Update: Ajax geeft duidelijkheid over locatie van bekerduel met stadgenoot

Update: Ajax geeft duidelijkheid over locatie van bekerduel met stadgenoot

vrijdag 22 september 2017 om 18:37

De bekerwedstrijd tussen de Amsterdamse amateurs van ASV De Dijk en Ajax wordt mogelijk gespeeld in het Olympisch Stadion. Dat laat voorzitter Ton Langelaar weten aan AT5.

De thuisbasis van De Dijk ligt in Amsterdam-Noord. "In principe hebben we de faciliteiten. We kunnen het thuis doen", zegt Langelaar. "Maar logistiek is het wel lastiger, zo'n grote wedstrijd. Het Olympisch Stadion is een reële optie." De club besluit maandagavond of het een thuiswedstrijd in Noord wordt, of dat er uitgeweken wordt naar Zuid.

In 2014 vond er ook al een bekerduel van Ajax plaats in het Olympisch Stadion. Destijds was de 'thuisploeg' JOS Watergraafsmeer, dat niet op het eigen terrein kon spelen vanwege onvoldoende licht. Ajax won dat duel met 0-9. Arek Milik maakte in die wedstrijd liefst zes doelpunten.

Update 18.37 uur: De kans lijkt nihil dat de bekerwedstrijd tussen Ajax en De Dijk in het Olympisch Stadion wordt gespeeld. De eredivisionist tweet vrijdag dat het duel is vastgesteld op 25 oktober op sportpark Schellingwoude, de thuisbasis van de stadgenoot.

Lees meer over:KNVB bekerAjax

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 11:15
Leuk, Olympisch stadion.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 22 september 2017 om 12:13
Waarom is in de beker niet gewoon de simpele regel: je speelt thuis. Kan dat niet, dan speel je uit. Niet in een anders stadion. Dus bij de amateurs: kan dat niet, dan speelt Ajax thuis. Gezeik altijd met die stadion-shuffle.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:40
Nou ja, gelukkig is het wel in Amsterdam :-)

Maar je hebt een punt hoor alleen is dat natuurlijk een probleem wat je blijft houden met bekervoetbal. Gewoon afschaffen :-)
Vind ik leuk
Dorzon +2396
vrijdag 22 september 2017 om 13:32
of nog simpeler, als je geen acomodatie hebt voor bekervoetbal dan mag je niet meedoen. Simpel.
Als verstappen geen raceauto heeft mag hij ook niet meedoen bij de F1
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 22 september 2017 om 13:38
Eis is een veld wat voldoet, en dat hebben ze. Tegen een club als bv FC Oss had De Dijk ook geen probleem gehad. Nu komen er extra veel toeschouwers en is er een probleem. Oplossing: spelen in de Arena.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:54
Dan zouden amateurclubs dus altijd uit moeten spelen tegen grote clubs. Lijkt mij ook wat krom.
Vind ik leuk
Thobar +2749
vrijdag 22 september 2017 om 21:11
Goh als de Uefa die regel vroeger had gehad had Ajax zijn Europa Cup wedstrijden nooit in het Olympisch Stadion kunnen spelen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 22:31]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:25
Ik zeg doen, blijft mooi om in dat stadion te spelen en het staat er toch dus waarom niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:36
Was mijn eerste gedachten ook al bij de loting! Wel mooi voor zo'n club om in het Olympisch Stadion te spelen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 05:35
Precies! Lekker man!
Vind ik leuk
El Lobo +1184
vrijdag 22 september 2017 om 12:05
Charme van het bekervoetbal is juist dat de kleine clubs tegen grote clubs kunnen spelen.

