatste keer dat we in de competitie van Ajax wonnen was in het seizoen 2011/2012... Echt alweer veel te lang geleden :-(
Vind ik leuk
Jozef +22969
vrijdag 22 september 2017 om 07:17
Ook hier: verfijnde reactie hoor. 30 likes, ben eigenlijk erg benieuwd naar de verstandelijke vermogens van deze gasten...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:54
net zoals in de vorige bekereditie toen Feyenoord een uitdwedstrijd speelde tegen Vitesse.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6983
donderdag 21 september 2017 om 23:30
Feyenoord weer thuis... tegen Swift.. jahoor.

En Utrecht mag Wèèr uit spelen tegen een ED ploeg.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:30]
Vind ik leuk
WES1907 +350
donderdag 21 september 2017 om 23:32
Nou het is een verrassing dat we niet tegen een Eredivisie ploeg loten. Dat heeft Feyenoord al meer dan eens meegemaakt, dus een keer een makkelijke loting mag wel. Daarbij had ik liever deze week uit tegen Scheveningen of Putten gespeeld, dan thuis tegen ADO. Had Feyenoord wat meer spelers rust kunnen geven met het drukke programma.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
donderdag 21 september 2017 om 23:36
Dat klopt, Feyenoord loot al jaren eredivisie ploegen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:02
Klopt. Eloy Room is de afgelopen dagen gegijzeld door de KNVB maffia en is deelgenoot gemaakt van het duistere en doortrapte plan om de loting te manipuleren. Koude ballen, lauwe ballen en hete ballen; Eloy heeft het moeten oefenen en oefenen, terwijl hij brandend kaarsvet over zijn eigen ballen gegoten kreeg. Nou goed?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 00:42
Dat verklaart een hoop ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:11
Jeetje, je moet scenario schrijver worden man.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:24
Ik had liever Feyenoord thuis gehad dan waren ze er zeker uitgevlogen. Al jaren geen gunstige thuis loting gehad met ADO.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:29
Makkelijke loting mag wel... Sorry maar ik baal ervan dat Ajax in de eerste rondes altijd amateurs loot. Het beker toernooi is altijd al zo saai in Nederland dan zie ik liever wat krakers. En liever bij putten of scheveningen spelen helpt je team niet veel verder om groot te worden. ADO is daarentegen natuurlijk ook niet een zeer goeie meet factor maarja... Een topclub heeft zoveel mogelijk zware wedstrijden achter elkaar nodig. Alleen daar groeit je team van en de eredivisie wellicht nog een beetje..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:54
Feyenoord wist geen raad met het spel van ADO. Dus zo geweldig is Feyenoord niet hoor. Het was ook een geflatteerde uitslag die 2-0 met een beetje geluk was de stand andersom.
Vind ik leuk
Roekoe +4394
donderdag 21 september 2017 om 23:32
Ik weet niet of je het lijstje hebt gezien maar Feyenoord loot al 3 jaar alleen maar eredivisie ploegen. Thuis is inderdaad wel heel vaak maarja
Vind ik leuk
poklane +3144
donderdag 21 september 2017 om 23:30
Pfffff zware loting
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 21 september 2017 om 23:31
haha..lekker een volle Kuip
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:22
De snavels en de lampjes schijten nu al 7 kleuren sproeipoep ;-)
Vind ik leuk
HanV +2218
vrijdag 22 september 2017 om 14:05
Was inderdaad een hele zit, had makkelijk in 10 minuten gepast.
Vind ik leuk
masterpsv +6504
donderdag 21 september 2017 om 23:31
Zo zware loting voor de top 3;).
Vind ik leuk
poklane +3144
donderdag 21 september 2017 om 23:40
Swift niet onderschatten hé ;)
Vind ik leuk
masterpsv +6504
vrijdag 22 september 2017 om 08:01
Altijd lastig inderdaad ;)
Vind ik leuk
Piet44 +235
donderdag 21 september 2017 om 23:31
Feyenoord - Swift altijd lastig , maar weer thuis .
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:31
Beter. Met een zwaar programma is een potje tegen swift prima om wat mensen rust te geven. Al weet je het nooit tegen swift ;-)
Vind ik leuk
Jordanees +9162
donderdag 21 september 2017 om 23:31
Haha zegt hij, Feyenoord en Vitesse kunnen niet tegen elkaar loten.. Uhhh,
ja idd dat kan niet...

Leuk naar De Dijk! gezellig altijd daar!
Ik ben er bij, want ja nu mogen we wel mee.... En leuk voor Swift naar Feyenoord.
op naar stunt 2 :-)

En wat een raar verhaal de pingel reeks van Lisse, apart...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:35
2x zeggen dat die elkaar niet kunnen treffen en dan heeeeeel toevallig degene die Vitesse heeft uitgeschakeld loten.

