'Critici fluisteren: houd Bergkamp te vriend als je wat wilt bereiken bij Ajax'

'Critici fluisteren: houd Bergkamp te vriend als je wat wilt bereiken bij Ajax'

zaterdag 23 september 2017 om 07:34

In het Algemeen Dagblad is zaterdag een analyse te lezen over Dennis Bergkamp en diens ver reikende macht bij Ajax. De krant stelt dat de relatie met Marc Overmars flink bekoeld is.

Overmars wordt door Bergkamp overruled in het technisch hart, mede omdat hoofd jeugdopleiding Said Ouaali ook lid is van het kernteam. 'Overmars maakte zich hard om Bosz koste wat kost te houden. Maar omdat Bergkamp altijd Ouaali aan zijn zijde vindt, werd dat onbegonnen werk', schrijft het AD. 'Bosz was misschien sowieso wel vertrokken, omdat Dortmund een kans uit duizenden is, maar Ajax sputterde wel heel beperkt tegen.'

'En ook bij de opvolging van Bosz kwam de strategische machtspositie van Bergkamp weer aan de oppervlakte', vervolgt de krant in de analyse. 'Overmars pleitte voor een ervaren coach in de categorie Michael Laudrup. Maar ook nu werd Overmars weer gepasseerd, waardoor ook de relatie tussen Overmars en Bergkamp bekoeld is. De nieuwe trainer van Ajax werd dus Marcel Keizer, een jeugdvriend van Bergkamp. Al zagen de twee elkaar vele jaren niet voordat Keizer vorig seizoen aan de slag ging als trainer van Jong Ajax. En de aanstelling van Michael Reiziger als coach van Jong Ajax? Jawel, komt ook uit de koker van Bergkamp. Invloed dus, of noem het macht.'

Volgens het Algemeen Dagblad heeft Bergkamp ook tegenstanders binnen Ajax. 'Critici binnen de club, die niet graag publiekelijk over Bergkamp praten, zouden hem als verbinder tussen de jeugdopleiding en het eerste elftal veel vaker op De Toekomst willen zien tijdens jeugdwedstrijden om zijn betrokkenheid te tonen. Toen hoofd opleidingen Wim Jonk na een slepend conflict bijna twee jaar terug van het toneel verdween, was Bergkamp daar juist wél vaak te vinden. Maar die intensiteit nam, tot verbazing van sommige jeugdtrainers, vrij snel af. Diezelfde critici fluisteren ook: als je wat wilt bereiken bij Ajax, moet je Bergkamp te vriend houden.'

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 07:43
Ach dat AD . Echt de krant van Rotterdam . Effe een beetje etteren vinden ze leuk daar .
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:14
Ken je het gezegde "waar rook is.........".
Er komt nu erg veel negatief nieuws in VI, de Telegraaf en het AD over Bergkamp.
Allemaal leugens?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:41
Al dat nieuws zegt mij niet zo veel.
Wat zit erachter? Welke belangen hebben degenen die dit allemaal lekken?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:54
het belang van de pers is krantenverkoop en clicks. als blijkt dat ze continu onwaarheden als nieuws brengen gaat vanzelf niemand het meer lezen.

