'Schrikbarend dagloon van Neymar; enorme bonussen komen daar nog eens bovenop'

'Schrikbarend dagloon van Neymar; enorme bonussen komen daar nog eens bovenop'

zaterdag 23 september 2017 om 14:14

Neymar verdient bij Paris Saint-Germain ongeveer 100.000 euro per dag. Dat blijkt uit het contract dat Football Leaks in handen heeft gekregen en Der Spiegel heeft mogen inzien.

Maandelijks ontvangt Neymar 3.069.520 miljoen euro als basissalaris van PSG. Dat komt neer op een jaarsom van bijna 37 miljoen euro. Daar blijft het niet bij voor Neymar: door middel van bonussen zou hij nog eens twintig miljoen euro per jaar kunnen bijschrijven. Dit was ongeveer hetzelfde bij FC Barcelona.

Der Spiegel heeft ook een brief in handen van een hooggeplaatste functionaris van de UEFA, die niet bij naam wordt genoemd, waarin de transfermarkt wordt vergeleken met het 'roofdier kapitalisme van de negentiende eeuw in de Verenigde Staten'. 'Ik denk dat de huidige ontwikkelingen aantonen dat het systeem buiten controle is', schrijft de UEFA-functionaris op 8 augustus. 'Het bevordert de sportbalans niet, biedt geen voordeel voor de welvaart en dus is er geen stabiliteit in de contracten'.

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 14:16
€70 per minuut verdienen..bespottelijk!
Vind ik leuk
Grimes +469
zaterdag 23 september 2017 om 14:35
Niet overdrijven hè, het is 69 euro en 44 cent per minuut ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:40
Uitgaande van een 40-urige werkweek harkt hij 208,33 per minuut binnen. ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:40
Ik denk dat hij veel meer per minuut krijgt, het bedrag is namelijk zonder merchandising.
Een rekenmachine hebben we allemaal wel..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 14:41]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:12
Bill Gates verdient $250 per seconde, dus het kan altijd nog gekker.
Die man verdient in 3 dagen net zoveel als Neymar in een heel jaar verdient :-p
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:14]
Vind ik leuk
R2 +3210
zaterdag 23 september 2017 om 15:48
Bill Gates draagt daarentegen wel bij aan de maatschappij en is verantwoordelijk voor ontwikkelingen waar men overal ter wereld van profiteerd.
Vind ik leuk
harryp +922
zaterdag 23 september 2017 om 16:17
Precies. En heeft risico's gelopen, slimme dingen gedaan en dag en nacht gewerkt. Vind ik nogal iets anders dan tegen een balletje aantrappen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:27
Dan nog vind ik het mensonterend dat 1 persoon een vermogen kan bezitten van 85 Miljard!!
De 8 rijkste mensen van de wereld hebben bij elkaar opgeteld net zoveel centen als de 3,6 miljard (!!) armste mensen van de wereld.
En het is niet zo dat ik het die mensen niet gun, maar ik denk dat onze vriend Bill aan 1 miljard meer dan genoeg heeft, probeer dat überhaupt maar eens op te maken, dan moet je wel heel gek gaan doen.

Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:00
Bill doet via zijn stichting nog best wel iets terug voor de wereld. Heeft ook al een flink deel van zijn vermogen in die stichting gestopt om er anderen mee te helpen. Zou een betere president zijn dan de man die er nu zit. Denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:37
Heb je helemaal gelijk in, maar ik probeer meer aan te geven dat geen enkel mens $250 per seconde hoort te verdienen, zulke bedragen zijn gewoon absurd. Hij heeft er hard voor gewerkt en heeft iets bereikt wat niemand kan evenaren, maar dat ie daarmee 85 miljard kan verdienen vind ik absurd.

De wereld is in dat opzicht knetter gek en het wordt alleen maar gekker en erger.



