Keuze van Heerenveen en Streppel doet pijn: 'Tijd nodig om het plek te geven'

Keuze van Heerenveen en Streppel doet pijn: 'Tijd nodig om het plek te geven'

zaterdag 23 september 2017 om 10:38

Wouter van der Steen heeft een tijdje in zijn maag gezeten met de komst van Martin Hansen naar Friesland. Op deadlineday huurde sc Heerenveen de ervaren Deen, omdat eerste doelman Warner Hahn voorlopig niet inzetbaar is. Van der Steen hoopte juist dat híj eerst keus onder de lat ging worden.  

"Dat heeft de eerste dagen wel pijn gedaan", aldus Van der Steen in gesprek met Omrop Fryslan. "Ik heb wel wat tijd nodig gehad om dat een plekje te geven. Maar daarna kwam ook wel weer snel het besef: ik moet door. Ik moet gewoon keihard werken en trainen want anders gaat het niet alleen ten koste van Heerenveen, maar ook van mezelf."

Afgelopen week stond hij tijdens het bekerduel met Excelsior weer onder de lat. "Nu ben ik alleen maar blij dat ik woensdag heb mogen spelen en dat het op deze manier is gegaan." Feit blijft dat de komst van Hansen hem rauw op zijn dak is gevallen, zéker omdat Van der Steen het een aantal keer prima deed in de wedstrijden daarvoor. Hij kreeg ook complimenten van trainer Jurgen Streppel. 

"Ja, daarom is het ook wel moeilijk. Maar Heerenveen is er niet om Wouter van der Steen te pleasen, zij willen gewoon Europees voetbal halen."

Plaats een reactie

Sil Meijer +12107
zaterdag 23 september 2017 om 10:41
Dat is topvoetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:41
Lijkt me logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:03
Wat verwacht je dan Wouter, tot aan de kerstdagen met 1 aardige keeper spelen? Hansen is bij mijn weten na de winter weer weg en zodra Hahn weer kan spelen is hij toch weer eerste keeper.
Vind ik leuk
HansVites +1678
zaterdag 23 september 2017 om 11:09
Ik neem toch aan dat Streppel de beste keeper opstelt Wouter, hij is niet de trainer van Dordrecht die ze om de 2 weken laat spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:26
maarja wat moet je met 2 keepers die zo slecht zijn?
Vind ik leuk
Objectief +2465
zaterdag 23 september 2017 om 14:02
Als je dat stelt, kan je beter een sport kijken waar je meer verstand van hebt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:47
Inderdaad. Domme reactie.
Beiden prima keepers waar het gros van de eredivisieclubs jaloers op kunnen zijn.
Vind ik leuk
Eendracht +6814
zaterdag 23 september 2017 om 12:14
Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde.....
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 14:15
Heereveen is een miljoenenbedrijf, daar maalt men niet om mensen.
Denk maar aan die arme Veerman die nu Utrecht ziet spelen zonder hemzelf.
Cambuur denkt wel aan de mens, die liet Lilipaly zijn droom beleven in Indonesie.
Keeper zijn is lastig, 1 is genoeg, elk jaar dat je niet speelt is frustrerend en voor je het weet is je carriere voorbij. Want als Hahn weggaat halen ze weer een ander, dan krijgt nooit de wissel de kans. Harde wereld voor vd Steen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:51
Ik moet zeggen dat hij het die paar wedstrijden dat hij Hahn verving wel goed vond spelen. Had verwacht dat Heerenveen hem een kans zou geven. Maar goed, Hansen heeft zich bewezen en deze jongen is wellicht een te groot risico. Wel een teken voor die jongen wellicht om straks te vertrekken bij Heerenveen en elders eerste keeper te worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keuze van Heerenveen en Streppel doet pijn: 'Tijd nodig om het plek te geven'