Boekje over oud-Ajacied Sánchez gaat open: 'Hij plaatste zich boven de groep'

Boekje over oud-Ajacied Sánchez gaat open: 'Hij plaatste zich boven de groep'

vrijdag 22 september 2017 om 19:55

Davinson Sánchez heeft in zijn eerste weken bij Tottenham Hotspur een ijzersterke indruk gemaakt, nadat hij afgelopen seizoen een steunpilaar was in de Ajax-defensie. Toch verliep de carrière van de 21-jarige Colombiaan niet altijd zo gladjes.

Sánchez werd in 2012 opgenomen in de jeugdopleiding van Atlético Nacional. "Het was een moeilijke tijd voor Davinson, psychologisch", vertelt jeugdtrainer Felipe Merino van de Colombiaanse topclub aan Sky Sports. "De jongen zat altijd bij Colombia onder 17, dat iedere maand een trainingskamp hield, maar het ging niet heel goed en hij werd niet meer opgeroepen."

"Natuurlijk was hij blij om bij een grote club als Nacional aan de slag te gaan, maar hij was ook teleurgesteld en boos over zijn situatie bij het nationale team", vervolgt Merino. "Hij had een bepaalde houding die hij moest veranderen. Hij wilde zijn talent laten zien en het verschil maken bij Nacional, maar door zijn woede over het nationale team wilde hij alles zelf oplossen. Hij plaatste zichzelf boven de groep en paste zich moeilijk aan. Hij was niet sociaal richting zijn teamgenoten."

Merino besloot Sánchez onder zijn hoede te nemen en die speciale aanpak wierp zijn vruchten af. Dat was echter niet het enige dat de trainer aanpaste. "Toen Davinson bij ons kwam was hij een chaotische middenvelder. Hij had een geweldige mentaliteit om de bal te veroveren, maar zijn agressie was buiten proportioneel. Hij was meer geïnteresseerd in het veroveren van de bal. Daarom hebben we hem de kans gegeven centraal achterin."

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 20:06
Zo jong en al zo sterk. Waar gaat dit eindigen met hem.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:02
Ergens heel hoog. Tenzij er iets gebeurt dat meneer niet bevalt, dan gaat hij raar doen. Dat blijkt er dus al vroeg íngezeten te hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 01:54
Pessimist?

Ronaldo zit ook hoog en doet nog steeds raar, Zlatan toch wel. V. Gaal ook in zijn tijd.
Wat is “raar”? ;-)

Als ik eerlijk ben mis ik dat “rare” wel bij Ajax. Doe mij daar maar 3 van tussen al die voorbeeldige schoonzonen (met minimaal rendement). In onze topjaren hadden we ook van die “rare” lui. Formule voor succes zeg ik.
:-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 01:55]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 05:33
Ik snap wat je bedoelt en wellicht heb je gelijk, want dat soort gasten kunnen je kampioen maken. Toch erger ik me altijd dood aan dat gedrag. Als je lekker kunt ballen, hartstikke mooi. Je krijgt al een hoop aandacht en nog meer munten. Maar een beetje respect voor de medespelers, die zich vaak het schompes werken om dat soort gasten in staat te stellen te excelleren, is toch niks mis mee? Maakt dat iemand een pessimist?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:14
Next stop: Barcelona

Dat had zelfs nu al gekund als Barça niet zo getreuzeld had.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:03
Ik denk dat het centraal achterin dan ook wat beter had gestaan bij barca. Heb nu het idee dat ze verdedigend onder doen voor real . Al zou dat met sanchez alleen natuurlijk ook niet opgelost zijn . Goeie mentaliteit echte killer in wording sanchez
Vind ik leuk
Mo +8857
vrijdag 22 september 2017 om 20:06
Geen verkeerde keuze geweest om hem centraal te zetten...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:29
Heeft zijn vruchten afgeworpen inderdaad. Wat een beest. En nog zo jong.
Koppie erbij houden en hij word een grote.
Vind ik leuk
Mo +8857
vrijdag 22 september 2017 om 20:59
Als hij zo doorgaat is hij binnen een paar jaar de beste
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:41
Ik vraag me af of hij niet nog beter functioneert als verdedigende middevelder.
Vele noemde hem gek maar ik vond dat hij vorig seizoen vaak goed op kwam als Ajax uitbrak.
Hij moet alleen nog wel beter worden in het spel verdelen.
Vind ik leuk
Mo +8857
vrijdag 22 september 2017 om 23:07
Op 6 lijkt me niet zo’n goed idee. Lekker centraal achterin laten staan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 23:08]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:05
Zou niet zo'n gek idee zijn maar ik vind ook dat hij dan toch wel wat tekort komt in zn pasing en spel inzicht
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:07
Goed verhaal. Lekker kort
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
vrijdag 22 september 2017 om 20:09
Lekker misleidende kop weer...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:18
Yep, dacht ook dat het over Ajax ging.
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
vrijdag 22 september 2017 om 20:23
Begon al te twijfelen of het aan mij lag...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:16
wow! Wat was er van hem geworden, als ajax niet bestond!
Vind ik leuk
reggie +939
vrijdag 22 september 2017 om 20:17
Voetballer!
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 20:31
En een beest was geboren!
Vind ik leuk
mcmodd +12090
vrijdag 22 september 2017 om 21:54
Hij stelde zich boven de groep. Dan zat hij hier in Nederland wel goed. Er zijn wat clubs hier die in hun team een leider nodig hebben. Dat had Ajax kunnen zijn.
Vind ik leuk
Hyena +20676
vrijdag 22 september 2017 om 22:21
Deze jongen gaat tot de beste centrale verdedigers van de wereld behoren. Tottenham heeft goud in handen.
Vind ik leuk
dezink +336
zaterdag 23 september 2017 om 07:24
Als hij zo graag international had willen worden hadden we hem misschien vorig jaar moeten laten Nationaliseren ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:06
Dan was een basisplaats niet ver weg
Vind ik leuk
tim1234 +176