Ongeregeldheden in Zwolle: 46 fans in de boeien geslagen, treinstel vernield

    Ongeregeldheden in Zwolle: 46 fans in de boeien geslagen, treinstel vernield

    zaterdag 23 september 2017 om 15:56

    Go Ahead Eagles neemt via de officiële kanalen afstand van de 'onlusten' die vrijdagavond plaats hebben gevonden op het station van Zwolle. De politie pakte daar 46 supporters op van de Jupiler League-club. 

    Onder meer RTV Oost meldt dat lokale autoriteiten 'ernstige vermoedens' hadden dat het in Zwolle tot een treffen zou komen tussen hooligans van Go Ahead Eagles en aartsrivaal PEC. De Deventerse fans waren per trein op de terugreis van het uitduel bij FC Emmen. Toen de supporters in Zwolle overstapten, greep de ME in.

    De fans vernielden de ruiten van een trein waar zij in werden gedreven en zochten de confrontatie met de ME. Een dag na alle ophef zitten er nog 46 verdachten vast, meldt RTV Oost. 

    'Go Ahead Eagles heeft vol afschuw kennis genomen van de onlusten op het station in Zwolle van gisteravond, waar een groep personen die het uitduel met FC Emmen bezocht bij betrokken was', schrijft de club uit Deventer. '

    'Aanstaande maandag wordt de club op de hoogte gebracht van de (voorlopige) resultaten van het nog lopende onderzoek. Dan zal Go Ahead Eagles met kennis van de aangedragen feiten naar buiten treden met een uitgebreider relaas.'

    Plaats een reactie

    Jordanees +8740
    zaterdag 23 september 2017 om 16:03
    Triest..
    Vind ik leuk
    PredatorA +6216
    zaterdag 23 september 2017 om 16:04
    Wat een stelletje debielen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:41
    Aanpakken met de harde hand.
    Laat de ME maar even met knuppels zwaaien.
    Vind ik leuk
    zwollie +6573
    zaterdag 23 september 2017 om 18:18
    Tokkieclub verbieden tokkies mee te nemen naar uitwedstrijden
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2431
    zaterdag 23 september 2017 om 16:08
    Daar gaan we weer.
    Zulke idioten verpesten voetbal voor het hele volk...TRIEST
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:09
    Wat donders simpel weer, stelletje debielen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    zaterdag 23 september 2017 om 16:10
    Spreek lekker ergens af waar de rest van de bevolking geen last van heeft.
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zaterdag 23 september 2017 om 16:13
    Morgen! 3 uur, achter t fietsenhok!!! :P
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2431
    zaterdag 23 september 2017 om 16:26
    haha dat is te klein...iets groter zoals in de woestijn :D
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    zaterdag 23 september 2017 om 16:43
    Kunnen we ergens in het midden afspreken. Hongarije? :D
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2919
    zaterdag 23 september 2017 om 20:35
    Hebben ze toch gedaan? Was toch in Zwolle ;)
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zaterdag 23 september 2017 om 16:14
    Hooligans van Go Ahead Eagles.
    Almelo ligt in de buurt van Deventer.
    Ouders van het grootste deel van deze gasten zijn neef en nicht,
    dus dit nieuws kan geen opgetrokken wenkbrauwen veroorzaken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zaterdag 23 september 2017 om 16:17
    Wat heeft Almelo gedaan? :p
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zaterdag 23 september 2017 om 16:18
    Haha....verdachte regio daar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zaterdag 23 september 2017 om 16:21
    Almelo is het liefste stadje waar ik ooit ben geweest.
    Al heb ik weinig tot geen inzicht gekregen in wie voor hun huwelijk al familie waren
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zaterdag 23 september 2017 om 16:23
    Precies!
    Hoop mensen die constant zeggen;
    'Ik vind jou liiiieeeeeffff!'
    ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zaterdag 23 september 2017 om 16:37
    Pijnlijk.. heb ik dus niet een keer gehoord..
    Vind ik leuk
    El Unicum +3463
    zaterdag 23 september 2017 om 18:46
    Almelo het liefste stadje waar je ooit bent geweest? Serieus? Dat is echt het meest verpauperde stuk van heel Nederland.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zaterdag 23 september 2017 om 19:52
    Nou sorry, maar dan moet je echt een beetje door Nederland gaan reizen vind ik :p
    Vind ik leuk
    Tossa +1627
    zaterdag 23 september 2017 om 16:28
    Allemachtig... Wat dom zeuren. Als ik zeg dat Utrecht dicht bij Amsterdam ligt, hoe reageer jij dan?