Ik geef toe dat ze er wel eens naast zitten, maar om je af te vragen of ze niet een bepaald belang hebben is vreemd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:58
Natuurlijk doen ze dat niet continu. Dat zou dom zijn. Maar dat er genoeg gestookt wordt in de media mag toch wel duidelijk zijn. Daarvoor hoef je alleen maar naar de hele fluwelen revolutie te kijken wat er allemaal voor onzin door Steven ten Have en co naar buiten werd gebracht. Hoe men geprobeerd heeft Cruijff te beschadigen. Diezelfde media bestaan nog steeds...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:42
Dat idee heb ik ook niet meer. Het is ook wel heel vreemd dat hij nooit in de openbaarheid komt. Beetje schimmig allemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:06
Hoor je dat ik zeg dat het leugens zijn ?
Vind ik leuk
tollie +731
zaterdag 23 september 2017 om 08:36
Dan de telegraaf !!! Die zegt waarschijnlijk datze samen in het bad liggen en elkaars rugje wassen.
Vind ik leuk
Djambo +2209
zaterdag 23 september 2017 om 09:11
Bergkamp is door al die jaren heen een huichelaar en onsympathiek kereltje geweest, ik geloof dit wel.
Had als speler een uitstekende mentaliteit maar was bijzonder oncollegiaal en stiekem naar zijn collega's toe. Karaktertrekken die nu dus weer naar boven komen, een vos verliest zijn haar maar niet zijn streken.
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 14:21
Ik ken Dennis alleen van de sporadische momenten op TV.
Maar waarom zou iemand die zo groot was een naar ventje zijn?
Meestal zijn juist de wannabee grootheden kwalletjes.
Ik weet hoe ze bij Arsenal over hem spreken met het grootste respect, hij was nooit zelfzuchtig en ze waren gek met hem.

Omdat Dennis niet spreekt is hij verdacht, ik neem aan dat als het waar zou zijn dat hij al niet meer op de stoel gezeten had.
Vind ik leuk
Jozef +19196
zaterdag 23 september 2017 om 18:10
Persoonlijk houd ik het ook liever op feiten.

Verdachtmakingen gebaseerd op het zwijgen van iemand vind ik wel heel erg ver gezocht eigenlijk.

Journalisten lijken wel op erg op de primitieve mens die nog geen vuurtje kon maken en het toch amechtig bleef proberen....
Vind ik leuk
Cookee +3634
dinsdag 26 september 2017 om 12:04
Haha, ja. Niet alleen journalisten, supporters nemen alles over, onderbuikgevoel, men maakt in gedachten Ajax groot en als de ranglijst dan iets anders zegt is men boos.
De spelers van Ajax zijn met een paar uitzonderingen 'nette' spelers die hun taakje wel uitvoeren, ik vind wel dat de afdeling inkoop trainers bij Ajax al jaren niet erg verwennen met opties. Zyech is klasse, Schone nog steeds een echte, maar dan kan ik bijna niks opnoemen.

Om even het juiste perspectief te hanteren, ook Fey en PSV staan er niet veel beter op. Ik zou graag zien dat Ajax het voetbal weer eens laat prevaleren.
Ling, Olsen, Arnesen, Cruyff. Zouden trainers van nu er meer dan 1 van durven opstellen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:50
Niveautje shoot the messenger. Ook al ken ik het niveau van dit forum, je diskwalificeert jezelf daar zodanig mee, dat VP eigenlijk je account zou moeten blokkeren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:49
Hahahaha heb je slecht geslapen ventje. Het is een feit dat het AD houd van stoken .

Het feit dat jij over blokkeren begint , geeft aan dat een visgraat nog van een hoger niveau is dan dat jij ooit zal bereiken .
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:12
het AD *houd(t) van stoken. Derde persoon enkelvoud, stam +t. Blijft moeilijk voor mensen die niet veel meer met hun leven doen dan zich druk maken over hoe schandelijk hun club nu weer behandeld is door een concurrerende krant.

Je hebt je prioriteiten een beetje verkeerd afgesteld, als je het mij vraagt. Scheelt wel weer, dankzij je beperkte capaciteiten heb je veel vrije tijd, zodat je je lekker op fora als deze kunt afreageren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:52
Hahahaha je maakt mij dag weer goed . In mijn weekend genoeg tijd , dat klopt . Door de weeks heb ik de leiding over een salesteam van 18 man .

