Frontale aanval van Derksen op eigen werkgever RTL: Het is gewoon slecht

    Frontale aanval van Derksen op eigen werkgever RTL: "Het is gewoon slecht"

    zaterdag 23 september 2017 om 12:11

    Johan Derksen heeft vrijdagavond in Voetbal Inside keihard uitgehaald naar zijn eigen werkgever RTL. Het Voetbal Inside-icoon maakte gehakt van de programmering en zenderbaas Erland Galjaard.

    Derksen begon aan zijn spijkerharde betoog na een vraag van presentator Wilfred Genee of hij het bekervoetbal deze week had gezien. De analist erkende dat hij niet alle wedstrijden bekeken had vanwege de rumoer over de programmering van RTL. "Angela de Jong had een werkelijk vernietigende column geschreven over het niveau van de programma’s van RTL, waar geen speld tussen te krijgen was. En toen ik gekeken had, dacht ik: Ja ik begrijp waarom die mevrouw dat geschreven heeft. Het is gewoon slecht", begint Derksen zijn relaas over zijn werkgever.

    Genee, Johan Boskamp en René van der Gijp probeerden de situatie nog te redden, maar Derksen had zijn messen al geslepen. "Het heeft met smaak te maken. Ik zit net naar de tv te kijken. Vanavond op RTL4: Humberto en daarna Nick en Simon. Nou dan ga ik nog liever naaktzwemmen in het bos. Ik heb die muziekquiz van Humberto gezien. Die mevrouw schreef dat Humberto niet echt is, nou dat klopt! Alles is gemaakt aan die man. En al die bekende Nederlanders die daar aanschuiven, die zijn met hetzelfde sop overgoten en zitten zich ook aan te stellen. Het zijn volwassen mensen die zich gedragen als kleuters."

    "Weet je wat ik nog het ergste vind", vervolgt Derksen, die nu zijn pijlen richt op Galjaard. "Het zijn mediabedrijven hè. Als de prijzen uitgedeeld worden, dan rollen ze over elkaar heen om de prijzen in ontvangst te nemen. Maar als de directeur van RTL 4 één keer kritiek krijgt in het AD geeft hij geen commentaar. Want dan is meneer op zijn teentjes getrapt. Oh, wat onvolwassen van iemand die een mediabedrijf runt."

    Poll

    Heeft Derksen gelijk?

    (1674 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hyena +27327
    zaterdag 23 september 2017 om 12:20
    Heerlijk dit. En het klopt nog ook.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2991
    zaterdag 23 september 2017 om 13:56
    Ik hou hier wel van, gewoon je mening kunnen ventileren omdat je toch al (financieel) onafhankelijk bent.
    Vind ik leuk
    T&T +9717
    zaterdag 23 september 2017 om 14:27
    Klopt helemaal...ik laat RTL ook al langer links liggen..
    Vooral dat Boulevard Bullshit!
    Het enige dat ik erger vindt aan de makers van dat programma...zijn in mijn ogen de kijkers!
    Zonder meer!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 14:31]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11245
    zaterdag 23 september 2017 om 12:26
    Ik denk dat Derksen zoiets heeft van dit is mijn laatste seizoen en ik gooi er alles uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 18:13
    Kritiek leveren is prima, en graag scherp. Concrete stappen zetten om zaken te verbeteren en ik zeg met overtuiging: "Chapeau, mijnheer Derksen."
    Vind ik leuk
    FACT +1958
    maandag 25 september 2017 om 23:41
    "zoiets heeft van"

