Van Bronckhorst blij met Feyenoorder: Ik weet dat ze hem in Zeist volgen

Van Bronckhorst blij met Feyenoorder: "Ik weet dat ze hem in Zeist volgen"

vrijdag 22 september 2017 om 15:46

Giovanni van Bronckhorst heeft met Sofyan Amrabat gesproken over diens interlandcarrière. De Feyenoord-middenvelder kan kiezen tussen Marokko en Nederland.

Deze week werd de keuze tussen Marokko en Nederland plotseling onderwerp van gesprek voor Amrabat. "Ik heb het er met hem over gehad", vertelde Van Bronckhorst vrijdag tijdens het wekelijkse persmoment volgens Voetbal Inside. "Hij is er nog niet uit. Ik weet dat ze hem in Zeist volgen."

Amrabat droeg al één keer het shirt van Marokko. Dat gebeurde echter tijdens een vriendschappelijk duel, waardoor zijn keuze nog niet definitief is.

Opvallend is dat de rechtspoot, die in de zomer voor zes miljoen euro verkaste van FC Utrecht naar De Kuip, nog niet één keer in de basis stond bij Feyenoord in de Eredivisie. Van Bronckhorst is niettemin dik tevreden over de middenvelder. "Mooi dat Amrabat het goed doet. Dit soort luxe wil je als trainer hebben. Dat je moeilijke keuzes moet maken."

Poll

Is Amrabat goed genoeg voor Oranje?

(2031 stemmen)

Plaats een reactie

mcmodd +12084
vrijdag 22 september 2017 om 15:51
Zet hem op Sofyan, als iemand het niveau van het Nederlandse elftal overstijgt ben jij het wel. Voel je vrij om te kiezen, je vrienden zullen je sowieso steunen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:05
Dat zou nog we eens tot een broedertwist kunnen komen dan, be benieuwd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:10
Nordin en El Ahmadi loodsen hem wel naar Marokko toe. Al moet Karim roeien. Wat maakt hem dat uit.
Vind ik leuk
Roekoe +4394
vrijdag 22 september 2017 om 16:25
Als zijn vrienden Marokkaans zijn weet ik zo net nog niet of ze zijn beslissing steunen.
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 22 september 2017 om 15:52
Make him proud.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:54
Eerst maar eens een basisplaats bij Feyenoord krijgen. Oranje is nog heeel ver weg voor hem
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:04
hij is al vaker ingevallen dan die vincent janssen bij hotspursss
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:07
Hij heeft nog geen eens een basisplaats.

En morgen kan hij er geen pepernoot meer van. Laat hem eerst eens Utrecht en Vitesse van de mat spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:36
Nou Wim. Ff aardig blijven. Vitesse prima maar tegen FC lekker op de bank houden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:05
Oooh... sorry. Groningen en Heerenveen dan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:41
Prima. En natuurlijk Vitesse, AZ, Ajax, PSV.
Jullie kampioen met dank aan Soufyan en wij de beker en een derde plaats Dan mag hij meedoen tegen FC om de JC schaal
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:12
Ook weer geregeld. Het volgend seizoen maar weer ...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:16
Niet alleen in Zeist, ook de AIVD houdt een oogje in het zeil haha
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:37
Je moet vooral zelf lachen hè ?
Die ene like is zeker van je 2e account.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:29
Hij heeft ons niet zes, maar vier miljoen gekost.

Ben behoorlijk van hem onder de indruk. Die gaat zeker een vaste waarde worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:29]
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 16:51
Wie gaat eruit dan
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:34
Het geeft mij als Feyenoorder een opgelucht en veilig gevoel als Amrabat in de basis staat. Must I say more?
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 22 september 2017 om 16:34
Lekker voor Marokko laten spelen zo'n uitzonderlijk talent is het niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:41
klopt. Maar noem er eens 2 die wel uitzonderlijk zijn?
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 22 september 2017 om 16:50
Gio is ook zo goed in moeilijke keuzes maken..... NOT
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:39
Ik las ergens dat hij met jeugdelftallen van Marokko speelt, daar hebben ze hem blijkbaar eerder in het vizier gehad. Indien dit zo is verwacht ik niet dat hij voor NL zal gaan kiezen. Dat zou ik daarnaast best kunnen begrijpen, als het onjuist is dat hij niet eerder geselecteerd is dan verwacht ik nog steeds niet dat hij voor NL zal kiezen. Bijna alle Marokkaanse voetballers en Marokkanen over het algemeen hebben meer met Marokko dan met NL. Mocht Amrabat voor NL kiezen dan zal hij niet erg geliefd worden binnen zijn Marrokaanse gemeenschap. Naar mijn mening is deze disussie meer een hypothethische dan een realistische.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst blij met Feyenoorder: "Ik weet dat ze hem in Zeist volgen"