    Utrecht ligt dichter bij Amsterdam dan Deventer bij Almelo.
    Oh, wacht! De wereld houdt natuurlijk op na Utrecht.
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zaterdag 23 september 2017 om 16:34
    Prima, maar ik heb het niet over afstanden.
    Vandaar de reactie 'verdachte regio'.
    Heb in NRC weleens gelezen dat het percentage inteelt behoorlijk hoog is in Almelo. Deventer is dan op 'steenworp' afstand om andere familieleden te lokken.
    Je moet het allemaal niet zo serieus nemen joh.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zaterdag 23 september 2017 om 16:38
    Ja lekker hoor :p
    "Het NRC is een Twente krant" :p
    Vind ik leuk
    Tossa +1627
    zaterdag 23 september 2017 om 16:41
    "ligt in de buurt van" en je hebt het niet over afstanden. Mmm, bijzonder.

    Dus je probeerde grappig te zijn? Sorry, niet als zodanig opgevat. En mijn humordrempel is echt niet hoog.
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zaterdag 23 september 2017 om 16:44
    Het is geen grap!
    Verbaas me een beetje over je reactie's.
    Snap je het niet. Kom je uit die regio?

    Voor de duidelijkheid:
    Het gaat over inteelt in die regio.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 16:46]
    Vind ik leuk
    Tossa +1627
    zaterdag 23 september 2017 om 17:31
    Ligt in de buurt van maar je hebt het niet over afstanden.
    Ik moet het niet te serieus nemen maar 'het is geen grap!". Ja ja...

    Het gaat er mij om dat je probeert grappig te zijn (anders kan ik het niet opvatten) over de regio waar ik inderdaad vandaan kom. En daarom reageer ik wat feller dan ik normaal zou doen. Je stigmatiseert en bralt maar wat. Deventer heeft niks met Almelo te maken en inteelt al helemaal niet.

    Ik kan nergens jouw bewering vinden. Wel vind ik dit, met de wetenschap dat wikipedia uiteraard geen heel erg betrouwbare bron is:
    In Nederland gaat het vooral om kleine vissersplaatsen waar men onderling huwde, Volendam, Urk, Spakenburg en Katwijk. Deze plaatsen zijn ondermeer bekend geworden door de in deze dorpen veelvoorkomende genetische aandoeningen. Dit zijn respectievelijk de Volendamse ziekte, de ziekte van Van Buchem (Urker brozebottenziekte), de Spakenburgse ziekte en de Katwijkse ziekte.


    Snap je het nu waarom ik reageer zoals ik reageer?
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    zaterdag 23 september 2017 om 17:23
    Je zult het moeten lopen
    Vind ik leuk
    BassieN +10908
    zaterdag 23 september 2017 om 16:19
    Altijd weer die Ajax en Feyenoordfans, oh wacht
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:30
    Allemaal leugens zit niemand meer vast. De stentor moet geen onzin plaatsen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:31
    Dus niemand heeft treinruiten vernield etc? Is allemaal onzin.
    Of ze zijn al vrijuit, hoe weet je dat?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:43
    Hebben ze je alweer los gelaten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 16:37
    Eagles via Zwolle laten reizen. Handig man.
    Vind ik leuk
    stock3 +696
    zaterdag 23 september 2017 om 17:14
    En overstappen in Zwolle!
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    zaterdag 23 september 2017 om 18:11
    Enige alternatief zal wel Almelo / Enschede zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:49
    Lijkt mij dan toch een betere optie?
    Vind ik leuk
    Fabio AC +725
    zaterdag 23 september 2017 om 16:43
    "Hooligans van GA Eagles en PEC", WAHAHAHAHAHA. Klinkt als : ernstige rellen op het schoolplein. Eagles zijn gefrustreerde Jupiler Leagaue mannetjes en Pec heeft alleen maar gezinnetjes en pubertjes op de tribune zitten? #plastic nepclub
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zaterdag 23 september 2017 om 17:04
    Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Go ahead heeft nog een aardige verrotte achterban. Ooit wel eens in Deventer geweest? Dat is net zo'n arbeiders stadje als Leeuwarden. En geloof me daar loopt genoeg van dat joggingbroek, petje op volk rond.
    Vind ik leuk
    Fabio AC +725
    zaterdag 23 september 2017 om 17:14
    Klopt, eigenlijk verdient dat stadion meer dan de JL qua sfeer. Maar als het echte kerels waren ga je niet knokken met die jochies van Pec: da's net zoiets als de "harde kern " van Heerenveen.
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zaterdag 23 september 2017 om 18:29
    Net zoals Heerenveen wil zwolle ook wat meer aanzien qua "hooliganisme". En ja dan neem je het op tegen je naaste vijand. Ga je dik verliezen net zoals onze "harde kern" dik zouden verliezen van die gasten uit leeuwarden. Maar goed ze vernielen wel het voetbal. Ik was er bij toen utrecht supporters helemaal wild gingen tegen fc twente. Kleine kinderen zaten te huilen op de tribune. En dan kan je wel aanzien willen als hooligan. Maar dat je kleine kinderen op de tribune aan het huilen maakt vind ik te triest voor woorden.
    Vind ik leuk
    mazu +1323
    zaterdag 23 september 2017 om 19:29
    @Fabio AC hé, daar is onze Zwolle basher weer. Achterlijke idioot, je bent waarschijnlijk zelf een van die tokkies uit Deventer. Al vaker tegen je gezegd: jij weet totaal niet waar je over praat mbt Zwolle. Heb je een nare ervaring meegemaakt in Zwolle? Zo'n typische internet hooligan van 14 of 15 jaar.....triest ventje
    Vind ik leuk
    Fabio AC +725
    zondag 24 september 2017 om 08:41
    Geen zorgen, niets meegemaakt bij pec. Alleen verbaasd over het gedrag van het publiek daar .'t Is net Thialf. Inhaken, hossen en sweet caroline zingen, zo'n achterlijke mascotte en jochies met trommels. Dat noem ik dus plastic en nep. Net als jullie veld.
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zaterdag 23 september 2017 om 17:19
    het enige pubertje hier ben jij, blijkbaar: te groene snotneus om zich de harde kernen van de Eagles of PEC te heugen?