    Wat is dat, zoiets hebben van?
    Vind ik leuk
    derksen +8321
    zaterdag 23 september 2017 om 12:27
    De gehele Nederlandse tv slaat nergens op
    Er zijn 2 programma's waar ik om ken lachen dat is vi en geer en goor
    Nou ken je nagaan wat het niveau van me zelf en dat van de tv is!
    Netflix en me playsmation! En het hele weekend voetbal op 2 schermen
    Vrouw weer weekend dienst dus gaan als de brandweer zit nu te wachten op tottenham
    Go go go
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 12:28]
    Vind ik leuk
    kerel +1549
    zaterdag 23 september 2017 om 12:34
    leuk leven... s6 er mee...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11909
    zaterdag 23 september 2017 om 14:52
    Lekker heel t weekend playsmationen...
    Vind ik leuk
    BassieN +10919
    zaterdag 23 september 2017 om 12:28
    Haha dit is dus zijn laatste seizoen. Denk niet dat ze bij RTL fan zijn van kritiek vanuit hun eigen kamp.
    Vind ik leuk
    slaski +2110
    zaterdag 23 september 2017 om 12:29
    Eindelijk eens een mening zonder politieke correctheid, en geprrek voor eigen parochie en al dat hypocriete geouwehoer.
    Vind ik leuk
    deir712 +317
    zaterdag 23 september 2017 om 13:46
    Eindelijk???
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1135
    zaterdag 23 september 2017 om 12:31
    16uur geleden he! Wat een nieuws
    Vind ik leuk
    HansVites +4480
    zaterdag 23 september 2017 om 12:33
    Ik kijk maar naar 2 dingen op TV dat is Voetbal Inside en voetbal op Ziggo en Fox voor de rest mogen ze het van mij afschaffen.
    Derksen is de leukste NEC supporter van Nederland
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 12:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 12:34
    Het was werkelijk hilarisch dit haha.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    zaterdag 23 september 2017 om 12:40
    Ja want jullie programma is leuk....

    Maar voor de rest heeft hij wel gelijk. TV is gewoon saai op Zondag met Lubach na dan..
    Vind ik leuk
    furgist +1399
    zaterdag 23 september 2017 om 13:18
    lubach is zeker een welkome toevoeging
    Vind ik leuk
    dyanneruda +732
    zaterdag 23 september 2017 om 12:47
    Hij verdient een nieuwe televisie ring voor deze monoloog, magnifiek!
    Vind ik leuk
    Bizzy +16969
    zaterdag 23 september 2017 om 12:52
    Netflix, Ps4 en de samenvattingen sport. De rest kan me gestolen worden op tv. Derksen heeft gelijk. Erland Galbak is zo hypocriet als de pest. Bah
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7495
    zaterdag 23 september 2017 om 12:52
    Zijn we niet gewend in nederland. Eerlijkheid.
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 14:04
    Jouw reactie is misschien wel de leukste. Mag ik mijn mening geven?
    We schreeuwen ongevraagd een meningen tegen elke Medelander... maar als een Nederlander vreet uit een pot... dan likt ie de kont.
    Kijk naar van Marwijk ....
    God was heilig, maar geld is altijd NOG heiliger geweest.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 13:07
    Johan Derksen is net zo nep als Umberto tan.. Al die makkelijke zaterdagavond zijn te zielig voor woorden.. Maar wat gaat Derksen daar n mening over hebben.. Als mensen vi afzeiken dat t geen voetbalprogramma s dan is hij op ze teentje getrapt..
    Vind ik leuk
    furgist +1399
    zaterdag 23 september 2017 om 13:20
    derksen zal nooit ontkennen dat hij poppenkast moet spelen bij VI. Maar ik geloof niet dat hij dat graag doet. Het schuift wel aardig, bij VI zitten, heb ik begrepen
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 14:10
    Hahaha dat s waar.. voor n miljoen per jaar geef K ook me bek een douw.. doe t nu gratis ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 14:06
    Derksen heeft een grote bek maar kan ook incasseren.
    Ik vind dit klasse, helemaal met hem eens, het is pulp op TV.
    Kijk eens bij de aftiteling allemaal neefjes en broertjes en zoontjes en dochtertjes van BN-ers... geen wonder met inteelt, is er nooit opperste creativiteit.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 14:09
    Derksen kan allesbehalve incasseren .. plus je mening elke maand veranderen is lekker makkelijk ...
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 14:46
    Er is heel veel mis met Derksen, hij steunt zijn vrindjes zoals Joop M. door dik en dun en Jan Smid. En als hij je niet mag, dan ben je kansloos dan maakt hij je af zonder ooit een 2e keer te evalueren.
    Maar ik geloof wel dat hij ook kan incasseren.
    Een mening aanpassen aan veranderende realiteit kan ik ook een kracht noemen, ik zou eerder zeggen dat Derksen vaak krampachtig vasthoudt aan oude meninkjes.
    Hij denkt bijvoorbeeld nog steeds dat elke Centrum-verdediger in Engeland een draaicirkel van Ameland heeft.