[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 20:37]
Vind ik leuk
Farmer +6100
zaterdag 23 september 2017 om 21:53
Die cijfers heb ik ook wel gezien ja.. Ik kan je nog zo een noemen:
In de VS is de geldverdeling bv al zó krom; Als élke amerikaan, evenveel geld zou verdienen, zou élke amerikaan, een jaarsalaris van bijna 700.000 dollar vangen!
Het héle kapitalistische systeem wat daar, en hier heerst, is uit de VS 'uitgevonden'.
De voetbaltop is een toonaangevend voorbeeld van 'de aankomende val-van-het-kapitalisme'.

Op deze manier zijn er straks nog een klein groepje super-rijken, en de rest vd wereld kan zich niet meer verzekeren voor ziektekosten, pensioen, of.. noem maar op: 1x je been breken, en je ligt tot je 80e in de afbetalingen...(en mensen als de recent-overleden David Rockefeller, krijgen op hun 97e nog even hun zevende hart-transplantatie he.)

Mensonterend zeg je...

Ik zeg: kerel, dat is me toch een understatement! :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:31
Vraag en aanbod.
Vind ik leuk
Farmer +6100
zaterdag 23 september 2017 om 21:59
Een dergelijk vrije markt kun je vergelijken met een dolle stier die steeds meer steroiden en groeihormonen ingespoten krijgt: op een bepaald moment sloopt hij ALLES! en is hij NIET meer te stoppen, want daar is hij vééls te groot en te sterk voor gegroeid, en als het beest doorheeft dat hij zélf kan bepalen wat hij wil, omdat jij hem toch niet meer kan tegenhouden(lees: als maatschappijen etc zó gigantisch rijk worden, dat ze hele regeringen corrupt aan hun leiband hebben lopen!, hehe Pablo Escobar deed het al in de jaren 80 he).

Wat denk je dat er dán gebeurt?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 22:00]
Vind ik leuk
BassieN +8030
zaterdag 23 september 2017 om 14:18
Hij verdient het niet, krijgt het wel.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:39
Als ie nou eens €30 per minuut aan de Favela's in Rio zou geven...dan was het armoedeprobleem daar snel opgelost..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:14
Dat volk in de favela's kunnen ook de werkschoenen eens uit de kast halen ipv de hele dag lijm snuiven.

Het lijkt onderhand hier wel een ontmoetingsplek voor Sp-ers en Groen Slinkers...man man man
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 14:19
Waanzin. Het wordt tijd voor een atoombom onder het voetbal om die mega verschillen weer tot acceptabele proporties terug te brengen! Dit is echt pure waanzin, maar ja, dat roepen we al meer dan 10 jaar, zo lang al is het waanzin toen Ronaldo al 100 miljoen moest kosten wat ie niet waard is.
Vind ik leuk
Gwadt +2533
zaterdag 23 september 2017 om 14:24
Dan geef je net het voorbeeld van iemand die dat bedrag al lang heeft terugverdiend voor zijn club. De transfers van 50 miljoen voor middelmatige spelers vind ik veel erger en bijvoorbeeld 12 miljoen per jaar voor dembele...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:31
Honderd procent met je eens, hij heeft het terug verdiend.
Meestal beginnen mensen dan over shirt verkoop maar dat is onzin, shirt verkoop gaat niet omhoog, shirt verkoop van de club blijft meestal gelijk het enige dat veranderd is dat een naam op een shirt populairder wordt.
Qua prijzen in de champions league heeft hij het al terug verdiend , en hij is toch echt een speler die het team draagt al een aantal jaren.
Vind ik leuk
Nashua +5695
zaterdag 23 september 2017 om 14:31
Terug verdiend door het "systeem" omdat een voetbalshirt met zijn naam €.85,- kost en toegangs/seizoenkaarthouders ook belachelijke prijzen moeten betalen. Alleen om dit soort voetballers te betalen.
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 14:42
Precies, terugverdiend door het vergalde systeem waarin het geld altijd dezelfde kant op stroomt, niet dankzij eerlijke marktwerking.
Vind ik leuk
R2 +3210
zaterdag 23 september 2017 om 15:51
Zolang mensen het willen betalen voor een kaartje, is het precies volgens de marktwerking. Waarschijnlijk is er zelfs nog sprake van een consumentensurplus dat zou betekenen dat de prijs nog verder zou kunnen stijgen zonder toeschouwers te verliezen en dus zelfs een nòg hogere winstmarge te hanteren.
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 16:26
Je snapt het niet. De grote clubs zijn niet zover weg aan het lopen, omdat ze via marktwerking daar zijn gekomen. Nee, het is het systeem van de europese toernooien die de grote clubs (en landen) structureel op meerdere manieren helpt en beschermd.