Ik geloof er niets van.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
donderdag 21 september 2017 om 23:45
Haha, ja apart is dat he;)
Die man kon zich er maar moeilijk uitlulen, waar het hart van vol is zei hij, ow je bent voor Vitesse werd aan hem gevraagd, uhh ja zoiets zei hij?
Raar verhaal! Geloof er ook niets van!

Feyenoord loot trouwens wel vaak thuis laatste jaren in de beker haha
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:57
Ach, Ajax loot wel erg vaak de eerste drie rondes een amateur club de afgelopen jaren. Dat is minstens zo verdacht.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:32
Het is maar net waar je altijd naar kijkt. Feyenoord speelt ook altijd thuis. Zelfs tegen Ajax in de .. o wat was het, tweede ronde, van de beker. Niet zo zeuren en voetballen. Ajax, Feyenoord en PSV zouden eigenlijk elk jaar in de finale moeten staan van dit toernooi. Ongeacht de loting.
Vind ik leuk
Olfie +2849
vrijdag 22 september 2017 om 05:53
Wordt het dan een drie-luik? Met 3 ploegen in de finale?
Vind ik leuk
Mo +8808
donderdag 21 september 2017 om 23:33
Hoe krijgen ze het voor elkaar dat feyenoord altijd thuis speelt? Niet dat uit of thuis tegen Swift uitmaakt maar goed
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:53
Dat heet kansberekening ofzo.
Maar ik heb ook ooit 8 keer of meer op rood ingezet, en daar ging mijn geld wat ik met poker won :(
IS 50/50 lijkt mij, en mensen die daarover zeuren, tja wat moet je ermee.
Vind ik leuk
Mo +8808
vrijdag 22 september 2017 om 00:42
Ik zeur er ook absoluut niet over, zal mij een worst wezen of ze thuis of uit spelen
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 00:45
Kwestie van af en toe een envelopje bij de juiste mensen in de brievenbus gooien :-p
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:18
Werk jij toevallig undercover bij Feyenoord?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 12:12
Sssttt, dat moet geheim blijven ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:33
Zeer gunstige loting voor Feyenoord om Swift thuis te loten. Het kon niet beter zeg, wat een mazzel weer een thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:10
Gelukkig wel. Ik vind het leuk! Gisteren hadden de spelers al een voorkeur voor Feyenoord, mooi toch?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:15
Zeker heel mooi voor die gasten van Swift. Ik ben best jaloers op Feyenoord omdat ze bijna altijd thuis loten en wij met Den Haag al voor de 13e keer uit loten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:26
Dat begrijp ik. Nu 2x achter elkaar uitgeschakeld door ons toch?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:20
Klopt en beide keren uit. Ben blij met elke loting als het maar thuis is.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:24
Jullie zijn wel de laatste ED ploeg die in de Kuip hebben gewonnen. Hopelijk blijft dat zo ;-)
Zat niet op mijn gemak in de Kuip gisteren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:57
We hadden gisteren echt moeten winnen van jullie, het geluk was aan jullie zijde. Jullie hebben de wedstrijd gewonnen, wij de sfeer;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:14
Daar heb je gelijk in! Mooie spandoeken hebben jullie!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:11
Eerlijk van je.
Thanks!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:12
Heerenveen mag ook weer uit hoor..... Nu naar Excelsior en straks naar Tilburg door de week.... Dan krijg je veel supporters mee hoor, op woensdagavond 20:45 uur van Heerenveen naar Tilburg....Als je per ongeluk verlenging en penals krijgt ben je om 02:00 uur thuis....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:06
Dan blijf maar lekker thuis..

Willem II bekert toch door ;). Op 1 of andere manier ligt Heerenveen ons wel als we thuis spelen
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 10:19
Calimerooooo ;p
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:13
Ik calimero??
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 13:16
Haha geintje man ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:23
Haha dat is je geraden ook-:)
Vind ik leuk
Roekoe +4394
donderdag 21 september 2017 om 23:34
Swift komt toch uit adam? Mogen ze dan naar ons toe?
Vind ik leuk
Nuance +3167
donderdag 21 september 2017 om 23:35
Terechte vraag. Er zullen duizenden ajaxsupporters nu ineens voor Swift zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:42
Ik steun elke club die tegen Feyenoord wint
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:54
Wat een mannetje ben je dan ook.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:59
Hoezo? We zijn toch gewoon concurrenten? Ik zal Feyenoord nooit iets ergs gunnen en zou nooit een Feyenoorder aanvallen of wat dan ook maar het is toch niet raar dat ik blij ben als Feyenoord verliest? Je gaat mij niet vertellen dat je het naar vond dat Ajax afgelopen zondag punten verspeelde.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 00:47
Ook Europees? Bij competitie- en bekerwedstrijden hoop ik andersom ook dat Ajax verliest. Daar ben je rivalen voor ;-)

