Tweede koploper meldt zich in Jupiler League na doelpuntenregen in Sittard

Tweede koploper meldt zich in Jupiler League na doelpuntenregen in Sittard

vrijdag 22 september 2017 om 21:57

Fortuna Sittard is samen met Jong Ajax koploper van de Jupiler League. De ploeg van Sunday Oliseh haalde flink uit tegen Jong AZ en heeft daardoor net zoveel punten als de jonge Amsterdammers: 5-1.

Fortuna Sittard - Jong AZ 5-1
Al na zeventien minuten spelen stond het 4-1 voor Fortuna. Djibril Dianessy zorgde in de twaalfde en vijftiende minuut voor de 1-0 en de 2-0. AZ deed een minuut later via Tijjani Reijnders wat terug, maar een minuut daarna sloeg Fortuna weer toe via Lisandro Semedo. Toen Perr Schuurs er in de 41e minuut 4-1 van maakte, was de wedstrijd beslist. Semedo maakte er in de tweede helft nog 5-1 van. De ploeg staat nu gedeeld eerste.

MVV - Cambuur 1-1
Bij winst was MVV de nieuwe koploper van de Jupiler League geweest. De Limburgers kwamen thuis echter niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Cambuur. Aanvaller Jonathan Okita zorgde na twintig minuten spelen voor 1-0 voor MVV. Twintig minuten in de tweede helft trok Martijn Barto de stand gelijk. Door de remise kan koploper Jong Ajax maandag uitlopen op MVV. De Amsterdammers hebben dertien punten.

Almere City - FC Oss
Door een late gelijkmaker is FC Oss er tegen Almere City niet in geslaagd om in punten gelijk te komen met Jong Ajax en Fortuna Sittard. Istvan Bakx en Richard van der Venne zorgden voor de theepauze voor een comfortabele 0-2 voorsprong. Voormalig ADO Den Haag-spits Dennis van der Heijden gooide echter roet in het eten door in de 54e en 88e minuut toe te slaan, waardoor Oss slechts in punten gelijk komt met MVV.

Overige uitslagen:
RKC Waalwijk - Jong FC Utrecht 2-2
FC Volendam - De Graafschap 0-0
FC Emmen - Go Ahead Eagles 0-0
FC Eindhoven - FC Den Bosch 0-1
Helmond Sport - FC Dordrecht 1-2

Maandag
Jong Ajax - Telstar
Jong PSV - NEC 

Lees meer over:Jupiler League

Plaats een reactie

Jordanees +8301
vrijdag 22 september 2017 om 22:01
Oliseh doet het goed! Zet Fortuna weer op de JL kaart, die club komt van ver.

Maandag de titel favoriet Jong Ajax die weet wat het te doen staat! ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:17
Te gek als Fortuna oude glorie zou kunnen hervinden na ruim 15 jaar ellende. Die Turkse eigenaar pakt het goed aan. Je ziet of hoort hem amper in de media en als-ie al wat zegt, zijn dat louter verstandige dingen. Dus niet "binnen 5 jaar Champions League" maar "stapje voor stapje een goede organisatie neerzetten om een gezonde club te creëren en sportief op basis van dat fundament omhoog". En Oliseh halen blijkt een gouden zet. Eigenzinnig en absoluut de baas, keihard. Maar hij laat zijn jongen wel voetballen, en goed ook. Knap.

Vind ik leuk
Jordanees +8301
vrijdag 22 september 2017 om 22:33
Helemaal mee eens!

Mooi cluppie! Goed tenue, een mooie geschiedenis veel toppers die bij Fortuna voor het eerst hun naam maakte..

