Elia in Istanbul: Dat gedrag van die oplichters vind ik echt vies, man

Elia in Istanbul: "Dat gedrag van die oplichters vind ik echt vies, man"

zaterdag 23 september 2017 om 07:28

In zijn eerste maanden in Istanbul heeft Eljero Elia gemerkt dat hij bedachtzaam moet zijn voor oplichters. Zowel hij als zijn vrouw hebben er sinds zijn transfer van Feyenoord naar Basaksehir mee te maken gekregen.

"Je moet opletten dat ze je niet proberen te naaien", zegt Elia, wiens vrouw zijn verkeerd geparkeerde auto moest ophalen, in een interview met het Algemeen Dagblad. De prijs van 100 lira werd opeens met 900 lira verhoogd. Door zijn telefoon te geven aan de scheldende teammanager van Basaksehir, een club met goede contacten met president Erdogan, werd het voorval opgelost.

"Dat gedrag van die oplichters vind ik echt vies, man. Laatst had ik ook zoiets met een taxiritje, die man dacht me te naaien door hartstikke om te rijden. Ik dacht het niet, Fatih. Heb alleen betaald waar ik om gevraagd had. Je kunt je toch niet voorstellen dat ze dat in Nederland doen?"

In Istanbul heeft Elia een persoonlijke chauffeur die hem in een Mercedes Vito VIP naar de club en door de stad rijdt. De oud-Feyenoorder stelt echter niet bezig te zijn met zijn imago. "Maar ik ben zeker niet de gemiddelde Nederlander. Een normale Nederlandse jongen rijdt niet in een Bentley of in een Rolls-Royce en draagt geen gouden Rolex. Mensen die dat zien, hebben een oordeel, dan volgt automatisch afgunst. Maar als ik het me kan permitteren, er blij van word, mijn familie kan eten en ik er zelf hard voor gewerkt heb, waarom dan niet?"

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 07:42
Voetballers zijn altijd van mening dat men ze "haat" en niets gunt. Dat is in de meeste gevallen niet zo.

Koop zoveel opvallende spullen als je wil en doe vooral gek. Zolang je op het veld presteert zullen de mensen die jou rijk gemaakt hebben nooit klagen.

En denkt Elia dat hij de enige is met euro's? Ik denk dat er honderden miljoenen anderen zijn die lachen om zijn vermogen.

Voetballers begrijpen alleen niet dat je vanuit politiek oogpunt jezelf soms moet gedragen en niet teveel naar "shine" zoekt. Dat is de Nederlandse cultuur. Doe maar gewoon. Soms overdreven trouwens, maar soms ook wel goed.

Stay humble, heb respect en je krijgt heel veel respect terug.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:08
Van 30M op je bank zou ook jij zomaar kunnen doordraaien. Ken iedereen overkomen nml.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:35
Dat zou kunnen. Echter is het je omgeving en je keuzes die bepalen of je gaat ontsporen of niet.

Elia is niet ontspoord, maar hij is teveel op zoek naar shine en erkenning. Heeft hij niet nodig. Die jongen heeft een merk dat uitstekend draait, een goed gevulde bankrekening en een vrouw met drie kinderen.

Focus je daarop in plaats van randzaken en wat men allemaal niet van je vindt of je denkt wat ze van je vinden.