Leuk dat je nu interessant probeert te doen met je zins opbouw . Je maakt alleen helaas geen indruk . Je komt namelijk nog triester over dan dat je al bent .
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:13
Het is mij(n) dag, bezittelijk voornaamwoord. Daarnaast is zinsopbouw één woord. Hoogdravende baas voor die 18 mensen, of zijn het soms verstandelijk beperkten en spring jij er toevallig net bovenuit omdat je weet hoe je een computer bedient? Mogen ze nog veel opsteken van het genie dat jij bent. Amen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:13]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:36
Hahaha meneer is meester . Ben je een leraar op de peuterschool ?
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 14:23
Ik zie niet dat er een bron vermeld is.
Wat moet je dan met zo'n verhaal.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zaterdag 23 september 2017 om 19:35
Valt wel meer hoor dat "krant van Rotterdam"
Als ze bij Feyenoord kunnen stoken, laten ze het niet.
Het is een Belgisch krantje tegenwoordig

Enige 2 echte Rotterdamse kranten die er waren zijn al lang opgedoekt. Vrije Volk en Rotterdamsch Nieuwsblad.
Vind ik leuk
J Kiprich +8297
zaterdag 23 september 2017 om 07:44
En we zagen vrolijk verder.
Vind ik leuk
Nova +644
zaterdag 23 september 2017 om 09:11
Mooie foto van Overmars! Natuurlijk neemt niemand hem serieus.
Vind ik leuk
United FC +12710
zaterdag 23 september 2017 om 11:27
Duckface ;p
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:45
De naam Bergkamp word de laatste tijd wel erg vaak genoemd. Dus zo gek vind ik de uitspraken niet.

Hij is een gluiperd die denkatnin het donker knijpt en niet meer tot drie kan tellen zodra er een microfoon onder z'n mond staat
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:59
Hoe weet je dat?
Vind ik leuk
Dorzon +2228
zaterdag 23 september 2017 om 07:48
#Bergkamp
#Bergkampout
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:48
Gelukkig zijn ze over het vastleggen van die e-sporters wel eensgezind!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:54
Nu is het wel erg duidelijk waarom Keizer niet goed zijn werk kan doen. Het ligt allemaal aan Bergkamp. Wist eigenlijk al meteen dat Keizer een topcoach is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:59
Hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:55
Lekker stoken AD..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:57
Opper rattelslang Bergkamp!
Vind ik leuk
Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 08:44
Hahahahahahahah en jij geloofd dit verhaal?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:29
Jij niet dan?

Er zijn wel meer Ajacieden die door hebben dat bergkamp gewoon een ordinair misbaksel is..
Door zijn 'macht' te misbruiken heeft hij er persoonlijk voor bezorgt dat Ajax weer terug bij af is.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 10:11
Nee ik geloof dat AD niet meer alleen maar onrust te lopen stoken. Mijn vriend zijn vader kent Bergkamp zijn familie heel goed en hij zij dat het onzin is dat Bergkamp alles regelt in achterkamertjes. Hij traint gewoon onze spitsen zoals Dolberg en Kluivert. Hij is hartstikke onschuldig maar jij geloofd de media....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:01
Sorry hoor, maar als het gaat om "is dennis bergkamp een gluiperd" vind ik de familie bergkamp de minst betrouwbare bron mogelijk. "Onze Dennis? Een ontzettende rat. Hij kwam gisteren op de koffie en heeft m'n hele portemonnee leeggehaald". Tuurlijk vinden ze hem een toffe jongen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:08
Kom met feiten. Zal best een kern van waarheid inzitten alleen nu is het meer het niveau van de Sun, Prive etc
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:00
Feiten zijn lastig als iemand nooit iets zegt. Het is de laatste tijd wel vaak mis gegaan en daar was Bergkamp bij betrokken. Hij is een spitsentrainer, niet iemand die belangrijke beslissingen kan maken in het technisch hart lijkt me. Haal daar aub. mensen voor die wel iets toevoegen en die ook nog kunnen praten. Zou wel handig zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:14
“Fluisterende critici”, dát zijn pas enge mensen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:15
Je ziet maar weer dat niet alleen Munsterman zichzelf boven de club stelde. Gebeurd bij meerdere clubs en dus ook bij Ajax.
Vind ik leuk
ajax1973 +1340
zaterdag 23 september 2017 om 08:57
munsterman was heel wat anders en pas een echte oplichter schande dat men hem nooit goed in de gaten heeft gehouden en dat de straf voor hem en de club zo licht was
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:45
Je gaat aan het principe voorbij, beiden stellen zich boven de club. Hoe ze dit invullen is een andere zaak, maar beiden schaden ze de club.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:04
Ik ben het met je eens dat Bergkamp zich kennelijk een status aanneemt waar hij belangrijke beslissingen maakt, terwijl hij gewoon een spitsentrainer is. Munsterman heeft wel iets meer dingen fout gedaan weliswaar uit liefde voor de club denk ik, maar toch wel van een ander niveau.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zaterdag 23 september 2017 om 19:33
Munsterman deed het vooral om zelf in de schijnwerpers te staan.
Als je een camera kwijt was, moest je Munsterman zoeken want een camera was nooit ver bij hem vandaan.

