Rouwende doelman raakte bij Ajax aan de drank: Totaal geen zin meer in voetbal

Rouwende doelman raakte bij Ajax aan de drank: "Totaal geen zin meer in voetbal"

zaterdag 23 september 2017 om 11:37

In de documentaire 'Vallen en opstaan'  vertelt voormalig doelman Ronald Graafland uitgebreid over zijn carrière en de nasleep daarvan. Onder meer het seizoen 2010/11 komt aan bod. Graafland, dat jaar speler van Ajax, had het toen erg moeilijk met het overlijden van zijn vader. 

"Gelijk na zijn dood kwam ik bij Ajax terecht", vertelt Graafland voor de camera van Voetbal International. "Zij wisten daar ook niet echt raad mee. Wat je ook in de documentaire ziet, is dat het flesje drank mij op de been hield."

"Het is niet zo dat ik zwaar alcoholist was, maar ik had totaal geen zin meer in het voetbal", vervolgt de oud-keeper. "Als je dan af en toe een whiskey of een sterk drankje drinkt, verdooft dat. Dan verlies je het gevoel van het ongeluk en het verdriet dat iemand dood is. Maar dat werkt weer uit en dan zat ik weer in de rouw. Gelukkig ben ik er door eigen kracht en door hulp van sommige mensen daar uitgekomen." 

Anno 2017 is Graafland (38), die ook voor onder meer Feyenoord en Vitesse speelde, keeperstrainer van Excelsior.  

Plaats een reactie

1892 +6998
zaterdag 23 september 2017 om 11:42
Biertje ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:09
Zou dat een indicatie zijn voor het onvermogen van Ajax om spelers door ingewikkelde levenssituaties te coachen? Gebrek aan echte verbinding, of, modern gezegd, people management?
Vind ik leuk
Morris +14767
zaterdag 23 september 2017 om 11:51
Ronald Graafdrank?

(Geel of rood)
Vind ik leuk
chicken +6492
zaterdag 23 september 2017 om 11:54
Geel....

Rood voor drankland :D
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:00
Wat zonde dat hij het glas half leeg zag... Had de nieuwe Fred Grim kunnen worden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:04
Toen mijn pa overleed en toen ik 6 werd wilde ik zelfmoord plegen en kwam er ook moeilijk ervan af en lag ook 3 maanden in t ziekenhuis

Ik at en dronk niet meer was een geraamte mn ribben zag je

Nu een goed leven en door 1 iemand vanuit het ziekenhuis (ze lag naast mij ) toen begon ik weer te eten en plezier in mn leven groetjes allemaal
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 00:49]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:15
Wow, wat heftig man, zeker op zo'n jonge leeftijd. Toch prachtig hoe je door 1 iemand daar weer uit kunt komen. Als mensen goed met elkaar omgaan kan dat hele mooie moment opleveren. Geweldig dat je het plezier in het leven terug hebt gevonden!
Vind ik leuk
5697956 +1668
zaterdag 23 september 2017 om 12:29
Ja toch? Dus dat. Dat is die systematiek nigger.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 23 september 2017 om 14:27
Mooie reactie man!
Dit is een hard land, kijk naar de reacties hierboven.
En dan ineens rouwen we massaal om Nouri, waarna men hier weer respectloos is.
Maar soms denk ik ook wel eens, kijk eens vaker om je heen en help een ander, je wint er iets mooi mee.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:46
Thanks maat
Vind ik leuk
AFC +3749
zaterdag 23 september 2017 om 12:55
Lul niet zo achterlijk man.. Beetje respect voor iemand die ze moeite heeft met n verlies...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:34
Werd met DT....man man man.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:50
Niet gezien
Vind ik leuk
BassieN +8030
zaterdag 23 september 2017 om 12:15
Ik heb dorst.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:20
Dan pak je een kindercola.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:52
Lekker boeiend
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:00
Je hebt net als ondergetekende drinkers die het doen omdat ze het lekker vinden en vaak dorst hebben en je hebt drinkers die er een verdomd goede reden voor hebben.
Vind ik leuk
migiel +179
zaterdag 23 september 2017 om 17:01
Respect Graafland dat je dit wilt delen. Ik kan me 100% inleven in jouw verhaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rouwende doelman raakte bij Ajax aan de drank: "Totaal geen zin meer in voetbal"