Maar Europees gun ik het de Nederlandse clubs altijd wel. Ik vind het veel leuker om naar een Nederlandse ploeg te kijken dan naar een wedstrijd tussen twee buitenlandse teams.
Vind ik leuk
WTSGD +314
vrijdag 22 september 2017 om 00:05
Haha tuurlijk niet. Een ajacied gunt Feyenoord nooit niets, net zoals andersom.
Vind ik leuk
Degraaf +10287
vrijdag 22 september 2017 om 07:49
Nooit niets = altijd wat ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:55
Dat zijn er niet veel meer dan
Vind ik leuk
5by5 +482
vrijdag 22 september 2017 om 00:35
Dat heb ik nu ook bij elke club die van Ajax wint :-)
Vind ik leuk
5by5 +482
vrijdag 22 september 2017 om 00:36
Betwijfel het.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:34
Na twee jaar van afwezigheid wordt het weer eens tijd voor een opwachting van PEC Zwolle in de finale.
Vind ik leuk
Barbie +817
donderdag 21 september 2017 om 23:35
Gelukkig geen Putten meer in de beker. Wat een aanfluiting zo'n loting op tv met dronken boerenpummels op de achtergrond.
Vind ik leuk
Hammers96 +1201
donderdag 21 september 2017 om 23:41
Groen!! Ik kon er wel om lachen haha
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:45
Ik vind het juist wel z'n charme hebben.
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 21 september 2017 om 23:58
Loop niet zo te zeiken joh, zo gaat dat in een kantine
Vind ik leuk
Forza u +1256
donderdag 21 september 2017 om 23:35
Nu word swift weer onderschat.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:35
Mooie loting. De op papier sterkere tegenstanders moeten uit op een paar gevallen na zoals twente, pec en nec
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:35
Volgens Telegraaf laatste 18 van de 20 lotingen, Feyenoord-thuis. Ajax mag ook niet klagen. Twee hele mooie lotingen zeg.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:37
Weer thuis... zal eens niet voor Feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:39
Wat een verrassing, Feyenoord thuis!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:42
Leuke wedstrijd FC Twente FC Eindhoven!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:47
Maar laten we met de bekerwedstrijd tegen den bosch in 2012 in het achterhoofd ze niet onderschatten! Hopelijk gaat Hake niet zoals McClaren het hele elftal wisselen...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:54
Haké is niet zo'n type trainer. Wij gaan deze gewoon winnen met 4-0 en door naar ronde 3.
Vind ik leuk
WTSGD +314
donderdag 21 september 2017 om 23:49
Het is te hopen dat er wat boefjes met Swift meereizen, anders is het wel een hele saaie loting. Had graag amateur uit willen loten, of een leuke JL club. Sportief is dit het beste, maar voor de supporter wordt het er niet leuker op zulke saaie potjes in de Kuip.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:49
We gaan die gastjes ff F7 swiften in de Kuip met 15-0, die pissen de broek vol in een volle Kuip :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:51]
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 21 september 2017 om 23:50
Dat kan nog behoorlijk lastig worden daar in Volendam voor PSV.
Spelen die overigens ook op kunstgras?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:50]
Vind ik leuk
poklane +3144
vrijdag 22 september 2017 om 00:34
Helaas wel
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:50
Om met voorzitter Langelaar van De Dijk te spreken: "Als je naar Ajax gaat, zie je dat er veel mensen uit de provincie op de tribune zitten. En toeristen. Dat zijn geen Amsterdammers. Bovendien ligt De Arena gevoelsmatig ook niet echt in Amsterdam."

Mooie loting hoor!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:50
Swift thuis, altijd lastig.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:51
Voor degene die altijd wat te zeiken hebben dat Feyenoord altijd thuis loot, het volgende. Zo,n thuiswedstrijd loot je niet, maar koop je.....gewoon om;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:05
De aanstelling van Gudde, doet zich nu al voelen.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
donderdag 21 september 2017 om 23:54
Ik denk dat De Dijk veel liever een keer in de JC Arena wil spelen, wellicht kan er wat geregeld worden ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:54]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:58
In een lege betonbak? Ik denk het niet! ;-)
Vind ik leuk
Jordanees +9162
vrijdag 22 september 2017 om 00:04
Jij bent nooit binnen geweest zie ik, ziet er mooi uit en ja van de buitenkant zie je her en der beton geen ijzer geen hout maar beton, het is me wat. Overigens is dat dadelijk verleden tijd na de renovatie.