Bergkamp hoor of zie je nooit.


Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:28
Volgend clubicoon dat het riool afdrijft. Wat een ratten.
Vind ik leuk
Zippy +2560
zaterdag 23 september 2017 om 08:33
" Invloed dus, of noem het macht "
Of noem het achterbaks.
Net volkje daar in Amsterdam.
Vind ik leuk
Ale +904
zaterdag 23 september 2017 om 08:35
Bergkamp , de ziekte die Ajax in zijn ontwikkeling tegen houd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:43
De ongeneeslijk ziekte
Vind ik leuk
Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 08:43
Wat een onzin! Iedereen met een beetje hersencellen weet dat dit verhaal echt onzin is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:35
Bergkamp neemt zijn rol als 'cultuur-bewaker' iets te serieus. Dit soort berichten laaien wel heel vaak op en zijn naam wordt daarin ook heel vaak genoemd. De aanstelling van Keizer was mede Vd Sar zijn schuld, maar ook hier had hij een vinger in de pap. Hoofdjeugdopleiding is ook door hem naar voren geschoven.

Het is misschien allemaal niet zo erg als dat de kranten nu schrijven, maar Bergkamp is een groeiende ziekte die Ajax langzamerhand uitschakelt. Als hij dan toch zo'n invloed wil uitoefenen, neem dan ook verantwoordelijkheid. Maar dat gaat meneer dan weer te ver..
Vind ik leuk
Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 10:13
Helemaal niks van waar. Nooit geloven wat de kranten schrijven. Een vriend van mij zijn vader kent de familie van Bergkamp heel goed. Hij zegt dat het onzin is. Bergkamp traint aanvallers klaar meer doet hij niet bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:42
Sorry hoor, maar jij kruipt wel heel diep in dennis zijn kont.
Vind ik leuk
Korm +20586
zaterdag 23 september 2017 om 10:02
ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit maar dat heb je bij elke club wel... storm in een glas water denk ik
Vind ik leuk
Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 10:14
Geen woord is juist in deze tekst geloof mij maar.

Een vriend van mij zijn vader kent de familie van Bergkamp heel goed. Bergkamp is een onschuldige aanvallers trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:43
een neef van mijn aangtrouwde tante moet oom zeggen tegen de dungense brug
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:43
Van der Sar is directeur.
Overmars is directeur.
Bergkamp niet.
M.a.w. als Bergkamp zó erg is, zijn er middelen genoeg om daar wat aan te doen als DIRECTEUR.

