Cocu na uitblijven transfer: 'Juiste moment om stappen naar voren te maken'

Cocu na uitblijven transfer: 'Juiste moment om stappen naar voren te maken'

zaterdag 23 september 2017 om 09:28

PSV-trainer Phillip Cocu merkt dat Jeroen Zoet de volgende stap aan het zetten is in Eindhoven. Nadat de doelman een zomerse transfer niet zag plaatsvinden, is hij zich als leider gaan ontpoppen.

"Toen Jeroen wist dat hij zou blijven, ging de knop snel om", zegt Cocu in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Dan stel je de vraag: waar kan en moet hij zich nog ontwikkelen om de volgende stap te zetten? Om een topjaar bij PSV te draaien en de concurrentie aan te gaan bij het Nederlands elftal. Ik denk dat dit het juiste moment voor hem is om stappen naar voren te maken."

Daarmee doelt Cocu op de leiderscapaciteiten van Zoet. "Hij is niet voor niets een van onze aanvoerders. Ik vind dat hij dat heel goed oppakt. Hij is in de kleedkamer ook heel actief met andere spelers bezig. Dat is voor zijn ontwikkeling als speler heel goed. En natuurlijk ook positief voor het team."

Poll

Is dit het laatste seizoen van Zoet bij PSV?

(412 stemmen)

Plaats een reactie

Sideburnn +1312
zaterdag 23 september 2017 om 09:35
Of topic.
https://disq.us/url?url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fnederlands-voetbal%2Flobby-de-nieuwe-wijnaldum-depay-el-ghazi-eerst-in-sparta-1%7Eaf9573de%2F%3AivBf6XLCPcvPUsVckzLmU42iKio&cuid=2937932
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:52
Leuk Sideburnn, goeie achtergrondinfo. Pluim hoor.
groeten
Jan
Vind ik leuk
joedelie +1902
zaterdag 23 september 2017 om 09:37
Hij is in de kleedkamer heel actief bezig met spelers.. Wat zou zn vriendin daar van vinden?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:39
Dat wist ze van te voren, het is nu eenmaal een 'warme' club
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:48
Vooropgesteld ik heb geen voorkeur voor welke club dan ook maar reactie zoals die van jou helpen niet bepaald mee aan een volwassen discussie.
Het is eerder kleuterschoolpraat.
Vind ik leuk
Korm +20437
zaterdag 23 september 2017 om 10:19
AMEN!!!
Vind ik leuk
Morris +13689
zaterdag 23 september 2017 om 10:44
Kom op joh, beetje humor moet kunnen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:45
Dit kun je geen humor noemen, het is zo voorspelbaar dat het flauw wordt.
Vind ik leuk
Morris +13689
zaterdag 23 september 2017 om 11:00
Prima dat je geen humor bezit. Om nou gelijk de moraalridder uit te gaan hangen, gaat ook wat ver.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:26
Ik bezit zeker humor maar niet op zo'n platvloerse voorspelbare manier.
Dan is het namelijk geen humor meer.
Vind ik leuk
Morris +13689
zaterdag 23 september 2017 om 11:44
Voorspelbaar ben je nu al
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:51
Echt?
Topreactie op mijn uitspraak dat ik van humor houdt en niet van voorspellende teksten.
Maar goed jij je mening en ik de mijne.
Vind ik leuk
Morris +13689
zaterdag 23 september 2017 om 11:52
Moet jij je moeder niet uit bad halen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:54
Topreactie, heb jij nog een moeder?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:12
Wat laat jij je kennen zeg
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:27
Nee hoor, ik hou van humor en niet van voorspelbare quotes. Mag ik?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:44
Beetje plagen moet kunnen. Maar goed wanneer er bericht staat over talent die Ajax heeft aangetrokken en er een Psv-er er eigen jeugd bij zet. Dan verwacht ik dezelfde reactie van je.
Niet alles zo serieus nemen, maar zal er voortaan een knipoogje bijzetten
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:44
Verwacht er maar niet te veel van. Dit ajax mannetje is tot weinig meer in staat.. steuken is zijn/hun hobby. Tja.....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:43
Die heeft hij niet meer en zijn ex zal er nix om geven denk ik zo
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:45
Jij wordt niet gehinderd door enig intellect blijkbaar
Vind ik leuk
036 +1966
zaterdag 23 september 2017 om 09:55
Dit helpt wel mee aan een volwassen discussie?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:35
Als ik iemand wijs op zijn beperkte verstandelijke vermogens denk ik idd dat dat helpt om tot een normale discussie te komen.
Ik weet dat het niet erg veel helpt omdat degene die zich aangesproken voelt weer meteen in de verdediging schiet en nog meer onzin uit gaat kramen maar alle beetjes helpen toch?
Kijk nou zelf de gemiddelde discussie hier op het forum eens na en vertel mij dan eens dat er zinnig gediscussieerd wordt.
Vind ik leuk
036 +1966
zaterdag 23 september 2017 om 14:06
Ik ben bang dat jij erg gaat zeuren en "betweteren". Jij reageert om het reageren heb ik het gevoel. Doe je best en succes ermee. Ik vind het niet netjes om anderen te "wijzen" op beperkte verstandelijke vermogens. Wie ben jij dan wel om dat te kunnen/mogen bepalen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:40
Hij gaat aankomende zomer een mooi bedrag opleveren
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:55
Toch kan hij zich beter op keepen concentreren. Ik vind namelijk dat hij iets mist, hij geeft heel erg veel rebounds. Ook afgelopen zondag stond hij weer te knoeien, maar toen hij 2 goede reddingen had werd iedereen weer lyrisch. Hij is geen slechte keeper, maar ook geen topkeeper.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:56
Als je de lichaamstaal van deze twee mensen ziet, dan weet je hoe de vlag erbij hangt in Eindhoven...
Beiden staan strak van de spanning en dat levert waarschijnlijk weer een wedstrijd op die zoooo voorspelbaar is, dat niemand daar (kijk)vreugde aan beleeft...
Na deze nog 2 (competitie)wedstrijden en dan zijn we verlost van het Cocu-syndroom...