    Maar hij is ook de 1e om toe te geven dat het allemaal theater is.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 14:53
    Zeker.. met gevalletje Munsterman liet hij zich kennen.. zelde kritiek gehad en aan tafel hield hij voor t eerst zijn mond.. mening aanpassen is niet erg als je t erbij zegt dat je mening is veranderd..en Als je een keer een negatieve mening over Derksen of vi heb dan mag hij jou ook ineens niet meer en wordt je afgezeken in zijn programma.. allemaal zo goedkoop.. Het programma is ook niet meer spontaan.. alles is van te voren besproken waar ze t over Gaan hebben
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 15:05
    Tuurlijk, die redactie stuurt ook zaken aan in het oortje van Genee. Maar mijn punt is, ook al is het nep, er is op NL-tv helemaal niks echt, dus als ik doorheb dat het spel is van hun, dan kan ik het wel waarderen.
    Humberto, haalt net als Mathijs elke keer die zelfde zooi van BN-ers naar voren, het lijkt wel inteelt... "ik help jou, help jij mij". Bah.
    VI- is theater en ze kunnen ook om zichzelf lachen.
    Erger vind ik alle andere programma's, eigenlijk zonder uitzondering creatieve armoe.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 15:31
    Helemaal gelijk in... wereld draaid heeft t volgens mij uitgevonden... dat wijf van Rhijn ben K nog nooit ergens tegengekomen... maar was vriendin van vriendin van ze zoon...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 13:08
    "Het zijn volwassen mensen die zich gedragen als kleuters..."
    Nee, het niveau van VI is hoogstaand! Gevalletje "pot verwijt de ketel"!
    Vind ik leuk
    zwollie +6610
    zaterdag 23 september 2017 om 13:12
    Derksen begint onze zuurpruim te worden, niets deugd meer.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    zaterdag 23 september 2017 om 13:14
    Vul voor RTL iedere willekeurige andere zender in en je hebt hetzelfde kloppende verhaal.
    De domheid regeert.
    Vind ik leuk
    furgist +1399
    zaterdag 23 september 2017 om 13:16
    hij is oud aan het worden en moet niet zoveel meer. Dus hij kan de waarheid op die manier ventileren, maat hij heeft zijn eigen media-einde duidelijk ingeluid
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 14:26
    Van mij had hij in dit betoog ook alle SBS-zenders mogen meenemen ;)
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4077
    zaterdag 23 september 2017 om 15:03
    Zo is het. Maar er zijn meer voorbeelden, denk aan de amsterdamse meuk bij DWDD.
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 15:11
    Mathijs heeft ook diezelfde kliek BN-ers elke keer weer... bah.
    Hij snuffelt als een hondje aan alle kontjes maar dat is toch geen inhoudelijk journalistiek bedrijven?
    Harry Mulisch in dat program, mocht dan 1 zin oplezen van zijn boek... volgende... 2 minuut muziek... volgende.
    Hilversum maakt zichzelf wel dood.
    Nog even en we kijken alleen Youtube, dan is een TV iets van vroeger.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3322
    zaterdag 23 september 2017 om 15:09
    Terecht natuurlijk, op tv is er nauwelijks nog iets interessants te zien. Snap alleen de relevantie van dit artikel op een voetbal website als vp niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 15:14
    VP duikt zelfs al in privé verhalen over voetballers.
    Dus als Derksen zichzelf vermoord is dat nieuws.
    Vind ik leuk
    palko +1790
    zaterdag 23 september 2017 om 16:06
    Van harte met Johan Derksen eens. Bij mij thuis staat met name RTL op zwart sinds deze zender een jaar geleden aankondigde Zwarte Piet in de ban te doen. Omdat men bij RTL vindt dat de meerderheid van het kijkvolk zich maar moet aanpassen aan een kleine minderheid. Dat was voor mij de limit.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +970
    zaterdag 23 september 2017 om 16:08
    Puur de waarheid,wat is daar mis mee
    Vind ik leuk
    fc roodwit +610
    zaterdag 23 september 2017 om 16:38
    100 procent gelijk die Derksen,jammer dat hij 1 van de weinige is die dit hardop durft te zeggen, hoop daarom dat die nog lang op het scherm te zien is.
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    zaterdag 23 september 2017 om 17:35
    Kijk alleen maar nog naar Vi de rest van RTL kan me gestolen worden.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 01:07
    direct op staande voet ontslaan deze man, hij kraakt altijd alles af
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Frontale aanval van Derksen op eigen werkgever RTL: "Het is gewoon slecht"