Dus ik geloof er geen reet van.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:06
Dan hoop ik dat ze hem snel de laan uit sturen!
Vind ik leuk
ajax1973 +1340
zaterdag 23 september 2017 om 08:53
als je kijkt hoe het bij ajax gaat met spelers kopen en mogen kopen moet je er voor kiezen Overmars bergkamp en alles wat met th te maken heeft af te voeren en er uit te gooien de rvc eens door lichten en op schonenen terug gaan naar een td zonder th

dat men een trainer niet zij zin gaf vind ik heel gewoon een trainer bepaald niet elke mensen er werken en welke spelers er komen die mag een advies geven maar heeft te werken met de mensen en spelers die de club hem geeft en dat bosz niet nog iemand er bij kreeg van buiten af is ook niet zo raar een jaar er voor nam hij genoegen met de staf die hij mee mocht nemen dan had hij toen er net genoegen mee moeten en weg moeten blijven
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:56
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eerder wat oneerlijk vond naar Bergkamp, dat hij alles over zich heen kreeg. Maar nu wordt het toch pijnlijk duidelijk dat hij de kwade genius is.

Gewoon weg met die man, hoe goed hij ook was als voetballer.

Hij zit in het technisch hart, maar hij praat nooit. Geen interview, niets! Dat is wel lekker makkelijk, gewoon dingen beslissen en nooit uitleg hoeven te geven.

Hij is gewoon een spitsentrainer en heeft geen ervaring als trainer, dan hoort hij ook niet zulke belangrijke beslissingen te maken. Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit met die RVC, maar hij moet gewoon weg. Hij is nu een behoorlijk storende factor binnen Ajax met de beperkte kennis die hij heeft. Groot voetballer, geen idee van het trainerschap, maar dat is wel vaker met oud voetballers.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:00
Waar wordt dat duidelijk dan?

Ik heb nog niemand van Ajax zelf over Bergkamp horen klagen...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:12
Van Duijvenbode is vertrokken met een verhaal en ja zoveel incidenten met trainers en technisch betrokken mensen dat kun je geen toeval meer noemen.

Laten we eerlijk zijn, Bergkamp is een goede voetballer geweest, maar dat wil niet zeggen dat hij in een bestuurlijke functie goed is.

Nou ik heb bijvoorbeeld Bosz en Jonk toch vrij duidelijk horen klagen. Niet de minste personen binnen een organisatie.
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 23 september 2017 om 09:34
Hij is spitsentrainer?? Wat s dat voor onzin... dus frank de boer/ Gio is een verdedigertrainer.. cocu / Zidane zijn middenveldersttainers... van de sar een keeperstrainer en Mourinho een tolkentrainer
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:17
Nou meer zou hij niet moeten doen bij Ajax. Ik heb hem nooit op een verstandig woord kunnen betrappen, maar dat komt wellicht omdat hij nooit met de media praat.

Frank en Giovanni hebben wel bewezen dat ze over trainerskwaliteiten beschikken, Bergkamp niet .Zo simpel is het.
Vind ik leuk
AFC +3786
zondag 24 september 2017 om 10:22
Bergkamp zit In het technisch hart toch ook niet als trainer.. Bergkamp zit op de juiste plek.. En Gio bewijst juist steeds vaker geen goeie trainer te zijn
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:30
Nee daar heb je gelijk in, maar wat doet hij in het technisch hart? Een briljante speler, maar hij heeft geen ervaring als trainer. Hij weet niets van coachen en financiële zaken, maar hij mag zich wel overal mee bemoeien. Waarop is dat gebaseerd?
Vind ik leuk
AFC +3786
zondag 24 september 2017 om 10:49
Je hoeft toch geen trainer te zijn.. hij zit daar vanwege zijn visie.. Is destijds door Jihan Cruijf naar voren geschreven.. dan heb K er alle vertrouwen in
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:23
Ik denk niet dat hij door Cruijf naar voren is geschoven. dit is de slechtste trainer ooit. Gauw Frank weer terughalen aub.,
Vind ik leuk
AFC +3786
zondag 24 september 2017 om 21:27
Bergkamp is toch geen trainer?? Het was cruijf zijn idee om oud spelers topposities te geven.. daar valt bergkamp onder.. Het is alleen jammer dat jonk gesneuveld is
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:38
Nee dat klopt, maar hij heeft wel veel invloed. Keizer zit er door hem en kennelijk hoeft meneer Bergkamp zich nergens voor te verantwoorden., ook wat vreemd.