Groeten uit Helmond

Jan
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:35
de lichaamstaal van broer chiel (je alterego) en van jezelf zorgt er voor dat er bij jullie al heel lang iets hangt waar geen leven meer in zit(en dan bedoel ik geen vlag....)

Medio oktober ik hou jou en je schizofrene ik aan je woord.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 10:36]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:24
tjonge jonge wat een treurnis...
als wij stoppen heb je helemaal niemand meer behalve United, waar je jezelf aan kunt ergeren...
Zit je daar in het Spaanse land te verpieteren met je koelkastje vol met bier...
Wat een treurig leven heb jij zeg...

groeten uit een van de meest vitale steden van Nederland:
Hellimond...

Chiel... (Brouwhuis, maar das ook Helmond...toch?)
Vind ik leuk
United FC +12262
zaterdag 23 september 2017 om 12:38
Waarom zou hij zich ergeren aan mij?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:54
beste United,
uit zijn teksten komt weinig vrolijkheid...
Het is bijna altijd zuur...
Bij jou tref ik juist wel vrolijkheid...
Daar is dit forum toch vooral voor bedoeld lijkt me...
Van het voetbal wordt bijna niemand vrolijk in Nederland... maar ja, dat is nu eenmaal niet anders...

Groeten

Chiel, en blijf vooral reageren...
Vind ik leuk
036 +1966
zaterdag 23 september 2017 om 14:10
Wie niet? :-))))))
Vind ik leuk
United FC +12262
zaterdag 23 september 2017 om 17:29
Ik stoor me ook aan jou, nummer 36 ;-)))
Vind ik leuk
036 +1966
zaterdag 23 september 2017 om 14:10
Ben net nog in Helmond geweest Maar kon niet de vitaliteit ontdekken.:-))
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:14
Tjé, wat jammer nu...
Bruisend centrum, de Paterskerk (hahaha), Brandevoort, Dierdonk, Boscotondo, het Havengebied, de Warande... enz enz.
Maar meer nog dan de objecten, genieten wij van de
ECHTE HELLIMONDERS...
Wâ gai matje? Kiek tog ôit...

enz enz.

groeten

Chiel
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:54
hahaha ik verpieter pas als mijn koelkastje niet vol zou zijn.

Hij geeft vandaag weer 29 graden aan met een briesje vanaf zee, vanavond gaat er weer een heerlijk stukje vlees op de gril en ze liggen weer koud.
Misschien dat ik mvandaag nog wel ff in dat bubbelding kruip tegen het "verpieteren"

groeten uit 1 van de meest afgelegen (heerlijk rustige) gehuchtjes uit zuid spanje.

En trouwens:

Ik heb aan niemand een hekel hier en al zeker niet aan united.
(Muv : een 1 schizofreen die er een tweelingbroer bij bedenkt en louter kopieert en plakt )
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 17:52]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:50
hé hé, Stratum, dat is niet juist.
Ik plak nooit en mijn broertje ook niet.
Schizofreen zijn we geen van beiden...
En eerlijk gezegd ben ik wel jaloers op jou, daar in dat mooie Spaanse land met zon en zee.
Helaas is onze zoon uit malaga weer terug in Nederland; en dat betekent dat we niet zo vaak meer jouw kant op komen. Helaas voor ons dan.
Trouwens, mijn tweelingbroertje Jan bestaat echt hoor, mocht je daar aan twijfelen.

Groetjes en veel plezier daar.

Chiel, mede namens m´n brürke Jan (onze Jan, zeggen ze in Brabant)
Vind ik leuk
036 +1966
zaterdag 23 september 2017 om 21:47
Als jouw koelkast 29 graden aangeeft is er iets goed mis.:-))
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:45
Groeten uit Amstelveen Jan

Ik wens je een goed weekend
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:57
Erismaar1club:
ook zo.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:43
Zoet kan wel willen maar of er clubs zijn die willen dat betwijfel ik.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:47
Als Cillissen verkocht wordt is er voor Zoet ook interesse lijkt me.
2 gelijkwaardige keepers.
Vind ik leuk
slapss +2537
zaterdag 23 september 2017 om 11:59
Topwedstrijden in Nederland worden nog enigzins bekeken door buitenlandse clubs. Als je Zoet afgelopen weekend bezig hebt gezien dan moet jij je afvragen of jouw opmerking niet een beetje twijfelachtig is (zullen we maar zeggen).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu na uitblijven transfer: 'Juiste moment om stappen naar voren te maken'