Gefrustreerde Padt wijst naar teamgenoten: Ik heb zes hakballen gezien

Gefrustreerde Padt wijst naar teamgenoten: "Ik heb zes hakballen gezien"

vrijdag 22 september 2017 om 17:30

Sergio Padt vindt dat trainer Ernest Faber op geen enkele manier debet is aan de slechte resultaten van FC Groningen. Dat zegt de doelman van de noorderlingen in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Groningen won maar een van de eerste vijf competitiewedstrijden en zette de amateurs van Hercules donderdag met veel moeite opzij (2-4). "Wij willen ook dat het beter gaat'', begint Padt. "De tiende plaats, dat is niet waar we met FC Groningen willen staan. Maar het ligt totaal niet aan de trainer. Integendeel. Wij staan als spelersgroep dan ook volledig achter hem.''

Lange tijd stond Groningen donderdag met 1-0 achter tegen Hercules. "Ik zag sommige jongens in de eerste helft zulke moeilijke dingen doen. Ik heb zes hakballen gezien, terwijl we met 1-0 achter stonden. Wat kan een trainer daar nou aan doen? Dan denk ik: ga nou eens simpel spelen. Hou het bij de basis. Voer de aanvalspatronen uit die we trainen en geef geen ingewikkelde ballen. De tweede helft was dat er gelukkig uit. Toen klapten we eroverheen", besluit de doelman. 

Plaats een reactie

Mo +8864
vrijdag 22 september 2017 om 17:40
Groningen heeft ook gewoon een heel erg matig elftal, dat zal Nijland toch ook wel zien? Ze moeten niet verwachten dat ze in de top 8 gaan eindigen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:44
Ik denk dat het team niks mis mee is ik denk dat Faber de spelers niet beter maakt kijk maar naar tibbling en sorloth die loopt. Nu 1 op 1
Vind ik leuk
Mo +8864
vrijdag 22 september 2017 om 17:52
Ik vind Mahi een goede speler en Idrissi moet altijd basis staan, vind ik de beste van Groningen. Verder is Padt een prima keeper maar voor de rest is het eigenlijk niet zo heel veel
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:56
Nou, Veldwijk heeft het bij Zwolle anders aardig gedaan.
Met dit spelers materiaal dient Groningen voor plaats 7 mee te doen.
En Padt: Faber kan er wel wat aan doen. De hakkende spelers op de bank zetten. Die hebben dan een lesje nederigheid nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:47
En ik zal je nog een voorbeeld geven Brian Linssen vorig jaar bij groningen niet bovenmatig gepresteerd en nu bij Vitesse Kun je gewoon genieten van zo’n speler tja dan kan ik niet anders dan concluderen dat Faber tekort komt ...... dat angsthazen voetbal daar baalt het publiek ook zo van de laatste thuiswedstrijd kon je gewoon de bovenste ring dichtgooien en als het zo doorgaat loopt het nog verder terug ........ nu ben ik ook van mening dat nyland over de houdbaarheidsdatum heen is het komt zo niet goed
Vind ik leuk
Koeien +1602
vrijdag 22 september 2017 om 18:00
Inderdaad, ik was eigenlijk altijd wel te spreken over tibbling als middenvelder onder vdLooij, maar dat was om zijn balvaste spelverdeling en vooral juist niet om zijn snelheid. En wat doet mister Faber? Ach joh we zetten dat menneke gewoon neer als valse buitenspeler....en dan vervolgens gaan doen dat ie niet goed genoeg is. Meh
Vind ik leuk
Farmer +6122
vrijdag 22 september 2017 om 18:24
Klopt. Tibbling was gehaald als soort van 'opvolger' voor Lindgren als een (aanvallende) controleur op het middenveld. Dus idd, géén hangende buitenspeler.

En in tegenstelling tot de algehele mening, vind ik dat Groningen toch zát kwaliteiten heeft om mee te doen voor een nétte plek in het linkerrijtje(dus hoger dan P9).

Ik vind echter niet dat spelers vorig seizoen zich ontwikkeld hebben onder Faber: Pas in de loop vd 2e seizoenshelft kwam er íets uit de selectie: Die 'zwaarbevochten'2-3 overwinning in Deventer is dan wel statement: 'Ingespeeld en draaiend team' heeft de grootste moeite om een aankomend degradant van zich af te houden...
Afgeven op de coach is veelal de weg-vd-minste-weerstand, maar als je kijkt naar het spel, dan is het niet te ontkennen dat Faber daar wel degelijk een invloed in heeft.
Die hele omgegooide opstelling tegen NAC bv... leek toch nergens naar?
Dán is mijn koude conclusie; een (eredivisie)trainer die zijn spelers níet beter kan maken, is geen goede(eredivisie-)trainer!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:07
Ach nee. Deze selectie moet zeker de PO kunnen halen. Ik denk dat Utrecht en Vitesse er dit jaar bovenuit steken maar het is zeker niet minder dan bijvoorbeeld Heerenveen. Het grote verschil is wel dat bij Heerenveen het goed loopt en er spelers opstaan. Bij Groningen zie je hele goede spelers juist wegzakken. Al jaren is Groningen een club waar spelers wegzakken ipv beter worden
Vind ik leuk
Mo +8864
vrijdag 22 september 2017 om 18:55
Ik vind Heerenveen op dit moment beter hoor
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:22
Wat een gelul. Kijk naar Padt, Warmerdam, Bacuna word langzamerhand wat beter en verstandiger, Mahi, Idrissi, Onze nieuwe aanwinsten Antuna en Doan die nog ff de tijd moeten krijgen om echt te kunnen doorbreken, Dat alles kan op 1 manier. Als de trainer meezit. en die zit op dit moment gewoon niet mee. Anderhalf seizoen lang. Dan mag je best twijfelen over de kwaliteiten maar er zijn talentjes genoeg hier.
Vind ik leuk
Mo +8864
vrijdag 22 september 2017 om 18:55
Op dit moment staat er wel gewoon een matig elftal, dat zie jij toch ook?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:29
Ik denk dat Padt 6 gehaktballen heeft gezien
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:09
sergio padt heeft gelijk hak ballen doe je in zaalvoetbal doe zo als ernst happel zei nicht lullen fussbal spielen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:46
Eng ventje die dikke padt
Vind ik leuk
Teo Smith +13813
zaterdag 23 september 2017 om 07:43
Ga jij nou maar eens ballen tegen houden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gefrustreerde Padt wijst naar teamgenoten: "Ik heb zes hakballen gezien"