Zou mooi zijn om ze weer een keer in de ED te zien, dat vind ik ook van MVV..
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:56
Precies. MVV was er tegen Roda dichtbij, hebben het op vergelijkbare manier als Fortuna aangepakt maar zijn een stapje verder. Denk dat het niet heel lang meer zal duren dat deze twee clubs Roda voorbij streven. Bij Roda ontbreekt nog steeds het realiteitsbesef en willen ze groter dan ze kunnen. Dat kan ze nog wel eens lelijk opbreken want ze draaien elk jaar miljoenenverlies en blijven toch een te grote broek aantrekken. In Kerkrade moet het proces nog beginnen dat MVV en Fortuna nu achter de rug hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:38
Zeker veel goede spelers afgeleverd, v. Bommel, van Marwijk, Paauwe, Faas Wilkes, Bryan Linssen, Huub Stevens, enz.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:53
Ja maar wie doe je met Fortuna er een plezier mee?? Jij?
Was jij één van de 2000 bezoekers?
Fortuna leeft helemaal niet man. Al meer dan 25jaar vergane glorie
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:28
25 jaar is wat veel, maar wel zo'n 15 jaar ellende en klotevoetbal! Dus er is leven na de dood ;)
Vind ik leuk
davidben +2236
vrijdag 22 september 2017 om 23:26
Weet niet eens hoe hij heet. Mag Roda JC ook weleens een voorbeeld aan nemen. Toch? ;)
Vind ik leuk
Joen'tje +1341
vrijdag 22 september 2017 om 22:20
Was dat ook niet de coach die wat kritiek naar zijn hoofd kreeg i.v.m zijn werkwijze?

Als je wint heb je altijd gelijk toch?
Vind ik leuk
Jordanees +8301
vrijdag 22 september 2017 om 22:31
Populaire stukjes worden dagelijks geschreven. En strenge trainers daar word snel tegen aan geschopt, de jeugd van tegenwoordig kan daar moeilijker tegen dan vroeger. Zijn werkwijze overwint nu de kritiek. Want ik zie telkens een team strijden voor elkaar, en dat doen ze niet als ze gebukt gaan gaan onder het regime van de trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:03
Higler...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:22
Hou op man. Die gozer mocht niet eens fluiten vandaag. (Bron Fox).
kaarten naaiers. (Cambuur) en die Hilger snel schorsen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 23:23]
Vind ik leuk
Dordmund +1323
vrijdag 22 september 2017 om 23:56
Wat lul je nou Cambuur was beter dan dat mvv
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 15:43
Waar zie je mij zeggen dat MVV beter was dan Cambuur?
begrijpend lezen is lastig blijkbaar.
Vind ik leuk
Dordmund +1323
zondag 24 september 2017 om 18:03
Kaarten naaiers Cambuur komop man en Hilger heeft goed gefloten dan moeten jullie eerst maar eens ophouden met oerwoudgeluiden triest volkje en zelf allemaal zwarten in jullie selectie te hebben.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:07
Oerwoudgeluiden? Ik heb niets gehoord terwijl ik 90 minuten in het station zat.
waaruit baseer je dit? Uit een interview? Ten tweede Hilger mocht niet fluiten. Alleen hij had deze wedstrijd maanden geleden toegewezen gekregen. Enkele spelers van Cambuur waren zwaar irritant bezig.

Wanneer jij je ongelijk wilt bewijzen zie ik graag een video waarin die 'oerwoudgeluiden' werden gemaakt.
Vind ik leuk
Dordmund +1323
zondag 24 september 2017 om 19:15
Interview met Kallon op omroep Leo.
Cambuurspelers irritant komop nou ze hebben niks verkeerds gedaan.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:30
Daar verschillen onze meningen. Het is verleden tijd. Bij deze een fijne avond.
Vind ik leuk
Pec010 +362
zaterdag 23 september 2017 om 00:14
Gae toch weer knap een puntje, die lijken zich wel te gaan handhaven dit jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:38
Laat Fortuna maar promoveren, die hebben tenminste natuurgras en een leuk en modern stadion!
Vind ik leuk
Dordmund +1323
zaterdag 23 september 2017 om 10:41
Fortuna heeft niks te zoeken er zitten niet eens 3000 man daar.
En kunstgras dan moeten er heel wat clubs degraderen uit de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:34
Als Fortuna voor promotie speelt zitten er zo 7-8000 man. Ze hebben veel weggejaagd met het wanbeleid de afgelopen 15 jaar. Maar de club is goed bezig, langzaam maar zeker komt dat vertrouwen terug. Dus zal er (als ze zo blijven presteren en het zo rustig blijft in de club) in het voorjaar echt wel al meer publiek zitten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tweede koploper meldt zich in Jupiler League na doelpuntenregen in Sittard