Het idee van Cruijf is ook niet slecht en ik vind ook dat er voetbalmensen moeten zitten. Maar een oud speler die geweldig kon voetballen, is niet altijd een goed bestuurslid of trainer.
Vind ik leuk
Nova +644
zaterdag 23 september 2017 om 08:59
Ik geloof ook niet alles. Maar om te beweren dat alles van dit verhaal onzin is, dat betwijfel ik. Er zal ergens een kern van waarheid in zitten, alleen ben ik er niet bij welk deel dat is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:14
Nee dat is waar. Het blijft wat schimmig, maar na zoveel incidenten kan het gewoon geen toeval meer zijn.

Er moet een sterke man terugkomen, Frank kom aub. terug want niemand luistert naar Keizer.
Vind ik leuk
Pds010 +290
zaterdag 23 september 2017 om 09:07
He is dat nou een machtspelletje??? heb ik dat niet eerder gehoord in dat stadion.. iets met Cruijff?
Vind ik leuk
darmianto +6464
zaterdag 23 september 2017 om 09:16
Oke oke, Feyenoord draait wat minder dus moet het AD (Also known as: De bruine Rotterdammer) even een artikel over Ajax schrijven om onrust te stoken, how cute.
Vind ik leuk
Mölby +765
zaterdag 23 september 2017 om 09:25
Dat Bergkamp een hoop in de melk te brokkelen heeft lijkt me wel logisch. Iemand moet het heft in handen nemen, de baas zijn. Als Cruijff de beslissingen nam die Bergkamp nu neemt, hoorde je er niemand over terwijl Cruijff zelden op de toekomst te vinden was. Bergkamp is er dagelijks, die weet echt wel waar ie het over heeft. Dat ie dan ook eens een verkeerde beslissing neemt is dan toch niet zo erg. Dat gebeurd bij alle grote bedrijven. Daarnaast denk ik dat hij niet alleen regeert. Als beursgenoteerd bedrijf zal er eerst flink vergadert worden voor er belangrijke beslissingen worden genomen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:33
Probleem is helaas dat Bergkamp geen Cruijff is. Op het veld was ook nooit de baas. Cruijff zette de lijnen uit, dat zie ik hem niet doen. Hij is al te bang om de media te woord te staan. Hij moet er gewoon uit, dan kunnen we weer verder bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:30
reken maar dat Bergkamp een haantje is......
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 23 september 2017 om 09:30
Weer deze shit... Wat zit AD te stoken met t zelfde verhaal elke keer weer... Peter Bosz is trainer van Dortmund ..Klaar
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:31
Prachtig hoe sommige het nog steeds opnemen voor de als voetballer geniale Bergkamp. Maar wanneer wordt het voor iedereen duidelijk dat er momenteel een groeiend problem is bij Ajax. Al die haantjes op zoek naar macht en dat boven het clubbelang stellen. Als er geen titel komt dit jaar dan breekt de pleuris uit en rollebollen al die betweters over elkaar. Ik ben nu al benieuwd naar de krantenkoppen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12143
zaterdag 23 september 2017 om 09:35
Bergkamp, wereldvoetballer maar verder een geniepig mannetje.
Dat hij teveel macht heeft is ondertussen wel duidelijk, verder lijkt hij mij zer oncollegiaal.
Zijn naam wordt te vaak genoemd , eerst met Jonk, toen met Bosz en nu met Overmars.
Is echt niet allemaal verzonnen, er moet een kern van waarheid inzitten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:48
Eens zien of hij ook de boot neemt als Keizer eruitvliegt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:56
Wat een zootje. Dit kan dus ook gebeuren als oud voetballers het voor het zeggen hebben, want dat zou de sleutel tot succes zijn. Ze vergeten dat ze een bedrijf moeten leiden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:05
Snel weg met die malloot die halve dode
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:10
Een groot wespennest,is het altijd geweest en zal het altijd blijven
Met hun financiële draagkracht hadden ze de rest in Nederland al lang op afstand moeten zetten
Gelukkig is dit niet gebeurd
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:27
Pfff, als ik Bergkamp of Overmars of vd Sar was zou ik de zielige jankerds die iedere keer vage beschuldigingen en onzinverhalen de media ingooien zo snel mogelijk opsporen en op staande voet ontslaan
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:32
snake pit
Vind ik leuk
Morris +13743
zaterdag 23 september 2017 om 10:39
Sterk.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:43
ik weet het , alleen ben jij een van de weinige die het in ziet
Vind ik leuk
Morris +13743
zaterdag 23 september 2017 om 10:45
Dubbel zo sterk.
Vind ik leuk
Jordanees +8301
zaterdag 23 september 2017 om 11:49
Dit doet hij al jaren hier, een grote troll is het!
Vind ik leuk
Jordanees +8301
zaterdag 23 september 2017 om 11:48
Elke dag trollen op Ajax, gister was het een sekte, nu een snake pit.

