Eredivisie-subtopper wil niet mee in top-drie-hype: Ik ga dat niet roepen nu

    Eredivisie-subtopper wil niet mee in top-drie-hype: "Ik ga dat niet roepen nu"

    vrijdag 22 september 2017 om 15:26

    John van den Brom wil nog niets weten van een aanval op de traditionele top-drie. AZ presteert uitstekend en in de media wordt al gesproken op een mogelijke klassering in de top-drie.

    "Ik ga dat niet roepen nu. Laten we rustig blijven. Het is nog steeds onze doelstelling om bij de eerste vijf te eindigen dit seizoen", zegt Van den Brom op een persconferentie volgens het Algemeen Dagblad. Zijn voorzichtigheid neemt niet weg dat Van den Brom lyrisch is over zijn eigen ploeg. "Dan zit ik echt te genieten op die bank. Er is veel frisheid in de ploeg. En de mix tussen oude en jonge jongens is goed."

    AZ speelt zondag tegen Excelsior. Op een uitwedstrijd tegen PSV hebben de Alkmaarders een redelijk makkelijk programma in de eerste maanden. "Toch vind ik wel dat we zijn getest. In de voorbereiding in Griekenland tegen Olympiakos bijvoorbeeld hebben we gezien dat verdedigingsfouten direct worden afgestraft. En in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen PSV speelden we heel goed, maar konden we toch niet winnen. Daarom zeg ik ook: er is nog veel te verbeteren."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    pos +7885
    vrijdag 22 september 2017 om 15:38
    Excelsior. Brrrrrrr.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4304
    vrijdag 22 september 2017 om 17:19
    Die 3-2 doet nog steeds pijn...
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    vrijdag 22 september 2017 om 15:39
    Dit is ook de houding van Erik ten Hag, hoewel bij mij de wens de vader van de gedachte is en ik rustig zeg te willen streven naar een plek bij de eerste drie. Dan noem ik het maar niet de top drie zolang we nog gewoon van FC Groningen kunnen verliezen, heb nog steeds de smoor in over al die gemiste kansen. Nog steeds ook zeg ik dat FC Groningen dus de terechte winnaar was.
    Vind ik leuk
    Koeien +2113
    vrijdag 22 september 2017 om 15:42
    maar in het artikel van vanochtend om 07:37 staat, ik quote:"Dat we na vijf wedstrijden mede bovenaan staan, is een bevestiging dat we echt mee willen gaan doen. AZ heeft de ambitie om altijd in de top vijf te spelen, maar we willen ook de top drie eens serieus aanvallen."

    Dus wat is het?
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 22 september 2017 om 16:20
    Gewoon lekker mee doen.

    Bij AZ weet je altijd dat je kan winnen, je gaat een keer verliezen, dus we zien wel waar we eindigen maar ik hoop op kwalificatie EL want een jaar zonder europese wedstrijden is wel erg jammer.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4304
    vrijdag 22 september 2017 om 18:26
    Jaar zonder Europees is voor AZ jammer maar het biedt ook voordelen. In het kampioensjaar speelde AZ ook niet Europees. Die 10-15 wedstrijden kunnen je aardig opbreken.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    zaterdag 23 september 2017 om 17:57
    Absoluut. Maar Ajax en PSV zijn nu ook zonder Europees, dus....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3322
    vrijdag 22 september 2017 om 15:43
    Als vd Brom nou ook nog eens logische keuzes maakt kan AZ dit jaar Europees voetbal halen wat voor AZ prima resultaat zou zijn. Zo'n Helmer deed het uitstekend maar die verdwijnt ineens op de bank. Waarom krijgen altijd dezelfde een kans. Iemand als Garcia of Friday krijgen telkens weer een nieuwe kans en laten zelden iets zien.
    Vind ik leuk
    Huub96 +24
    vrijdag 22 september 2017 om 15:54
    Geen top 3, maar gwn kampioen!
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +113
    vrijdag 22 september 2017 om 15:58
    Vitesse uit ook al gehad. Ook niet de makkelijkste
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6595
    vrijdag 22 september 2017 om 16:10
    Vd Brom en rustig blijven... jaja...
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 22 september 2017 om 16:17
    Als Stengs niet uitgevallen was tegen PSV dan had AZ die wedstrijd ook gewonnen, dat is mijn mening want PSV werd vanaf de aftrap terug gedrongen.

    Het is een mooie reeks, waar ook Vitesse tussen zat, maar idd houdt dit maar eens vol. Ik wil graag die winnaars mentaliteit zien die ik eigenlijk al jaren mis bij de spelers van AZ, vaak te snel opgeven en koppies laten hangen. Loop eens als echte mannen het veld op en kijk de tegenstander in de ogen en straal uit dat er niets te halen valt tegen AZ.

    Hopelijk zondag weer de 3 punten en wie weet wat er kan gaan gebeuren.

    Forza AZ.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3875
    vrijdag 22 september 2017 om 19:10
    John is geen beleidsbepaler maar de heren Eenhoorn en Huiberts zijn dat wel en die vinden dat AZ na 2x achter elkaar 3e en 4e te zijn geëindigd structureel in de top 4 moet eindigen.

    Al sinds 2015:
    http://www.fanvanaz.nl/archives/15374
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 19:20]
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 08:25
    Gewoon lekker van week tot week bekijken en genieten van het moment. Als dat lang genoeg doorgaat zie je vanzelf wel waar dat toe leidt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eredivisie-subtopper wil niet mee in top-drie-hype: "Ik ga dat niet roepen nu"