Onbelangrijk!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:33
Als hij die rolex mooi vindt mag dat toch gewoon?
Als jij een leuke nieuwe jas koopt gaan wij toch ook niet moeilijk doen? :p
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:46
Jij bent duidelijk geen hater ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:42
Nee daar heb ik de afgunst niet voor :p
Vind ik leuk
hantayo +809
zaterdag 23 september 2017 om 11:00
Is het misschien de Surinaamse (dat is ie toch?) cultuur? maar ik vind het ook wel onhandig. ik zou me schamen denk ik in een Rolls-Royce. Maar ja, ik ben al heel blij met mijn fiesta.
Vind ik leuk
United FC +12750
zaterdag 23 september 2017 om 11:10
Als hij maar van A naar B gaat. :-)
Vind ik leuk
mirkoff +1903
zaterdag 23 september 2017 om 07:43
Heb je mooi goed je werkt ervoor dus geniet er ook maar van.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:48
Je zit bij een club waar Erdogan fan van is, dus je zit goed. Oplichter/deugniet/moordenaar Erdogan laat het persoonlijk niet toe dat zijn onderdanen door een derde wordt opgelicht.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:51
"Totaal niet bezig met mn imago, MAAR ik ben zeker geen normale Nederlandse jongen want die rijden geen Bentleys of Rolls Royce's en dragen geen gouden Rolex"
Je bent er inderdaad helemaal niet mee bezig Eljero........
Gelukkig kan je goed voetballen, want van je verstand moet je het niet hebben, die is waarschijnlijk nog minder dan die van de gemiddelde visstick van Iglo.
Vind ik leuk
fedor2501 +1006
zaterdag 23 september 2017 om 08:08
Die Visstick heeft anders buiten het voetbal om met zakelijke beslissingen ook al een leuk zakcentje verdient.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:16
Ik neem aan dat je het over Balr hebt?
Had ie ook niet kunnen doen zonder het voetballen, want wat denk je dat Elia daar zelf voor rol in speelt? Denk namelijk niet dat Elia het brein is achter het merk Balr. Meer een promoter, zakelijke beslissingen worden voor hem genomen door mensen met net iets meer verstand.
Vind ik leuk
fedor2501 +1006
zaterdag 23 september 2017 om 10:06
Je bevestigd dus wat ik zeg. Kennelijk heeft Elia het verstand om een zakelijk team om zich heen te bouwen die zijn kapitaal nog meer vergroten kan. Zijn genoeg voorbeelden van zgn slimme mensen die niet slagen daarin. Het enige voordeel dat Elia heeft is dat hij het geld door leuk tegen een balletje te trappen heeft verkregen waardoor hij die zakelijke investeringen kon doen. Laat mij dan ook maar zo'n visstick zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:38
Daar hoef je geen verstand voor te hebben, gewoon je geld investeren en andere mensen inschakelen om de boel te regelen.
Dat kan iedereen, maar dan heb je wel geld nodig natuurlijk.
Elia heeft ook helemaal niets om zich heen gebouwd, de grote man van Balr. is Demy de Zeeuw.
Hij is ermee begonnen, doormiddel van het promoten op social media en dan met namen op het account van "433" dat oa actief is op Instagram.
Later heeft hij Elia en van der Wiel erbij betrokken om het merk meer een gezicht te geven zodat het nog populairder zou gaan worden in met name de voetbalwereld.
Elia richt zich meer op het voetbal en laat al het zakelijke aan andere over, aangezien hij daar ten eerste geen tijd voor heeft en ten tweede heeft een visstick van Iglo weinig inbreng als het gaat om het runnen van een kledingmerk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 10:40]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:51
Hij kán het kopen en hij doet het omdat hij blijkbaar materiële zaken belangrijk vindt.
Maar als hij het puur voor zichzelf doet en dus niet voor anderen, doet hij het niet voor zijn imago zoals jij het bedoelt.

Ik heb nog nooit zoveel geld als hij gehad. Dus ik zou niet weten hoe ik écht zou reageren als ik het wel had. Nu geef ik er helemaal niks om, maar als het geld maar blijft binnenstromen, ga je er toch wel iets mee doen. En dan kan ik hier nu heel schijnheilig gaan zeggen dat ik zou investeren of sparen, maar feit blijft dat ik dat niet zeker weet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:06
Ja maar eerst geeft ie aan het niet voor zn imago te doen, en vervolgens staat ie stoer te verkondigen dat ie in Bentley's en Rolls Royce's rijd met een gouden Rolex om zn pols.
Had ie natuurlijk ook lekker voor zichzelf kunnen houden, maar meneer wil het toch even vertellen.
Vind ik leuk
United FC +12750
zaterdag 23 september 2017 om 11:14
Je ziet precies bij de voetballers die wel met hun imago bezig zijn en wie niet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 11:17]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:59
Tja, dat zijn zo van die bijzaken in Turkije.. voor ons 'normale' Nederlanders heel normaal als je eens een taxi hebt gepakt in Istanbul.

En verder moet je vooral doen wat je niet laten kunt, Elia. Tenslotte jouw geld waar je zelf voor gewerkt hebt..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:38
Maar dan moet je niet een zielig boek gaan schrijven met Michel van Egmond na je carriere als je geld op is...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:59
Hij heeft gelijk , en hij verdiend het ook .
Geile voetballer ook denk aan de goal tegen utrecht de voorzet op kuyt tegen Heracles pff
Hij had groot aandeel in het kampioenschap bij mij kan die niet stuk
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:09
Ja erg hè Elia. Die mensen daar die voor een heel klein loontje elke dag moeten werken. En dan jou of je vrouw een poot uit willen draaien omdat je er mee te koop loopt dat je zoveel geld hebt. Das voor hun de beste kans om weer een week goed te draaien. Wat een pannenkoek.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:22
niet te geloven...
hoe loopt dit af?
Vind ik leuk
United FC +12750
zaterdag 23 september 2017 om 11:18
Kijk naar de volgende aflevering van Elia in Basaksehir!
Vind ik leuk
Dee79 +1999
zaterdag 23 september 2017 om 09:48
Dat kon je weten deze figuren verkopen zelfs zwemvesten die niet drijven voor de hoofdprijs aan vluchtelingen...
Laat staan oerdomme voetballertjes die te veel krijgen (niet verdienen) zijn een mooie prooi voor veel van die parasieten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:57
Van plaals je daar heen gaate om geld te
Verdiennen wordt gewoon armer
Vind ik leuk
lemon9 +542
zaterdag 23 september 2017 om 10:10
Zo is het lekker genieten man
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:55
helemaal gelijk elia
Vind ik leuk
HansVites +2210
zaterdag 23 september 2017 om 11:02
Taxi chauffeurs die de boel op willen lichten heb je in Nederland ook hoor Elia zeker nog nooit in Amsterdam geweest.
Vind ik leuk
Teo Smith +13789
zaterdag 23 september 2017 om 22:18
Kom terug naar feyenoord man.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Elia in Istanbul: "Dat gedrag van die oplichters vind ik echt vies, man"