Een ouwe eenzame man die elke dag alle tijd neemt om andermans club te beledigen.

Jij bent een troll, een loser!
Vind ik leuk
cj_fey +2449
zaterdag 23 september 2017 om 12:31
En jij erg hardleers :(
Vind ik leuk
Jordanees +8301
zaterdag 23 september 2017 om 13:00
Ik mag er zo nu en dan wat van zeggen, doe ik niet heel de tijd anders moet ik dat 90000x per dag doen..

Apart dat er meestal eerst commentaar komt naar degene die slecht gedrag hekelt, en niet naar de troll.
Daar ben ik ook wel klaar mee cj, een fijne voetbal weekend verder!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:34
och jee miep kraam is er ook weer met zijn standaard gescheld.
Vind ik leuk
Jordanees +8301
zaterdag 23 september 2017 om 19:22
Je bent een loser, om elke dag een club te beledigen en nu miepen om het woord loser terwijl je dagelijks hier andermans hun club zit te beledigen. Je bent een troll!
met een dikke Ajax obsessie!
Naar oud eenzaam mannetje.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:32
Dat krijg met zoveel kapiteins op één schip.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:56
Feyenoord klikkertje
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:20
Zoveel baasjes zoveel meningen. Rustig zal het nooit worden in Amsterdam. Er is altijd wel iets wat de kop op steekt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:33
Tijd dat ajax verlost wordt van deze ziekte, genaamd Dennis Bergkamp.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:34
Bergkamp zegt nooit wat, maar altijd gezeik met hem
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:53
Ik persoonlijk vind dat Bergkamp de op één na beste voetballer is van Nederland, Onze Johan de aller beste van de wereld. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook een leider zijn. Keizer gaat het niet maken. Kijk maar tegen scheveningen daar moet gewoon met 15 - 0 gewonnen worden. Laat zien dat het profs zijn dat er veel betaald wordt aan de spelers. En dat ben je verplicht naar de achterban, zeker naar de leiding. Op rollen die amateurs. Nooit geen medelijden. Dat is één. Soms begrijp ik de scouts niet, halen ze spelers die niet goed zijn ongelooflijk dat mag niet gebeuren toch. Je hoeft echt niet hoog gevoetbald te hebben om te oordelen of iemand kan ballen. De trainer van Vitesse had gelijk oprotpremie gehad bij mij schande. Zou bij mij niet gebeuren oprollen die gasten met het sterkste elftal klaar. Fijne avond nog.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Critici fluisteren: houd Bergkamp te vriend als je wat wilt bereiken bij Ajax'