En het stadion zal aardig gevuld zijn maak je daar maar niet druk om;) en voor De Dijk is zo'n ervaring mooier lijkt mij.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:55
Swift mag spelen op het heilige gras van de Kuip, een jongensdroom voor die gasten! Stel dat ze 020 hadden geloot, dan hadden ze een lege betonbak gehad.. De Kuip zal daarentegen weer gewoon vol zitten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:57]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:00
Ga maar gauw slapen, zal je vast een natte droom krijgen over dat oh zo geweldige feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:56
De gelegenheidsaanhang van Ajax komt er in Volendam pas achter dat De Dijk elders speelt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 23:56]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:05
Jij bent wel erg vaak met Ajax bezig he? Jij durft een ander uit te maken voor troll en blijkt zelf een overjarige troll te zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:36
Self-fulfilling prophecy; je persisterende selectieve perceptie- en verontwaardiging zijn niet onopgemerkt gebleven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:36]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:03
Nu weer drie ere divisie ontmoetingen. Het gaat hard zo met die clubs.
Vind ik leuk
darmianto +7844
vrijdag 22 september 2017 om 00:18
Jaaaa Feyenoord - Swift!! 0-1 na 120 min :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:40
0-10
Vind ik leuk
Johan.l +4080
vrijdag 22 september 2017 om 00:45
NEC-Achilles slaan die elkaar ook de hersens in??
Vind ik leuk
Degraaf +10287
vrijdag 22 september 2017 om 07:53
Wie van die twee hebben hersens dan?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
vrijdag 22 september 2017 om 04:26
Altijd leuk voor de amateurclubs, maar eigenlijk gaat die beker nergens over. Je moet gewoon geluk hebben met de loting. De Dijk, Volendam en Swift tegen Ajax, Psv en Feyenoord. Spannend hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 05:48
Knikker die reserve Amsterdammers van de Dijk er maar uit. :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:56
Ze zullen toch wel van volendam winnen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:12
:-) maar natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:08
Fey krijgt het ook altijd voor elkaar om thuis te spelen.
Vind ik leuk
Teo Smith +13796
vrijdag 22 september 2017 om 06:31
Zo zo een keer tegen de amateurs.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:40
Aboutaleb de joden komen dr aan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:41
Straks krijgen we nog het nieuws dat Swift de helft van de ploeg van Jong Ajax huurt ;-).

Maar goed leuke loting 2 amateurs clubs in elk geval naar de volgende ronde.

Twente krijgt het lastig tegen Eindhoven verwacht ik en RKC tegen De Treffers.

Volendam uit voor PSV is ook niet makkelijk zeker gezien de vorm de ze nu hebben.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 09:46
Dat moet een makkie zijn voor de top 3.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:13
Dat zou je vooraf wel zeggen ja, maar het blijft oppassen geblazen dat je niet tegen onderschatting aanloopt.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 18:16
Ja dat ben ik met je eens. Maar het moet eigenlijk makkelijk te doen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:18
Bal blijft rond he...er kunnen de gekste dingen gebeuren in de voetballerij.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 18:51
Dat hebben we gezien met Vitesse. Maar dat is best wel beschamend. Het is leuk voor Swift. En respect voor hun verder... Maar dat zegt wel iets over het Nederlands voetbal. We zijn in dat opzicht geen Engeland.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:13
Het Nederlands voetbal is al jaren van een zwak niveau en het niveau blijft maar dalen.

Tegen dit soort tegenstanders moeten Eredivisieclub gewoon winnen, hoe maakt niet uit, als er maar gewonnen wordt!
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 19:16
Precies! Bedoel kom op man.. je speelt tegen een amateurclub, met alle respect.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:01
Even zonder dollen....wanneer heeft Feijenoord voor het laatst uit gespeeld in de beker?

De Dijk vs Ajax...de eerste stadsderby die eigenlijk over een paar jaar had moeten zijn. Althans als we de voorzitter van De Dijk moeten geloven!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:49
Vorig jaar uit tegen Vitesse. Nu 2x thuis geloot.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:31
Aah...ok duidelijk.
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 22 september 2017 om 11:14
En weer heeft Feyenoord een thuis wedstrijd uit in de beker wil het nog wel eens mis gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:23
Moet te doen zijn ;-)
De Dijk....vroeger waren dat allemaal jongens uit"Flora dorp"daar moest je echt niet mee fucken!!
Zelfs de moffen kwamen daar in 40-45 niet graag.
Ik kan het weten ik kom zelf ook uit Noord.

fijn weekend allemaal
Vind ik leuk
AlbS +219
vrijdag 22 september 2017 om 15:26
Wat een Beker toernooi. Doe mij nog maar een amateur club. Als je die samenvattingen ziet! Allemaal veredelde trainings partijtjes. hup er ligt er weer in. Even terug naar de midden lijn. Sjok, sjok. Voor die amateurs is het de dag van hun leven, maar het voetbal schiet er geen zak op. Nederland voetbal dwerg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Loting KNVB Beker: Ajax en Feyenoord treffen amateurs, PSV naar Volendam