Door de financiele vergoedingen heel scheef te maken, door het puntensysteem zo in te richten dat grote landen elkaar helpen (Je profiteert mee van de punten die andere clubs uit jouw land behalen, dit helpt altijd de grote landen tenaanzien van de kleintjes) en ze worden op allerlei manieren beschermd tijdens lotingen door een wir war aan regels.

Dat de fans uiteindelijk het kaartje willen betalen om al die bij elkaar gestopte toppers te zien betekend dus niet dat er dankzij marktwerking zoveel toppers bij 1 club zijn belandt......
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:11
Voor 85 euro heb je anno 2017 geen shirtje met bedrukking meer in de fanshop van PSG...dat zijn vooroorlogse prijzen.

Dan heb ik het nog niet eens over de prijzen van seizoenskaarten vb in Engeland. Arsenal heeft zijn goedkoopste seizoenskaart op iets meer dan 1200 pond staan.
Vind ik leuk
Bayern FC +1315
zaterdag 23 september 2017 om 16:01
Arsenal is een van de duurste voor seizoenkaart..de goedkoopste van 1200 pooeeh
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 14:41
Geen enkele speler is dat waard, dat ze het terug verdienen is ook alleen maar mogelijk gemaakt dankzij de CL. Ze verdienen het dus niet eerlijk terug, maar omdat alles in hun voordeel is ingericht.

Vroeger liepen mensen met shirts van hun lokale clubs, nu lopen ze overal ter wereld met dezelfde shirts van die paar grote clubs.

De UEFA is de boosdoener (en de FIFA) dus het terugverdienen is niet op grond van rechtvaardige wegen, maar vanwege gemanipuleerde markten.

En ja, er zijn er zat die het niet terug verdienen, wat het punt alleen nog maar versterkt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:20
Vraag en aanbod, dat is de marktwerking in ons kapitalistisch rechtssysteem. Zolang de 'fans' bereid genoeg zijn de prijzen voor de seizoenskaarten, shirts, merchandise etc. te betalen krijgen de atleten precies betaald wat zij verdienen. Als jij een talent of product had waarmee je miljoenen mensen mee kan amuseren, had je dat ook financieel uitgebuit. Er is geen sprake van een gemanipuleerde markt maar de vraag wordt groter, er zijn steeds meer mensen op de wereld met televisie internet en mobiel die fans worden van deze top atleten.

Don't hate the player, hate the Game.
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 20:37
Je snapt er helemaal niks van, je herhaalt teksten die je ooit in een studieboek hebt gelezen.

Als er vrijemarktwerking zou zijn dan zouden er geen regels zijn omtrent verdeling van gelden op basis van je UEFA punten.

Dan hadden de vergoedingen gelijk geweest voor iedereen, dan hadden er geen beschermde statussen geweest bij lotingen en hadden er niet allerlei verneukeratieve rekenformules bestaan om de punten te verdelen op de UEFA coefficient lijst.

Vrijemarktwerking houdt in dat er geen regels of restricties zijn en die zijn er vol op.