Houd 't op je eigen clubje;-)
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 12:27
Speelt er nog wel een club in hun eigen stadion in de beker?
Zag gisteren ook heel klein stukje van Groningen bij een zooitje amateurs en dacht: wat een idioot groot stadion voor amateurs.
Was dus De Galgenwaard
(het was echt een heel klein schermpje waar ik op keek...)
Vind ik leuk
Kuip +3388
vrijdag 22 september 2017 om 17:40
Olympisch Stadion is een toplocatie. Jammer dat er geen vaste bespeler is. Maar de Dijk heeft plannen om profvoetbal te gaan spelen. Het zou fantastisch zijn om dan de vaste bespeler van het stadion te worden.
Vind ik leuk
Basschot +1736
vrijdag 22 september 2017 om 18:54
De Dijk is Amsterdam Noord.. Waarom zouden ze dan in Amsterdam Zuid moeten gaan spelen?
Vind ik leuk
Kuip +3388
vrijdag 22 september 2017 om 20:40
Omdat er een prachtig stadion staat.
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 14:57
Maar met de Dijk zal het er nooit vol zitten. Stadion van 5 duizend is al veel
Vind ik leuk
Kuip +3388
zaterdag 23 september 2017 om 15:03
Dat probleem had FC Amsterdam ook. Maar met een beetje creativiteit .....moeten er toch minstens 10.000 mensen tweewekelijks naar toe.
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 18:14
Weinig mensen hebben nu wat met De Dijk dus ze zullen zeker creatief moeten zijn. Voor de tijd van FC Amsterdam hadden clubs als DWS, Blauw Wit en Volewijkers wel veel fans (zelfs meer dan Ajax) dus zou wel mogelijk moeten zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:41
Prima oplossing, ik heb daar prima herinneringen aan toen we daar Europees speelden uit de tijd van De Meer.
Vind ik leuk
Foebele +35305
vrijdag 22 september 2017 om 18:54
Ben bij de laatste wedstrijd geweest in het Olympisch Stadion, wist dat toen alleen niet, pas later kwam ik er achter dat het de laatste pot was.

Dit was in 1996 in de CL, thuis tegen Panathinaikos. Die wedstrijd werd tegen de verhouding in met 0-1 verloren. Gelukkig maakte Litmanen alles goed in Griekenland en stonden we daardoor in de tweede CL finale op rij. Het is dat de UEFA corruptie zo ongeveer uitgevonden heeft, anders had die titel nu alsnog bij ons in de kast gestaan.

Er is immers inmiddels al een tijdje duidelijk dat Juve die wedstrijd (of beter gezegd enkele jaren lang) volledig onder de stimulerende middelen zat.
Vind ik leuk
Foebele +35305
vrijdag 22 september 2017 om 18:49
Dat Olympisch stadion heeft toch altijd nog z'n functie, dat mogen ze echt nooit slopen! Jammer genoeg nu niet deze pot, maar volgens mij speelde we er vorig jaar ook al een bekerpot.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 18:49]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:57
"ajax geeft duidelijkheid"??

Ik mag aannemen dat de knvb de eindbeslissing heeft?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:02
Wie speelt er nu thuis? De Dijk toch?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:04
geen idee meer
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:22
Ja en Ajax weet overduidelijk meer van de huidige gang van zaken dan jij dus ik vertrouw meer op Ajax dan op ene 'stratumseind' op VoetbalPrimeur
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:25
ik heb nergens gezien dat ik ene "AjaxdegrootstetrotsvanMokum" gevraagd heb om mij te "vertrouwen"
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:27
Niemand hier zit ook te wachten op een psv supporter die lekker bijdehand loopt te doen. Iedereen snapt dat knvb de eindbeslissing heeft echter weet ajax zelf hoe de onderhandelingen er voor staan met de dijk. Blijkbaar is het olympisch stadion zo goed als zeker geen optie dus dan doet de keuze van de knvb daar niet toe want die bepalen dat uiteindelijk niet. Het is altijd nog de keuze van de dijk.

Overigens is het nu ook al bevestigd dat de knvb zelf voor schellingwoude heeft gekozen ipv het olympisch stadion, Ajax brengt alleen deze informatie naar buiten naar de eigen fans.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 19:29]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:45
ook heb ik je niet gevraagd om op me te wachten
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:30
Hou maar gewoon op met je goedkope manier van likes scoren, raar ventje
Vind ik leuk
036 +2840
vrijdag 22 september 2017 om 20:57
Niemand zit op jou te wachten vriend!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:59
gelukkig maar
Vind ik leuk
036 +2840
vrijdag 22 september 2017 om 20:56
Jij in ieder geval niet!!
Vind ik leuk
bdr +133
vrijdag 22 september 2017 om 20:09
lekker belangrijk zo n 0-8 wedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:01
Dat zou hartstikke leuk zijn. Toch een ander gevoel dan dat AJAX thuisvoordeel zou hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 01:19
Bah weer op dat kunstgras !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Ajax geeft duidelijkheid over locatie van bekerduel met stadgenoot