Football Leaks lekt details van Dembélé-deal: 'Vijf keer hoger'

Football Leaks lekt details van Dembélé-deal: 'Vijf keer hoger'

zaterdag 23 september 2017 om 08:30

De details van de transfer en het contract van Ousmane Dembélé zijn uitgelekt. Het Der Spiegel beschikt over documenten, ontvangen van Football Leaks, met de bedragen van de Dembélé-deal.

Volgens de publicatie is Dembélé bij FC Barcelona zo'n vijf keer meer gaan verdienen dan bij Borussia Dortmund. Waar zijn jaarsalaris in Duitsland nog op 2,4 miljoen euro lag, ontvangt hij in Barcelona liefst 12 miljoen euro. Bovendien krijgt hij nog eens 3,3 miljoen euro als Barcelona erin slaagt drie prijzen in één seioen te winnen.

Barcelona heeft voor de komst van Dembélé direct 105 miljoen euro overgemaakt naar Dortmund. Volgens de publicatie kan daar nog eens 40 miljoen euro aan bonussen bijkomen. Zo moet Barcelona bijvoorbeeld vijf miljoen euro per 25 gespeelde wedstrijden betalen, met een maximum van honderd wedstrijden. Na 25, 50, 75 en 100 wedstrijden van Dembélé in het shirt van Barcelona moet de club dus iedere keer een cheque uitschrijven. Voorlopig komt Dembélé niet aan die aantallen: de jonge ster staat zeker tot januari buitenspel met een hamstringblessure.

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 08:44
Aardige bedragen voor een speler die zich nog moet bewijzen...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:06
Ze hadden eduard duplo van ado moeten die ouwe bok loopt die dembele eruit
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:07
Dat ze is een beter beleid daar gaan voeren bij Barcelona en weer meer met eigen jeugd gaan werken. Waar zijn die gouden jaren met xavi-iniesta-messi enz , veel toptalenten vertrekken ook bij barca. Heel jammer maar ik hoop dat ze weer meer met eigen jeugd gaan werken
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:56
die jaren zijn achter ons
net als de goude jaren van ajax en feyenoord in europa
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:45
dat is helaas waar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:19
Absurd!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:19
Had dan voor een paar centen meer Coutinho gehaald. Ben verder wel blij dat hij bij Liverpool blijft maar veel geld voor Dembele.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zaterdag 23 september 2017 om 09:29
Die was gewoon niet te koop (meer) nadat Neymar werd verkocht.
Te laat voor Liverpool om nog een vervanger te halen, geld hadden ze niet nodig want 60 en 70 miljoen voor Van Dijk en Keita (RB) konden ze al niet kwijt.
Als Barca in juli was gaan vragen hadden ze een kans gehad maar zodra de kalender "augustus" aangaf was het een kansloze missie
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:30
Liverpool wou 200 miljoen hebben maar Barca wou niet meegaan.
(te duur)
Vind ik leuk
DubRtd +13567
zaterdag 23 september 2017 om 09:35
Ik heb nergens een door Liverpool bevestigd bericht gezien dat 200 miljoen de deal zou afmaken.
Alleen maar: Is niet te koop.

Maar goed.... ik was er niet bij, jij ook niet dus zeker weten doen we het niet.
Volgend jaar rond deze tijd loopt ie er wel, heb ik het donkerbruine vermoeden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:49
Had gewoon harzard van chelsea gekocht was beter geweest
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:40
Die krijg je niet voor 150 mio
Vind ik leuk
United FC +12487
zaterdag 23 september 2017 om 12:04
Dan heb je 1 been ;-)
Vind ik leuk
power +130
zaterdag 23 september 2017 om 12:27
veel te veel voor een speler die moet zich nog bewijzen, hij hoort niet eens tot top 10