    Beide clubs hebben een historie, en ook beiden hebben een harde kern.

    De laatste 'grote confrontatie' van de Eagles, dateert geloof ik van een paar járen geleden al: het jaar dat ADO promoveerde!

    Bij de ontmoeting tussen GAE en ADO is zelfs het leger ingezet om mensen in het gareel te houden: oa. 6-ton wegende amfibie-voertuigen(die konden ze niet omduwen, ME busjes zijn te licht blijkbaar)...

    DAt was deels voor de beruchte ADO-aanhang, maar OOK voor de Eagles-hooligans!

    Onderschat ze niet, en flap ze niet weg.

    Als jij te jong bent om dat te weten,.. houdt je dan wijselijk stil :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 17:20]
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    zaterdag 23 september 2017 om 18:21
    Had elke club alleen maar gezinnetjes en pubertjes op de tribune. De 46 opgepakten zijn trouwens allemaal fan van Go Ahead.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3284
    zaterdag 23 september 2017 om 17:01
    Kansloos.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1422
    zaterdag 23 september 2017 om 17:17
    Ik ben best te porren om hier en daar eens een winkelruitje in te knuppelen met een bivakmuts op maar dit slaat natuurlijk nergens op, wat een onverlaten!!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    zondag 24 september 2017 om 09:42
    Dat zijn de meeste trieste, mutsen op en gaan rellen. Of die capuchon losers, ook als ik ze bij mijn club zie verafschuw ik ze
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 17:27
    Whats new?
    Vind ik leuk
    Vapormax +1732
    zaterdag 23 september 2017 om 17:28
    Ach gut
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    zaterdag 23 september 2017 om 17:31
    Ik vraag me af wat triester is een treinstel vernielen of een Go Ahead Eagles fan zijn.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +705
    zaterdag 23 september 2017 om 17:45
    Eagles heeft veel tuig op de tribunes
    Vind ik leuk
    zwollie +6573
    zaterdag 23 september 2017 om 18:14
    Echt een tokkiestad Deventer.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10312
    zaterdag 23 september 2017 om 18:57
    tokkies gonna tokkie.
    Vind ik leuk
    mazu +1323
    zaterdag 23 september 2017 om 19:32
    De tokkies waren weer eens op onbegeleid verlof uit de grootste tbs kliniek van Nederland, Koekdorp. Kan nooit goed gaan.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    zondag 24 september 2017 om 09:40
    Dat wordt binnenkort ook vast weer gezellig, Eagles - de Graafschap....... Daar waar vorig jaar het gezeik begon in Deventer. Maar ik ga wel :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ongeregeldheden in Zwolle: 46 fans in de boeien geslagen, treinstel vernield