Berghuis: Ik zag de beelden terug en dacht: wat zou ik kwaad zijn geweest

Berghuis: "Ik zag de beelden terug en dacht: wat zou ik kwaad zijn geweest"

vrijdag 22 september 2017 om 07:09

Steven Berghuis baalt dat hij er zaterdagavond tegen NAC Breda niet bij is. De aanvaller van Feyenoord is geschorst vanwege zijn rode kaart tegen PSV van afgelopen weekend. 

"Die botsing met Luuk de Jong", zucht Berghuis in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik zag de beelden terug en dacht: wat zou ik kwaad zijn geweest als ik het slachtoffer was en de dader werd niet van het veld gestuurd. Rood was terecht geweest, ik blijf er wel bij dat die tweede gele kaart van Kuipers, na het aanraken van Jorrit Hendrix, erg overdreven was."

De Jong moest geblesseerd van het veld af. Een dag later nam Berghuis contact op met de PSV-spits. "Ik zat ermee, ik ben ook helemaal niet zo'n speler die dat soort dingen doet. Ik wilde een verkeerde aanname corrigeren, de botsing daarna was echt snoeihard. Ik deed er nog alles aan om hem niet te raken of in elk geval niet zo hard. Ik hoop dat het snel weer goed gaat met Luuk en ik ben blij dat hij het goed opnam. Ik heb het nu afgesloten, want het duurde wel even."

Plaats een reactie

Butsbal +3745
vrijdag 22 september 2017 om 07:15
"Of ik elk geval niet zo hard" haalt je bewering onderuit dat je hem niet wou raken gaperd
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
vrijdag 22 september 2017 om 07:23
Als je de actie eenmaal hebt ingezet, komt er een punt waarop je je realiseert dat je te laat bent en ipv de bal, de speler gaat raken.
Dat is het moment waarop je kunt proberen de schade te beperken.

Dus nee, haalt zn bewering niet onderuit, brengt juist nuance aan en getuigd van realiteitszin.

En rood had inderdaad niet misstaan in dit geval.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:40
Klopt. Hij haalt ook duidelijk zijn been terug... En Luuk gaat ook een sliding aan...

Ben nog steeds van mening dat er maar weinig aanvallers rondlopen die goed een sliding uit kunnen voeren. SCHOENMAKERS BLIJFT BIJ UW LEEST!
Vind ik leuk
Guust +3582
vrijdag 22 september 2017 om 08:36
Dus alleen Dick Schoenmaker had dat mogen doen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:24
Daar bedoelt hijee dat hij Luuk niet kon ontwijken But
Vind ik leuk
Andre As +4655
vrijdag 22 september 2017 om 07:27
Rood was terecht geweest, ik blijf er wel bij dat die tweede gele kaart van Kuipers, na het aanraken van Jorrit Hendrix, erg overdreven was."


Leer eerst de spelregels voordat je wat doms zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:52
Strikt genomen heb je gelijk. Maar Kuipers had dan alles zo strikt moeten foen. En heeft dat niet gedaan. Nu leek het een goefmakertje. En het scheelt Berghuis meer wedstrijden schorsing tov een directe rode kasrt
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:44
Die 2e kaart is gewoon terecht. Duidelijk vasthouden en dus geel. Bij kleinere clubs is dat standaard. Bij de Top-3 krijgen de spelers al minder vaak een kaart daarom zal hij het ook wel overdreven vinden.

En nou niet gelijk Calimero roepen want het is gewoon een feit.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:13
Als je voor zoiets elke keer geel zou geven zou je geen wedstrijd meer uitspelen. Ik vind dat Berghuis zich redelijk opstelt in deze.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:28
op zich mee eens. maar als je ziet hoevaak dit gebeurt in een wedstrijd, even de man bij de schour pakken, gebeurde in de 1ste helft ook een aantal malen , en dan gaf Kuipers wel een vrijetrap maar geen geel.

maar het lijkt wel alsof wanneer een speler al geel op zak heeft , scheidsrechters opeens sneller een kaart trekken als een speler zo een overtreding maakt. dan wanneer ze geen geel op zak hebben
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:41
Mooi dat Berghuis het erkend, zou lozano eens een voorbeeld aan kunnen nemen....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:42]
Vind ik leuk
Sazzz +7972
vrijdag 22 september 2017 om 08:10
Verschil is wel dat Lozano niemand het ziekenhuis in schopt en een dikke schorsing aan zijn broek heeft
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:26
Het verschil is dat dee tackle van Lozano vol frustratie zat...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:23
Je kunt ook gewoon zeggen, dat het netjes is van Berghuis om contact op teemen met Luuk de Jong. Er zijn genoeg spelers die dat niet eens doen.

Ik vind het een goede reactie van Berghuis, hij geeft toe,en bied zijn excuses aan bij Luuk de Jong zelf. Wat moet hij nog meer doen dan?
Vind ik leuk
HansVites +1649
vrijdag 22 september 2017 om 11:16
Dus je vind zelf dat het rood was Berghuis dan was het dus toch opzet anders zeg je zoiets niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Berghuis: "Ik zag de beelden terug en dacht: wat zou ik kwaad zijn geweest"