NEC-aanvaller racistisch bejegend: 'De mensen zijn hier erg aardig, daar niet'

    NEC-aanvaller racistisch bejegend: 'De mensen zijn hier erg aardig, daar niet'

    zaterdag 23 september 2017 om 10:08

    Steeven Langil is blij met zijn nieuwe avontuur bij NEC. De aanvaller liet onlangs zijn contract bij Legia Warschau ontbinden. Langil had het soms moeilijk bij de topclub uit Polen. 

    In Warschau voelde hij zich nooit écht thuis, vertelt de international van Martinique. "Polen was geen goed land voor mij. De supporters zijn racistisch. Hier heb ik het beter naar mijn zin'', zegt hij in gesprek met de Gelderlander.  "De mensen zijn hier erg aardig, in Polen niet."

    Aanstaande maandag kan Langil (29), die zowel op links als op rechts uit de voeten kan, misschien al in actie komen namens NEC. Jong PSV is dan de opponent. "Ik denk dat ik 20, 30 minuten kan meedoen. Het duurt nog zo'n tien dagen voordat ik topfit ben. Het liefst speel ik linksbuiten. Dan kan ik naar binnen komen om te schieten."

    Lees ook: NEC versterkt zich ver na deadline nog met aanvaller met Champions League-verleden

    Plaats een reactie

    Woudo +8240
    zaterdag 23 september 2017 om 10:11
    "dan kan ik naar binnenkomen om te schieten" Waar is de goeie ouwe tijd gebleven dat vleugelspitsen er waren om voorzetten te geven...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:58
    Je bedoelt de tijd dat een rechter vleugelspits nog gewoon rechtsbuiten heette en er één centrumverdediger was die meestal kaal was van het vele koppen en stopper-spil werd genoemd? De tijd ook toen een strafschop nog 'pinantie' werd genoemd en niemand ooit het woord 'balbezit' gebruikte omdat de enige tactiek bestond uit het proberen vaker te scoren dan de tegenstander?
    Tja, die goeie ouwe tijd is voorbij.
    Vind ik leuk
    Woudo +8240
    zaterdag 23 september 2017 om 11:57
    Hahahaha je verwoord m'n gedachte perfect maat!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4163
    zaterdag 23 september 2017 om 10:39
    Daarentegen maakt hij ook een racistisch opmerking.

    “De mensen zijn hier erg aardig, in Polen niet."
    Vind ik leuk
    Dee79 +2245
    zaterdag 23 september 2017 om 11:53
    Dat heet discriminatie wat uiteraard ook niet echt netjes is.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4163
    zaterdag 23 september 2017 om 12:39
    Nee, dat wordt ook wel racisme genoemd. Volgens de Nederlandse wet valt het onder discriminatie, volgens internationaal verdrag is het weer racisme.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Dee79 +2245
    zaterdag 23 september 2017 om 13:05
    Zou het maandag nog eens navragen aan de meester of juf..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:17
    Stel voor eerst de betekenis van het woord op te zoeken.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4163
    zaterdag 23 september 2017 om 12:41
    Wettelijke definities
    Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."[2]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:48
    Chapeau, je bent een echte.
    Vind ik leuk
    Mo +11275
    zaterdag 23 september 2017 om 14:27
    Er zitten écht rare tussen hé ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:05
    Heb van de week gelezen dat wij ook super racistisch zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:18
    .....Super?
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 september 2017 om 19:01
    Ja niks mis mee
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:17
    Ik zie net mijn vraagteken.
    Dat kon ik gewoon weglaten, vond het meer een understatement.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    NEC-aanvaller racistisch bejegend: 'De mensen zijn hier erg aardig, daar niet'