Maar goed, vooral blijven geloven dat je iets zinnigs te melden hebt...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:09
Bedoel je weer Barca?.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:33
Het bedrag voor Ronaldo hadden ze binnen een jaar terugverdiend dus niet echt het beste voorbeeld, maar ben het natuurlijk met je eens dat deze bedragen nergens over gaan..
Vind ik leuk
Foebele +35199
zaterdag 23 september 2017 om 14:43
Zie mijn reacties hierboven en die van Nashua.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:30
Absurde bedragen terwijl er mensen honger lijden. Absurd
Vind ik leuk
Sanders +1765
zaterdag 23 september 2017 om 14:40
Jaja..
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:08
Mensen kunnen ook de werkschoenen eens gaan uitvinden, dan hoeven ze ook geen honger te hebben in donker Afrika.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:48
Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:14
Begrijp het heel goed...links lullen rechts vullen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:40
Je berijpt totaal niks
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:47
Dit is een voetbalsite en geen platform voor Antifa en dat soort linkse gebral!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:05
Weltrusten
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:32
Het is wat de gek ervoor geeft.

En zolang mensen naar de stadions blijven gaan, zal dat niet veranderen.
De economie draait uiteindelijk op de "gewone" mens...
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zaterdag 23 september 2017 om 14:39
Is niet helemaal waar, de voetbaleconomie wordt alleen draaiende gehouden door wat rijke sjeiks en oliebaronnen.
Die bedragen zijn allang niet meer terug te verdienen met toeschouwersaantallen en shirtverkoop.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:04
Heb je helemaal gelijk in, maar ik heb het niet over het terug verdienen.
Als stadions leeg blijven, moeten ze wat veranderen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:30
Onzin, er zitten talloze financiële experts bij deze top voetbalorganisaties die gebaseerd op data uit het verleden van de topatleet en met informatie over de huidige marktsituatie een analyse hebben gemaakt op het risico dragend kapitaal dat wordt betaald voor de topatleet. Veel van deze risico's zoals bijvoorbeeld blessureleed van een topatleet zijn ingedekt.

Een speler als Neymar kan door zijn aanwezigheid verschillende titels opleveren, heeft een enorme commerciële waarde en zal bij een langdurig verblijf bij PSG waarschijnlijk een van de beste investeringen zijn die de club ooit heeft gedaan.

Er is in potentie zelfs een kans dat PSG die bedragen niet alleen terugverdient, maar door zijn aanwezigheid verdrievoudigd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 19:30]
Vind ik leuk
Tossa +878
zaterdag 23 september 2017 om 14:33
Nou, hooggeplaatste functionaris van de UEFA, doe er dan wat aan! Beetje blèren kan iedereen. Jij bent in de positie om in ieder geval te pogen er iets aan te doen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zaterdag 23 september 2017 om 14:38
Ronduit schandalig!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:58
Waanzin waanzin
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 14:59
En dan heeft SInt Maarten wat geld nodig voor de opbouw
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:00
De halve wereld staat in brand. Wat is de voetbalwereld verrot zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:06
Welke brand?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:05
Die UEFA clown heb ik alleen nooit horen klagen en zuchten over het salaris van Opa Blatter of die kale gladnek die er nu zit!

Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:08
Dit is toch geen nieuws? We wisten toch al dat hij idioot veel krijgt. Zou pas nieuws zijn mocht de FIFA dit zou gaan reguleren, maar de bobo's profiteren van deze gekkigheid.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:23
gewoon belachelijke bedragen hij is nog niet de helf waard, maar daarom gaat het voetbal naar de knoppen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:32
Ik zou hem nog geen euro geven....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:31
Hoefy Neymar ook geen belasting te betalen? Houdt die mooi wat knaken over voor een mooie Hema trui.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 23 september 2017 om 15:35
Is hij echt zoveel beter? Ik vind het een leuke voetballer, maar beslist hij nu echt dat PSG het verschil gaat maken? Waanzin. Dat er mensen zijn die zoveel geld hebben om dit te betalen.
Vind ik leuk
Smash +561
zaterdag 23 september 2017 om 18:34
En het is nog eens een pleuris joch ook! Belachelijk dit soort bedragen. Klasse hoor Uefa/Fifa!!! Financial fair play! Aan mijn r...!
Vind ik leuk
Rodapaus +2581
zaterdag 23 september 2017 om 19:37
Hij kan gewoon zijn eigen club kopen van dat geld, toch raar...
Vind ik leuk
FACT +342